Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

Το «έθιμο» της Γιανούλας και οι τυμβωρύχοι της Πάτρας…

Ένας  τυμβωρύχος ψάχνοντας για την λεία του...

Εφέτος για πρώτη φορά στα τόσα χρόνια Καρναβαλικής διαπόμπευσης της συμπατριώτισάς μας Γιανούλας , είδα να παίρνουν θέση επώνυμα πρόσωπα της Πατραϊκής κοινωνίας πού λίγο ή πολύ συνέπραξαν παλαιότερα σ΄αυτό το ατόπημα…
Αφορμή για την κίνηση αυτή, αποκατάστασης της Γιανούλας, έπαιξε ένα άρθρο στήν εφημερίδα "Πελοπόννησος" του γνωστού δημοσιογράφου Διονυσίου Ζακυνθινού https://zakpatras.wordpress.com/
πού συνειδησιακά και ελεγκτικά μας έφερε «στα ίσα μας…». 
Πρίν δούμε όμως τις δηλώσεις των επωνύμων άς ευχηθούμε να είναι εφέτος η τελευταία χρονιά παρουσίασης της «Γιαννούλας» πού μας εξεφτιλίζει πολιτιστικά και δεν το έχουμε ακόμη καταλάβει…Άς δούμε όμως και τις δηλώσεις των επωνύμων:

Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει για το «έθιμο» του γάμου της Γιαννούλας της Κουλουρούς την Τσικνοπέμπτη, το thebest.gr απευθύνθηκε σε πρώην αντιδημάρχους Πολιτισμού ή προέδρους του Καρναβαλικού Οργανισμού, οι οποίοι πήραν αποφάσεις για τη συνέχιση ή όχι του εθίμου, αλλά και ευρύτερα σε ανθρώπους της πνευματικής δημιουργίας της Πάτρας και τους ζητήσαμε να τοποθετηθούν. Μετά την χθεσινή ανάδειξη του θέματος από το thebest.gr
Τέσσερις παρατηρήσεις για το έθιμο της ντροπής της "Γιαννούλας της Κουλουρούς" που φέτος προκάλεσε Πανελλήνιες αντιδράσεις
οι τοποθετήσεις πληθαίνουν, γεγονός που ήταν στόχος μας εξαρχής. 

Δηλαδή μέσω και της σημερινής δημοσίευσης να ανοίξει ακόμη περισσότερο μια συζήτηση στην τοπική κοινωνία, για το εάν μπορεί να συνεχιστεί η διαπόμπευση ενός υπαρκτού ανθρώπου και μετά το θάνατό του.
Ακολουθούν οι δηλώσεις:


Ορέστης Σκαλτσάς (πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού – νυν διευθυντής της Κοινωφελούς Επιχείρησης για το Καρναβάλι)
=================================

Θεωρώ ότι είμαι άμεσα υπεύθυνος γιατί η Γιαννούλα ξεκίνησε επί αντιδημαρχίας μου, το 1989. Τότε είχε κάνει μεγάλη εντύπωση και το δρώμενο μάζευε πολύ κόσμο.
Ο γάμος της Γιαννούλας βασιζόταν στους λεγόμενους «ντόρους» της Πάτρας, στα τέλη του 19ου αρχές του 20ου αιώνα και οι οποίοι προέρχονταν επί της ουσίας από την
απραξία των τότε εμπόρων, οι οποίοι για να διασκεδάσουν την ανία τους, όσο περίμεναν πελάτες, διάλεγαν τους πλέον αδύναμους ανθρώπους και τους αποτρέλαναν.
Ωστόσο, την τρίτη χρονιά του δρώμενου υπήρξε θέμα που απασχόλησε την καρναβαλική επιτροπή και η οποία τότε, θεώρησε την αναβίωση του γάμου της Γιαννούλας, ως μια πράξη κακότητας και τη σταμάτησε.
Παραμένω σε εκείνη την άποψη.
Πρόκειται για έθιμα μιας άλλης εποχής, που δεν χαρακτηριζόταν από αλληλεγγύη, προς ανθρώπους, όπως η Γιαννούλα. Σήμερα η κοινωνία έχει αλλάξει.
 

http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/475978 

=====================================
Παλαιότερες σχετικές αναρτήσεις μας:

Ένας καρνάβαλος εξομολογείται: « Η Πάτρα βρίσκεται στα χέρια μου κι΄ ότι θέλω εγώ την κάνω…»






Δημήτρης Πεφάνης (πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού)
====================================

Στη μέση της θητείας μου, ως αντιδήμαρχος Πολιτισμού, δέχθηκα διαμαρτυρίες για το έθιμο της Γιαννούλας και με τη λογική ότι δεν μπορούν όλα να αντιμετωπίζονται αθώα το αντικατέστησα το λαϊκό δρώμενο με τον γάμο του Καραγκιόζη, καθώς ο κόσμος περίμενε ένα γάμο την Τσικνοπέμπτη.
Για την επόμενη χρονιά είχαν προγραμματιστεί και εκδηλώσεις με θέμα τα επιστρόφια από το γάμο του Καραγκιόζη, ένα λαϊκό έθιμο που τηρείται σε πολλές περιοχές της χώρας και της Αχαΐας, ώστε να υπάρχει δίδυμο εκδηλώσεων στον ίδιο χώρο με ισχυρές αναφορές στο λαϊκό μας πολιτισμό και μηδέν κοστολόγιο. Αυτό δεν έγινε γιατί το 1998 χάθηκαν οι εκλογές και οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις ακυρώθηκαν από την επόμενη δημοτική Αρχή. Άρα μπορούν να επανέλθουν.
Βικτωρία Αγγελοπούλου (πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού)
==================================

Ενεργοποίησα το δρώμενο το 1989 επί Ορέστη Σκαλτσά όταν ήμουν στην καρναβαλική επιτροπή. Αργότερα όταν ανέλαβα τον πολιτιστικό τομέα, δεν το επανέλαβα γιατί έλαβα υπόψη μου τις αντίθετες τοποθετήσεις συμπολιτών μας οι οποίοι είχαν δίκιο  και γιατί συνειδητοποίησα ότι είναι κακόβουλο  να περιπαίζεις τον πόνο  των συνανθρώπων σου, με το πρόσχημα του αστείου. Τότε μάλιστα είχα ζητήσει συγνώμη δημόσια από τους επιζώντες συγγενείς.
Υπάρχουν τόσες πολλές ωραίες ιδέες  και δρώμενα από τους καρναβαλιστές.... ας περιοριστούμε σε αυτές και ας αφήσουμε τους τεθνεώτες στη ησυχία τους.

Σπύρος Καραχάλιος (πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού)

=====================================
Με το καρναβάλι πάντοτε έχουμε θέματα να ασχολούμαστε, τα οποία θα πρέπει έγκαιρα να τα αντιμετωπίζουμε και να χαράσσουμε μια ενιαία πολιτική.

Αν και έχω την αίσθηση ότι, το συγκεκριμένο δρώμενο έχει πάρει διαστάσεις καρναβαλικού μύθου και δεν έχει σκοπό να διακωμωδήσει ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, θα πρέπει να επανεξετάσουμε και να επανατοποθετηθούμε στο γιατί το κάνουμε και πώς το κάνουμε και που στοχεύουμε, με βάση τα πραγματικά στοιχεία και τις λεπτομέρειες που πλέον βγαίνουν στην επιφάνεια και όχι να το επαναφέρουμε ως ένα άθλιο μπούλινγκ που είχε υποστεί ένα άτομο.

Αλέξης Σκαρμέας (πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού)

====================================
Διαφωνώ με το έθιμο και για αυτό όταν ανέλαβα, όχι την πρώτη χρονιά το 2007, αλλά την δεύτερη, μετατρέψαμε τον γάμο της Γιαννούλας σε βλάχικο γάμο.

Θεωρήσαμε ότι δεν γελάει κανείς με αυτή την ιστορία και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες αυτού του ατόμου δεν θέλαμε να το σατιρίζουμε. Ξεφύγαμε συνειδητά από αυτό το έθιμο της Γιαννούλας, γιατί δεν το θέλαμε.
Πιστεύω ότι κακώς επανήλθε. Δεν υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο. Αφενός έχει κουράσει, αφετέρου πρόκειται για ιδιαιτερότητα ενός υπαρκτού ατόμου, για την οποία δεν υπάρχει κανένας λόγος να σατιρίζεται.

Ηλίας Γρηγόρης (πρώην πρόεδρος Καρναβαλικού Οργανισμού)

=======================================
Το 2012 δεν έγινε την Τσικνοπέμπτη το έθιμο της Γιαννούλας, καθώς έλαβα υπόψη τις βάσιμες αιτιάσεις των ανθρώπων του ΣΟΨΥ. Αντ’ αυτού έγινε η παρέλαση των αρμάτων και η συναυλία των Κρουστών από την Κοζάνη.


Νίκος Χρυσοβιτσάνος (πρόεδρος Καρναβαλικού Οργανισμού)

=======================================
Είναι ένα έθιμο που ακολουθεί ο κόσμος. Σαφώς και όλα αυτά που λέγονται ισχύουν. Ναι, υπάρχει διακωμώδηση σε ένα υπαρκτό πρόσωπο και κατά τη γνώμη μου αυτό μπορεί να μεταλλαχθεί σε μία ιστορία μίας φτωχής που περιμένει τον πλούσιο γαμπρό αλλά αυτός δεν έρχεται ποτέ.

Κάτι τέτοιο εξάλλου περιγράφεται και σε παραμύθια. Κατά καιρούς – και στη δική μου θητεία – το έθιμο αυτό έχει πάρει και άλλες μορφές και δεν ήταν ακριβώς η Γιαννούλα, αλλά υπάρχει επιμονή στον κόσμο και στους καρναβαλιστές, το πρόσωπο να είναι η Γιαννούλα.

Βασίλης Λαδάς (συγγραφέας)

===================================
Πρόκειται σαφώς για ένα ρατσιστικότατο έθιμο και σαφώς είμαι υπέρ του να σταματήσει. Μια φαλλοκρατική αντίληψη των καφενείων την μετέτρεψαν σε δρώμενο, για να καλύψουν τα δικά τους απωθημένα.  Τέτοια καλαμπούρια γίνονταν παλιά σε βάρος υστερημένων και αναξιοπαθούντων ατόμων και πρέπει να σταματήσουν.


Παναγιώτης Φαφούτης (σκηνοθέτης)

=====================================
Λόγω της ταινίας «Joanna» που είναι βασισμένη στο μύθο της Γιαννούλας της Κουλουρούς, ασχολήθηκα πιο συστηματικά για να μάθω την πραγματική ιστορία ή τέλος πάντων αυτό που έχει φτάσει ως τις μέρες μας ως πραγματική ιστορία. Δεν μπορώ να πω ότι θα ήθελα να καταργηθεί κάτι διότι είμαι υπέρ της ελευθερίας έκφρασης. Ωστόσο, είμαι υπέρ να συνεχιστεί ως έθιμο, αλλά να πάρει τέτοιο χαρακτήρα που να δικαιώνει το συγκεκριμένο  πρόσωπο, δηλαδή τη Γιαννούλα.

Θεωρώ ότι, θα ήταν προτιμότερο το δρώμενο αυτό, να αναπτυσσόταν με τέτοιο τρόπο ώστε οι θεατές να καταλαβαίνουν τι είχε συμβεί τότε και να ευαισθητοποιηθούν. Να μας θυμίζει δηλαδή, ότι η ιστορία της Γιαννούλας είχε πόνο και πως σήμερα η κοινωνία μας τη δικαιώνει.
Την ίδια προσέγγιση προσπάθησα να κάνω και με την ταινία «Joanna», όπου έφερα τη Γιαννούλα στη σύγχρονη εποχή και έφτιαξα ένα μύθο, όπου η πρωταγωνίστρια είναι ένα διφορούμενο πρόσωπο. Για αυτό το λόγο η ταινία – αν και δεν έχει παιχθεί στην Πάτρα καθώς ουδείς ζήτησε να την προβάλει – έχει μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό και αποτελεί «τροφή για σκέψη» των θεατών.
Το πρόβλημα με το καρναβάλι και τις εκδηλώσεις του, είναι ότι κανείς δεν τις παρακολουθεί εκτός από τους συμμετέχοντες σε αυτές.
Το ίδιο συμβαίνει και με το έθιμο της Γιαννούλας.

Αντώνης Δ. Σκιαθάς (ποιητής)

=================================
Ο βίος των ανθρώπων συγκροτεί τη μνήμη τους, με ότι υπήρξαν με ό,τι δημιούργησαν. Ο «παρά φύση», με όλες τις ανθρωπογεωργαφικές του ερμηνείες, επονομαζόμενος γάμος της Γιαννούλας, είναι ένα έθιμο σαθρό.

Στηρίζεται στον χλευασμό και στον διασυρμό μιας γυναίκας, που και εν ζωή ταλαιπωρήθηκε από τους γείτονες, «φίλους» και συμπολίτες. Οι "οικείοι" της λοιπόν  μετέγραφαν σε κλάκα και έκαναν πλάκα,  με την «ιδιαιτερότητα» της μα και  εμμονή να υπάρξει νύφη. Την διέσυραν και την χλεύασαν με τον ποιον ανοίκειο τρόπο. Είναι οι ίδιοι, που ενώ έπαιξαν μαζί της για να τιμήσουν τις κρασοκατανύξεις τους στην Άνω πόλη των Πατρών, δεν την "τίμησαν" με ένα ξεροκόμματο μπομπότα, εκεί στα χρόνια της μεγάλης πείνας κατά τη γερμανική κατοχή και έτσι τελείωσε το βίο της νεκρή από ασιτία, εγκαταλελειμμένη στο φτωχικό της.
Τι είδους έθιμο είναι αυτό, που σήμερα στην αυγή του 21ου αιώνα οι άνθρωποι, με ανοίκειο πάλι τρόπο, «τιμούν» τη μνήμη ενός νεκρού; Πως μπορεί να είναι έθιμο ο διασυρμός της μνήμης ενός νεκρού;
Θα μπορούσε να ήταν έθιμο ή να γίνει έθιμο, ένας άλλος γάμος, μια άλλη δράση των ανθρώπων, που δεν αναφέρεται σε πρόσωπα και μάλιστα σε πρόσωπα υπαρκτά που έδρασαν τα τελευταία χρόνια στην πόλη και κάποιοι πολίτες την έζησαν και ως φυσική παρουσία.

Μια ερώτηση.


Εάν, λέω, εάν η αγαπητή συμπολίτισσα Γιαννούλα, πωλήτρια κουλουριών, είχε αφήσει καρπούς γάμου, είχε συγγενείς και εγγόνια,τι πιστεύουν οι έχοντες σχέση με το "έθιμο"- θα χαιρόντουσαν- με το γεγονός ότι οι συμπολίτες τους, τιμούν με αυτόν τον τρόπο τη μνήμη της γραίας τους;

Η απάντηση στην ερώτηση, δίνει και την πιθανή λύση, στο αν πρέπει το «έθιμο» να εκπαιδεύει τις νέες γενιές για το κάλλος της ψυχής των ανθρώπων, με αυτόν τον τρόπο.

  • Ο Χάρης Καρκούλιας πρόεδρος του Καρναβαλικού Οργανισμού επί θητείας Γ. Δημαρά δεν κατέστη δυνατόν να βρεθεί καθώς όπως μας ενημέρωσαν βρίσκεται εκτός Πατρών.

 Φάνης Βγενόπουλος



Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.


Γιάννης Κουλούρης ·

Nα αφήσουμε τα πολλά και να πάμε στην ουσία.....να ξεχαστεί άμεσα το έθιμο που ντροπιάζει την πόλη μας.....πριν γίνουμε ρεζίλι σε όλη την Ελλάδα !
Γεώργιος Μουστάκας
Μπράβο σας που διαφωνείτε είναι συγκινητικό! Αλλά για να περάσουμε στην πράξη και να μην μείνουμε στα λόγια συνεργαστείτε όλοι και σταματήστε μια και καλή αυτό το επαίσχυντο έθιμο ! Ξεριζώστε το μια κα καλη ! Να ησυχάσει και η ψύχη της Γιαννούλας αλλά και των βασανιστών της που σίγουρα έχουν μετανιώσει, Αυτοί θα χαρούν παραπάνω, αν σταματήσουμε να διαιωνίζουμε το κακό που της έκαναν .
Σταματήστε αυτό το έθιμο , σταματήστε το bullying στη βασανισμένη Γιαννούλα !
Kostas Danis ·

Να καταργηθει τ απανθρωπο εθιμο εδω και τωρα.Ντροπιαζει την ανθρωπινη υποσταση Οσο τιποτα, και προσβαλει μνημεs..να εξαφανιστει αμμεσα.H Θεσσαλονικη καταδικαζει..
Dimis Fotioy
Απαραδεκτο και απανθρωπο η Ελλαδα αρχισε να μαθαινει το ΤΡΑΓΙΚΟ εθιμο!!.Πρεπει να καταργηθει,ειναι ντροπη για τη δημοκρατια και το πολιτισμο μαs..H Hπειροs kαταδικαζει!
Kostas Fotioy ·

Να καταργηθει αμμεσα ειναι απανθρωπο και απαραδεκτο...Αν θελουμε να λεγομαστε ανθρωποι!
Dimitris Papadopoulos
Το είπα για πλάκα αλλά νάμαστε καλά του χρόνου και θα πέσει πολύ γέλιο ...και πολύ γιαούρτι σε αυτούς που θα το ξανακάνουν δεν θα ξέρουν από που θα τους έρχονται ...άκουσα να λένε κάτι παλιόπαιδα... ...Ντοματοπόλεμος στην ισπανία ? Γιαουρτοπόλεμος στην Πάτρα ..με αιτία όμως ! ...πληροφορίες μου λένε ότι είδη έχει συγκροτηθεί ομάδα που εκπαιδεύει τα μέλη της για σωστή ρίψη κεσέ γιαουρτιού από μεγάλη απόσταση ,πρόταση που έγινε για πήλινα κεσεδάκια απορρίφθηκε, σίγουρα όμως θα είναι ληγμένα όπως ληγμένα είναι και τα μυαλά αυτόν που διοργανώνουν αυτό το έθιμο .Ευτυχήτε ! Καλό Καρναβάλι ! 🤗
Stathopoulos Stavros ·
Owner στην εταιρεία Hairplus gala κομμωτηριο

Να καταργηθεί αυτό το αίσχος που προσβάλει τη μνήμη ενός ανθρώπου, τον πολιτισμό της Πάτρας μας, μα περισσότερο τον ίδιο τον άνθρωπο, τον κάθε άνθρωπο . Συγχαρητήρια στον Γεώργιο Μουστακα που με ένα άρθρο καρδιάς ευαισθητοποιησε ολοκληρη την Ελλάδα!!!και θα αναγκάσει τους ιθύνοντες να φερθούν έστω και καθυστερημένα ως έπρεπε να πράξουν χωρίς την κατακραυγή. Κάλιο αργά παρά ποτέ βέβαια.
Antonis Karaiskos ·

Όλοι το καταδικάζουν αλλά συνεχίζεται καθε χρόνο, ας ηταν αυτή η τελευταία φορά!
Antonis Karaiskos ·

Από δημοσίευση φίλου Τεύκρου Σακελλαρόπουλου, Η Πολιτική Σημασία του Εθίμου της Γιαννούλας Κουλουρούς
... ... ...
Της εμφάνιζαν γαμπρούς και κανόνιζαν γάμο, ο οποίος την τελευταία στιγμή ματαιωνόταν, αφήνοντας την Γιαννούλα στα κρύα του λουτρού, (διαβάστε και θα τρομάξετε με το μέγεθος της κοροϊδίας).

Δεν ήθελε και πολύ η Γιαννούλα και το λίγο μυαλό που είχε το έχασε και αυτό και πέθανε πάμφτωχη και (φυσικά) μόνη.

Και σκέφτηκα σήμερα, ανήμερα του εθίμου να θέσω το ερώτημα:

"Πόσο υπεύθυνη ήταν η Γιαννούλα για αυτό, το οποίο της έκαναν;"
Και πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, εάν η Γιαννούλα μετ...Δείτε περισσότερα
Makis Aeroporos ·

Είναι παρήγορο το γεγονός της δημόσιας τοποθέτησης επί του θέματος αρκετών προσώπων πού έπαιξαν άσχημο ρόλο στην ανάδειξη του θέματος αυτού, αλλά πού σήμερα παραδέχονται το λάθος τους ζητώντας έμμεσα συγγνώμη. Συγγνώμη πρώτα από την νεκρή καθυβριζόμενη γριούλα ( βάλτε στην θέση της την μάνα μας ή την αδελφή μας…) και έπειτα από μία υπολογίσιμη μερίδα των Πατρινών πού ζητούν να σταματήσει το τριτοκοσμικό αυτό γύφτικο ξεφτιλαριό… Λοιπόν, ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΧΡΟΝΙΑ τυμβωρύχοι της Γιαννούλας, την βρυκολακιάσαμε πιά, αρκετά ως εδώ !
Μαρίζα Αγγελοπούλου ·

Πρόκειται για μια επαναλαμβανόμενη καραναβαλική πατρινή συνήθεια που συμπυκνώνει τις δυο όψεις της νεώτερης και σύγχρονης Ιστορίας μας.Από την μια ο αφελήςπου πιστεύει στα λεφτόδεντρα κι από την άλλη ο δημαγωγός που τον εξαπατά συστηματικά με σχέδιο την χειραγώγηση και τελικά την καταβαράθρωση του αφελούς.Στο ενδιάμεσο το πλήθος που με χαρά επικροτεί τον απατεώνα-δημαγωγό , ενώ εξευτελίζει τον αφελή- θύμα.Ή το καρναβαλικό έθιμο θα στηλιτεύσει με χιούμορ το διαπλεκόμενο δημαγωγό-πλήθος ή ας πάψει καλύτερα.Διαλέξτε.
Αγγέλα Τριανταφύλλου ·

Ας είναι φέτος η τελευταία χρονιά. Ας αποδείξουμε ότι η τοπική κοινωνία μας έχει αντανακλαστικά ευαισθησίας και μπορεί να διορθώνει τα λάθη της!!!
Themistoklis Pantazakos ·
Tutor στην εταιρεία University College London

Να καταργηθεί άμεσα βέβαια.
Κάλλια Κυριακίδου ·
Looper στην εταιρεία The Graveyard Shift

Ειναι ντροπη για ολους οσους ακολουθουν εθιμα τα οποια διαπομπευουν ανθρωπους με νοητικη στερηση.Καλο θα ηταν να καταργηθει.
Γωγώ ΠαπαδάτουΠρόσφατα έμαθα για το έθιμο της Γιαννούλας της Κουλουρους. Αν και κατάγομαι απο τηβ Πάτρα δεν έτυχε ποτέ να ακούσω για αυτό. Θεωρώ ότι είναι ενα έθιμο απάνθρωπο που δεν αφήνει την ψυχή μιας διανοητικά άρρωστης γυναίκας που έγινε παιχνίδι στα χέρια των συμπολιτών της λόγω της αγαθότητα της , να ηρεμήσει ούτε στην άλλο κόσμο
Αντί να ηρεμήσει η ψυχή της την διαπόμπευση της συνεχίζεται. Και σαν να μην έφτανε αυτό τηλεοπτικό κανάλι το εκμεταλλεύτηκε προκειμένου να κάνει νούμερα για τηλεθέαση. Εθναι ντροπή μας. Είμαστε άνθρωποι και ανθρωπόμορφα τέρατα. Πρέπει όλοι οι ιθύνοντες και συνεργοί για αυτό το έθιμο να ζητήσουν ενα μεγάλο συγγνώμη απ' όλους και να κάνουν ένα τρισάγιο στη μνήμη της ,να αναπαυθεί επιτέλους η ψυχούλα της.
Παπαδάτου Γεωργία .
==============================================
ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ...

Ένας καρνάβαλος εξομολογείται: « Η Πάτρα βρίσκεται στα χέρια μου κι΄ ότι θέλω εγώ την κάνω…»


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...


ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΠΟΥ ΕΜΕΝΑ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ ΜΕΝΩ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.ΕΙΔΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ "ΜΑΝΙΑΟΥΡΙΑ" ΠΟΥ ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΕΛΑΝΕ ΚΟΥΤΣΟΥΣ, ΤΥΦΛΟΥΣ,ΑΝΑΠΗΡΟΥΣ,ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟΥΣ.ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝΕ ! ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΩΝΥΜΟΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΥΝΕ ΤΙΣ ΚΑΤΣΑΡΟΛΕΣ...ΚΡΙΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΑΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΔΥΣΦΗΜΕΙΤΕ ΜΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΑ !

ΛΕΥΤΕΡΗΣ