Τρίτη 18 Απριλίου 2017

Ένας διαφορετικός Πύργος Ελέγχου – στενό μαρκάρισμα σε ότι πλέει μέχρι τον Άραξο !





«Αν είχε συμβεί το περιστατικό του ''Νόρμαν Ατλάντικ'' στα όρια δικαιοδοσίας μας αλλά και γενικότερα σε περιοχή που λειτουργεί VTS, πιστέψτε με, θα είχαμε άλλη κατάληξη.
Ολα θα είχαν γίνει πολύ γρήγορα και δεν θα μετρούσαμε τόσες απώλειες...»

Τα λόγια του ανθυποπλοίαρχου Οδυσσέα Βιδάλη, διοικητή της υπηρεσίας του VTS Πάτρας, δεν αφήνουν αμφιβολίες για τις δυνατότητες της νέας εγκατάστασης που λειτουργεί στο νέο λιμάνι.


ON  LINE---ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ  ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ, ΕΔΩ :

http://www.marinetraffic.com/gr/ais/home/centerx:23.4/centery:35.8/zoom:8



Το Vessel Τraffic Service, όπως είναι η ονομασία του VTS, ουσιαστικά αποτελεί έναν πύργο ελέγχου με τη διαφορά ότι δεν ελέγχει την κυκλοφορία των αεροπλάνων, αλλά των πλοίων του Πατραϊκού.




Πρόκειται για ένα κέντρο διαχείρισης θαλάσσιας κυκλοφορίας, που αφορά τη διαχείριση της κυκλοφορίας των δύο λιμανιών, του βόρειου και του νότιου.
Τα όρια δικαιοδοσίας του VTS φθάνουν σε βάθος 35 χιλιομέτρων βόρεια του Πατραϊκού, δύο χιλιόμετρα δυτικά της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου και ανατολικά μέχρι και τον Αραξο.

«Παρακολουθούμε οτιδήποτε πλέει στον Πατραϊκό. Ωστόσο δεν έχουμε τη δυνατότητα πλήρους καταγραφής, γιατί τα δεδομένα μας βασίζονται σε συσκευές που εκπέμπουν κάθε δευτερόλεπτο το σήμα του κάθε πλοίου για να γνωρίζουμε το στίγμα του στη θάλασσα, είτε πρόκειται για βάρκα είτε για μεγάλο αλιευτικό» τονίζει ο κ. Βιδάλης.
Τι σημαίνει αυτό;




Οτι όλα τα πλοία διαθέτουν ένα σύστημα εκπομπής σήματος για να γνωρίζει κάθε ώρα και στιγμή κάθε λιμεναρχείο που βρίσκεται, ώστε να μην συγκρουστεί με άλλο πλοίο.
Αναγνωρίζει, όμως, ο κ. Βιδάλης ότι στην περίπτωση που κάποιο πλοίο με μετανάστες βρεθεί στον Πατραϊκό με σβηστό το σύστημα εκπομπής σήματος, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να κυκλοφορεί ουσιαστικά στα τυφλά, δεν θα μπορεί να καταγραφεί από το VTS.
Τέτοια περιστατικά στην περιοχή μας ακόμα δεν έχουν καταγραφεί, αντίθετα είναι πάρα πολλά τα περιστατικά στην Αιτωλοακαρνανία λόγω γεωφυσικής ιδιομορφίας, η οποία κάνει τα κυκλώματα διακίνησης μεταναστών να την προτιμούν.
Οταν μιλάμε για έλεγχο της κυκλοφορίας αναφερόμαστε και στα μεγάλα επιβατηγά πλοία που εκτελούν δρομολόγια για Ιταλία.
Περίπου 150 δρομολόγια τον μήνα καλούνται να διαχειριστούν τα στελέχη της υπηρεσίας, φροντίζοντας να δώσουν συγκεκριμένες κατευθύνσεις στους καπετάνιους τους για την ασφαλή έξοδο των επιβατών και εμπορευμάτων.
«Τελευταία χρειάστηκε να παρέμβουν στην περίπτωση ναυτικού που βρέθηκε νεκρός σε πλοίο. Καταφέραμε να μπει το πλοίο στο λιμάνι όσο πιο γρήγορα γινόταν.
Είχαμε και περιστατικό ακυβερνησίας πλοίου που επίσης δώσαμε κατευθύνσεις. Τους καλοκαιρινούς μήνες είμαστε υπεύθυνοι να δίνουμε κατευθύνσεις στα μεγάλα ιδιωτικά σκάφη που έρχονται στην περιοχή μας και είναι αρκετά.
Με τους καπετάνιους των μεγάλων πλοίων η συνεννόηση είναι άριστη, αντίθετα στους κυβερνήτες ιδιωτικών σκαφών διακρίνουμε μια ανυπακοή, όχι όμως από δική τους επιλογή. Ενδεχομένως κάποιοι να μην καταλαβαίνουν τη γλώσσα και να μπερδεύουν τις οδηγίες» σημειώνει με χιούμορ ο κ. Βιδάλης.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
http://www.pelop.gr/?page=article&DocID=345884&srv=9




Δεν υπάρχουν σχόλια: