Παγκόσμια Πατρινή πατέντα !
Κάθε γούβα κι΄ ένας στούμπος !
Οί περισσότεροι δρόμοι της αθλίας Πολιτείας μας είναι φτιαγμένοι εδώ και κάμποσες δεκαετίες, και από τότε ως τα σήμερα το μόνο πού κάναμε είναι να βάζουμε μπαλώματα πάνω στα μπαλώματα…
Και τι μπαλώματα!
Τά Πατρινά Δημοτικά συνεργεία Συντήρησης δρόμων και
ασφαλτόστρωσης έχουνε μια παγκόσμια πρωτιά και πατέντα στην κάλυψη κάθε γούβας
και λάκκου.
Ποιά είναι αυτή;
Να, ρίχνουνε χύμα το υλικό στήν γούβα και να σκεπάζουν κάνοντας
βουναλάκι από άσφαλτο.
Και προφανώς, είτε επειδή δεν έχουν, είτε επειδή είναι χαλασμένο, είτε επειδή βαριούνται να φέρουν οδοστρωτήρα, αφήνουν το βουναλάκι ασφάλτου σε ύψος 2 μέ 4 τουλάχιστον εκατοστά πάνω από τον κανονικό δρόμο ώστε να το πατήσουν τα λάστιχα των αυτοκινήτων και να το φέρουν στα ίσα!!!
Πού να βρούμε τώρα μηχάνημα και να το φέρουμε εδώ πάνω, άσε το πετρέλαιο πού θα κάψει…
Κι΄ αυτή η ισοπέδωση του μπαλώματος μπορεί να κρατήσει και χρόνια…
Και αλλοίμονο στα λάστιχα χιλιάδων αυτοκινήτων πού περνάνε καθημερινά από εκεί…
Και προφανώς, είτε επειδή δεν έχουν, είτε επειδή είναι χαλασμένο, είτε επειδή βαριούνται να φέρουν οδοστρωτήρα, αφήνουν το βουναλάκι ασφάλτου σε ύψος 2 μέ 4 τουλάχιστον εκατοστά πάνω από τον κανονικό δρόμο ώστε να το πατήσουν τα λάστιχα των αυτοκινήτων και να το φέρουν στα ίσα!!!
Πού να βρούμε τώρα μηχάνημα και να το φέρουμε εδώ πάνω, άσε το πετρέλαιο πού θα κάψει…
Κι΄ αυτή η ισοπέδωση του μπαλώματος μπορεί να κρατήσει και χρόνια…
Και αλλοίμονο στα λάστιχα χιλιάδων αυτοκινήτων πού περνάνε καθημερινά από εκεί…
Τά γράφουμε όλα αυτά χωρίς να θέλουμε να προσβάλουμε
κανέναν και συγγνώμη αν στενοχωρούμε κάποιους, αλλά αυτό το χάλι του στούμπου και όχι της ισόπεδης κάλυψης μόνο στην Πάτρα
το έχουμε συναντήσει !
Φυσικά δεν είναι όλα τα μπαλώματα έτσι, και κάποια συνεργεία πού έχουν δουλέψει με επιμέλεια έχουν κάνει δουλειά άριστη αλλά υποτίθεται ότι θα είχαν και προσεκτικό εργολάβο, ή μηχανικό επιβλέποντα…
Φυσικά δεν είναι όλα τα μπαλώματα έτσι, και κάποια συνεργεία πού έχουν δουλέψει με επιμέλεια έχουν κάνει δουλειά άριστη αλλά υποτίθεται ότι θα είχαν και προσεκτικό εργολάβο, ή μηχανικό επιβλέποντα…
Πηγή: http://patrablog.blogspot.com
Ανακατασκευές δρόμων σπανίως έχουν γίνει, και γι΄ αυτό
ακριβώς κάθε όχημα υφίσταται μια απίστευτη ταλαιπωρία όταν πέσει σε χιλιομπαλωμένες
περιπτώσεις μεγάλης έκτασης…
Κλασικό παράδειγμα είναι η 12ου Συντάγματος πού από την αρχή ως το τέλος είναι ένας σμπαραλιασμένος δρόμος γεμάτος γούβες και μπαλώματα πού υποφέρεις για να τον περάσεις. Θυμόμαστε παλαιότερα, σε μια εποχή πού κάποια προηγούμενη Δημαρχία είχε κάνει εκστρατεία κλεισίματος των λάκκων, είχε μέν φτιάξει τους περισσότερους δρόμους αλλά την 12ου Συντάγματος την άφησε στα χάλια της και στην τύχη της, μαζί βεβαίως με τους διερχόμενους αλλά και τους κατοίκους της πού ποτέ τους δεν διαμαρτυρήθηκαν γι΄ αυτή την εγκατάλειψη !
Μήπως τους άρεσε έτσι, το αγνοώ…
Ο Δήμαρχος εκείνης της εποχής ούτε γούβα της δεν μπάλωσε !
Περίεργο αλλά αληθινό!
Και παρ΄ όλο πού εκεί έχει τα γραφεία του και ο …Περισσός
ΚΚΕ της Πάτρας, ούτε αυτοί μιλήσανε!
Έ, από εκεί και πέρα τι να πείς, «αδέλφια μου εργάτες και αλήτες πουλιά…» πού μιλάτε για το δίκιο του εργάτη και καλά κάνετε!
Για την κυκλοφορία όμως του εργάτη δεν βλέπω να μιλάτε…
Έ, από εκεί και πέρα τι να πείς, «αδέλφια μου εργάτες και αλήτες πουλιά…» πού μιλάτε για το δίκιο του εργάτη και καλά κάνετε!
Για την κυκλοφορία όμως του εργάτη δεν βλέπω να μιλάτε…
Είναι όμως μόνον αυτό ;
Ασφαλώς όχι, γι΄ αυτό άς δούμε και κάτι ακόμη…
Ασφαλώς όχι, γι΄ αυτό άς δούμε και κάτι ακόμη…
Προχθές λοιπόν περνώντας από δυό στενά δρομάκια πάνω από τον κόμβο Κουρτέση πού σε βγάζουν στην
Νόρμαν κι΄ από εκεί μέσω Καρόλου στο
Δασύλιο, κόντεψα να πάθω έμφραγμα από τα τραντάγματα από γούβες καταμεσής μέσα στον
δρόμο.
Αυτά τά δυό δρομάκια δέχονται καθημερινά εκατοντάδες αυτοκίνητα πού συνήθως ακολουθούν την παραπάνω διαδρομή ( ελλείψει λειτουργίας της Μικρής Περιμετρικής, άθλιοι εργολάβοι πού αφήσατε το έργο στην μέση… ) και βγαίνουν ακριβώς κάτω από το Κάστρο στην αρχή της Λόντου..
Αυτά τά δυό δρομάκια δέχονται καθημερινά εκατοντάδες αυτοκίνητα πού συνήθως ακολουθούν την παραπάνω διαδρομή ( ελλείψει λειτουργίας της Μικρής Περιμετρικής, άθλιοι εργολάβοι πού αφήσατε το έργο στην μέση… ) και βγαίνουν ακριβώς κάτω από το Κάστρο στην αρχή της Λόντου..
Το πρώτο εξ΄ αυτών στην είσοδο, Κιθαιρώνος , πού συνδέεται με την οδό Ρόδου καί καταλήγοντας την κυκλοφορία στην Νόρμαν, έχει καταντήσει σουρωτήρι από τις γούβες για χρόνια τώρα και δεν έχει βρεθεί ένας Δήμαρχος, ένας Περιφερειάρχης έστω, να κάνει το αυτονόητο !
Όχι να τον μπαλώσει, γιατί αυτό το ξέρουμε, άστο αυτό,
αλλά να κάνει μια σωστή δουλειά , να μπάσει εκεί μέσα ένα μηχάνημα
ασφαλτόστρωσης και να τον
ανακατασκευάσει !
Να μπορέσουν να ανασάνουν επιτέλους τα εκατοντάδες αυτοκίνητα πού καθημερινά περνάνε από εκεί, γκάπα – γκούπα αγκομαχώντας καί να γλιτώσει και ο κόσμος τόσο των εποχούμενων όσο και των κατοίκων πού δεν έχουν πεζοδρόμιο ούτε μισό μέτρο και κινδυνεύουν να τους πατήσουν τα αυτοκίνητα.
Μια διαμαρτυρία μόνο είχα δεί πρό καιρού στην εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» από κάποιον άνθρωπο γι΄ αυτό το χάλι, αλλά πάει πέρασε απαρατήρητη ως συνήθως συμβαίνει σε μια αναίσθητη πολιτεία αναίσθητων αρμοδίων, όπως η δική μας…
Να μπορέσουν να ανασάνουν επιτέλους τα εκατοντάδες αυτοκίνητα πού καθημερινά περνάνε από εκεί, γκάπα – γκούπα αγκομαχώντας καί να γλιτώσει και ο κόσμος τόσο των εποχούμενων όσο και των κατοίκων πού δεν έχουν πεζοδρόμιο ούτε μισό μέτρο και κινδυνεύουν να τους πατήσουν τα αυτοκίνητα.
Μια διαμαρτυρία μόνο είχα δεί πρό καιρού στην εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» από κάποιον άνθρωπο γι΄ αυτό το χάλι, αλλά πάει πέρασε απαρατήρητη ως συνήθως συμβαίνει σε μια αναίσθητη πολιτεία αναίσθητων αρμοδίων, όπως η δική μας…
Το αστείο όμως είναι άλλο, πού δείχνει την τσαπατσουλιά
με την οποία δουλεύουν κάποιοι στις ασφαλτοστρώσεις,
γιατί αυτοί έχουν κυρίως την ευθύνη !
Στο συγκεκριμένο δρομάκι της οδού Ρόδου τα έχουν κάνει
κυριολεκτικά ρόϊδο !
Πήγαν λοιπόν και σκέπασαν κάποιες γούβες όχι όλες βέβαια, αλλά στο τέλος του δρόμου αυτού και στην συμβολή του με την Νόρμαν αφήσανε μια βαθειά και μεγάλη γούβα πού σε αναγκάζει λόγω στροφής μπαίνοντας στην Νόρμαν να πέφτεις μέσα στον λάκκο, θέλεις δεν θέλεις, γιατί περί λάκκου πρόκειται !
Ήθελα λοιπόν νάξερα!
Αυτός πού επόπτευε το έργο αυτό δεν τόν έβλεπε αυτόν τον μεγάλο λάκκο;
Επιτέλους τι πρέπει να κάνουμε;
Να κάνει τον επόπτη ασφαλτόστρωσης ο ίδιος ο Δήμαρχος;
Ή στο τέλος - τέλος μήπως μ΄ αυτή την αδιαφορία μας κάνουμε
ότι μπορούμε για να μας φέρουνε Γερμανούς επόπτες της Τρόϊκας πού να αρχίσουνε
να απολύουνε τους τσαπατσούληδες, τους αδιάφορους, και τους τεμπέληδες ώστε να
μάθουμε επιτέλους να δουλεύουμε σωστά
και υπεύθυνα ;
Παρακάτω, ένας άλλος Δήμος, μας δείχνει μία πολύ απλή
λύση πού όμως και πάλι θέλει υπεύθυνους ανθρώπους:
Έχουμε όμως τέτοιους ;
Βελτιώνω την πόλη μου...
=======================
Αυτές οι πλατφόρμες ωθούν τον πολίτη να γίνει πιο ενεργό μέλος της τοπικής κοινωνίας !
Μήπως όμως κάποιοι εδώ στήν Πάτρα, δεν θέλουν ενεργούς πολίτες γιά να μή υποχρεώνονται μετά να τρέχουν, μιά καί θα φαίνεται έτσι η αδιαφορία τους;
Λέμε, μήπως;
Λέμε, μήπως;
==========================
Τι θα κάνατε λοιπόν αν οδηγώντας νιώθατε να τραντάζεστε από μια μεγάλη λακκούβα και αποφασίζατε να επικοινωνήσετε με τον δήμο για να φτιάξει τον δρόμο;
Αν βρισκόσασταν στον Δήμο Θέρμης, τότε θα είχατε ακόμη μία επιλογή, εκτός από το να πάρετε τηλέφωνο ή να στείλετε e-mail στην αρμόδια υπηρεσία.
Κι αυτό, γιατί εδώ και μερικούς μήνες ο δήμος έχει ανεβάσει στο Ιντερνετ το «Βελτιώνω την πόλη μου», μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους κατοίκους να αναφέρουν οποιοδήποτε πρόβλημα – από σπασμένα παγκάκια και χαλασμένα φώτα μέχρι τις λακκούβες στους δρόμους και την απουσία κάδων απορριμμάτων.
Για να τη χρησιμοποιήσει κανείς, χρειάζεται έναν υπολογιστή με σύνδεση στο Ιντερνετ, ή ένα «έξυπνο» κινητό Android, αφού από τον Δεκέμβριο διατίθεται μια έκδοση του «Βελτιώνω την πόλη μου» για smartphone με το λειτουργικό της Google.
Αφού εγγραφεί κανείς και αποκτήσει λογαριασμό, θα μπορεί να υποβάλει το πρόβλημα και το πού αυτό βρίσκεται, προσθέτοντας μια συνοπτική περιγραφή ή ακόμη και φωτογραφίες.
Η πλατφόρμα θα προωθήσει το αίτημά του στον υπεύθυνο της
αρμόδιας δημοτικής υπηρεσίας. Παράλληλα, το αίτημα θα δημοσιευθεί στην
πλατφόρμα. Ετσι, κάθε χρήστης δεν βλέπει μόνο τις δικές του καταχωρίσεις, αλλά
όλα τα προβλήματα που έχουν υποβληθεί, ώστε να μπορεί να ψηφίσει υπέρ της
επίλυσής τους ή να προσθέσει τα δικά του σχόλια.
Το «Βελτιώνω την πόλη μου» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του
ευρωπαϊκού έργου People από την Ερευνητική Μονάδα URENIO του ΑΠΘ σε συνεργασία
με τον Δήμο Θέρμης, ενώ στη δημιουργία της έκδοσης για smartphone συμμετείχε το
Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). «Παρόμοιες
ιντερνετικές υπηρεσίες είναι αρκετά δημοφιλείς στο εξωτερικό τα τελευταία
χρόνια», λέει στην «Κ» ο κ. Παναγιώτης Τσαρχόπουλος από την URENIO.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαρχόπουλο, το όφελος για τον δήμο
είναι ότι γλιτώνει χρόνο και χρήμα, αφού από τις καταχωρίσεις γνωρίζει ανά πάσα
στιγμή ποια προβλήματα υπάρχουν στη Θέρμη.
«Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι αυτές οι πλατφόρμες ωθούν τον πολίτη να γίνει πιο ενεργό μέλος της τοπικής κοινότητας», συμπληρώνει.
Κατ’ αρχάς γιατί μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τι κάνουν οι αρμόδιοι για να επιλύσουν το πρόβλημα που ανέφερε.
«Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι αυτές οι πλατφόρμες ωθούν τον πολίτη να γίνει πιο ενεργό μέλος της τοπικής κοινότητας», συμπληρώνει.
Κατ’ αρχάς γιατί μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τι κάνουν οι αρμόδιοι για να επιλύσουν το πρόβλημα που ανέφερε.
Πιο συγκεκριμένα, κάθε καταχώριση μπαίνει αρχικά σε
κατάσταση «υποβλήθηκε» και, μόλις προωθηθεί στην αντίστοιχη υπηρεσία, η
κατάσταση γίνεται «σε εξέλιξη». Τέλος, όταν το πρόβλημα αντιμετωπιστεί, η
κατάσταση αλλάζει σε «διεκπεραιώθηκε».
«Σε κάθε αλλαγή κατάστασης στέλνεται ένα ενημερωτικό e-mail σε αυτόν που έκανε την αναφορά, ενώ οι αλλαγές εμφανίζονται στην πλατφόρμα, ώστε να τις βλέπουν όσοι τη χρησιμοποιούν», επισημαίνει ο κ. Τσαρχόπουλος.
Δηλαδή, με μία απλή επίσκεψη στο σάιτ, ένας δημότης μπορεί να ελέγξει πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται ο δήμος στα αιτήματα.
«Σε κάθε αλλαγή κατάστασης στέλνεται ένα ενημερωτικό e-mail σε αυτόν που έκανε την αναφορά, ενώ οι αλλαγές εμφανίζονται στην πλατφόρμα, ώστε να τις βλέπουν όσοι τη χρησιμοποιούν», επισημαίνει ο κ. Τσαρχόπουλος.
Δηλαδή, με μία απλή επίσκεψη στο σάιτ, ένας δημότης μπορεί να ελέγξει πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται ο δήμος στα αιτήματα.
Καί στά Γιαννιτσά, Τόπειρο...
Παρόλο που η υπηρεσία ξεκίνησε να λειτουργεί κανονικά τον περασμένο Σεπτέμβριο, η πρώτη ενημερωτική εκστρατεία του δήμου έγινε μόλις τον περασμένο μήνα, με συνέπεια οι εγγραφές να μην ξεπερνούν τις 400.
Παρ’ όλα αυτά, έχουν ήδη υποβληθεί περισσότερα από 600 αιτήματα.
Οι πλατφόρμες αυτές βασίστηκαν επίσης στο λογισμικό της URENIO, το οποίο είναι ανοιχτού κώδικα και διατίθεται δωρεάν, για να αξιοποιηθεί, να βελτιωθεί και να προσαρμοσθεί από οποιονδήποτε.
Kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου