Ο γεμάτος αγάπη τρόπος πού κοιτάζει αυτή η μικρή την Αγία Κοινωνία, συνιστά έναν αδυσώπητο έλεγχο πού θα υποστούν τήν ώρα τής Κρίσεως του Χριστού όσοι γονείς εσκεμμένα και με εμπάθεια απέκοψαν τα παιδιά τους από τα Μυστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας...
Επειδή πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό
στην κοινωνία μας για τυχόν επιπτώσεις στην υγεία των Ορθοδόξων πιστών από την
συμμετοχή τους στην Αγία κοινωνία εν όψει του κορονοϊού, με αποτέλεσμα να
κλονίζεται η πίστη κάποιων Χριστιανών παραθέτουμε σήμερα κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία
για το θέμα αυτό!
Πάρα πολλοί Χριστιανοί σήμερα, ενώ κατά τά άλλα είναι
καλοί και ευσεβείς άνθρωποι, ενώ πηγαίνουν τακτικά στην Εκκλησία, ενώ προσεύχονται,
νηστεύουν, κάνουν ελεημοσύνες και άλλα θεάρεστα έργα, εν τούτοις δεν πλησιάζουν
καθόλου να κοινωνήσουν…
Δεν έχουν προσέξει ότι ο ίδιος ο Χριστός πρίν
το Μυστικό Δείπνο ευρισκόμενος στην Συναγωγή της Καπερναούμ μίλησε διεξοδικά
για την Αγία Κοινωνία αφιερώνοντας μάλιστα σχεδόν μισό κεφάλαιο γι΄ αυτήν. Το
κεφάλαιο αυτό το αναφέρει στο Ευαγγέλιό του ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, ( κατά
Ιωάννη, Κεφ- 6, στίχ. 24 - 71 ). και είναι τά λόγια του ίδιου του Χριστού για
την ζωντανή Αλήθεια της Αγίας Κοινωνίας !
Δυστυχώς όμως οί περισσότεροι Χριστιανοί
σήμερα, ούτε κάν ξέρουν ότι ο Χριστός έχει πεί τέτοια λόγια :
«Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα
έχει ζωήν αιώνιον και εγώ αναστήσω αυτόν τη εσχάτη ημέρα ( στην Δευτέρα
Παρουσία ). Η γάρ σάρξ μου αληθώς εστίν βρώσις και το αίμα μου αληθώς εστίν
πόσις..». ( ΙΩΑΝ. Στ΄ 54- 55 )
Συνεπώς, χωρίς συμμετοχή στην Αγία Κοινωνία, πού είναι Αληθινό «Σώμα και Αίμα Χριστού» ( και όχι ψωμί και κρασί όπως εμείς ανθρωπίνως το αντιλαμβανόμαστε), κατόπιν βέβαια ειλικρινούς Εξομολογήσεως, ο άνθρωπος είναι από τώρα πεθαμένος και χωρίς προοπτική για την Ανάσταση των νεκρών !
Άς λένε τώρα κάποιοι Αρχιερείς, ιερείς, ακόμη καί
Πατριάρχες σε ώρες συνήθως κηδείας ότι ο νεκρός θα αναστηθεί, μή διευκρινίζοντας
όμως ( για να μη δυσαρεστήσουν τούς οικείους του...) ότι υπάρχει η Ανάσταση ζωής
αλλά υπάρχει καί η Ανάσταση Κρίσεως!
Καί η μέν πρώτη μάς οδηγεί στον Παράδεισο μαζί με τον
Χριστό, η δε δεύτερη μάς οδηγεί στην αιώνια Κόλαση μαζί με τον Εωσφόρο αφού τα έργα
μας υπήρξαν πονηρά καί αυτόν υπηρετήσαμε...
Ο Απόστολος Παύλος μάλιστα στήν Α΄ πρός
Κορινθίους επιστολή του, μας καλεί να προσέχουμε όταν έχουμε επάνω μας
θανάσιμες αμαρτίες, διότι πλησιάζοντας την Αγία Κοινωνία δεν πλησιάζουμε μία
τυπική συμβολική κατάσταση, αλλά ότι έχουμε να κάνουμε με το ίδιο Σώμα και Αίμα
Χριστού και πρέπει να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι γι΄ αυτό:
« Ώστε, ός ( όποιος ) αν εσθίει τον άρτον τούτον, ή πίνει
το ποτήριον του Κυρίου αναξίως ( Αγία Κοινωνία ), ένοχος έσται του Σώματος και
Αίματος του Κυρίου. Δοκιμαζέτω δε άνθρωπος εαυτόν ( άς δοκιμάζει την συνείδησή
του Εξομολογούμενος σε ιερέα τις αμαρτίες του… ), και ούτως εκ του άρτου
εσθιέτω, και εκ του ποτηρίου πινέτω.
Ο γαρ εσθίων και πίνων αναξίως, κρίμα εαυτώ
εσθίει και πίνει ( βάζει μεγάλο κρίμα επάνω στον εαυτό του…), μη διακρίνων το
Σώμα του Κυρίου. Δια τούτο εν υμιν πολλοί ασθενείς και άρρωστοι, και κοιμώνται
ικανοί » ( γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο αρρωσταίνουν βαριά πολλοί μεταξύ σας και
πεθαίνουν αρκετοί… ) Α΄
Κορινθ. ΙΑ΄ 27- 30
Και αυτά μέν για την καθ΄ αυτού συμμετοχή μας στην Αγία
Κοινωνία ανεξάρτητα βέβαια από την συμμετοχή μας στις λατρευτικές συναθροίσεις και
Θείες Λειτουργίες οι οποίες τις μέρες αυτές πρέπει να γίνονται με την δέουσα
προσοχή από ανθρώπους πού έχουν ήδη προβλήματα υγείας, πυρετός, βήχας, κλπ.
ώστε να μη κινδυνεύουν και οι διπλανοί τους μέσα στην Εκκλησία.
Αυτοί άς παραμένουν προσευχόμενοι στα σπίτια τους μέχρι να γίνουν καλά και άς μη βάζουν σε κίνδυνο και άλλους συνανθρώπους τους…
Αυτοί άς παραμένουν προσευχόμενοι στα σπίτια τους μέχρι να γίνουν καλά και άς μη βάζουν σε κίνδυνο και άλλους συνανθρώπους τους…
ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝΕ;
«Όσους, μια φορά κοινωνούνε, όσους πολλές φορές, η λίγες φορές μεταλαμβάνουν, ποιοί από όλους αυτούς είναι άξιοι;
Ούτε τους μία φορά μεταλαμβάνοντας, ούτε τους πολλούς, ούτε τους λίγες φορές, μα εκείνους που πλησιάζουν στο Άγιο Ποτήριο με καρδιά αγνή, με βίο ανεπίληπτο. Αυτοί ας κοινωνούν πάντα.
Οι άλλοι, οι αμετανόητοι αμαρτωλοί, ας μένουν
μακριά από τα Άχραντα Μυστήρια, γιατί αλλιώς κρίμα και καταδίκη ετοιμάζουν για
τον εαυτό τους.
Ο Άγιος Απόστολος λέει: «Όποιος τρώει τον άρτο και πίνει
το ποτήριο του Κυρίου με τρόπο ανάξιο, γίνεται ένοχος αμαρτήματος απέναντι στο
σώμα και στο αίμα του Κυρίου, προκαλώντας την καταδίκη του» (Α΄ Κορ. 11:27,
29).
Θα τιμωρηθεί, δηλαδή, τόσο αυστηρά, όσο και οι
σταυρωτές του Χριστού, αφού κι εκείνοι έγιναν ένοχοι αμαρτήματος απέναντι στο
σώμα Του.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, μας προειδοποιεί:
«…Πολλοί από τους πιστούς έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο
περιφρονήσεως των Αγίων Μυστηρίων, ώστε, ενώ είναι γεμάτοι από αμέτρητες κακίες
και δεν διορθώνουν καθόλου τον εαυτό τους, κοινωνούν στις γιορτές
απροετοίμαστοι, μη γνωρίζοντας ότι προϋπόθεση της Θείας Κοινωνίας δεν είναι η
γιορτή, αλλά, καθώς είπαμε, η καθαρή συνείδηση.
Καί όπως αυτός που δεν αισθάνεται κανένα κακό στη
συνείδησή του, πρέπει καθημερινά να προσέρχεται στη Θεία Κοινωνία, έτσι κι
αυτός που είναι φορτωμένος αμαρτήματα και δεν μετανοεί, πρέπει να μην κοινωνεί
ούτε στη γιορτή.
Γι’ αυτό και πάλι σας παρακαλώ όλους να μην
πλησιάζετε στα Θεία Μυστήρια έτσι απροετοίμαστοι κι επειδή το απαιτεί η γιορτή,
αλλά αν κάποτε αποφασίσετε να λάβετε μέρος στη Θεία Λειτουργία και να
κοινωνήσετε, να καθαρίζετε καλά τον εαυτό σας, από πολλές μέρες πριν, με τη
μετάνοια, την προσευχή, την ελεημοσύνη, την νηστεία, και τήν φροντίδα για τα
πνευματικά πράγματα ( Εξομολόγηση)…»
( Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος )
4 σχόλια:
Aναγνωστες και αναγνώστριες του αρθρου , στη photo διακρίνεται το π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ των A χ ρ α ν τ ω ν του Xριστου μ υ σ τ η ρ ι ω ν , το π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ του E σ φ α γ μ ε ν ο υ A ρ ν ι ο υ .
O υ δ ε π ο τ ε ακούστηκε η δημοσιεύτηκε είδηση για μετάδοση νοσηματος από τη θεία ευχαριστια , στη θεία ευχαριστια βρίσκεται ο I δ ι ο ς ο Χριστός , ο I δ ι ο ς ο Θεός , ο οποίος είναι π υ ρ κ α τ α ν α λ ι σ κ ο ν όπως γράφει στην επιστολή προς Eβρ. ο Aποστολος των εθνών . Ο άρτος και ο οίνος μ ε τ α β α λ λ ο ν τ α ι από το Aγιο Πνεύμα σε μ α τ ω μ ε ν ε ς σ α ρ κ ε ς του Kυριου και Θεού και Σωτήρος ημών Iησου Xριστου , είναι μ υ σ τ η ρ ι ο A σ υ λ λ η π τ ο για την A v θ ρ ω π ι ν η λογική , δ ε το κατανοεί το π ε π ε ρ α σ μ ε ν ο μυαλό μας . O μ ω ς από τη σ υ γ κ ε ν τ ρ ω σ η ανθρώπων - O π ο υ δ η π ο τ ε - είναι δυνατή η μετάδοση νοσημάτων
Είμαι 89 ετών ιερέας.Κατά τη διάρκεια της ιερατικής μου διακονίας κοινώνησα πολύ κόσμο και με σοβαρές μεταδιδόμενες ασθένειες.Τον καιρό που το ειτς ήταν στο αποκορύφωμά του,μια Κυριακή ήλθε ένας νέος στο Ιερό και μου είπε:πάτερ έχω έιτς και θέλω να κοινωνήσω,έφερα και κουταλάκι.Εγώ του είπα,φύλαξε το κουταλάκι και να πάς να σταθείς τελευταίος στη σειρά και θα σε κοινωνήσω όπως τους άλλους.Έτσι έγινε και εγώ κατελυσα το περίσευμα της Θείας Κοινωνίας και όπως βλέπετε όχι μόνο δεν έπαθα τίποτα,άλλά ζω και πλησιάζω τα 90 με καθαρό νου και διαύγεια πνεύματος.
Αυτός ο θόρυβος που γίνεται τώρα με τον κορονοϊό είναι αποτάλεσμα άγνοιας και απιστίας το λιγότερο που θα πω.
Η Θεία Κοινωνία είναι το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου,είναι η τροφή της ψυχής για να ζήσει,σύμφωνα με τον ίδιο τον Κύριο.Διαβάστε το έκτο κεφάλαιο του κατά Ιωάννου για να καταλάβετε την αλήθεια.Oσοι δε κοινωνούν έχουν ψυχή νεκρή όχι ζωντανή,γιατί από ζωντανό οργανισμό όταν λείψει η τροφή πεθαίνει δεν είναι έτσι;
ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ὁ π ι σ τ ε ύ ω ν εἰς ἐ μ ὲ ἔχει ζ ω ὴ ν α ἰ ώ ν ι ο ν . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος τῆς ζ ω ῆ ς . οἱ πατέρες ὑμῶν ἔφαγον τὸ μάννα ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ ἀπέθανον · o ὗ τ ό ς ἐ σ τ ι ν ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων , ἵνα τις ἐξ α ὐ τ ο ῦ φάγῃ καὶ μ ὴ ἀποθάνῃ . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος ὁ ζ ῶ ν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς · ἐ ά ν τις φάγῃ ἐκ τ ο ύ τ ο υ τοῦ ἄρτου , ζ ή σ ε τ α ι εἰς τὸν α ἰ ῶ ν α . καὶ ὁ ἄρτος δὲ ὃν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω , ἡ σ ά ρ ξ μ ο υ ἐ σ τ ι ν , ἣν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζ ω ῆ ς . εμάχοντο οὖν πρὸς ἀλλήλους οἱ Ἰουδαῖοι λέγοντας · πῶς δύναται ο ὗ τ ο ς ἡμῖν δοῦναι τὴν σάρκα φαγεῖν ; εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς · ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ἐ ὰ ν μ ὴ φάγητε τὴ σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα , ο ὐ κ ἔχετε ζ ω ὴ ν ἐν ἑαυτοῖς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζ ω ὴ ν αἰώνιον , καὶ ἐ γ ὼ ἀ ν α σ τ ή σ ω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ . ἡ γὰρ σ ά ρ ξ μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι β ρ ῶ σ ι ς , καὶ τὸ αἷμά μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι π ό σ ι ς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐ μ ο ὶ μ έ ν ε ι , κἀγὼ ἐν αὐτῷ .
Δημοσίευση σχολίου