Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2019

«Εισβολή» Ουκρανών αχειροτόνητων και σχισματικών σε Ναούς της Εκκλησίας της Ελλάδος! Τί άλλο θα δούμε άραγε;

UKRANIA 2




 










Έρχονται Ουκρανοί Σχισματικοί και στην πόλη του Αγίου Ανδρέα της Πάτρας; Γιατί άραγε;



                                                       


Ο κ. Σπύρος Ζορμπαλάς σε μία έντονη διαμαρτυρία του γιά τά όσα ετοιμάζονται να γίνουν...

 


ZORMPAL

Τις τελευταίες ημέρες μέσα από αλεπάλληλα δημοσιεύματα στά ΜΜΕ μάθαμε για επικείμενη «εισβολή» στον Ναό του Αγίου Ανδρέα Πατρών, Ουκρανών καθηρημένων , σχισματικών , και χωρίς κανονική χειροτονία «κληρικών» πού τελευταία αναγνωρίσθηκαν παρανόμως από το Πατριαρχείο Κωνστ/λεως ως κανονικών και ισότιμων με άλλους Ορθοδόξους Επισκόπους. Σχετικά με το θέμα αυτό, και για το αν έπρεπε να αναγνωρισθούν και επισήμως τόσο από το Πατριαρχείο όσο και από την Εκκλησία της Ελλάδος έχουν γραφτεί πολλά…Το θέμα δεν είναι απλό γιατί σύμφωνα με τους αρχαίους Αποστολικούς κανόνες μια τέτοια ενσωμάτωση «δηλητηριασμένου» μέλους στην κανονική Εκκλησία επιφέρει μόλυνση και σε αυτήν αλλά και από όποιες άλλες Εκκλησίες αναγνωρισθεί με επικίνδυνους παραμέτρους για την σωτηρία των Ορθοδόξων πιστών…
Οι σχισματικοί Ουκρανοί μέσα σε τέσσερις μόνο ημέρες φορώντας Ελληνικά καλυμμαύκια έχουν επισκεφτεί μοναστήρια από την Αττική μέχρι τα Μετέωρα και από την Εύβοια μέχρι τη Φωκίδα και τροποποιούν διαρκώς το αρχικό τους πρόγραμμα, ώστε να μη συναντήσουν αντιδράσεις…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:


Τι όμως τώρα ( θα ) κοινωνούν; Σώμα και Αίμα Χριστού, ή ψωμί και κρασί ;


Κατεπείγουσα έκκληση προς τον ευσεβή λαό και κλήρο της Ι.Μ. Πατρών


"...Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί και πατέρες της Ι.Μ. Πατρών.
Σας παρακαλώ ακούστε με προσεκτικά.
Βρισκόμαστε στα πρόθυρα μιας ανείπωτης τραγωδίας για τη Μητρόπολή μας.
Όπως ίσως γνωρίζετε, στην πρόσφατη σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας
της Ελλάδος, κατόπιν σχετικής συζητήσεως ως προς το Ουκρανικό ζήτημα, αποφασίστηκε με πραξικοπηματικό και αντικανονικό τρόπο από μερίδα Ιεραρχών, η αναγνώριση της -μέχρι πρότινος- σχισματικής Εκκλησίας της Ουκρανίας (OCU) ως επίσημης Εκκλησίας του κράτους αυτού, στην θέση της μέχρι τότε -νόμιμης και- αναγνωρισμένης Παγκοσμίως Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, η οποία ποιμαίνεται σήμερα από τον καθόλα νόμιμο επίσκοπο κ. Ονούφριο.
Απόρροια των παρανόμων αυτών ενεργειών, είναι η προσκυνηματική εκδρομή της σχισματικής εκκλησίας της Ουκρανίας που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες ημέρες στην χώρα μας, με απώτερο σκοπό την βεβήλωση των βασικών ιερών προσκυνημάτων μας και τον διεθνή πνευματικό διασυρμό της χώρας μας.

Του προσκυνήματος θα ηγηθούν οι «ιεράρχες», Συμεών Σοστάσκυ [Simeon Shostasky] και Αλεξάντερ Ντραμπίνκο [Alexander Drabinko], οι οποίοι εγκατέλειψαν την κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας για να προσχωρήσουν στην σχισματική εκκλησία (OCU).(σσ.πού πριμοδοτείται από τούς Αμερικάνους).

Δυστυχώς κάποιοι από τους προορισμούς τους αφορούν και ιερούς τόπους της Μητροπόλεώς μας. [1]


Συγκεκριμένα θα επισκεφθούν την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου στις
07:30 το νέο ιερό ναό του Αγίου Ανδρέα (κατά την Θεία Λειτουργία)
11:00 την Ιερά Μονή Ομπλού.

Έρχονται απρόσκλητοι; Σαφέστατα όχι !


Τέτοιες ενέργειες δεν γίνονται ποτέ εν αγνοία και χωρίς άδεια της οικείας Μητρόπολης. Εξάλλου η κίνηση αυτή έχει δημοσιοποιηθεί αρκετές ημέρες στα σχετικά Μ.Μ.Ε. χωρίς καμία αντίδραση από την Μητρόπολή μας.

Θα παρακολουθήσουν απλά την Θεία Λειτουργία; Θα συλλειτουργήσουν στο Ιερό Θυσιαστήριο; Θα μνημονεύσουν τον σχισματικό Επιφάνιο; Άγνωστο τι έχει συμφωνηθεί πίσω από τις κλειστές πόρτες των σχετικών γραφείων. 
Σε κάθε περίπτωση είναι βέβαιη η καταπάτηση των Ιερών Κανόνων (που απαγορεύουν ακόμα και την παρουσία σχισματικών εντός Ναού κατά την Θεία λειτουργία) και η βεβήλωση του αγαπημένου μας Ναού του προστάτη και πολιούχου των Πατρών Αγίου Ανδρέα.
Είναι αλήθεια ότι ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος στην πρόσφατη σύνοδο της Ιεραρχίας συντάχθηκε με τους παρανόμους, σπεύδοντας να βάλει και αυτός το καρφί του στην Σταύρωση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.
«Εμείς σήμερα έχουμε ευκαιρία να λύσουμε τα χέρια και των άλλων Πατριαρχείων» είπε με νόημα ο κ. Χρυσόστομος που σημείωσε προς τον Αρχιεπίσκοπο πως «Δεν θα είχαμε φθάσει εδώ, αν κι εσείς μακαριώτατε είχατε μνημονεύσει αμέσως τον ( σσ. σχισματικό !!!)  Επιφάνιο».[2]
«ὁ δὲ ἀρχιερεὺς διαρρήξας τοὺς χιτῶνας αὐτοῦ λέγει· Τί ἔτι χρείαν ἔχομεν μαρτύρων;» (Μάρκ. 14,63) «..Ἆρον ἆρον, σταύρωσον αὐτόν…» (Ιωάν. ΙΘ,15) ..και έσπευσε να σταθεί στην σχετική συνέντευξη τύπου, δίπλα στον μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιερώνυμο, που προσπαθούσε με εμφανή αμηχανία να μας πείσει για την απόφαση της Ιεραρχίας που πάρθηκε, χωρίς ψηφοφορία!

Αγαπητοί πατέρες και αδελφοί. Η παραπάνω κατάσταση όπως διαμορφώθηκε δεν μας αποποιεί των προσωπικών ευθυνών μας, αν τελικώς συμβεί το απευκταίο. Άθελά μας προκληθήκαμε να γίνουμε από μάρτυρες, συνένοχοι σε ένα έγκλημα που πρόκειται να διαπραχθεί χωρίς τη συναίνεσή μας.
Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει στη Μητρόπολή μας να προσκαλούνται σχισματικοί σε Θεία Λειτουργία και μάλιστα στον Ναό σύμβολο της Πόλης και της Πίστης μας.
Αν παρ΄ όλη την αμαρτωλότητά μας, η πίστη μας παραμένει πραγματικά αληθινή και ζώσα, πιστή στους Ιερούς Κανόνες και τα Δόγματα της Αγίας μας Εκκλησίας, οφείλουμε δημόσια και ξεκάθαρα να απαντήσουμε σε αυτή την πρόκληση, δηλώνοντας την διαφωνία και διαμαρτυρία μας για αυτή την κατάσταση.
Σε αντίθετη περίπτωση αποδεχόμαστε σιωπηλά αυτή την βεβήλωση η οποία αναπόφευκτα (κατά πρόσφατα αλλά και ιστορικά παραδείγματα) θα προκαλέσει την Θεία Οργή η οποία θα κατευθυνθεί πάνω σε εμάς και την πόλη μας.
Σαν την ελάχιστη λοιπόν πράξη πίστεως, σε καλώ την ίδια ημέρα, Πέμπτη 14 Νοεμβρίου στις 06:00 στα σκαλιά μπροστά στην κύρια είσοδο του νέου Ι.Ν. του Αγίου Ανδρέα σε ειρηνική διαμαρτυρία εναντίον αυτής της ενέργειας.
Θυμήσου ότι, ακόμη και αν:
–  δεν καταφέρουμε να αποτρέψουμε την είσοδο των σχισματικών στο σπίτι του Αγίου μας
 – οι σχισματικοί μαγαρίσουν το ναό με την παρουσία τους και το Άγιο Θυσιαστήριο με την μνημόνευση των παρανόμων αρχηγών τους
– προσπαθήσουν κάποιοι να μας πείσουν ότι «δεν θα πετύχουμε τίποτα» ή να μας ειρωνευτούν και λοιδορήσουν ότι «ήμασταν λίγοι»
Εμείς θα γνωρίζουμε μέσα μας ότι με αυτή την ομολογία:
  • εν ήσυχη συνείδηση, κάναμε το ελάχιστο καθήκον μας σαν Ορθόδοξοι Έλληνες
  • θα έχουμε την  ευλογία του Αγίου Ανδρέα σε εμάς και τα σπίτια μας
  • ο Κύριος θα είναι ανάμεσά μας κατά το «οὗ γάρ εἰσι δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμι ἐν μέσῳ αὐτῶν» (Ματθ. 18,20)
  • ελκύσαμε το έλεος του Θεού στην πόλη μας, έχοντας την ενθύμηση της Κωνσταντινούπολης η οποία παρόλο το συλλείτουργο με τους Παπικούς 6 μήνες προ της πτώσεως, δεν θα έπεφτε αν υπήρχαν 5 πραγματικά Ορθόδοξοι πιστοί σε αυτήν.
Αδελφοί, ας κάνουμε το 1 και ο Θεός θα κάνει τα υπόλοιπα 99.
Με αδελφικούς χαιρετισμούς,
Σπυρίδων Ζορμπαλάς
Μέλος της Αντιαιρετικής Επιτροπής της Ι.Μ. Πατρών.
================
Μητροπολίτης Πατρών στο thebest.gr: «Δεν είναι μέλος της αντιαιρετικής επιτροπής ο κ. Ζορμπαλάς – Δεν τον γνωρίζω...»

«Ουδέποτε θα εμποδιστεί οποιοσδήποτε άνθρωπος να εισέλθει στον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέου»
Δεν είναι μέλος της αντιαιρετικής επιτροπής της Μητρόπολης Πατρών. Είναι πρόσωπο υπαρκτό αλλά δεν τον γνωρίζω ούτε κατ όψη αναφέρει στο thebest.gr o Mητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος για τον Σπύρο Ζορμπαλά ο οποίος υπογράφει κείμενό του ως μέλος της αντιαιρετικής επιτροπής. Με αυτό το κείμενο καλούσε πιστούς σε συγκέντρωση έξω από τον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέα την Πέμπτη 14  Νοεμβρίου για ειρηνική όπως αναφέρει διαμαρτυρία  για την επίσκεψη Ουκρανών στον ναό. Στο κείμενό του εκφράζει τη διαφωνία  του για την αναγνώριση της εκκλησίας της Ουκρανίας από την Εκκλησία της Ελλάδας.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης δηλώνει στο thebest.gr πως δεν τον γνωρίζει και ουδέποτε τον διόρισε μέλος της αντιαιρετικής επιτροπής της Μητρόπολης Πατρών και πως δεν προσεκάλεσε ποτέ Ουκρανούς για να  λειτουργήσουν στον Άγιο Ανδρέα, όπως διερωτάται ο κ. Ζορμπαλάς.
Και προσθέτει «Ουδέποτε θα εμποδιστεί οποιοσδήποτε άνθρωπος να εισέλθει στον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέου . Ούτε μπορούμε να ζητάμε διαπιστευτήρια στους ανθρώπους που εισέρχονται. Αυτό είναι αντίθετο και με την ορθόδοξη πίστη μας και με την Πατραϊκή ευγένεια και ευλάβεια».


 "Δέχομαι τη δήλωση του Μητροπολίτη ότι δεν προσκάλεσε ποτέ
Ουκρανούς για να λειτουργήσουν στον Άγιο Ανδρέα"


«Δεν είναι μέλος της αντιαιρετικής επιτροπής της Μητρόπολης Πατρών. Είναι πρόσωπο υπαρκτό αλλά δεν τον γνωρίζω ούτε κατ όψη» ανέφερε μιλώντας στο thebest.gr, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος για το θέμα που προέκυψε με την ειρηνική διαδήλωση πιστών που διοργανώνει ο Σπύρος Ζορμπαλάς, αυτή την Πέμπτη στο ναό του Αγίου Ανδρέου με την ιδιότητα του μέλους της αντιαιρετικής επιτροπής της Μητροπόλεως.


Σε ανταπάντηση του, ο κ. Ζορμπαλάς, αναφέρει τα εξής σε κείμενο του:


«Στην Αντιαιρετική Επιτροπή της Ι.Μ. Πατρών με εισήγαγε ο υπεύθυνος αυτής π. Τιμόθεος Παπασταύρου, τον προηγούμενο Μάιο. Έχω παρακολουθήσει 2 συνεδριάσεις αυτής. Την τελευταία περσινή και την πρώτη φετινή και βέβαια υπάρχουν μάρτυρες για αυτό περί τα 7-8 άτομα πλέον του π. Τιμοθέου. Μετά από εμένα έχουν εισέλθει στην επιτροπή άλλα 2 άτομα με τον ίδιο τρόπο.
Από όσο γνωρίζω ο σεβασμιότατος δεν έχει επιδιώξει και δεν έχει συναντηθεί με τα μέλη της επιτροπής τα τελευταία 10 χρόνια οπότε θεωρώ λογικό να μην γνωρίζει τα άτομα που την απαρτίζουν.
Προσωπικά δέχομαι την δήλωσή του “πως δεν προσεκάλεσε ποτέ Ουκρανούς για να λειτουργήσουν στον Άγιο Ανδρέα”. Όμως ο κάθε ναός έχει επιτρόπους που οφείλουν να ελέγχουν κάποια πράγματα. Στην παρούσα περίπτωση μιλάμε για 2 “ρασοφόρους” με συνοδεία σοβαρού πλήθους πιστών που έρχονται με συγκεκριμένο πονηρό σκοπό την ώρα της Θείας Λειτουργίας (και όχι κάποια στιγμή που απλά είναι ανοικτός ο ναός όπως πράττουν χιλιάδες αλλόθρησκοι επισκέπτες ετησίως). Άρα μιλάμε για συμπροσευχή με σχισματικούς εντός του ναού εν ώρα Θείας λειτουργίας, πράγμα που απαγορεύεται από τους Ιερούς Κανόνες.
Αν ο κ. Χρυσόστομος είναι αντίθετος στην ενέργεια αυτών των ανθρώπων οφείλει να το δηλώσει ξεκάθαρα δημοσίως, πράγμα που θα τους αποτρέψει να εμφανιστούν και θα επαναφέρει την γαλήνη στην μητρόπολή μας.

Μετά τιμής, Σπυρίδων Ζορμπαλάς».


                    =========================================================

 «Λύσανε» φύρδην –μύγδην το Ουκρανικό, ξεχάσανε όμως το αντίστοιχο και παρόμοιο Ελληνικό Παλαιοημερολογητικό θέμα πού είναι μέσα στην χώρα μας τόσα χρόνια.Τί θα κάνουν τώρα μ΄αυτό;

Γιά να δικαιολογήσουν την Εκκλησιαστική παρεκτροπή τους καί την προτίμησή τους στήν Αμερικανική γεωπολιτική πού θέλει ο Οικουμενικός Πατριάρχης καί γιά να φανούν αρεστοί μαζί του κατηγορούν τούς μέχρι χθές αδελφούς τους Ρώσους !!!


                        
                       -----------------------------

Στον απόηχο της Ιεραρχίας για το Ουκρανικό…



Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

     
ΜΕΡΟΣ Γ


Μύδροι κατά της Ρωσικής Εκκλησίας...

           

Μύδρους εξαπέλυσαν κατά της Ρωσικής Εκκλησίας οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατά τη συνεδρίαση της 12ης Οκτωβρίου για το Ουκρανικό ζήτημα. Εξέφρασαν μίσος και αντιπάθεια για τους Ρώσους εν Χριστώ αδελφούς τους, αισθήματα που βεβαίως δεν έχουν σχέση με τον Χριστό. 
Οι γεμάτοι χολή λόγοι των περισσοτέρων ήσαν άσχετοι προς το  συζήτηση θέμα.  

Τι έχουν κάνει και τι κάνουν οι Ρώσοι κατά του Ελληνισμού είναι γνωστά στους επαΐοντας. Πώς σκέφτονταν για την «τρίτη Ρώμη» επίσης. Είναι γνωστή η σκέψη του Ντοστογιέφσκι στο «Ημερολόγιο του συγγραφέα» που έγραψε. Το κεφάλαιο του Μαρτίου 1877 έχει τίτλο «Μια φορά, αργά ή γρήγορα η Κωνσταντινούπολη θα καταστεί δική μας». Ο μεγάλος ρώσος συγγραφέας εξέφρασε την επιθυμία η Ρωσία να απελευθερώσει την Κωνσταντινούπολη από τους Τούρκους, να καταστεί προστάτιδα  των Ορθοδόξων και να είναι «η μητέρα Ελλήνων και Σλάβων και όχι η ηγεμονίδα τους». (DostoiefskiJournal dun ecrivain”, Gallimard, 11e edition, 1951, p. 476-482).



Ο πανσλαβισμός έχει την εξήγησή του. Τα χρόνια εκείνα (1877 – 1878) διεξήχθη ο Ρωσο - τουρκικός πόλεμος και είχε προηγηθεί ο Κριμαϊκός πόλεμος (1853-1856), όπως επίσης η πολιτική διαμάχη Γαλλίας και Ρωσίας (1851) για την προώθηση των συμφερόντων των Λατίνων ή των Ορθοδόξων αντιστοίχως στους Αγίους Τόπους. Στη διαμάχη απεδείχθη το δίκαιο των Ορθοδόξων και το 1852 εκδόθηκε διάταγμα υπέρ του ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, που κατοχυρώθηκε από το Συνέδριο του Βερολίνου, το 1878.

Από τα μέσα έως το τέλος του 19ου αιώνα  ήταν η εποχή του ρεύματος του ρωσικού μεσσιανισμού και πανσλαβισμού, που είχε ως εκκλησιαστική εκδήλωση την φιλοδοξία η Ρωσία να απελευθερώσει την Κωνσταντινούπολη από τους Οθωμανούς και να έχει λόγο στα του Πατριαρχείου, όπως επίσης να έχει ανάμειξη στα εκκλησιαστικά των Ιεροσολύμων πράγματα.

Αυτά είναι γνωστά. Όμως το θέμα στην Ιεραρχία δεν ήταν  να εξετάσει την Ιστορία των ελληνορωσικών σχέσεων του 19ου αιώνα, όπως δεν ήταν να εξετάσει τις αδικίες που έχουν γίνει σε βάρος της Ελλαδικής Εκκλησίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ή την εκ μέρους του εκμετάλλευση της αδυναμίας της ρωσικής Εκκλησίας επί του ρωσικού εμφυλίου πολέμου, το 1917 και κατόπιν. Η Ιεραρχία συνεκλήθη  τον περασμένο  Οκτώβριο για να κρίνει αν ήταν σύμφωνη με τους Ιερούς Κανόνες η ενέργεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην αναγνώριση των σχισματικών της Ουκρανίας. Δεν στήθηκε δικαστήριο ιστορικό για τις φιλοδοξίες της ρωσικής Εκκλησίας σε βάρος των Πατριαρχείων Κωνσταντινουπόλεως  και Ιεροσολύμων, όπως δεν έχει στηθεί για τις στο πέρασμα των χρόνων αδικίες σε βάρος του Ελληνισμού εκ μέρους της Τουρκίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, ή του Ηνωμένου Βασιλείου.

Στην κρίση των Μητροπολιτών δεν θα έπρεπε να χωρούσαν ανθρώπινες αδυναμίες και πάθη, όπως κακίες, κουτσομπολιά, εθνοφυλετισμοί, πικρίες, κοσμικού χαρακτήρα ανταγωνισμοί. Οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν ήσαν υπεύθυνοι για το τι έπραξαν αι Σύνοδοι της Κωνσταντινουπόλεως και της Μόσχας στην Ουκρανία. Η ευθύνη τους ήταν να κρίνουν κατά την Επισκοπική τους  συνείδηση την ενέργεια του Οικ. Πατριαρχείου στην Εκκλησία της  Ουκρανίας. Και δεν το έπραξαν.


Πιο συγκεκριμένα ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας είπε ότι γίνεται εκ μέρους της Ρωσικής Εκκλησίας μια προσπάθεια πανσλαβισμού εναντίον της ρωμιοσύνης, που πορεύεται με ταπείνωση και προσευχή. Εννοούσε προφανώς το Φανάρι... Επίσης μίλησε για εκκοσμίκευση της Ρωσικής Εκκλησίας και το δικαιολόγησε με το ότι σε Συνέδριο των Ρωμαιοκαθολικών στην Ισπανία, στο οποίο ο ίδιος συμμετέσχε, ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Εκκλησίας, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων κάθισε κοντά σε αλλοθρήσκους και όχι στους Ορθοδόξους!..


Ο Σεβ. Γουμενίσσης αναφέρθηκε σε «ιστορικά λάθη των Ρώσων», αλλά και στο ιστορικό λάθος του Φαναρίου, που κατέταξε τη Ρωσική Εκκλησία στην πέμπτη θέση στα πρεσβεία τιμής και έτσι, κατά την άποψή του,  φούντωσε η μεγάλη ιδέα των Ρώσων, οι οποίοι από την Άλωση και μετά λένε ότι δεν υπάρχει Ελληνισμός.... Προφανώς ο Σεβ. κάπου το έχει ακούσει, ή το έχει διαβάσει...  


Ο Σεβ. Ναυπάκτου σημείωσε ότι μετά την Άλωση οι Ρώσοι σχεδόν όλα τα χρόνια ισχυρίζονται ότι η Μόσχα είναι η τρίτη Ρώμη. Δεν στενοχωρήθηκαν καθόλου οι Ρώσοι, όπως ανέφερε, με την Άλωση, αλλά ήσαν πολύ χαρούμενοι γιατί έτσι θα επιδίωκαν η Μόσχα να γίνει η «τρίτη Ρώμη». Κάπου και ο Σεβ. Ναυπάκτου το διάβασε στο πρωτότυπο...


Ο Μητροπολίτης Καστορίας είπε πως αν η υπό τον Επιφάνιο «Εκκλησία της Ουκρανίας» μεταδίδει τα Άχραντα Μυστήρια σε Ουνίτες, το ίδιο κάνει και η Ρωσική Εκκλησία! Ανέφερε μια τόσο βαριά κατηγορία σε βάρος της Ρωσικής Εκκλησίας, χωρίς να παραθέσει κάποιο στοιχείο, για να δικαιολογήσει το ανοσιούργημα των σχισματικών. Αντίθετα τα στοιχεία για τη συλλειτουργία σχισματικών Ουκρανών με Ουνίτες είναι πολλά. Τελευταίο, η συμμετοχή, στις 4 Νοεμβρίου 2019, του ιερέως των σχισματικών Βλαντίμιρ Στεφάνκο στη Θεία Λειτουργία των Ουνιτών στο χωριό Γερμάκοβα, της περιφερείας Τερνόπολης.


Ο Σεβ. Φιλίππων κατηγόρησε την Εκκλησία της Ρωσίας ότι προκάλεσε το σχίσμα στην Ορθοδοξία, χωρίς να υπολογίσει τις γνώμες των άλλων Εκκλησιών. Προφανώς είδε το αρνητικό φιλμ των γεγονότων. Το Φανάρι ήταν εκείνο που ενήργησε χωρίς να ερωτήσει καμία Εκκλησία, ισχυριζόμενο μάλιστα ότι είχε το δικαίωμα να πράξει έτσι! Και προφανώς εκείνο προκάλεσε τη ρήξη και το σχίσμα. Η Ρωσική Εκκλησία σήμερα δέχεται επίθεση και αμύνεται.


Κατά την άποψη του Μητροπολίτου Λαγκαδά το πρόβλημα το δημιούργησε η Ρωσική Εκκλησία και αυτή το διατηρεί, αφού δεν δέχεται την ενέργεια του Οικ. Πατριάρχου(!!!). Υποστήριξε επίσης ότι ο πανσλαβισμός ξεκίνησε επί Στάλιν.... Η σταλινική και γενικά η Σοβιετική Ένωση χρησιμοποίησε την αιχμάλωτη Ορθόδοξη Εκκλησία στην προπαγάνδα της, αλλά δεν ξεκίνησε επί των ημερών της ο πανσλαβισμός.


Ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων παρότρυνε τους άλλους Μητροπολίτες να υπηρετήσουν την ενότητα που εκφράζει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, χωρίς να κάνουν δεκτές τις απειλές και τους εκβιασμούς του Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα. Για τις αιωρούμενες απειλές και τους εκβιασμούς για τις «Νέες Χώρες» από το Φανάρι ουδείς φυσικά λόγος. Ούτε για το σχίσμα, που το Φανάρι προκάλεσε σε όλη την Ορθοδοξία.


Ο Σεβ. Κορίνθου μίλησε ελεύθερα υπέρ του Φαναρίου και απέρριψε τις αόριστες απειλές (Σημ. Προφανώς από τους Ρώσους) διασπάσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος, της ήδη διασπασμένης από το Φανάρι σε Αυτοκέφαλη και «Νέες Χώρες» και χωρίς να περιλαμβάνονται ούτε στη μία κατηγορία ούτε στην άλλη η Κρήτη, η Δωδεκάνησος και οι Μονές του Αγίου Όρους... Κατηγόρησε όλους τους Ρώσους ιεράρχες ότι είναι «υπό την μπότα του Στάλιν», χωρίς να εξηγήσει τι εννοούσε. Είναι πάντως γνωστό ότι όλα τα Πατριαρχεία έχουν καθεστώς απόλυτης μοναρχίας, με πρώτο το Φανάρι. Σημείωσε ακόμη ότι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων σέβεται κάποια πράγματα και υποστήριξε ότι ποτέ ο Πατριάρχης Θεόφιλος δεν αναγνώρισε τον Ονούφριο. Προφανώς δεν έχει πληροφορηθεί τις σχετικές δηλώσεις του. Κατηγόρησε επίσης τους Ουκρανούς της υπό τον Ονούφριο κανονικής Εκκλησίας, που ήσαν πολύ περισσότεροι από τους Έλληνες στα Ιεροσόλυμα για προσκύνημα, ότι την ημέρα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού είχαν μαζί τους καρφίτσες και τρυπούσαν τους Έλληνες προσκυνητές για να περνούν μπροστά!... Αυτά τα κουτσομπολιά ελέχθησαν σε κρίσιμη συζήτηση για το κανονικό θέμα  της αναγνωρίσεως ή όχι των σχισματικών της Ουκρανίας...


Ο Μητροπολίτης Ιερισσού πήγε μακρύτερα το θέμα. Διεκτραγώδησε τι άσχημα πέρασαν οι Ελλαδίτες Μητροπολίτες κατά την Σύνοδο στο Κολυμπάρι (Σημ. Το 2016) από τους Μητροπολίτες της... Σερβίας! Αυτό τι σχέση έχει με το κανονικό πρόβλημα της Ουκρανίας μόνον ο ίδιος γνωρίζει. Επίσης παραπονέθηκε ότι οι σλαβικές Εκκλησίες της Σερβίας και της Βουλγαρίας ουδέποτε μνημονεύουν τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ως Οικουμενικό...

Τι σχέση έχει το πώς ονομάζουν κάποιοι τον Κωνσταντινουπόλεως με το Ουκρανικό;... Καμία. Το μόνο που εξέφραζε  ο Ιερισσού και οι άλλοι Μητροπολίτες ήταν η έλλειψη επιχειρημάτων για το θέμα. Αυτή αναπληρώθηκε με αοριστίες για το πόσο κακοί είναι οι Ρώσοι απέναντί των Ελλήνων  και με μιαν αντίληψη  ότι τώρα το Φανάρι εφαρμόζει  στη Μόσχα το ιουδαϊκό «οδόντα αντί οδόντος».

Για το αίτημα του Πατριάρχου Μόσχας προς τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο να αποκτήσει Ναό στην Αθήνα η Ρωσική Εκκλησία μίλησε ο Μητροπολίτης Πατρών.  Είναι αληθής ο λόγος του, αλλά πάντα ισχύει το ποια σχέση έχει το εν λόγω θέμα με το Ουκρανικό.


Ο Μητροπολίτης Περιστερίου έφτασε στην Βαυαροκρατία, που υπήρξε στην Ελλάδα. Είπε ότι η Ρωσική Εκκλησία είχε ευθύνη για την  επί των ημερών της εκκλησιαστική κατάσταση στην Ελλάδα, γιατί οι Βαυαροί αντέγραψαν τη ρωσική διοίκηση της Εκκλησίας!!! (Σημ. Εννοούσε επί Τσάρου Μεγάλου Πέτρου).  Επίσης κατηγόρησε τους Ρώσους ότι με τους Βαυαρούς προσπάθησαν να αποκόψουν την Εκκλησία της Ελλάδος από το Οικουμενικό Πατριαρχείο!.... Επίσης κατηγόρησε την Ρωσική Εκκλησία, ότι αυτά που κάνει (Σημ. Δεν είπε ποιά) είναι από κίνητρα πονηρά και καθόλου εκκλησιαστικά και χριστιανικά.... Είναι γνωστό ότι οι αρχιτέκτονες της ντε φάκτο Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας του νεοσύστατου Κράτους της Ελλάδος ήσαν ο Κοραής και ο αρχιμανδρίτης Θεόκλητος Φαρμακίδης. Και οι δύο δεν ήσαν ρωσόφιλοι. Κάθε άλλο.  Αντίθετα είναι βέβαιο ότι ο άσπονδος εχθρός τους και αναφανδόν υπέρ του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντίνος Οικονόμος ο εξ Οικονόμων ήταν εκ των φανατικών οπαδών της Ρωσίας και της Ρωσικής Εκκλησίας.   


Ο Μητροπολίτης Κεφαλληνίας ταξίδεψε στη Ραβέννα και κατηγόρησε τους εκπροσώπους της Ρωσικής Εκκλησίας ότι στον Διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς συνεργάσθηκαν με τους Γερμανούς Ρωμαιοκαθολικούς για να τον τορπιλίσουν και να τον διακόψουν.... Θα επαναλάβουμε πάλι τι σχέση έχει η Ραβέννα με το Ουκρανικό... Αλλά και αν το έπραξαν οι Ρώσοι καλώς το έπραξαν. Μάλιστα με βοήθεια Ρωμαιοκαθολικών; Καταπληκτικό....Ο Σεβ. θίγει επίσης το θέμα ότι ο κ. Βαρθολομαίος υποστήριξε με επιτυχία τον Πατριάρχη της Μόσχας στις ενέργειές του να μην  καταστεί η Ουκρανική Ουνιτική Εκκλησία  Πατριαρχείο. Πράγματι ο Οικ. Πατριάρχης βοήθησε. Αν πάντως σκεφτόταν μακροπρόθεσμα δεν  ήθελε το ουνιτικό Πατριαρχείο, γιατί όπως διαμόρφωσε ο ίδιος την κατάσταση θα υπήρχε στην Ουκρανία Εκκλησία Ορθόδοξη με απλό Προκαθήμενο  και παράλληλα Ουνίτης Πατριάρχης...


Ο Σεβ. Ύδρας παραπονέθηκε ότι κανένας από όσους  ασχολήθηκαν με το Ουκρανικό θέμα δεν καταδίκασε τα μύρια όσα κακά της Ρωσικής Εκκλησίας.... Και σημείωσε έτσι γενικά τον εθνικισμό της, τον ιμπεριαλισμό της και όλα όσα έκαμε στην ιστορία της...Ανέφερε πάντως και ένα  παράδειγμα, την πικρή εμπειρία από τους Ρώσους στην Κορέα, στην οποία Μητροπολίτης του Οικουμενικού Θρόνου είναι ο  κατά σάρκα αδελφός του. Και τα της Κορέας βεβαίως δεν έχουν σχέση με το Ουκρανικό. Αποτελούν όμως μιαν ακόμη ένδειξη εκδικητικότητας προς τη Ρωσική Εκκλησία.


Ο Μητροπολίτης Μαρωνείας κατηγόρησε τους Ρώσους κληρικούς, ότι όταν την ημέρα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στα Ιεροσόλυμα ο Πατριάρχης Θεόφιλος διαπραγματευόταν με τους Αρμενίους, που δεν τον άφηναν να ασκήσει τα δικαιώματά του στο Ναό της Αναστάσεως, δεν προέταξαν τα στήθη τους για να τον υποστηρίξουν, όπως έκαναν οι Έλληνες Επίσκοποι...Ομοίως και αυτό δεν έχει σχέση με το Ουκρανικό...


Από όσα αναφέρθηκαν και ασφαλώς θα υπάρχουν και άλλα που δεν κατέστη δυνατόν να συλλεγούν, ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται το επίπεδο στο οποίο έγινε η συζήτηση στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος για το σοβαρό για την ενότητα της Ορθοδοξίας ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα. Έπεται η συνέχεια.- 


UP

 









Δεν υπάρχουν σχόλια: