Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Ταξιδιωτικές εντυπώσεις τρόμου στην Πατρών – Αθηνών…



Εκατοντάδες πάσαλοι καί κορίνες πάνω σ΄αυτή τήν διαδρομή! Μιά ανεξέλεγκτη υπερβολή τού δικαιώματος τής Κατασκευαστικής Εταιρείας στόν αποκλεισμό τών δρόμων, πού μόνο εδώ στήν Ελλάδα παρατηρείται...
-------------------------


Συμβαίνει κάποιες φορές, και οί τρέχουσες υποθέσεις  στην ζωή μας, να μας αναγκάζουν θέλοντας και μη θέλοντας, κάπου να ταξιδέψουμε...

Σήμερα, τά σωστά ταξίδια πρέπει πάντα να γίνονται με σχεδιασμό, κι΄ όχι  πίνοντας τον καφέ μου το πρωϊ  νά μούρχεται η φαεινή ιδέα «άντε να πάμε παιδιά να φάμε το μεσημέρι στην Λάρισα ».

Κάπου το σκέφτεσαι και το ξανασκέφτεσαι λοιπόν, το σχεδιάζεις από εδώ, το διορθώνεις από εκεί, και το επαναδιατυπώνεις ώστε με τον πιο εύκολο τρόπο να φθάσεις ασφαλής στον προορισμό σου, έτσι όπως κατάντησαν οί δρόμοι σήμερα...

Και όχι μόνο εσύ να φθάσεις σώος αλλά και όσους άλλους μεταφέρεις να φθάσουν κι΄ αυτοί αλώβητοι και σώοι !

Και ακόμη, να επιστρέψει και ακέραιος ο γαϊδαράκος σου, δηλαδή το αυτοκίνητό σου στην βάση του, χωρίς να του λείπει καμιά ρόδα, κανένα φτερό, ή και κανένα φανάρι…
Χώρια τώρα τα όσα άλλα μπορεί να μας λείψουν από πάνω μας μετά από ένα πιο σοβαρό ατύχημα…

Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε για την Αθήνα, κάνοντας και τον σταυρό μας, γιατί τα τελευταία νέα για τον δρόμο αυτό δεν ήταν και καθόλου ευχάριστα…

Θα μεταφέρω τώρα τι συνάντησα στην διαδρομή, για να τό μάθουν και όσοι από εσάς έχουνε χρόνια να «περπατήσουν» σ΄ αυτόν τον καρόδρομο...


Πηγή:  http://patrablog.blogspot.com


Κατ΄ αρχάς ένας οδηγός πού σέβεται λίγο τον εαυτό του και το πορτοφόλι του, ξεκινώντας από Πάτρα δεν θα πάει μέσω Νέας «Εθνικής» οδού, αλλά θα πάρει τόν παλιό δρόμο και «ακρογιάλι – ακρογιάλι» στα παραλιακά χωριά θα φθάσει μέχρι λίγο πρίν τα Σελιανίτικα, απ΄ όπου και θα μπεί στην Εθνική οδό με κατεύθυνση για Αθήνα.

Κίνδυνος θάνατος στήν παλιά Εθνική !


Υπάρχουν αρμόδιοι ;

---------------------------



Η διαδρομή Πάτρα – Σελιανίτικα πάνω σ΄ ένα στενό δρόμο και μέσα σε ένα ωραίο φυσικό περιβάλλον των χωριών πού συναντάμε, είναι βέβαια χάρμα οφθαλμών
αλλά δεν προσφέρεται για προσπεράσεις και αλλοίμονο αν συναντήσεις μπροστά σου κανένα φορτηγό, ή καμία νταλίκα, πού μπήκε στον παλιό δρόμο για να γλυτώσει διόδια αλλά πού με τον όγκο και την αργοπορία του βασανίζει δεκάδες οδηγούς από πίσω του…

Η ακόμη άτυχος θα είσαι να συναντήσεις μπροστά σου κανένα κοιμίση οδηγό πού θα τηλεφωνάει συνεχώς, ή πού θα πηγαίνει σαν την κότα με 40Km ( γιατί «τόσα γράφει η πινακίδα», πού όμως έχει να ανανεωθεί από τότε πού τα αυτοκίνητα λειτουργούσαν με ατμό και κάρβουνο) !

Όλοι αυτοί πού ταλαιπωρούνε όλους τους άλλους με την ασύνετη οδήγησή τους γίνονται συχνά  υπαίτιοι για φοβερά τροχαία ατυχήματα γιατί έτσι όπως οδηγάνε αναγκάζουν τους άλλους να κάνουν ανεπίτρεπτες παραβάσεις.
Εγκληματικές θα λέγαμε, πού όμως θα τις είχαμε αποφύγει αν δεν υπήρχε αυτό το χελωνοειδές σύνδρομο ιδιοκτησίας του δρόμου από κάποιους προπορευόμενους οδηγούς, πού βγαίνουν τσάρκα σαν άρχοντες για να βασανίζουν τους υπόλοιπους…!

Αν τώρα, προτιμήσουμε την ΝΕΟ ( Νέα Εθνική Οδό ) τότε όχι μόνο θα πληρώσουμε στα Διόδια Ρίου αλλά θα μαρτυρήσουμε από τις εκατοντάδες κορίνες μέχρι το Αίγιο ( σε πρώτη φάση ) με τις οποίες έχουν στενέψει υπερβολικά τον  δρόμο κάνοντας κατάχρηση θα λέγαμε, τού δικαιώματος τής κατασκευαστικής εταιρείας πάνω στούς δρόμους.
Πράγμα το οποίο σε αναγκάζει να οδηγείς με τεταμένη προσοχή, υπολογίζοντας και τα εκατοστά ακόμη δεξιά – αριστερά στον διάδρομό σου, μη τυχόν χτυπήσεις εδώ, και μη χτυπήσεις εκεί…
Οί πινακίδες μιλούν γιά 50Km ταχύτητα αλλά ο άλλος πίσω σου έρχεται με 100Km καί άν πάς αργά θα πέσει επάνω σου καί αυτός καί οί υπόλοιποι, μιά καί όλοι τρέχουν...

Όλη η μετέπειτα διαδρομή από Αίγιο, Διακοφτό, Ακράτα, Δερβένι,Ξυλόκαστρο, Κιάτο, μέχρι σχεδόν τά διόδια Κορίνθου είναι σήμερα «πλημμυρισμένη» από εκατοντάδες κορίνες, κώνους, τόξα, φωτεινά σήματα, βέλη, «μη από εδώ», και «όχι από εκεί…» πού σε ζαλίζουν και σε κάνουν κουδούνι μέχρι να φθάσεις πέρα από τον Ισθμό και να απαλλαγείς απ΄ όλη αυτή την συμφορά πού βρήκες μπροστά σου !

Άσε πού τώρα οί σταθμοί διοδίων έχουν γίνει «αμφίδρομης χρέωσης» πού πρώτα δέν πλήρωνες και «κάθε τρείς και πέντε», όχι μόνο όταν περνάς σε σταθμό διοδίων αλλά και όταν επιστρέφεις από Αθήνα σού φεύγει κανά 10άρικο το λιγότερο, χώρια οί βενζίνες…

Καθώς ταξιδεύεις παρατηρείς μία πολύ έντονη κινητικότητα μηχανημάτων και εργαζομένων πού χρόνια τώρα είχε σταματήσει…

Μπουλντόζες, θεόρατοι γερανοί, γκρέϊντερ, οδοστρωτήρες, βαρειά φορτηγά, κλάρκ, όλα βρίσκονται με οδηγό επάνω τους και κινούνται πάνω στα έργα. 
Στα τούνελ πού κατασκευάζονται τα φώτα είναι μέσα αναμμένα και εκατοντάδες εργάτες , τεχνικοί, μηχανικοί, εργάζονται ακατάπαυστα μέχρι το βράδυ σε καθημερινή βάση.

Το παλιό σύστημα εργασίας πού ξέραμε ( 7 – 3) ( 8 – 4 ), κάθε απόγευμα στόπ, και τά Σάββατα κλειστά, τώρα δεν υπάρχει, αλλά δουλεύουν με βάρδιες μέχρι το βράδυ για να παραδώσουν το έργο !

Το δυστύχημα είναι ότι οί περισσότερες υπάρχουσες γέφυρες τώρα ανατινάζονται !

Είναι μια ζημιά εκατομμυρίων ευρώ από λάθη του παρελθόντος…

Μια και όταν τις φτιάξανε, τόσο στον παλιό δρόμο όσο και στον ΝΕΟ, κάνανε ένα ουσιώδες λάθος.

Τις φτιάξανε πολύ χαμηλές, λές και θα πέρναγε κανένα κάρο με υψωμένο σανό, άντε στο σύνολο των  3,5 – 4 μέτρων !

Και τώρα πάλι γκρέμισμα, πάλι έξοδα, πλήρωνε Κράτος, πλήρωνε κόσμε, φορολογήσου λαέ. Χώρια η ταλαιπωρία των οδηγών…


Το τελευταίο όμως και πιο επικίνδυνο πού συμβαίνει το αφήσαμε για το τέλος...




Απ΄ αυτές τίς εκατοντάδες νταλίκες πού θα φύγουν από το λιμάνι τής Πάτρας οί περισσότερες θα μπούνε στόν παλιό δρόμο Πάτρα - Σελιανίτικα, δημιουργώντας μιά εφιαλτική εικόνα σ΄ έναν δρόμο πού δέν είναι φτιαγμένος γιά τέτοια φορτία μεγέθους καί κίνησης...

-------------------------
Σάββατο απόγευμα λοιπόν και επιστροφή από Αθήνα.

Μπήκαμε από Σελιανίτικα για Πάτρα για να αποφύγουμε τις κορίνες πού λέγαμε και πέσαμε σε μια θάλασσα από φορτηγά τριαξονικά, νταλίκες, επικαθήμενα πάνω στον παλιό δρόμο πού ερχόσαντε από Πάτρα προς Σελιανίτικα, προφανώς ξεφορτωμένες από κάποιο καράβι στο λιμάνι της Πάτρας.

Μιλάμε για κομβόϊ ολόκληρο, εκατοντάδες νταλίκες τρέχοντας με μεγάλη ταχύτητα μέσα στον στενό αυτό δρόμο, πιάνοντας όλο το πλάτος της οδού και κινδυνεύοντας να σού πέσουν από απέναντι επάνω σου !

Και όλα αυτά για να γλιτώσουν το 20άρι; πού θα έδιναν σαν φορτηγά στα Διόδια Ρίου !

Εδώ το πράγμα όμως είναι επικίνδυνο και πρέπει άμεσα να σταματήσει. Να απαγορευτεί !

Δεν μπορεί μέσα σ΄ ένα στενό δρομάκι της παλιάς Εθνικής να μπαίνουν δεκάδες νταλίκες και να εμποδίζουν την κυκλοφορία σ΄ έναν δρόμο πού δεν είναι φτιαγμένος για τέτοιες κυκλοφορίες.

Να κυκλοφορούνε λοιπόν  στην ΝΕΟ υποχρεωτικά, γιατί αυτό πού γίνεται τώρα είναι ένα κυκλοφοριακό έγκλημα !

Και να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στον παλιό δρόμο για την ασφάλεια του κόσμου ! 
Αρκετά πιά μ΄ αυτό το χάλι.

Πρέπει κάποιοι αρμόδιοι ( Πολιτεία, Περιφέρεια, Τροχαία ) να δούνε σωστά το θέμα, νά ενδιαφερθούνε γιά τήν ασφάλεια όχι μόνο τής κυκλοφορίας αλλά καί την ασφάλεια τών κατοίκων στα διερχόμενα χωριά, πού δέν μπορούν να ξεμυτίσουν από την πόρτα τους μιά καί δέν έχουν ούτε πεζοδρόμια !  

Και να λήξει αυτό το πανηγύρι της νταλίκας και των φορτηγών πού για λόγους οικονομίας, ή για να κρατήσει ( τσεπώσει ; ) ο οδηγός το αντίτιμο των Διοδίων από το αφεντικό του, δεν ανεβαίνει στον Νέο Εθνικό δρόμο…




2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Απο τα 117km του δρόμου πατρα εώς το σημείο που αρχίζει καινούργιος δρόμος (Κορίνθου-Αθηνών) τα 62,5km ειναι μονοδρομησεις!!! Η δε μονοδρόμηση που ξεκινά λιγο πριν τα σελίανιτικα και τελειώνει μετα το αιγιο,ειναι 10,8km !!! Ειναι τραγικά απίστευτο αυτο που συμβαίνει!! Δυστυχώς...

MIXMAR είπε...

Θελω να επισημάνω την απουσία επαρκών αντανακλαστικών ΦΏΤΩΝ,με αποτέλεσμα ειδικά το βράδυ ,ο δρόμος αυτός να γίνεται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ !!!!
Τα λίγα αντανακλαστικα φώτων που έχουν χρησιμοποιηθεί ,εχουν φθαρεί και όταν ερχεται αυτοκίνητο απο την αντίθετη καταευθυνση ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ...
Δέν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος ???
Εισαγγελέας? Συλλογοι ενεργών πολιτών ? οδηγών ?