Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Μπέ…μπέ…μη με κόψεις οδηγέ, είμαι πρόβατο καλέ !



 Ένα ατέλειωτο κοπάδι προβάτων ! 

Τώρα θα πρέπει νάχουν φώτα πορείας, μπαταρίες πάνω στήν ράχη τους, καί ο βοσκός με τηλεχειριστήριο ν΄ ανάβει τα φλάς πού θάναι στερεωμένα στίς ουρές τους...



Μιά σωστή απόφαση Δικαστηρίων πού στήν πράξη θα μείνει ανεφάρμοστη. 

Θά είναι μόνο γιά να υπάρχει, καί  "γιά όταν συμβεί..."

Αρκετοί από εμάς, πιθανόν νά έχουμε ζήσει παρόμοιες καταστάσεις...

Μερικοί έχουν καταλήξει και στα Νοσοκομεία. 

Κάποιοι άλλοι έχουν δοκιμάσει και την γκλίτσα του βοσκού επί της κεφαλής τους, ή την μαγκούρα του στην πλάτη τους…

Θυμάμαι παλαιότερα κάποιο φίλο πού είχε το συνήθειο να τρέχει σαν δαιμονισμένος στις κλειστές στροφές του χωριού του πάνω σ΄ ένα βουνό. 

Ήταν νέος στην ηλικία και νόμιζε πώς όλοι οί δρόμοι ήταν δικοί του… Πολλές φορές τον είχα συμβουλεύσει αλλά δεν άκουγε τίποτα…

Και ποτέ δεν του περνούσε από το μυαλό ότι πίσω από μια κλειστή στροφή πού δεν έβλεπες πίσω της, μπορεί να περνούσε, εκείνη ακριβώς την ώρα, την « κακιά » για τον πολύ κόσμο ώρα, ένα κοπάδι πρόβατα, ή να ήταν σταματημένο ένα φορτηγό είτε από αβλεψία του οδηγού, είτε από κάποιο ατύχημα…

++++++++++++++++++++++++

Δεν ήμουνα προφήτης, και ούτε ποτέ το έχω διεκδικήσει. Θέλω να πιστεύω όμως ότι πρέπει κάπου να είμαστε και προνοητικοί, και τίποτα περισσότερο. Λοιπόν ο φίλος αυτός έπεσε και στίς δύο λούμπες μέσα!

Μισό αυτοκίνητο καί μισό άλογο!

Ένας Κένταυρος τών δρόμων καί τών Διεθνών Μεταφορών -- TIR

Την μια φορά πίσω από την κλειστή στροφή υπήρχε πράγματι ένα κοπάδι γίδια από το οποίο θέρισε καμιά δεκαριά και τίναξε και τον βοσκό στα χωράφια, ίσα πού δεν τον σκότωσε…
 

Την δεύτερη φορά ήταν η φαρμακερή του, γιατί βρέθηκε σταματημένο ανοικτό φορτηγό-καρότσα πού τούχανε πέσει εκείνη ακριβώς την στιγμή, τελάρα με ντομάτες μέσα στον δρόμο. 

Εάν αυτό συνέβαινε 5 λεπτά αργότερα πού θάχε κατεβεί ο οδηγός να τα μαζέψει, θάχε σκοτωθεί και ο ίδιος…

Έφαγε τέτοιο στραπάτσο, πού έμεινε κουτσός σ΄ όλη του την ζωή για να θυμάται το ολέθριο λάθος του να τρέχει σε κλειστή στροφή, μη βλέποντας πίσω της, αλλά θεωρώντας ότι όλος ο δρόμος είναι ελεύθερος και μάλιστα ότι είναι δικός του…
 

Η είδηση τώρα μάς έρχεται από πάνω, από ψηλά, και είναι από τον Άρειο Πάγο !
 
============================
 

Σημερινή απόφαση του Αρείου Πάγου…
 
Ο βοσκός που κινεί το κοπάδι του τη νύχτα σε επαρχιακή οδό που δεν είχε φωτισμό, οφείλει να έχει είχε τοποθετήσει ευδιάκριτα φώτα στο πρώτο και τελευταίο πρόβατο του κοπαδιού, όπως προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.). Διαφορετικά σε περίπτωση τροχαίου, του αναγνωρίζεται συνυπαιτιότητα! 

Αυτό έκρινε ο Άρειος Πάγος με απόφασή του εξετάζοντας υπόθεση τροχαίου που συνέβη στην επαρχιακή οδό Σπάρτης – Γερακίου στις 9:30 μ.μ.
 

Ειδικότερα, οδηγός κινούμενος με ταχύτητα 110 χιλιομέτρων στη συγκεκριμένη επαρχιακή οδό είδε μπροστά του σε σχετικά μικρή απόσταση κοπάδι από 65 αιγοπρόβατα. 

Ο οδηγός που είχε πιεί και λίγο παραπάνω, προσπάθησε να αποφύγει το μοιραίο, κάνοντας ελιγμούς και οδηγώντας το αυτοκίνητο του στο αντίθετο ρεύμα του δρόμου.  

Δεν τα κατάφερε όμως, παρά το φρενάρισμα των 69 μέτρων. Τραυμάτισε τον βοσκό και σκότωσε 14 αιγοπρόβατα.
 

Ο Άρειος Πάγος που εξέτασε την υπόθεση έκρινε ότι συνυπαίτιος του ατυχήματος είναι ο οδηγός κατά 70%, αλλά και ο βοσκός κατά 30%.
 

Όπως αναφέρουν οι αρεοπαγίτες, η ευθύνη του οδηγού έγκειται στο ότι «από έλλειψη προσοχής που όφειλε και μπορούσε να επιδείξει, κατέλαβε τμήμα του αντίθετου ρεύματος κυκλοφορίας και δεν μείωσε την υπερβολική ταχύτητά του, ενόψει των λοιπών ειδικών συνθηκών (νύκτα, επίδραση οινοπνεύματος, ζώα επί της οδού), με αποτέλεσμα να μην έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματός του».
 

Ο βοσκός, ευθύνεται σύμφωνα με το Ανώτατο Δικαστήριο, γιατί ενώ κινούσε το κοπάδι του κατά τη διάρκεια της νύκτας σε επαρχιακή οδό χωρίς φωτισμό, δεν είχε τοποθετήσει ευδιάκριτα φώτα στο πρώτο και τελευταίο πρόβατο του κοπαδιού, όπως ορίζει ο Κ.Ο.Κ., με αποτέλεσμα τα ζώα να μην γίνονται εύκολα αντιληπτό από τους διερχόμενους οδηγούς.
 

Πρόκειται, κατά τους Αρεοπαγίτες, για παράβαση του ΚΟΚ ο οποίος ορίζει ότι το βράδυ η αρχή και το τέλος του κοπαδιού, πρέπει να είναι ευδιάκριτα από τους οδηγούς από απόσταση 100 μέτρων.
 

http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=70892

Δεν υπάρχουν σχόλια: