Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

Έσκασε πάλι νέα βόμβα κάλπικων μεταπτυχιακών. Δυό δεκάρες η οκά ! Τούς τα φέρνανε και στο σπίτι τους !


  
Λέανδρος Ρακιντζής, Γενικός Επιθεωρητής Δημοσίας Διοίκησης.


Πέντε Ρακιντζήδες να είχαμε υπήρχε ελπίδα διάσωσης της χώρας ! Τώρα...



Πάνε χρόνια τώρα πού σε επανειλημμένες αναρτήσεις μας είχαμε επισημάνει την υπάρχουσα απατεωνιά ( όχι από όλους βέβαια αλλά ως επί το πλείστον…  ) στα μεταπτυχιακά για την  εργασιακή υπεροχή και άνοδο όσων τα κατέχουν…
Η εκπαιδευτική μόδα σήμερα για να είσαι «
in», απαιτεί να έχεις μεταπτυχιακό, κοινώς λεγόμενο μαστερ, ώστε να προηγείσαι από την υπόλοιπη πλέμπα, το κουτό πόπολο, και το «κάνε πέρα ρέ…». 

Έτσι λοιπόν εφευρέθηκαν τα μεταπτυχιακά ως πρόσθετη εξειδίκευση στον τομέα πού θέλουν να κάνουν καριέρα…!

Και όπως μας έλεγε ο θρυλικός πιά, και από άλλες φορές «Θανασάκης ο δάσκαλος», περιπτώσεις κυρίως εκπαιδευτικών πού κάποιοι απ΄αυτούς ενώ εργάζονταν όλα τα χρόνια σε γραφεία ή σε σχολεία χωρίς να έχουν λείψει ούτε μέρα από την δουλειά τους ( και πολλοί στην Πάτρα ξέρουν αφαλώς και υποτίθεται αρκετά ονόματα, πού τα σιγοψυθιρίζουν, τα κουτσομπολεύουν, ναι, αλλά επειδή δεν υπάρχει κάποιος Ρακιντζής στην πολιτεία μας να κάνει κάθαρση βάζοντας τάξη δεν δίνεται συνέχεια τώρα. Ίσως σε κάποια άλλη φάση πολιτικής εναλλαγής να αποκαλυφθούν οι ένοχοι πού δεν θάπρεπε να έχουν αλλά πού απόκτησαν, και πώς τα απόκτησαν…Έτσι λοιπόν περπτώσεις τέτοιες με χαρτί μεταπτυχιακών γιαλαντζί στο χέρι, φαίνεται να είναι πάμπολλες…Και τέτοιες μάλιστα πού να βγάζουν μάτι, ειδικά μέσα σε Α/θμιες και Β/θμιες Διευθύνσεις…




Θυμάμαι, μας έλεγε ο δάσκαλος,
επί τούτου ένα πρόσωπο σε Διευθυντική θέση Β/θμιας Διεύθυνσης πού στο βιογραφικό του ανηρτημένο μάλιστα και στο διαδίκτυο στο επίσημο site της Διεύθυνσης αυτής είχε ένα κατεβατό 30 περίπου πτυχίων και βάλε, θέλοντας να μας πείσει ότι όλα αυτά τα είχε αποκτήσει με τον κόπο του το πρόσωπο αυτό! Πού και πώς τα απέκτησε είναι μια άλλη ιστορία πού πρίν φύγει από την εκεί Διεύθυνση ( πού ουδέποτε είχε λείψει ) φρόντισε επιμελώς να αποκαθηλώσει και το τσουβάλι των μεταπτυχιακών …Και όλα αυτά είς βάρος άλλων εκπαιδευτικών πού δεν είχαν τον «τρόπο» ή δεν ήθελαν για λόγους εντιμότητος να βγάλουν κι΄αυτοί ένα μεταπτυχιακό Αντίγκουα, Νήσων του Σολομώντος, των Παπούα, των Βαλεαρίδων Νήσων, της Σερβίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας ( μ΄ένα ντενεκέ λάδι παλαιότερα ), ή κάποιων άλλων of
f  Shore  Νήσων του Ατλαντικού…

Στο μικροσκόπιο 5.300 μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή Χορηγήθηκαν με εξ αποστάσεως «φοίτηση»


Αθήνα
Σε αναταραχή βρίσκεται ο χώρος της Ειδικής Εκπαίδευσης και των μεταπτυχιακών σπουδών, καθώς το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται να περάσει από έλεγχο νομιμότητας 5.300 μεταπτυχιακούς τίτλους Ειδικής Αγωγής.

Σύμφωνα με Τα Νέα, πολλά από αυτά τα μεταπτυχιακά, που χορηγήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε ισάριθμους έλληνες εκπαιδευτικούς με εξ αποστάσεως φοίτηση ενός έτους σε ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου και της Ιταλίας, αναγνωρίστηκαν από τον ΔΟΑΤΑΠ με διαδικασίες - εξπρές, παρότι τα αντίστοιχα πτυχία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου προβλέπουν διετή φοίτηση.

Ορισμένοι εκπαιδευτικοί, μάλιστα, τα χρησιμοποίησαν ως πρόσθετα προσόντα για να ανέβουν θέση στους σχετικούς πίνακες κατάταξης και να προσληφθούν σε σχολεία Ειδικής Αγωγής κυρίως ως αναπληρωτές, με αποτέλεσμα να προκύπτει τώρα και ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού εις βάρος κατόχων άλλων μεταπτυχιακών τίτλων.

Παράλληλα ξεκινά επιχείρηση εκσυγχρονισμού του ΔΟΑΤΑΠ (το παλιό ΔΙΚΑΤΣΑ) και έρευνα για τις αναγνωρίσεις αυτών των μεταπτυχιακών τίτλων, δεδομένου ότι τα πανεπιστήμια διαφήμιζαν κιόλας τις αναγνωρίσεις τους, ενώ από έλεγχο θα περάσουν και τα Πανεπιστήμια Πατρών και Πελοποννήσου γιατί πέρυσι αποδέχθηκαν τη σύμπραξή τους με ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Κύπρου, το οποίο εμπλέκεται στην υπόθεση, προκειμένου να διοργανώσουν κοινά εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ειδική Αγωγή.

Ακόμα, όλο το πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών αναδιαμορφώνεται με νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, ενώ ειδικά για τα εξ αποστάσεως πτυχία θα τεθούν αυστηροί κανόνες.

Οι σοβαρές αυτές εξελίξεις προαναγγέλθηκαν χθες από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Μαντά που μίλησε για «βιομηχανία αναγνώρισης» τέτοιων πτυχίων, παραδέχθηκε ότι στην υπόθεση προκύπτουν θέματα εκτός ακαδημαϊκής ηθικής τάξης, δηλαδή «στην καλύτερη περίπτωση πράγματα που δεν μελετήθηκαν τόσο πολύ, στη χειρότερη περίπτωση πράγματα που είναι παράνομα».

Μάλιστα, ο Κώστας Γαβρόγλου στις 22 Μαρτίου θα επισκεφθεί την Κύπρο στο πλαίσιο της συνεδρίασης των υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης και έχει ζητήσει κατ' ιδίαν συνάντηση με τον κύπριο ομόλογό του, όπου το πρώτο θέμα που θα του θέσει, όπως τόνισε, είναι το θέμα αυτών των ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών.

Τι έχει συμβεί; Στην ερώτηση του Χρήστου Μαντά αναφέρεται ότι την τελευταία διετία έχουν αναγνωρισθεί από την προηγούμενη διοίκηση του ΔΟΑΤΑΠ, στις επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής, χιλιάδες τίτλοι που έχουν αποκτηθεί με τη μορφή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με σπουδές ενός έτους, κυρίως από ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Λευκωσίας της Κύπρου αλλά και της Ιταλίας.

Οι δε διαφημίσεις των ιδρυμάτων αναφέρουν ότι η διοργάνωση των σπουδών ρυθμίζεται από ιδιωτικούς φορείς στην Ελλάδα, ενώ για την περίπτωση της Κύπρου οι εξετάσεις και συναντήσεις λαμβάνουν χώρα αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Ο βουλευτής συμπληρώνει ότι ο ΔΟΑΤΑΠ διεκπεραίωσε τις υποθέσεις πολύ γρήγορα, ενώ οι καθυστερήσεις του οργανισμού σε άλλες υποθέσεις είναι ευρέως γνωστή, και καταλήγει ότι το πανεπιστήμιο της Λευκωσίας στις αρχές του 2016 κατάφερε να προασπίσει τα συμφέροντά του μέσω των συμπράξεων που οργανώθηκαν από τα Πανεπιστήμια Πατρών και Πελοποννήσου σε εξ αποστάσεως προγράμματα με το εν λόγω πανεπιστήμιο της Κύπρου.

Ο υπουργός Παιδείας απάντησε ότι ύστερα από έρευνα που έκανε με τη νέα διοίκηση του ΔΟΑΤΑΠ προέκυψε πως τα πτυχία αυτά είναι 5.300, για τα οποία δεν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, αλλά ένα σύνολο άλλων διαδικασιών που ήταν αποτέλεσμα αλληλογραφίας με τα κυπριακά πανεπιστήμια και επανειλημμένων συνεδριάσεων του ΔΟΑΤΑΠ ώστε να μπορέσει να τεκμηριωθεί κάποιου είδους κανονικότητα ως προς τις αναγνωρίσεις.

«Τα εξ αποστάσεως προγράμματα, αν δεν νομοθετηθούν, μάλιστα πολύ αυστηρά, μπορεί να μας τινάξουν στον αέρα και ξέρω ακριβώς τι λέω. Διότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει νομικό καθεστώς, δυστυχώς δεν υπάρχει και τίποτα που να τα απαγορεύει και έχουν παρθεί πρωτοβουλίες που εμένα προσωπικά με σοκάρουν, διότι αυτές οι πρωτοβουλίες έχουν γίνει στο όνομα της εξωστρέφειας, που όμως παίζουν με τις αγωνίες των οικογενειών μας, διότι με αυτό τον τρόπο υπόσχονται διάφορα πτυχία και διάφορες επαγγελματικές δυνατότητες.

»Τη στιγμή, μάλιστα, που ο ΔΟΑΤΑΠ με δικές του διαδικασίες έχει επικυρώσει αυτά τα πτυχία, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει αυτή η μεγάλη αδικία, στην οποία αναφερόσαστε εσείς, στους πίνακες για τους εκπαιδευτικούς - προσέξτε - της Ειδικής Αγωγής, δηλαδή στον πιο ευαίσθητο τομέα» είπε χαρακτηριστικά ο Κώστας Γαβρόγλου. 


Το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις αναγνωρίσεις πτυχίων με εξ αποστάσεως εκπαίδευση αναμένεται ιδιαίτερα αυστηρό.

Νίκος Μάστορας
Newsroom ΔΟΛ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...


Και να ηταν μόνο αυτά που λέτε; Ά, υπάρχουν κι΄ άλλα χειρότερα, κόπρος Αυγείου που δεν συμαζεύεται...ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ, ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΔΗΣΗ ΜΑΛΙΣΤΑ:

http://www.kathimerini.gr/901181/article/epikairothta/ellada/sto-mikroskopio-ta-e3-apostasews-metaptyxiaka

Γιάννης