HTML clipboard Ο Ινδονήσιος πρόεδρος, Σουσίλο, τέθηκε επικεφαλής πομπής 500 ποδηλάτων χθες στην Τζακάρτα, στο πλαίσιο της εκστρατείας
«Με ποδήλατο στη δουλειά» προτρέποντας τους εργαζομένους να σταματήσουν να μεταβαίνουν στη δουλειά με αυτοκίνητο, σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης της πρωτεύουσας και περιορισμού των ρύπων.
Εδώ, θα μπορούσε άραγε να συμβεί κάτι παρόμοιο,έστω καί μέ τόν Γιωργάκη ο οποίος διαθέτει ποδήλατο;
HTML clipboard
Στην Κω και στην Καρδίτσα οι ποδηλατόδρομοι έχουν κερδίσει πολίτες κάθε ηλικίας. Στο νησί του Ιπποκράτη η διαδρομή είναι ειδυλλιακή...
HTML clipboard Η κ. Φρόσω Παύλου μένει λίγο έξω από την Καρδίτσα. Η δουλειά της είναι στο κέντρο. Για να διανύσει όμως τα περίπου 2,5 χιλιόμετρα που χωρίζουν το σπίτι της από την πόλη δεν χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.
«Μετακινούμαι καθημερινά με το ποδήλατό μου. Μάλιστα πολλές φορές κάνω έως 10 χιλιόμετρα με το ποδήλατο προκειμένου να φέρω σε πέρας τις καθημερινές μου δουλειές. Θα ήταν κουραστικό και ανώφελο να χρησιμοποιούσα αυτοκίνητο».
Η κ. Παύλου δεν είναι μία... γραφική περίπτωση κατοίκου της Καρδίτσας που χρησιμοποιεί ποδήλατο αντί για Ι.Χ. Ούτε αποτελεί εξαίρεση.
Το 25% των μετακινήσεων στην Καρδίτσα, όπως έχει δείξει μελέτη του Πολυτεχνείου, γίνεται με το ποδήλατο.
«Το ποδήλατο ήταν ανέκαθεν μέσα στη ζωή και στην καθημερινότητα των Καρδιτσιωτών.
Είναι το πρώτο δώρο που παίρνουμε συνήθως σε μικρή ηλικία», λέει με νόημα η κ. Παύλου, δημοσιογράφος και μέλος της Ομάδας Πρωτοβουλίας για τη βιώσιμη κίνηση και το ποδήλατο στην Καρδίτσα.
Αυτό όμως που ώθησε τους κατοίκους της Καρδίτσας να αφήσουν το Ι.Χ. και να κάνουν... πετάλι ήταν το δίκτυο ποδηλατόδρομων που κατασκευάστηκε από τον δήμο το 2004.
Σήμερα η Καρδίτσα διαθέτει 4 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων μέσα στην πόλη και έναν περιαστικό ποδηλατόδρομο μήκους 10 χιλιομέτρων.
Είναι δηλαδή μία από τις 4-5 πόλεις - οάσεις για το ποδήλατο. Στην Καρδίτσα, το Μεσολόγγι, τη Λάρισα, την Κω, το Ρέθυμνο τα ποδήλατα είναι βασικό μέσο μετακίνησης εδώ και μία πενταετία.
Αντίθετα η Αθήνα αναμένεται να αποκτήσει τους πρώτους δύο ποδηλατόδρομους σε δύο χρόνια και ο ένας μάλιστα θα περνάει μέσα από πάρκα!
Ενδεικτικό της διαφορετικής νοοτροπίας που υπάρχει στην περιφέρεια για το ποδήλατο είναι ότι σε λίγον καιρό- εάν όλα πάνε καλά- θα είναι πραγματικότητα ο πρώτος ποδηλατόδρομος, μήκους 26 χιλιομέτρων, που θα ενώνει δύο πόλεις: την Καρδίτσα με τα Τρίκαλα.
Οι δύο νομαρχίες έχουν απαντήσει θετικά στην πρόταση των ποδηλατών ώστε παράλληλα με την κατασκευή του νέου οδικού άξονα να δημιουργηθεί και ένας ποδηλατικός.
Οι ποδηλατόδρομοι πέτυχαν στις παραπάνω πόλεις «διότι είναι μικρές, επίπεδες και με παράδοση στο ποδήλατο.
Όταν έγιναν λοιπόν οι κατασκευές ποδηλατόδρομων ενθάρρυναν και τους παλιούς ποδηλάτες αλλά και όσους δεν χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής του ΕΜΠ κ. Θάνος Βλαστός που έχει μελετήσει τη δημιουργία ποδηλατόδρομων σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.
Επιπλέον, βασικό ρόλο στην επιτυχία των ποδηλατόδρομων έπαιξε και το γεγονός, σημειώνει ο κ. Βλαστός, ότι πόλεις όπως η Καρδίτσα και το Μεσολόγγι δεν έχουν μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους και οι αποστάσεις είναι μικρές.
Και οι μεγαλουπόλεις τι πρέπει να κάνουν για να μπει το ποδήλατο στη ζωή των κατοίκων; Ο καθηγητής είναι κατηγορηματικός: «Πρέπει η Πολιτεία και οι δήμοι να κάνουν γενναίες υποδομές.
Αν στην Καρδίτσα για παράδειγμα φτιάχτηκε ένα δίκτυο 5 χιλιομέτρων και είναι λειτουργικό, σε μία μεγάλη πόλη θα πρέπει να φτιαχτεί ένα δίκτυο 50 και πλέον χιλιομέτρων».
Το πείραμα της Κώ...
Η μεγαλύτερη ποδηλατούπολη στην Ελλάδα φιλοδοξεί να γίνει η πόλη της Κω.
Ήδη έχουν μελετηθεί και κατασκευάζονται τμηματικά 40 χιλιόμετρα ποδηλατοδιαδρομής.
«Πρόκειται για ένα κλειστό και ασφαλές δίκτυο ποδηλατόδρομων. Το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του που καλύπτει το παραλιακό μέτωπο από το λιμάνι μέχρι την περιοχή Ψαλίδι είναι 12 χλμ. ποδηλατοδρόμος, διπλής κατεύθυνσης. Δηλαδή 24 χλμ. συνολικό μήκος ποδηλατοδιαδρομής και μάλιστα όλη κατά μήκος μιας υπέροχης παραλίας με ωραιότατη διαδρομή», λέει στα «ΝΕΑ» ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής των ΤΕΙ Αθήνας κ. Γιάννης Χρυσουλάκης που έχει αναλάβει τη μελέτη του δικτύου μαζί με τον συγκοινωνιολόγο κ. Δ. Δέλη.
Ο παραλιακός αυτός άξονας επεκτείνεται καθημερινά και θα περάσει δίπλα από το μεσαιωνικό κάστρο του νησιού, μέσα από το λιμάνι και θα συνεχίσει μέχρι την άκρη της πόλης. Παράλληλα ολοκληρώθηκε πρόσφατα και δόθηκε στην κυκλοφορία ένα άλλο σημαντικό τμήμα ποδηλατόδρομου το οποίο διέρχεται από το ιστορικό κέντρο της πόλης, προστατευμένο από φυτεμένα λουλούδια δεξιά και αριστερά.
Όπως προσθέτει ο κ. Χρυσουλάκης, στόχος των υπευθύνων του δήμου είναι όλα τα σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία του ιστορικού κέντρου της πόλης να συνδέονται μεταξύ τους με ποδηλατόδρομους (αρχαιολογικές ποδηλατοδιαδρομές).
Μεσολόγγι: 4.000 ποδηλάτες
Σε όαση για τους ποδηλάτες έχει μετατραπεί και η πόλη του Μεσολογγίου. Σε τέσσερις χιλιάδες υπολογίζονται οι πολίτες που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Όχι και λίγοι εάν σκεφτεί κανείς ότι ο πληθυσμός της πόλης είναι 17.000.
Οι υπεύθυνοι του δήμου εκμεταλλεύτηκαν το πιλοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών πριν από μία επταετία αλλά και το γεγονός ότι η πόλη τους είναι επίπεδη.
Έτσι το 2002 κατασκευάστηκε ένας ποδηλατόδρομος μήκους 2,5 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη. Διαθέτει όμως και περιαστικό 4 χιλιομέτρων και πλάτους 2,5 μ. που φτάνει στην παραλία.
Tanea.gr
2 σχόλια:
oraio to keimeno sou. tha ithela ostoso na se rotiso (epeidi eimai apo ta trikala) pos gnorizeis oti ua ginei megalos podilatodromos pou tha sindesei tis poleis. Isos mia pigi tha itan kali.
Αγαπητέ φίλε.
Η είδηση είναι παρμένη πρό ημερών από την ιστοσελίδα τής εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ http://ta-nea.dolnet.gr/( taNea.gr) όπως άλλωστε σημειώνουμε καί στό κάτω μέρος τής αναφοράς μας.
Δυστυχώς σήμερα πού το αυτοκίνητο βασιλεύει αλαζονικά απέναντι τού φτωχού ποδήλατου, πολλοί "αρμόδιοι" δεν έχουν καταλάβει ότι κάτι περισσότερο πρέπει να κάνουν σ΄ αυτό τόν τομέα.
Όταν όμως τα κάρβουνα καί τα πετρέλαια οδηγηθούν τεχνηέντως σε στένεψη, τότε θα θυμηθούμε τό ποδήλατο καί ότι μέ τόν κόπο χεριών καί ποδιών καί τόν ιδρώτα μας θα πρέπει να κάνουμε τίς δουλειές μας.
Αλλά άς θυμηθούμε κι΄ ένα άλλο φτηνό μέσο μεταφοράς πού σάν γίνει τό παραπάνω "επεισόδιο" θά γίνει ανάρπαστο, ( καί άς μή γελάμε...)
Εάν λοιπόν σήμερα στήν Ελλάδα από 508.000 γαϊδουράκια πού είχαμε το 1995, φθάσαμε μόλις στά 18.173 τό 2007, καταλαβαίνεις σε ποιά κατάσταση θα βρεθούμε εάν, μοί γένοιτο, γίνει κάτι στήν Μέση Ανατολή...
Δέν θά υπάρχει ούτε γάϊδαρος γιά έστω ένα ψευτοόργωμα γιά να φυτέψουμε καί να φάμε,γιά έστω μιά μεταφορά.
Καί μπορεί αυτά σήμερα να φαίνονται μακρυνό όνειρο, αλλά πολύ φοβόμαστε ότι θα τό πιούμε το πικρό ποτήρι...
Δημοσίευση σχολίου