Ένα έκτακτο συμβάν μπορεί να φέρει σε όλο αυτό το πλήθος τα πάνω κάτω!
Καί ποιός μπορεί να υπογράψει ότι ποτέ δεν πρόκειται να συμβεί αυτό;
Άς πάρουμε λοιπόν τά μέτρα μας...
Τις μέρες αυτές, πού το Καρναβάλι έδινε κι΄ έπαιρνε με αποκορύφωμα εκείνο το ξεσάλωμα της Κυριακής, όπου τουλάχιστον 30.000 μπούλες πλημμύριζαν τους δρόμους της Πάτρας, καθόμουνα σκεφτικός πίνοντας τον πικρό καφέ μου ( μού έλεγε φίλος της παλιάς φρουράς ) και αναλογιζόμενος, ότι θά αρκούσε μία μόνο «ατυχή» παράμετρο γιά να εξελιχθεί, μή γένοιτο, σέ μιά μεγάλη τραγωδία...
Κι΄ αυτό λόγω της κυκλοφοριακής ιδιαιτερότητας πού έχει αυτή η Πολιτεία…
Έχουν ξεχάσει φαίνεται οί «αρμόδιοι», ότι τις ώρες αυτές πού όλοι οι δρόμοι της Πάτρας έχουν κλειστεί και αποκλειστεί, ότι θα αρκούσε μόνο ένα «τυχαίο» συμβάν γιά να εξελιχθεί σ΄ ένα μεγάλο κακό απ΄ αυτά πού μια φορά έρχονται και μετά τα θυμόμαστε για πάντα…
Εκτός εάν κάτι τέτοια συμβάντα, τά έχουν ως αισιόδοξοι διαγράψει από το λεξιλόγιό τους ως ανύπαρκτα να συμβούν, όπως και εκείνος ο καπετάνιος του Τιτανικού πού έλεγε και υπόγραφε αλαζονικά ότι «ούτε ο Θεός δεν μπορεί να το βυθίσει»!
Υπερφίαλος λόγος ! Κι΄ όμως βυθίστηκε…
Αυτή λοιπόν την «ατυχή παράμετρο» μιάς εξίσου «ατυχούς στιγμής» οί αρμόδιοι φαίνεται να την ξεχνούν!
Και είτε αυτός ο αρμόδιος ( συνέχισε ο φίλος ), είναι ο ευγενής κατά τά άλλα κύριος Δήμαρχος, είτε είναι ο εξ΄ ίσου ευγενής Αστυνομικός ή Πυροσβεστικός Διευθυντής, είτε κάποιος Ανώτατος Δικαστικός, είτε η Περιφέρεια και η Πολιτική Προστασία…
Αλήθεια, από πού μπορεί να πηγάζει μιά τέτοια αισιοδοξία καί μία προεξόφληση ότι όλα θα κυλήσουν καλά;
Όμως εξ΄ όλων αυτών, εάν ένας και μόνο δραστήριος υπεύθυνος έβλεπε λογικά το θέμα, πιστεύω πώς θα ανατάρασε λίγο τα λιμνάζοντα νερά της Πάτρας και κάτι καλό θα έβγαινε για την δύστυχη, στον τομέα πρόληψης, Πολιτεία μας…
Σκεπτόμουνα λοιπόν και διαλογιζούμενα, τό τι θα μπορούσε να έχει συμβεί αυτές τις περίεργες ώρες του «Καρναβαλικού χοροπηδήματος» όπου ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ πάνω και Κάτω Πόλης έχουν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΕΙ στεγανά, από δεκάδες άρματα και χιλιάδες μπούλες μέσα στους δρόμους, και πού δεν μπορεί να περάσει από την μία πλευρά της Πόλης στην άλλη όχι άνθρωπος, όχι αυτοκίνητο, όχι τάνκς, μά ούτε και πουλί πετούμενο…
Άλλες πολιτείες, όπως τα Τρίκαλα ( θα μιλήσουμε παρακάτω γι΄αυτό ), έχουν επιλεγεί ώς άξιοι γιά νέες τεχνολογικές υποδομές κυκλοφορίας χωρίς οδηγούς. Κι΄ εμείς εδώ, εκείνο πού καλά ξέρουμε τόσα χρόνια, είναι ο...Καρνάβαλος! Πόσο αστείοι είμαστε κι΄ακόμη δεν το έχουμε καταλάβει...
----------------------
Ο κύριος Δήμαρχος ανέλαβε τις αναπλάσεις της Γούβας και του Δασυλίου «για να κάνουνε βόλτες οί περιπατητές». Και καλά έκανε !
Γιά την από κάτω όμως του Δασυλίου Μικρή Περιμετρική, δεν έβγαλε ούτε μία νότα διαμαρτυρίας για να τελειώνει επί τέλους αυτό το έργο!
Γιατί κύριε Δήμαρχε;
Λεφτά δεν έχετε, αλλά ένα λόγο δημόσιας υποστήριξης και αναθέρμανσης αυτού του έργου δεν θα μπορούσατε να κάνετε;
Καλές οί «βόλτες των περιπατητών» στις πλαγιές του Λόφου πού βάλατε τα μηχανήματα και διαμορφώνουν τον χώρο, αλλά εκείνη τήν ταλαιπωρία χιλιάδων αυτοκινητιστών πού ανεβοκατεβαίνουν με την ψυχή στο στόμα εκείνο το στενό δρομάκι του Δασυλίου, δεν την βλέπετε; Δεν σας ενδιαφέρει η ταλαιπωρία των δημοτών σας;
Μιλήσαμε κι΄ άλλες φορές γι΄ αυτό, το εγκληματικά παρατημένο απ΄ όλους έργο…
Γι΄ αυτή την Μικρή Περιμετρική, πού όλο την φτιάχνουν και όλο την αφήνουν, και πού καμία Δικαστική έρευνα δεν την έχει αγγίξει μέχρι τώρα στο «πώς και γιατί ; », και η οποία αν είχε παραδοθεί στους δημότες της Πάτρας θα συνέδεε σε 5 μόλις λεπτά την Επάνω με την Κάτω πόλη δίνοντας έτσι τέλος στα κυκλοφοριακά αδιέξοδα αυτής της πολιτείας!
Γράψαμε και ξαναγράψαμε,
και η εφημερίδα «Πελοπόννησος» προς τιμή της επανειλημμένως έγραψε, αλλά δυστυχώς φαίνεται να υπάρχει μια μόνιμη κατάρα σ΄ αυτή την Πολιτεία πού δεν αφήνει να στεριώσει κάθε τι καλό και χρήσιμο. Έν αντιθέσει με άλλες Πολιτείες πού προοδεύουν…
Έτσι λοιπόν…
Καρδιακός είσαι , τραυματίας είσαι, φωτιά έχει πιάσει μια περιοχή, σεισμός και καταποντισμός συνέβει, πώς θα μπορέσουν ασθενοφόρα και σωστικά συνεργεία να μετακινηθούνε, όταν σε μια Πόλη σαν την δική μας δεν έχουνε αφήσει ΔΥΟ ( 2 ) τουλάχιστον Κεντρικές λεωφόρους ελεύθερες και «έτοιμες» για κάθε ενδεχόμενο !
Καρναβάλι λοιπόν έχουμε, κάτσε να πεθάνεις ! Μετακίνηση προς Νοσοκομείο αδύνατη !
Άσε πού τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μάλιστα και στις δυό πλευρές στενών δρόμων από κάποιους ανεγκέφαλους οδηγούς θα έχουν αποκλείσει οποιοδήποτε σωστικό μέσο να περάσει ελεύθερα.
Ένας μεγάλος σεισμός, μια φωτιά σε κεντρικό σημείο, και γιατί όχι ( με τα κλούβια μυαλά πού έχουν κάποιοι ) ένα σαμποτάζ σε κεντρικό σημείο της πόλης, θα επέφερε ένα τέτοιον πανικό, ένα τέτοιο ποδοπάτημα, και μία τέτοια δυσκολία κίνησης σωστικών συνεργείων πού θα ήταν κάτι ανατριχιαστικό και άνευ προηγουμένου…
Τέτοιον αμοραλισμό, ζαμανφουτισμό, και ωχαδελφισμό, ότι «ναι, μη φοβάστε, όλα θα κυλήσουν ήσυχα και ομαλά» σας διαβεβαιώ ότι δεν έχω ξανασυναντήσει. Και όχι μόνο τώρα και εφέτος, αλλά κάθε χρόνο το ίδιο γίνεται… Και εάν αυτή η παράλειψη χωροταξικού σχεδιασμού εν΄ όψει του Καρναβαλικού αποκλεισμού ήταν παλιά αποδεκτή με τα ελάχιστα τότε άρματα και χωρίς μικρά παιδιά στους δρόμους, αυτό σήμερα συνιστά μια ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ πού πρέπει να αντιμετωπιστεί με υπεύθυνο σχεδιασμό γιά να μη ξανασυμβεί άλλη χρονιά !
Κι΄ εμείς μέν έχουμε σαν Πάτρα να επιδείξουμε τον…Καρνάβαλο!
Σε αντίθεση με άλλες Πολιτείες αυτής της χώρας πού ενδιαφέρονται να εξυπηρετήσουν τους δημότες τους με την εισαγωγή κυκλοφοριακής τεχνολογίας και μάλιστα πρωτοποριακής σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Εμείς εδώ τι κάνουμε;
Πάμε και κοιτάζουμε πώς κυλάνε τά τραίνα στην Ελβετία για να δούμε τι θα κάνουμε ΟΤΑΝ ΕΛΘΕΙ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Πάτρα; Και είναι αρκετό αυτό;
Άσε πού δεν «προβλέπεται», σύμφωνα με κάποιες πολιτικές εκτιμήσεις, ότι ο τώρα Δήμαρχος θα είναι και ο τότε Δήμαρχος, ( πιθανόν και με όλη την παρέα του ) !
Αλλά τι να κάνουμε, αυτά έχει η πολιτική, και ότι σπέρνουμε θερίζουμε…
ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ και ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΔΟΥΣ - ΑΓΚΩΝΑΡΙΑ, ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ !
===============================
Τρίκαλα
Δωρεάν δημοτικά ποδήλατα σε άλλες πολιτείες. Εμείς εδώ είμαστε ακόμη στά "θά" καί "θά..."
------------------------------------ Η περιγραφή αυτή δεν απέχει έτη από τη σήμερον, αλλά... μόλις μερικούς μήνες. Τα Τρίκαλα είναι η πρώτη από τις πέντε ευρωπαϊκές περιοχές στις οποίες θα δοκιμαστούν πιλοτικά τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό.
«Και η μόνη αστική περιοχή, καθώς στις υπόλοιπες τέσσερις περιπτώσεις αφορά campus, χώρους εκθέσεων και περιαστικές περιοχές», λέει στην «Κ» ο Οδυσσέας Ράπτης, διευθύνων σύμβουλος της e-trikala, της ανώνυμης εταιρείας του Δήμου Τρικκαίων που είναι υπεύθυνη για το εγχείρημα.
Διαδρομή 1.200 μέτρων
Τα Τρίκαλα συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία ανάμεσα στις 12 υποψήφιες ευρωπαϊκές πόλεις για την εφαρμογή του προγράμματος CityMobil2 (Cities Demonstrating Cybernetic Mobility). Το πρόγραμμα, που χρηματοδοτείται από το 7ο πρόγραμμα-πλαίσιο της Ε.Ε. για την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη, αφορά τη δημιουργία μιας πιλοτικής πλατφόρμας για αυτοματοποιημένες οδικές μεταφορές, οι οποίες θα δοκιμαστούν σε διαφορετικά περιβάλλοντα ανά την Ευρώπη. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, στόχος του πειράματος δεν είναι να... εξαφανιστούν οι οδηγοί των λεωφορείων και να αντικατασταθούν από υπολογιστές. Αλλά να δημιουργηθεί ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς συμπληρωματικό προς τα υφιστάμενα.
Υπόγειοι κάδοι μπήκαν σε άλλες πολιτείες απομακρύνοντας τούς δεκάδες κάδους αγκωνάρια μέσα στούς δρόμους.
Εμείς εδώ τί κάνουμε;
-------------------
«Στο πλαίσιο του προγράμματος θα λάβουμε έξι οχήματα για ένα εξάμηνο», λέει ο κ. Ράπτης.
«Το λεωφορείο χωρίς οδηγό θα κινηθεί σε μια ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή 1.200 μέτρων κατά μήκος των οδών Καραϊσκάκη, 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου και θα έχει έξι στάσεις. Στα τέλη του μήνα θα ταξιδέψουμε στην Ολλανδία για να συζητήσουμε διάφορα τεχνικά ζητήματα και ελπίζω ότι τελικά θα παραλάβουμε τα οχήματα κάποια στιγμή στο τέλος του καλοκαιριού. Θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο και για τους επιστήμονες τα οχήματα να δοκιμαστούν σε όλες τις διαφορετικές καιρικές εναλλαγές της περιοχής μας: από τους 40 βαθμούς του Αυγούστου έως το βροχερό μας φθινόπωρο και το τσουχτερό κρύο του χειμώνα». Το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα, περίπου 20 χλμ./ώρα.
Είναι πιθανό να εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα, με δεδομένη και την... απείθεια των Ελλήνων στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας; «Το θεωρώ απίθανο», λέει ο κ. Ράπτης. «Το όχημα κινείται αργά. Επιπλέον, όπως είδαμε και στην επίδειξη που μας έγινε προ μηνών, είναι εφοδιασμένο παντού με αισθητήρες και σταματά ακόμα και με μικρά ερεθίσματα, αν για παράδειγμα βρεθεί μια μπάλα στον δρόμο μπροστά του. Σε κάθε περίπτωση, δίπλα στο όχημα θα υπάρχει πάντα ένας ελεγκτής, ώστε να μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα αν χρειαστεί με το ειδικό τηλεχειριστήριο».
Οι δυνητικές εφαρμογές
Προς το παρόν, πάντως, πρέπει να λυθεί μια... διαδικαστική λεπτομέρεια που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά όλες τις χώρες στις οποίες θα διεξαχθεί το πιλοτικό πρόγραμμα.
«Είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς το όχημα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να “καταχωρισθεί”, να αποκτήσει πινακίδες και να επιτραπεί η κυκλοφορία του. Και βεβαίως κατόπιν να ασφαλιστεί», λέει ο κ. Ράπτης.
«Είναι πολύ συναρπαστικό που το εγχείρημα αυτό θα ξεκινήσει από την πόλη μας. Οι αυτοματοποιημένες μεταφορές είναι το μέλλον. Μπορούν να εξυπηρετούν αραιοκατοικημένες περιοχές, μπορούν να υποκαθιστούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να υπάρχει όλο το 24ωρο εξυπηρέτηση... Οι δυνητικές εφαρμογές τους είναι πολλές».
Συμπληρώνουν τα υπάρχοντα μέσα
Τα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφοράς (ή CTS) βασίζονται στη χρήση ενός στόλου «κυβερνο-οχημάτων» με δυνατότητα αυτόματης οδήγησης. Σύμφωνα με το CityMobil2, τα συστήματα αυτά είναι ιδανικά για να συμπληρώνουν τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς προσφέροντας συλλογικές ή ατομικές (on demand) υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, όταν η ζήτηση είναι χαμηλή ή οι στάσεις μακριά, μπορούν να παρέμβουν για να τροφοδοτήσουν με επιβάτες τις κλασικές δημόσιες συγκοινωνίες. Σήμερα υπάρχουν πολλά σχήματα αυτοματοποιημένων μεταφορών ανά τον κόσμο, ανάμεσα στα οποία τα Group Rapid Transit at Rivium Park Shuttle (Ολλανδία), Morgantown (ΗΠΑ), Personal Rapid Transit στο αεροδρόμιο του Heathrow (Μεγάλη Βρετανία) και Masdar (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).
Τα συστήματα αυτά έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά, είναι όμως δύσκολο να χρησιμοποιηθούν σε αστικές περιοχές καθώς χρειάζονται μια αποκλειστική οδική υποδομή. Το CityMobil2 ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2012, θα έχει συνολική διάρκεια 4 χρόνια και έχει 45 διαφορετικούς συνεργάτες, από δήμους έως ερευνητές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου