Ένας τυμβωρύχος ψάχνοντας για την λεία του...
Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει για το «έθιμο» του γάμου της Γιαννούλας της Κουλουρούς την Τσικνοπέμπτη, το thebest.gr απευθύνθηκε σε πρώην αντιδημάρχους Πολιτισμού ή προέδρους του Καρναβαλικού Οργανισμού, οι οποίοι πήραν αποφάσεις για τη συνέχιση ή όχι του εθίμου, αλλά και ευρύτερα σε ανθρώπους της πνευματικής δημιουργίας της Πάτρας και τους ζητήσαμε να τοποθετηθούν. Μετά την χθεσινή ανάδειξη του θέματος από το thebest.gr
Τέσσερις παρατηρήσεις για το έθιμο της ντροπής της "Γιαννούλας της Κουλουρούς" που φέτος προκάλεσε Πανελλήνιες αντιδράσεις οι τοποθετήσεις πληθαίνουν, γεγονός που ήταν στόχος μας εξαρχής.
Δηλαδή μέσω και της σημερινής δημοσίευσης να ανοίξει ακόμη περισσότερο μια συζήτηση στην τοπική κοινωνία, για το εάν μπορεί να συνεχιστεί η διαπόμπευση ενός υπαρκτού ανθρώπου και μετά το θάνατό του.
Ακολουθούν οι δηλώσεις:
Ορέστης Σκαλτσάς (πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού – νυν διευθυντής της Κοινωφελούς Επιχείρησης για το Καρναβάλι)
=================================
Θεωρώ ότι είμαι άμεσα υπεύθυνος γιατί η Γιαννούλα ξεκίνησε επί αντιδημαρχίας μου, το 1989. Τότε είχε κάνει μεγάλη εντύπωση και το δρώμενο μάζευε πολύ κόσμο.
Ο γάμος της Γιαννούλας βασιζόταν στους λεγόμενους «ντόρους» της Πάτρας, στα τέλη του 19ου αρχές του 20ου αιώνα και οι οποίοι προέρχονταν επί της ουσίας από την
απραξία των τότε εμπόρων, οι οποίοι για να διασκεδάσουν την ανία τους, όσο περίμεναν πελάτες, διάλεγαν τους πλέον αδύναμους ανθρώπους και τους αποτρέλαναν.
Ωστόσο, την τρίτη χρονιά του δρώμενου υπήρξε θέμα που απασχόλησε την καρναβαλική επιτροπή και η οποία τότε, θεώρησε την αναβίωση του γάμου της Γιαννούλας, ως μια πράξη κακότητας και τη σταμάτησε.
Παραμένω σε εκείνη την άποψη.
Πρόκειται για έθιμα μιας άλλης εποχής, που δεν χαρακτηριζόταν από αλληλεγγύη, προς ανθρώπους, όπως η Γιαννούλα. Σήμερα η κοινωνία έχει αλλάξει.
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/475978
=====================================
Παλαιότερες σχετικές αναρτήσεις μας:
Εφέτος για πρώτη φορά στα τόσα χρόνια Καρναβαλικής
διαπόμπευσης της συμπατριώτισάς μας Γιανούλας , είδα να παίρνουν θέση επώνυμα
πρόσωπα της Πατραϊκής κοινωνίας πού λίγο ή πολύ συνέπραξαν παλαιότερα σ΄αυτό το
ατόπημα…
Αφορμή για την κίνηση αυτή, αποκατάστασης της Γιανούλας, έπαιξε ένα άρθρο
στήν εφημερίδα "Πελοπόννησος" του γνωστού δημοσιογράφου Διονυσίου Ζακυνθινού https://zakpatras.wordpress.com/
πού συνειδησιακά και ελεγκτικά μας έφερε «στα ίσα μας…».
Πρίν δούμε όμως τις
δηλώσεις των επωνύμων άς ευχηθούμε να είναι εφέτος η τελευταία χρονιά
παρουσίασης της «Γιαννούλας» πού μας εξεφτιλίζει πολιτιστικά και δεν το έχουμε
ακόμη καταλάβει…Άς δούμε όμως και τις δηλώσεις των επωνύμων:
Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει για το «έθιμο» του γάμου της Γιαννούλας της Κουλουρούς την Τσικνοπέμπτη, το thebest.gr απευθύνθηκε σε πρώην αντιδημάρχους Πολιτισμού ή προέδρους του Καρναβαλικού Οργανισμού, οι οποίοι πήραν αποφάσεις για τη συνέχιση ή όχι του εθίμου, αλλά και ευρύτερα σε ανθρώπους της πνευματικής δημιουργίας της Πάτρας και τους ζητήσαμε να τοποθετηθούν. Μετά την χθεσινή ανάδειξη του θέματος από το thebest.gr
Τέσσερις παρατηρήσεις για το έθιμο της ντροπής της "Γιαννούλας της Κουλουρούς" που φέτος προκάλεσε Πανελλήνιες αντιδράσεις οι τοποθετήσεις πληθαίνουν, γεγονός που ήταν στόχος μας εξαρχής.
Δηλαδή μέσω και της σημερινής δημοσίευσης να ανοίξει ακόμη περισσότερο μια συζήτηση στην τοπική κοινωνία, για το εάν μπορεί να συνεχιστεί η διαπόμπευση ενός υπαρκτού ανθρώπου και μετά το θάνατό του.
Ακολουθούν οι δηλώσεις:
Ορέστης Σκαλτσάς (πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού – νυν διευθυντής της Κοινωφελούς Επιχείρησης για το Καρναβάλι)
=================================
Θεωρώ ότι είμαι άμεσα υπεύθυνος γιατί η Γιαννούλα ξεκίνησε επί αντιδημαρχίας μου, το 1989. Τότε είχε κάνει μεγάλη εντύπωση και το δρώμενο μάζευε πολύ κόσμο.
Ο γάμος της Γιαννούλας βασιζόταν στους λεγόμενους «ντόρους» της Πάτρας, στα τέλη του 19ου αρχές του 20ου αιώνα και οι οποίοι προέρχονταν επί της ουσίας από την
απραξία των τότε εμπόρων, οι οποίοι για να διασκεδάσουν την ανία τους, όσο περίμεναν πελάτες, διάλεγαν τους πλέον αδύναμους ανθρώπους και τους αποτρέλαναν.
Ωστόσο, την τρίτη χρονιά του δρώμενου υπήρξε θέμα που απασχόλησε την καρναβαλική επιτροπή και η οποία τότε, θεώρησε την αναβίωση του γάμου της Γιαννούλας, ως μια πράξη κακότητας και τη σταμάτησε.
Παραμένω σε εκείνη την άποψη.
Πρόκειται για έθιμα μιας άλλης εποχής, που δεν χαρακτηριζόταν από αλληλεγγύη, προς ανθρώπους, όπως η Γιαννούλα. Σήμερα η κοινωνία έχει αλλάξει.
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/475978
=====================================
Παλαιότερες σχετικές αναρτήσεις μας: