Σάββατο 8 Απριλίου 2017

Ανάστα ο Θεός ! Εμείς, τι είδους Ανάσταση θα κάνουμε εφέτος ;





Όπως κάθε χρόνο και σύμφωνα πάντα με τα Χριστιανικά μας έθιμα πλησιάζει η Μεγάλη Εβδομάδα με αποκορύφωση την γιορτή της Ανάστασης του Ιησού  Χριστού .

Μια γιορτή πού δυστυχώς κάποιοι  δημοσιογράφοι  αλλά και πολιτικοί «ξερόλες» ( πού τάχα  κάτι θέλουν να πούν κι΄αυτοί  ώστε να δείξουν ότι υπάρχουν και να τους ψηφίσουν έτσι οι «δικοί τους» στις επόμενες εκλογές ) ψάχνουν να βρούν τι δηλητήριο θα ρίξουν στις ψυχές του απλού λαού …


Άλλες χρονιές στις μεγάλες  γιορτές της Χριστιανοσύνης είχαμε τον «κώδικα Ντά Βίντσι», είχαμε τον Χάρρυ  Πότερ, το «μυστικό δισκοπότηρο», την «οικογένεια του Χριστού» κλπ- κλπ .

Εφέτος το θέμα μας το μονοπώλησε ένας άγνωστος αριστερός βουλευτής Μπαλαούρας ονόματι  αν τον έχετε ακουστά ( πού υποθέτουμε δεν θα τον ήξερε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας του…) , νάναι καλά ο άνθρωπος πού μ΄αυτά όμως πού δημοσίως ξεστόμησε γελάσαμε λιγάκι αλλά εκ των πραγμάτων αποδείχθηκε  σκάστρα  της οκάς πού θέλησε να κάνει θόρυβο γύρω από το Άγιο Φώς, όπως είχε συμβεί και πάλι για το ίδιο θέμα και πέρυσι …
Σχετικά όμως με το Άγιο Φώς άς κοιτάξουμε την υπόθεση πιό σοβαρά, εδώ:



Πώς βγαίνει τό Άγιο Φώς -- Όσα δέν λένε, καί όσα κρύβουν τά ΜΜΕ...





Ο Πατρινός ηγούμενος  των Αγίων Τόπων  της Ι.Μ. Προσκυνήματος των Ποιμένων ( Βηθλεέμ Ιουδαίας ),  Αρχιμ. Ιγνάτιος  Καζάκος  στο παρακάτω video, αλλά και στο κείμενο πού ακολουθεί,  έχει κάτι να μας πεί πάνω στις μέρες πού έρχονται…






«Μπορώ να κοινωνήσω το βράδυ της Ανάστασης, έστω κι αν δεν έχω Εξομολογηθεί »;  με ρωτάνε μερικοί. Για όλους αυτούς είναι και τα παρακάτω :

 «….Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, Να είστε καλά πάντοτε, ο Θεός να σας ευλογεί και χαριτώνει.
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλό και Άγιο Πάσχα Χριστού.
Στο ερώτημά σας, ερώτημα των αναγνωστών σας θα απαντήσω όπως θα απαντούσε ο μακαριστός Γέροντας Σεραφείμ, ο πνευματικός της Λαύρας του Αγίου Σάββα, Ερήμου της Ιουδαίας.

Τι θα σας έλεγε λοιπόν;
«Πολύ καλά παιδί μου, πιστεύεις, όπως λες, στο Θεό. Προσεύχεσαι, εκκλησιάζεσαι, αλλά ακόμα δεν έχεις βάλει αρχή; Δεν έχεις βάλει κανόνα στη ζωή σου;
Γιατί; Πότε περιμένεις; Μετά θάνατον; Εκεί που δεν υπάρχει μετάνοια; Γιατί αναβάλλεις; Και γιατί, όπως λες, έχεις καιρό να εξομολογηθείς, ναί αλλά αφού το βλέπεις αυτό τί κάνεις καί στέκεσαι μακρυά; Τι σε εμποδίζει;




Ξέρουμε καλά ότι η εξομολόγηση είναι το μυστήριο εκείνο που μας καθαρίζει ψυχικά και που μας συμφιλιώνει με τον Θεό.
Η αμαρτία μας χωρίζει από τον Θεό, έστω και αν κάνουμε εκατό σταυρούς την ημέρα.

Η εξομολόγηση, μας τα φτιάχνει και πάλι με τον Θεό.

Αν έχουμε πράξεις κακές, αμαρτίες που μας χωρίζουν και μας αφορίζουν, απομακρύνουν από το Θεό, πως θα πάμε να ανοίξουμε το στόμα μας και να δεχθούμε το Τίμιο Σώμα και Αίμα του Κυρίου μας;
Και ρωτάς…”Μπορώ να κοινωνήσω, το Μέγα Σάββατο, έστω και αν δεν είμαι έτοιμος και δεν έχω εξομολογηθεί για καιρό;”
Μα αυτό είναι άτοπο και λανθασμένο σαν ερώτηση και σκέψη. Γιατί;
Διότι παιδί μου, έχει καμιά ”μαγική ιδιότητα” η ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου, να σβήνει αμαρτίες και να καθαρίζει τον άνθρωπο;
Σε τι θα σε ωφελήσει η Θεία Κοινωνία αν είσαι γεμάτος λάθη και πάθη ανεξομολόγητα;
Νομίζεις ότι θα σε αγιάσει; Θα ευλογηθείς τάχα;

Φωτιά θα βάλεις μέσα σου λέγει ο Απόστολος Παύλος των Εθνών…Φωτιά και αρρώστια!
Ο Μέγας Βασίλειος λέγει ότι είναι ανάγκη να προστρέχουμε στους πνευματικούς για εξομολόγηση.
Ο καλός εξομολόγος είναι όργανο της Χάριτος του Θεού, είναι υπηρέτης και οικονόμος των Μυστηρίων του Θεού.
Καλύτερα εξομολόγηση χωρίς Θεία Κοινωνία, λόγω θανάσιμων αμαρτημάτων, παρά Θεία Κοινωνία χωρίς Εξομολόγηση και χωρίς προετοιμασία ψυχική.
Αν δεν έχουμε ευλογία από τον πνευματικό, δεν πάμε για Θεία Κοινωνία.
Βεβαίως μεταβαίνουμε στην Εκκλησία, αλλά απέχουμε από την Θεία Κοινωνία.

Όταν θα έχουμε την ευχή και την ευλογία του εξομολόγου, τότε μάλιστα και θα κοινωνήσουμε των Αχράντων Μυστηρίων.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο κινείται και φέρεται ο σωστός και ευσυνείδητος καλός Χριστιανός Ορθόδοξος, ο οποίος δεν κάνει ποτέ…του κεφαλιού του, δηλαδή όπως αυτός θέλει ή όπως άκουσε από δω κι από ‘κει.
Σε όλα απαιτείται σύνεση, σωφροσύνη και ταπείνωση.
Να ρωτάμε και να μαθαίνουμε, να μελετάμε και να ζητάμε οδηγίες και συμβουλές από καλούς ιερείς και πνευματικούς, και να ακολουθούμε με υπακοή και σεβασμό τα Άγια Μυστήρια της Αμωμήτου Ορθοδόξου Πίστεώς μας”.

Επειδή λοιπόν, είχα την μεγάλη ευλογία να ζήσω 8-9 χρόνια δίπλα στον ταπεινό Άγιο αυτόν Γέροντα της ερήμου, τον π. Σεραφείμ, κάπως έτσι θα σας απαντούσε στο λογισμό και ερώτημά σας. Εξάλλου έχουν ήδη γραφεί τόσα πολλά από τους Άγιους Θεοφόρους Πατέρες για το Κοσμοσωτήριο Μυστήριο της Μετάνοιας – Εξομολογήσεως που αν κανείς ανατρέξει και διαβάσει, θα δει ότι όλα είναι ξεκάθαρα, σαφή και χωρίς αμφιβολία καμία!
Να ευχόμαστε να μας χαρίζει ο Πανάγαθος Θεός, διάκριση και φωτισμό, διότι είμαστε μέσα στην άγνοια, ενώ δίπλα μας είναι οι γάργαρες πηγές, το γάργαρο νερό για να δροσιστεί η ψυχή μας και να φωτιστεί η διάνοιά μας.Αμήν, γένοιτο.

Καλό και Ευλογημένο Πάσχα
Αρχιμ. Ιγνάτιος
Ηγούμενος Μονής Προσκυνήματος των Ποιμένων
Περιοχή Βηθλεέμ Ιουδαίας, Αγία Γη


originalpress




Δεύτερες σκέψεις...


Βέβαια εδώ πρέπει νὰ ὁμολογήσουμε, ὅτι ὁ ἄν­θρωπος δὲν εἶνε μόνο πνεῦμα, είναι καὶ σάρκα· καὶ ὡς σάρκα ἔχει ἀνάγκη τὶς ἅγιες αὐτὲς ἡ­μέρες νὰ βρίσκεται σ᾽ ἕνα περιβάλλον ποὺ νὰ ὑπενθυμίζῃ τὰ ἱερὰ γεγονότα. Καὶ τέτοιος τόπος εἶνε ἡ Εκκλησία, ὁ Ορθόδοξος Ναός.
Δὲν εἶνε ἀνάγκη νὰ ταξιδέψῃ κανεὶς λοιπόν καὶ νὰ πάῃ μακριὰ στους Αγίους Τόπους και  στὰ ἱερὰ προσκυνήματα  να «ιδεί» τον Κύριο εγγύς, από κοντά…
Μια και αυτό συμβαίνει κάθε φορὰ ποὺ μπαίνεις στὴν ἐκκλησία –«Ὡς φοβερὸς ὁ τόπος οὗτος· οὐκ ἔστι τοῦτο ἀλλὰ ἢ οἶκος Θεοῦ, καὶ αὕτη ἡ πύλη τοῦ οὐρανοῦ» σημειώνεται κάπου στην Αγία Γραφή.


Εἶναι λοιπὸν «ὁ Κύριος ἐγγὺς», πλησίον μας,  διὰ τῆς πίστεως, τῆς ἀγάπης, τῆς ἐλεημοσύνης, τῶν ἀρετῶν, «ἐγγὺς» ὅταν βρισκόμαστε μέσα στὸ ναό. Ἀλ­λ᾽ αὐτὲς τὶς ἅγιες ἡμέρες καὶ οἱ πιὸ ψυ­χροὶ θὰ πλησιάσουν ὄχι ἁπλῶς «ἐγγύς», ἀλλὰ θα κάνουν κι΄ένα βήμα ακόμη και θα τολμήσουν ν᾽ ἀνοίξουν τὸ στόμα τους για νὰ δεχθοῦν μέσα τους τὸ σῶμα καὶ τὸ αἷμα τοῦ Ιησού Χριστοῦ, διά της Αγίας Κοινωνίας.
Καὶ ἐδῶ εἶναι τὸ φοβερό !  Όταν ὁ Μωυσῆς βρέθηκε στὴν ἔρημο καὶ ἔβοσκε τὰ πρόβατα, βλέπει μία βάτο νὰ φλέγεται ἀλλὰ νὰ μὴν καίγεται. Κι ὅταν πῆγε νὰ πλησιάσῃ, ἀκούει φωνή· «Μωυσῆ, μὴν πλησιάσῃς ἐδῶ· ὁ τόπος αὐτὸς εἶνε γῆ ἁγία· βγάλε τὰ παπούτσια σου» (βλ. Ἔξ. 3,4).
Ἡ βάτος, ὅπως λένε οἱ πατέρες τῆς Ἐκκλη­σίας, εἰκονίζει τὴν Παναγία ἀλλὰ καὶ τὴν θεία κοινωνία, ποὺ εἶνε «πῦρ τοὺς ἀναξίους φλέγον» (ἀκολ. θ. Μετ.)· φωτιὰ ποὺ καθαρίζει τὸ χρυσάφι ἀλ­λὰ καίει τὰ ξύλα καὶ τὰ ἄχυρα…


Ἂν λοιπόν είσαι χρυ­σάφι, δεν κινδυνεύεις, θὰ σὲ καθαρίσῃ !  Άν όμως εἶσαι ἄχυρο, μη πλησιάσεις  γιατί θὰ σὲ κατακάψει με ενός άλλου είδους «φωτιά» πού θα την θυμάσαι ( εάν ζήσεις ) για πάντα μέσα από συμβάντα πού θα σου συμβούν και με πρώτο την ζωή σου και την υγεία σου …


Ο Απόστολος Παύλος μάλιστα στήν Α΄ πρός Κορινθίους επιστολή του μας καλεί να προσέχουμε όταν έχουμε επάνω μας θανάσιμες αμαρτίες, διότι πλησιάζοντας την Αγία Κοινωνία δεν πλησιάζουμε μία τυπική κατάσταση, αλλά επειδή έχουμε να κάνουμε με το ίδιο Σώμα και Αίμα Χριστού πρέπει να είμαστε και κατάλληλα προετοιμασμένοι γι΄ αυτό:



« Ώστε, ος αν εσθίει τον άρτον τούτον, ή πίνει το ποτήριον του Κυρίου αναξίως ( Αγία Κοινωνία ), ένοχος έσται του Σώματος και Αίματος του Κυρίου. Δοκιμαζέτω δε άνθρωπος εαυτόν ( άς δοκιμάζει την συνείδησή του Εξομολογούμενος σε ιερέα τις αμαρτίες του… ), και ούτως εκ του άρτου εσθιέτω, και εκ του ποτηρίου πινέτω.



Ο γαρ εσθίων και πίνων αναξίως, κρίμα εαυτώ εσθίει και πίνει ( βάζει μεγάλο κρίμα επάνω στον εαυτό του…), μη διακρίνων το Σώμα του Κυρίου. Δια τούτο εν υμιν πολλοί ασθενείς και άρρωστοι, και κοιμώνται  ικανοί »  ( γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο αρρωσταίνουν βαριά πολλοί μεταξύ σας και πεθαίνουν αρκετοί ) Α΄ Κορινθ. ΙΑ΄ 27- 30
Ἄνθρωπε ποὺ πλησιάζεις αὐτὴ τὴ φωτιά, ἔλεγξε τὸν ἑαυτό σου, αν «εἶσαι ἄξιος νὰ κοινωνήσῃς»; Βγάλε κ᾽ ἐσὺ τὰ ὑποδήματα καὶ τὰ ῥοῦχα σου, πλῦνε τα καὶ στρῶσε τα, ὅ­πως σήμερα οἱ Ἰουδαῖοι, γιὰ νὰ περάσῃ ὁ Κύριος.
Δὲν ἀρκεῖ ἕνας τυπικὸς ἑορτασμός. Εἴδαμε ὅ­τι οἱ «μετὰ κλάδων ὑμνήσαντες πρότερον, μετὰ ξύλων συνέλαβον ὕστερον, οἱ ἀγνώ­μονες Χριστόν» (ὑπακ. Βαΐων). Δὲν τοὺς ὠφέλησε τὸ ὅτι τὴν ἡμέρα αὐτὴ κρατοῦσαν κλαδιὰ καὶ βάια καὶ ἅπλωσαν τὰ ροῦχα τους νὰ πατήσῃ ὁ Χριστός, ὁ ὁποῖος δὲν ἔχει ἀνάγκη ούτε ἀπὸ τὰ ροῦχα μας ούτε από τα χαλιά μας !
Νὰ κάνουμε, ὅπως λέει ὁ μέγας Βασίλειος, κάτι ποὺ κάνουν τὰ φίδια. Τέτοιες μέρες τῆς ἀνοίξεως τὰ φίδια στριμώχνονται στὶς τρύπες τῶν τοίχων καὶ βγάζουν τὸ παλιὸ δέρμα τους, καὶ βλέπεις ἐκεῖ τὰ πουκάμισα τῶν φιδιῶν. Κάτι τέτοιο νὰ κάνουμε κ᾽ ἐμεῖς· νὰ στριμωχτοῦμε, νὰ πιέσουμε καὶ νὰ βιάσουμε τὸν ἑ­αυτό μας, νὰ περάσουμε ἀπὸ τὴν στενὴ πύλη τῆς μετανοίας καὶ ν᾽ ἀφήσουμε μέσα στὴν ἐκ­κλησία τὸ παλιό μας πουκάμισο. Νὰ φτύσουμε ἀκόμη τὸ φαρμάκι, τὸ δηλητηριῶδες δόν­τι, τὴν κακία καὶ μοχθηρία καὶ κάθε ἁμαρτία. Ἔτσι θὰ μπορέσουμε νὰ πλησιάσουμε κ᾽ ἐ­μεῖς τὰ ἅγια μυστήρια. Καὶ τότε πλέον ὁ Κύριος δὲν θὰ βρίσκεται ἁπλῶς «ἐγγύς», ἀλλὰ θὰ βρίσκεται ἐντὸς τῆς καρδίας μας.
Τέλος εἶναι «ὁ Κύριος ἐγγύς» καὶ διότι, ὅ­πως λέει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, δὲν ξέρουμε πότε θὰ γίνῃ ἡ Δευτέρα παρουσία. Οἱ χιλιασταὶ ὁρίζουν χρονολογίες καὶ δι­αψεύδονται· ἐ­μεῖς γνωρίζουμε ὅτι ἡ ἡμέρα ἐκείνη εἶνε ἄ­γνωστη. Μπορεῖ ὁ Κύριος νὰ ἔλ­θῃ μετὰ 50 ἢ 100 ἢ 200 χρόνια, ἀλλὰ μπορεῖ νὰ ἔλθῃ καὶ αὔριο. Ἡ συντέλεια τοῦ κόσμου εἶνε «ἐγγύς». Διαβάστε τὴν Ἀποκάλυψι νὰ δῆτε ἐκεῖ τὰ μέλλοντα. Ἡ γῆ μιάνθηκε καὶ ρυπάνθηκε ἀπὸ αἵματα, ἀτιμίες, ἐγκλήματα, καὶ θὰ περάσῃ ἀπὸ κλίβανο. Κι΄όλοι θὰ μποῦν στὸν κλίβανο τῆς ὀργῆς τοῦ Θεοῦ...»





2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...


ΜΕ ΑΝΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΟΝΑΔΑ…
============================================

«Την Μεγάλη Πέμπτη, πριν από 1980 χρόνια περίπου, καταβλήθηκε το πιο διάσημο ποσό στην ιστορία της ανθρωπότητας: η αμοιβή του Ιούδα έναντι της προδοσίας στον Ιησού Χριστό.
Τα «τριάκοντα αργύρια» στα οποία αναφέρεται η Καινή Διαθήκη ακούγονται σαν μικρό ποσό. Και σίγουρα, αν υπολογίζει κανείς ότι με αυτά πουλήθηκε μια ζωή. Ήταν όμως όντως λίγα τα λεφτά; Πόσα άξιζαν, πόσα αξίζουν αυτά τα «αργύρια»; Και: Υπήρχε καθόλου αυτό το νόμισμα;
Στην παλιά εκδοχή της Βίβλου, που ήταν γραμμένη στα αρχαία ελληνικά, η λέξη «αργύρια» είναι συνώνυμη με τα ασημένια κέρματα. Αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι επρόκειτο για τα λεγόμενα Σέκελ της Τύρου (αργυρά τετράδραχμα), που είχαν βάρος 15 γραμμάρια το καθένα. Αναλόγως της κατάστασης στην οποία βρίσκονται, ένα τέτοιο κέρμα αξίζει σήμερα από 200 έως 500 ευρώ.
Οι νομισματικοί ιστορικοί δυσκολεύονται να αναλύσουν την αγοραστική δύναμη του αργυρίου σε σχέση με «καλάθι» καταναλωτικών ειδών των Αρχαίων Ρωμαίων, καθώς οι κοινοί θνητοί έκαναν εμπόριο με φυσικούς πόρους: δέκα ουγκιές λαδιού για παράδειγμα έναντι ενός ζεύγους σανδαλιών. Οι ειδικοί επισημαίνουν πως, αν μπορεί να συγκριθεί το αργύριο εκείνης της εποχής με τα σημερινά νομίσματα, τότε μιλάμε για τριακόσια έως τετρακόσια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί με την τιμή ενός Σέκελ της Τύρου.
Επομένως, ο Ιούδας εισέπραξε ένα ποσό που μεταφράζεται σε 10.000 ευρώ περίπου. Με αυτά μπορεί να αγοράσει κάποιος ένα μικρό αυτοκίνητο σήμερα»!
Εδώ να μη ξεχνάμε, ότι τόσο περίπου πουλιώταν στο σκλαβοπάζαρο και ένας καλός δούλος.

Ιστορικός

Ανώνυμος είπε...


ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙ Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΑ ΥΠΟΜΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΕΧΘΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΟΥΛΟ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΑΤΕΡΑ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΩΝ...

Γιάννης