Τρίτη, 23 Δεκεμβρίου 2008

Οί ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού - Χριστός γεννάται δοξάσατε ! ( καιρός γιά ανακωχή καί ειρήνευση...)


HTML clipboardΤό Σπήλαιο τής Bηθλεέμ !


Εδώ, στό σημείο τού ασημένιου άστρου, εγεννήθηκε ο Σωτήρας Χριστός πρίν 2000 περίπου χρόνια...


Γεννήθηκε, στήν πιό κρίσιμη εποχή τής παγκόσμιας ιστορίας. Σέ μέρες πού τά παλαιά κατέρρεαν από τό βάρος τού αδιέξοδου στό οποίο είχαν περιπέσει μαζί μέ την Ρωμαϊκή σιδερόφρακτη Αυτοκρατορία...


Γεννήθηκε, μέ θεία αποστολή τήν ενημέρωση τών ανθρώπων γιά τήν σωτηρία τής ψυχής τους, καθώς καί γιά τον θανάσιμο κίνδυνο πού διέτρεχαν παραμένοντας στίς αμαρτίες τους...

Δέν γεννήθηκε γιά νά κάνουμε εμείς γιορτές καί πανηγύρια ανθρώπινα, απ΄ αυτά πού ξέρουμε εύκολα να δημιουργούμε γιά τήν καλοπέρασή μας..


Ομως...


Τά φετινά Χριστούγεννα έρχονται μέσα σ΄ ένα κλίμα αναταραχής καί διάλυσης. Θυμάμαι παλαιότερες εποχές καί τίς φέρνω νοσταλγικά στήν μνήμη μου...


Βρήκα λοιπόν κάπου, μερικές παρόμοιες παλιές μνήμες καί θύμησες. Είναι από κάποιο νησί τού Ιονίου καί έχουν αναφορές στήν παράδοσή μας, στήν παράδοση τού λαού πού δυστυχώς σήμερα ξεφτίζει καί χάνεται....


=====================

HTML clipboard


ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ...


Τους τελευταίους τρεις αιώνες έχουν διαμορφωθεί στη Ζάκυνθο, από τους δημιουργικούς και βαθιά θρησκευόμενους κατοίκους της, ποικίλα και μοναδικά έθιμα που έχουν σχέση, κυρίως, με τον εορταστικό κύκλο της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.














Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα του νησιού, που και στις ημέρες αυτές υπάρχει μία ιδιαιτερότητα και πρωτοτυπία, θα λέγαμε, από άλλες περιοχές του Ελλαδικού χώρου.


Βέβαια πριν από τον εορτασμό της μεγάλης αυτής ημέρας για το Χριστιανικό κόσμο, των Χριστουγέννων, προηγείται ένα σαρανταήμερο νηστείας και ψυχοπνευματικής προετοιμασίας, το οποίο ξεκινάει από τις 14 Νοεμβρίου (αγίου Φιλίππου) ως και την παραμονή των Χριστουγέννων 24 Δεκεμβρίου, ( ημέρα κατά την οποία δέν τρώμε ούτε λάδι..)

Κατόπιν ακολουθεί το "Δωδεκαήμερο" ή "Δωδεκάμερο" (25 Δεκεμβρίου - 5 Ιανουαρίου) με το γνωστό ερχομό των καλικάντζαρων, που θα κάνουν ένα σωρό πειράγματα και αταξίες στους ανθρώπους, ώσπου να τους διώξει η αγιαστούρα του παπά την παραμονή της εορτής των Φώτων, σύμφωνα με την όμορφη και πλούσια λαογραφική αναφορά των ημερών.


Στη Ζάκυνθο, όμως, θα μπορούσαμε να πούμε ότι όλο το βάρος του εορταστικού αυτού "Δωδεκαήμερου" επικεντρώνεται στην πρώτη ημέρα, δηλ. στην Παραμονή των Χριστουγέννων.

Η ημέρα αυτή, και για ακριβολογούμε το βράδυ αυτό, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στις ζακυνθινές οικογένειες, που συνδυάζεται αρμονικά το θρησκευτικό - λατρευτικό στοιχείο μαζί με το οικογενειακό στοιχείο της αγάπης, της θαλπωρής, της ζεστασιάς και της ενότητας.


Δεν υπάρχει Ζακυνθινός το βράδυ αυτό που να μην είναι με την οικογένειά του, ή (σε σπάνιες περιπτώσεις) σε κάποιο άλλο (συγγενικό όμως) σπίτι και να μην κόψουν όλοι μαζί την πατροπαράδοτη χριστοπαραμονιάτικη κουλούρα.


Το κόψιμο της χριστοπαραμονιάτικης κουλούρας (και η όλη ιεροτελεστία που επιτελείται) είναι ένα έθιμο βαθιά ριζωμένο μέσα στη ζωή των Ζακυνθινών και δεν συναντάται σε άλλες περιοχές της χώρας μας (ούτε στα υπόλοιπα Επτάνησα). Δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς και για πoιό λόγο ξεκίνησε. Η αρχή του χάνεται στην περίοδο της Βενετοκρατίας. Πιθανόν να έχει εκεί την προέλευσή του και να έχει προσαρμοστεί από τους κατοίκους του νησιού, κατάλληλα και σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και απαιτήσεις.


Οι Ζακυνθινοί δεν έκοβαν κουλούρα ή όπως λέγεται βασιλόπιτα, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.


Τότε γυρνούσαν παρέες με μουσικά όργανα και έλεγαν τους περίφημους "Αϊ-Βασίληδες", δηλ. ζακυνθινά κάλαντα Πρωτοχρονιάς, τα οποία συνέθεταν οι ίδιοι. Στα σπίτια, το βράδυ της παραμονής, έφτιαχναν τις πεντανόστιμες τηγανίτες ή μπλαούνες, με αλεύρι και νερό, τηγανισμένες σε «νιό» λάδι και τις έτρωγαν βουτημένες σε πετιμέζι (=βρασμένος μούστος σταφυλιών).


Η χριστουγεννιάτικη ζακυνθινή κουλούρα έχει μια ξεχωριστή συνταγή, που της δίνει μια υπέροχη γεύση και νοστιμιά.

Ήδη χαράματα της προπαραμονής των Χριστουγέννων η νοικοκυρά έχει ξεκινήσει το ζύμωμα και εν συνεχεία το κάψιμο του χωριάτικου φούρνου με ξερά λιόκλαρα για το ψήσιμο των χριστόψωμων (κουλούρων).


Με ιδιαίτερη φροντίδα και μαεστρία στο ζύμωμα και στη σωστή δοσολογία, βάζει μέσα στην ξύλινη σκάφη του ζυμώματος άχνη (=αλεύρι πολύ καλής ποιότητας) κοσκινισμένη σε ψιλό κόσκινο, γλυκάνισο, ζάχαρη, κανελογαρύφαλα, καρύδια, μαύρη και άσπρη σταφίδα, κρασί και λάδι κατά το ζύμωμα, καρύδια, αμύγδαλα, σουσάμι και μικρά κουφετάκια (τα διαολίνια) πάνω, μετά το ψήσιμό της στο φούρνο. Έχει φροντίσει, από μέρες πριν, να έχει εφοδιαστεί όλα τα προαναφερόμενα υλικά από τα μαγαζιά της Χώρας και ιδιαίτερα αυτά που δεν παράγει στο σπίτι της (τα σπιτσοπίπερα).


Αφού κάμει το σταυρό της και σταυρώσει τρεις φορές τα υλικά μέσα στη σκάφη "αναχερίζει" το προζύμι και αργότερα ζυμώνει τα χριστόψωμα με πολύ τέχνη και κόπο .


Ένα ξεχωριστό χριστόψωμο με τρύπα στη μέση θα είναι η περίφημη χριστοπαραμονιάτικη ζακυνθινή κουλούρα, που μέσα της βάζει ένα ασημένιο ή χρυσό νόμισμα ("το ηύρεμα"). Επίσης έχοντας υπολογίσει τα κομμάτια που θα κοπούν, βάζει σε ίσες αποστάσεις μικρά αμύγδαλα.

Την Παραμονή λοιπόν των Χριστουγέννων, μόλις αρχίζει να βραδιάζει, μαζεύονται όλοι στο σπίτι, γύρω από το εορταστικό αλλά με νηστίσιμα φαγητά τραπέζι.

Μοναδικό φαγητό για δείπνο είναι τα μπρόκολα, που τα έχουν προμηθευτεί έγκαιρα, ελιές, κρασί, κ.ο.κ.

Μαζεύονται όλα τα μέλη της οικογένειας απαραίτητα και σπανιότατα κάποιοι συγγενείς ή στενοί φίλοι, που για διάφορους σοβαρούς λόγους (π.χ. πένθους) δεν θα κόψουν κουλούρα εκείνη τη χρονιά στο δικό τους σπίτι. Ο "αρχηγός" της οικογένειας (ο παππούς ή ο πατέρας) σηκώνει επιβλητικά την κουλούρα και αφού την κρατήσουν όλοι μαζί, κατευθύνονται στη "γωνιά" ή στο τζάκι, που καίει η φωτιά.

Εκεί, βάζοντάς την πάνω σε δύο αναμμένους δαυλούς, που τους έχει τοποθετήσει σε σχήμα σταυρού, ρίχνει από το κενό της κουλούρας λάδι και κρασί τρεις φορές,


ενώ όλοι μαζί ψάλλουν με κατάνυξη το απολυτίκιο των Χριστουγέννων («Η γέννησίς Σου, Χριστέ, ο Θεός ημών, ...»). Η μητέρα κρατώντας το λιβανιστήρι, θυμιατίζει το σπίτι "για το καλό".


Στη συνέχεια, με τον ίδιο τρόπο, επιστρέφουν στο τραπέζι και ο νοικοκύρης ξεκινώντας από κάποιο τυχαίο σημείο, αρχίζει να κόβει ίσα κομμάτια από τα αριστερά προς τα δεξιά.

Το πρώτο είναι του Χριστού, ή του φτωχού, το δεύτερο του σπιτιού και τα άλλα των υπολοίπων μελών της οικογένειας ή των παρευρισκομένων μετά, πάντα κατά σειρά ηλικίας, από τον μεγαλύτερο στον πιο μικρό. Μεγάλη είναι η αγωνία όλων και ιδιαίτερα των μικρών, για να δουν σε ποιόν θα πέσει το "ηύρεμα". Όποιος το βρει, αφού το ασπαστεί, το τοποθετεί στο εικονοστάσι και θεωρείται ο τυχερός της χρονιάς που έρχεται.


Μιά παλιά παραδοσιακή φωτογραφία από μία Ζακυνθινή οικογένεια τού 1935...







Τα παλιά χρόνια την ώρα που ψαλλόταν το απολυτίκιο των Χριστουγέννων, οι νέοι έριχναν ντουφεκιές στον αέρα, τα λεγόμενα "σμπάρα" και έλεγαν "για τον Ηρώδη". Σήμερα έχει επικρατήσει να ρίχνουν οι πιο πολλοί τις ντουφεκιές αμέσως μετά την ανεύρεση του "ηυρέματος".

Οπότε όταν ακούγονται μέσα στη χειμωνιάτικη νύχτα, λένε οι άλλοι μεταξύ τους:

"Άκου, αυτοί την κόψανε, ..".


Την άλλη ημέρα, αφού όλη η οικογένεια επιστρέψει από την εκκλησία,
κάθονται στο εορταστικό χριστουγεννιάτικο τραπέζι, με το όμορφο τραπεζομάντηλο και τον απαραίτητο διάκοσμο, για να φάνε τη βραστή γαλοπούλα ή το βοδινό κρέας με αλάτι και πιπέρι, καθώς και το λαχταριστό αυγολέμονο.

Το όλο γεύμα ακολουθείται και από τα ονομαστά σπιτίσια βαρελίσια κρασιά.

Την επόμενη ημέρα, της Παναγίας, το μεσημεριανό τραπέζι συμπεριλαμβάνει κρέας γαλοπούλας ή χοιρινού στο φούρνο με τις νοστιμότατες πατάτες.


Η ζακυνθινή χριστοπαραμονιάτικη κουλούρα, σύμφωνα με μια παλιά τοπική παράδοση, που μας την διέσωσε ο Λεωνίδας Ζώης [1865 - 1956], στο Ιστορικό και Λαογραφικό Λεξικό του, συμβολίζει το άστρο της Βηθλεέμ, που οδήγησε τους τρεις Μάγους στο Σπήλαιο της Γέννησης. Το "ηύρεμα" συμβολίζει το Θείο Βρέφος.

Οι αναμμένοι δαυλοί σε σχήμα σταυρού συμβολίζουν τον Αδάμ και την Εύα, που καίγονταν ( πρίν Αναστηθεί ο Χριστός ) στην κόλαση.

Το κρασί και το λάδι, που ρίχνει ο σπιτονοικοκύρης στη φωτιά από το κέντρο της κουλούρας, συμβολίζουν τα δώρα των Μάγων. Η φλόγα που φουντώνει στιγμιαία, δείχνει την Ανάσταση του Ιησού και την απολύτρωση των Πρωτοπλάστων.


Τέλος οι πυροβολισμοί που ρίχνονται και λένε "για τον Ηρώδη", δείχνουν την αγανάκτηση των ανθρώπων για τον καταχθόνιο διώχτη του νεογέννητου Χριστού.

Των Φώτων ο κόσμος πηγαίνει στην εκκλησία η οποία είναι στολισμένη με νερατζόφυλλα για να λάβουν τον αγιασμό.


Μετά την λειτουργία όλοι μαζεύονται στο λιμάνι της πόλης στην «Στραντα Μαρίνα» όπου ο Δεσπότης πετάει τον σταυρό στη θάλασσα και οι κολυμβητές βουτούν στην θάλασσα, πιάνουν τον σταυρό και τον παραδίδουν στον Δεσπότη.


Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου 2008

Ο Μίκης Θεοδωράκης καταγγέλει τήν πολιτική τών καταστροφών καί τα μυστικά κέντρα τής κουκούλας...



HTML clipΈσβησε χθες - αθόρυβα - 24χρονος αστυνομικός, θύμα κουκουλοφόρων του 2007.


Είχε κι΄ αυτός γονείς, χαροκαμμένους τώρα, αδέλφια, συγγενείς, φίλους καί πήγαινε κι΄ αυτός γιά ένα μεροκάματο...


Δέν τράβηξε όπλο, άν καί θα μπορούσε εύκολα να το κάνει !

Υπήρξε θύμα κι΄ αυτός τών κουκουλοφόρων, τών ΚΟΥ- ΚΛΟΥΞ- ΚΛΑΝ τής Ελλάδος, ίδιων καί παρόμοιων τής Αμερικανικής Μαφίας καί Μασωνίας, όπως λένε μερικοί, πού ίσως γνωρίζουν καί περισσότερα...

Θύματα όλων αυτών είναι οί μαθητές, γονείς, καί εκπαιδευτικοί πού έπεσαν εύκολα στήν παγίδα μιάς κατευθυνόμενης εξέγερσης...

============================

Χθες έσβησε ο αστυνομικός που είχε δεχθεί επίθεση από κουκουλοφόρους σε συναυλία στο Ελληνικό το καλοκαίρι του 2007. Όλο αυτό το διάστημα ήταν ουσιαστικά ζωντανός-νεκρός.

Δεν ήταν αρκετά νέος,ήταν ήδη 24 ετών.

Δεν ανήκε στη γενιά των 700 ευρώ, γιατί έβγαζε 750.

Δεν είχε όνειρα για τη ζωή του, είχε όπλο, κι ας μην το τράβηξε ποτέ για να σωθεί...

Δεν είχε μάνα να τον κλάψει, γιατί ήταν ένας μπάτσος, ένα γουρούνι, ένας δολοφόνος.

Κάποιοι θάνατοι δεν πουλάνε το ίδιο, αλλά μαντέψτε,πονάνε το ίδιο.

Ποιός είναι αυτός ο αστυνομικός;

Δυστυχώς θυμηθείτε το περιστατικό....

"Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνεται ότι την 23.10 ώρα της06/07/2007, δύο (2) αστυνομικοί οι οποίοι βρίσκονταν σε διατεταγμένη υπηρεσία μέτρων ασφαλείας για αποτροπή κλοπών, επιθέσεων και φθορών ξένης περιουσίας,(σπάσιμο οχημάτων, καταστημάτων ή εγκαταστάσεων κ.α αδικημάτων) όπως έχει συμβεί κατά το παρελθόν, κατά την διάρκεια συναυλίας συγκροτημάτων μουσικήςστις εγκαταστάσεις του γηπέδου Baseball στο Ελληνικό, δέχθηκαν απρόκλητα δολοφονική επίθεση από πλήθος ατόμων του αντιεξουσιαστικού χώρου.

Η αναίτια επίθεση έγινε από 30 τουλάχιστον άτομα, με ενωμένες δυνάμεις τα οποία διέπραξαν βιαιοπραγίες σε βάρος των δύο (2) αστυνομικών, με γρόνθους, λακτίσματα και υλικά αντικείμενα (σιδηρολοστούς, ρόπαλα, θλώντα όργανα),προκαλώντας σε αυτούς βαρείες σωματικές βλάβες.

Ειδικότερα ο ένας αστυνομικός (γεν. 1983), φέρει βαριές κακώσεις κεφαλής,πολλαπλά τραύματα στο σώμα και νοσηλεύεται στη Μ.Ε.Θ. Νοσοκομείου, ευρισκόμενοςσε καταστολή.Η κατάσταση του εγκυμονεί κίνδυνο ζωής...

Ο δεύτερος αστυνομικός (γεν. 1972), επίσης νοσηλευόμενος φέρει ρωγμώδες κατάγματα στο αριστερό χέρι και μώλωπες στα πλευρά.

Η βάναυση επίθεση συνεχίζει μια σειρά προκλήσεων έναντι της έννομης τάξης και''καταδρομών'' που αποδέχονται με απάθεια το ενδεχόμενο αποτέλεσμα τηςσωματικής βλάβης και της ανθρωποκτονίας από ''άτομα'' που ασκούνται στη βία, μάλλον ως πρόταση και στάση ζωής και ως ''πολιτική παρέμβαση''. Η Ελληνική Αστυνομία κινείται για την ανακάλυψη των δραστών".

Γι' αυτό το γεγονός όμως, κανένας δημοσιογράφος δε θα φωνάξει, κανένα Ιντυμίντια δε θα γράψει αράδες, κανένας ψευτοδημοκράτης μπλογκερ δε θα αναρτήσει έστω και μία γραμμή.



===================================


Οι "μπάτσοι"... ( τού Μίκη Θεοδωράκη )


Όταν πρόκειται για Εθνικούς, κοινωνικούς ή ιδεολογικούς αγώνες, το μίσος είναι αναπόφευκτο, γεννιέται αυθόρμητα. Θα πρέπει όμως τουλάχιστον να κατευθύνεται καί προς τη σωστή κατεύθυνση...





Σήμερα παρατηρώ ότι το μίσος των μαθητών ακολουθεί ένα μονόδρομο με στόχο τους αστυνομικούς, γεγονός που κατά τη γνώμη μου τους αποπροσανατολίζει στην αναζήτηση των αληθινών συνθηκών που τους οδήγησαν στη σημερινή θέση τους μέσα στο σχολείο και μέσα στην κοινωνία.

Ενώ θα πρέπει να βρουν τα αληθινά αίτια και να αποκαλύψουν τους αληθινούς ενόχους και τους πραγματικούς λόγους για όσα γίνονται γύρω τους και γενικώτερα γύρω μας, στη χώρα μας και στην οικουμένη.

Έτσι μοιάζει σαν κάποιοι να τους έβαλαν παρωπίδες, ώστε η οργή τους να διοχευτευθεί σε μια ομάδα συνανθρώπων μας, τους αστυνομικούς, που όταν δεν λειτουργούν σωστά, είναι απλά πιόνια του Συστήματος, που ΑΥΤΟ είναι υπόλογο για όλα, δηλαδή για την Παιδεία αλλά και για κάθε τι που αφορά τη λειτουργία της κοινωνίας, του κράτους και των υπηρεσιών του.


Και αναφέρω εδώ το παράδειγμα της γενιάς του 1-1-4 που όσον αφορά την Παιδεία έθεσε ως στόχο το 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού. Είδαν δηλαδή οι νέοι της εποχής εκείνης την βασική αιτία για τα χάλια της Παιδείας μας, δηλαδή το οικονομικό.


Από κει και πέρα παρ' ό,τι τότε η Ελληνική αστυνομία είχε μια καθαρά φασιστική νοοτροπία και οι εκδηλώσεις βίας σε σύγκριση με το σήμερα ήταν εκατό φορές πιο πολλές και σοβαρές από πλευράς μαζικότητας και βιαιότητας (τα νοσοκομεία ήταν γεμάτα από νέους τραυματισμένους από την αστυνομική βία της εποχής), οι πρωτοπόροι νέοι εκείνης της εποχής, βασικά φοιτητές, μπορούσαν να δουν ελεύθερα, σφαιρικά και σε βάθος.

Έτσι με το 1-1-4 έθεταν ως πρώτο καθήκον τους την υπεράσπιση του Συντάγματος, δηλαδή της ελευθερίας, της δημοκρατίας και των ατομικών δικαιωμάτων. Χτυπούσαν στην καρδιά της την αντιδραστική εξουσία (θρόνο, αστυνομοκρατία, Αμερικανοκρατία).

Πάλευαν για την Κύπρο και αγωνίζονταν μαζικά για την Ειρήνη. Ήταν άτομα ολοκληρωμένα και ελεύθερα, αν και τότε υπήρχαν όπως και σήμερα πονηρά «κέντρα» που προσπαθούσαν να περιορίσουν την οργή τους και να την διοχετεύσουν μόνο σε ένα λούκι, για τις δικές τους επιδιώξεις.

Με μια λέξη να τους αποπροσανατολίσουν, όπως βλέπουμε να γίνεται τώρα.
..
Και για να πάω και πιο πέρα, εμείς οι νέοι της Εθνικής Αντίστασης και του Εμφυλίου, όπου οι χωροφύλακες και η αστυνομία ήταν απέναντί μας με όπλα που ξερνούσαν ομαδικό θάνατο, είχαμε την ψυχική και πνευματική δύναμη να βλέπουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις αυτοί που σήμερα αποκαλούνται περιφρονητικά «μπάτσοι», ήταν παιδιά σαν κι εμάς παρασυρμένα από τη θύελλα των γεγονότων να κάνουν πράξεις που δεν ήθελαν.

Δεν γενικεύαμε !

Και πολλοί είχαν τότε ακόμα τη δύναμη να φωνάζουν μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα πριν σκοτωθούν «Αδέρφια, πεθαίνουμε και για τη δική σας ευτυχία».

Αναγκάστηκα να γράψω αυτό το σημείωμα με αφορμή κάποια εκπομπή με αγόρια και κορίτσια 15-16 ετών, που μιλούσαν στο ίδιο ακριβώς μοτίβο, λες και κάποια αόρατη δύναμη να είχε κατευθύνει την οργή, το μίσος και την σκέψη τους μόνο προς ένα στόχο.

Και μάλιστα σε μια εποχή πολύπλοκη, όπου ο κόσμος έχει μικρύνει και το έξω μπερδεύεται με το μέσα και γίνονται όλα ένα κουβάρι. Πώς θα φτάσουμε έτσι στην ΑΙΤΙΑ του Κακού; Και πώς, αν δεν γνωρίζουμε τις πραγματικές αιτίες της κρίσης, θα μπορέσουμε να βρούμε τις λύσεις που πρέπει;

Και για να γυρίσω στα τελευταία γεγονότα, ο βίαιος θάνατος ενός παιδιού αποτελεί μια μεγάλη τραγωδία.

Πρώτα για τη μάνα του, τον πατέρα του, τα αδέλφια του αλλά και για όλους τους νέους και τις νέες, για όλους εμάς, για όλη την κοινωνία. Ο θύτης είναι ένας αστυνομικός. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι σημερινοί αστυνομικοί είναι θύτες. Κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν είναι αληθινό αλλά είναι και άδικο.

Και μιλάει κάποιος που γνωρίζει πολύ καλά τι θα πει Αστυνομία...


Γι' αυτό θα πρέπει να αποφεύγουμε τις γενικεύσεις, γιατί έτσι οδηγούμε τους νέους σε λάθος δρόμο. Τους κρύβουμε το δάσος της πραγματικότητας με το δέντρο μιας εικονικής πραγματικότητας.


Θα ήθελα λοιπόν να μπορούσα να απευθυνθώ στους σημερινούς νέους και να τους πω:

Κλείστε τα αυτιά σας στις γλοιώδεις κολακείες όσων προσπαθούν ουσιαστικά να εκτονώσουν την οργή και την ενέργειά σας σε ψεύτικους στόχους απομακρύνοντάς σας από τους πραγματικούς.

«Αυτούς» εξυπηρετεί να τρώμε τις σάρκες μας στρεφόμενοι ο ένας κατά του άλλου.

Ο στόχος όμως δεν είναι βέβαια αυτός που έχει το μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας και βγάζει από αυτό το ψωμί του, τα φάρμακά του, τη μόρφωση του παιδιού του, όπως οι δικοί σας γονείς.

Στα Ιουλιανά, μια από τις πιο ταραγμένες εποχές της ιστορίας μας, η νεολαία κατέβαινε κατά δεκάδες χιλιάδες στους δρόμους και ποτέ δεν είχαμε την παραμικρή καταστροφή, αν και θρηνούσαμε δύο νεκρούς, τον Λαμπράκη και τον Πέτρουλα, που σκοτώθηκαν αγωνιζόμενοι για ένα καλύτερο αύριο.

Περιφρουρούσαμε τον αγώνα μας και γ' αυτό ποτέ δεν έγινε τίποτα, δεν αφήσαμε εμείς να γίνει τίποτα που να τον αμαυρώνει.

Και συγχρόνως η γενιά αυτή δημιουργούσε.

Ίσως ποτέ άλλοτε στη νεότερη ιστορία μας δεν είχαμε τόσα έργα σε όλους τους τομείς, ποίηση, λογοτεχνία, μουσική, σε όλες τις τέχνες, που έγιναν όπλο του αγώνα της νεολαίας, από ανθρώπους νέους που αγωνιζόταν και δημιουργούσαν.


ΒΓΑΛΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟΥΣ !



Μην τους επιτρέπετε να στιγματίζουν τον αγώνα σας.

Τι θα πει «κουκούλα»;

Ο πραγματικός αγωνιστής και επαναστάτης ούτε ντρέπεται ούτε φοβάται να δείξει το πρόσωπό του.

Μην αφήνετε να σπιλώνουν τη μνήμη του Αλέξανδρου συνδέοντας το πρόσωπό του και το όνομά του με εικόνες φρίκης.

Είναι σαν να τον σκοτώνουν για άλλη μια φορά.


ΑΝΟΙΞΤΕ ( ΣΩΣΤΟΥΣ ) ΔΡΟΜΟΥΣ...


Αντισταθείτε στα εύκολα που τόσο ύπουλα βάζουν μπροστά σας προσπαθώντας να σας ξεγελάσουν ότι είναι δήθεν δικές σας επιλογές. Πάρτε τη ζωή στα χέρια σας και προχωρήστε μπροστά.

ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ!

http://www.resaltomag.gr


============================

HTML clipboard

Να γίνει «ιδιώνυμο» η κουκούλα, προτείνει ο Γ.Καρατζαφέρης

HTML clipboard


Στα πρόσφατα επεισόδια αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ.Καρατζαφέρης, λέγοντας ότι η χώρα βρίσκεται σε μεγάλη κρίση και η Δημοκρατία υπό κατάλυση.

Πρότεινε να γίνει ιδιώνυμο αδίκημα η κουκούλα, ενώ ζήτησε εθνικό διάλογο με τη συμμετοχή των πολιτικών αρχηγών.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στη Βουλή για τον κρατικό προϋπολογισμό 2009, ο κ. Καρατζαφέρης είπε πως απαιτείται εθνική συνεννόηση. «Η ανάγκη των πραγμάτων επιτάσσει να ακούσουμε όλους όσους διαθέτουν λίγη πείρα» τόνισε.

Αναφερόμενος στις ταραχές των τελευταίων ημερών υποστήριξε:

«Καλή η εικόνα των παιδιών που εξεγείρονται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν και πάντα δίκιο.

Δεν μπορεί να θεωρηθεί σωστός ο πετροπόλεμος στα αστυνομικά τμήματα. Χαίρομαι που το ΚΚΕ δέχτηκε τη θέση μου ότι υπάρχουν και ξένα κέντρα υποκίνησης των γεγονότων».

HTML clipboard

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ απευθυνόμενος στην κυβέρνηση τόνισε:

«Τι κάνετε, επιτέλους, όταν σήμερα, μετά από 15 ημέρες καίγεται ακόμη η Αθήνα;

Γιατί κουβαλάτε ακόμη φοβικά σύνδρομα και δεν ορθώνετε το ανάστημά σας; Περιμένετε να τελειώσουν τα καύσιμα για τις μολότοφ;

Σας είπα ότι η ανοχή σας στη βία θα φέρει κι άλλο αίμα!

Πώς θα αντιμετωπιστεί η οικονομική κρίση αν δεν αντιμετωπίσουμε τα επεισόδια;

Μήπως ο κ. Παπανδρέου περιμένει να εισπράξει «κάτι» από την αναταραχή και τα επεισόδια».

Κατηγόρησε όλα τα κόμματα για τη στάση τους απέναντι στην συγκυρία που βιώνει ο τόπος. Ειδικότερα κατηγόρησε την κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ ότι «περιμένουν το τυράκι του ανασχηματισμού και δεν μιλάνε».

«Η κυβέρνηση απέτυχε παταγωδώς» είπε.

Χαρακτήρισε την κυβέρνηση «απαξιωμένη στην κοινή γνώμη» και απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό ανέφερε ότι «το μέλλον δεν είναι δίπλα του, αλλά απέναντί του».

Και συνεχίζοντας για τις ταραχές δήλωσε:

«Οι πολιτικοί ταγοί δεν πρέπει να οδηγούνται από το πεζοδρόμιο. Πρέπει να τονώσουμε το πεσμένο ηθικό της αστυνομίας. Γιατί τα 'φορτώσαμε' όλα στην Αστυνομία; Πρέπει, επιτέλους να επιβληθεί ο νόμος. Διότι, όταν δεν επιβάλλεται ο νόμος καταλύεται η έννοια της Δημοκρατίας. Πρέπει να τηρηθεί η ευταξία».


Μιά κουκούλα, μέ εμφανή όμως ένοικο!

Πιάσανε τόν κακόμοιρο έν ώρα βροχής καί φόραγε κουκούλα γιά να μή βρέχεται.

Άντε τώρα ν΄ αποδείξει ότι δέν έφταιγε κι΄ ότι δέν είναι ελέφαντας...

Ο κ. Καρατζαφέρης πρότεινε για την παύση των επεισοδίων: να γίνει η κουκούλα ιδιώνυμο, κατάργηση του ασύλου, το λόγο στα αιτήματα της παιδείας να έχει η πλειοψηφία των μαθητών και των φοιτητών και όχι η μειοψηφία και η ευθύνη της κάθε διαδήλωσης να βαραίνει αυτόν που την διοργανώνει με κανόνες που ορίζει ο νόμος.

Ο κ. Καρατζαφέρης άσκησε σκληρή κριτική και στο ΠΑΣΟΚ και κατλόγισε στον Γιώργο Παπανδρέου καταλόγισε ότι δεν κατέθεσε την πρόταση για την προανακριτική, αλλά περιμένει τον ανασχηματισμό μήπως εισπράξει κάτι. «Συμπεριφερόμαστε στους θεσμούς σαν να παίζουμε τάβλι, πλακωτό γι αυτό και ο λαός θα πει 'φεύγα'» τόνισε.

Κατηγόρησε επίσης τα κόμματα της Αριστεράς πως «τρώγονται μεταξύ τους και παίζουν το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι». Είπε ωστόσο ότι το ΚΚΕ τήρησε την πιο ειλικρινή στάση.

ΠΥΚΝΩΝΟΥΝ ΟΙ ΦΩΝΕΣ....

Νέα «φωτιά» στις σχέσεις ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ ανάβει ο Θόδωρος Πάγκαλος, κατηγορώντας από τις σελίδες της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας την πολιτική ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ για καθοδήγηση των κουκουλοφόρων.

Μιλά για ένα φαινόμενο πολιτικής αλητείας που καθοδηγείται από την πολιτική ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ...

Ο Θόδωρος Πάγκαλος αναφέρει ότι τις πρώτες ημέρες το κίνημα της νεολαίας ήταν αυθόρμητο και απόλυτα δικαιολογημένο, όμως παρεισέφρυσαν κακοποιά και ταραχοποιά στοιχεία.

«Σήμερα όμως έχουμε να κάνουμε με 50 άτομα στο ένα σημείο, 100 στο άλλο, δηλαδή μιλάμε για ένα φαινόμενο πολιτικής αλητείας. Ε, αυτό το φαινόμενο πολιτικής αλητείας το καθοδηγεί η πολιτική ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ» δηλώνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

in.gr


Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2008

Ποιοί σπάνε Τράπεζες με σφυριά, πετάνε μολότοφ και δεν συλλαμβάνονται; Και γιατί οί δικαστές τους αφήνουν ελεύθερους αντί να τους κλείσουν μέσα;



HTML clipboard

Σαρκοζί για τα επεισόδια:


"σε μια Δημοκρατία δεν αποφασίζει ο δρόμος…"














Αλλά φαίνεται ότι κάποιοι, εδώ στην Ελλάδα, αυτό δεν το έχουν καταλάβει;


Χαϊδεύουν κάθε βάνδαλο και κάθε καταστροφέα της περιουσίας της χώρας και των πολιτών, κάθε πιτσιρικά και κάθε κουκουλοφόρο πού με μια βαριοπούλα σπάει τζαμαρίες σε Τράπεζες και μαγαζιά, και πετάει μολότοφ στην Αστυνομία…


Στόχος αυτών των σκοτεινών «κάποιων», δεν είναι η ειρήνη της πολιτείας, αλλά η δημιουργία νέων νεκρών ώστε να βρούνε κι΄ άλλη αφορμή για νέο κύκλο εξέγερσης…


Θέλουνε να χυθεί κι΄ άλλο αίμα, διψάνε γι΄ αυτό, κι΄ άς κλαίνε τάχατες σαν κροκόδειλοι «για τον χαμό του Αλέξη…».


Πολύ πού σκοτίστηκαν γιά τον Αλέξη...


Κοροϊδεύουνε την νεολαία με συνθήματα, ενώ θέλουνε στην ουσία νέους νεκρούς για τις σκοτεινές πολιτικές επιδιώξεις τους…


Και δυστυχώς, η αφελής Κυβερνώσα αρχή με την παθητική πολιτική ανυπαρξία της, τους δίνει αυτό το δικαίωμα…


========================


ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΑΡΚΟΖΙ...



"Η Ελλάδα είναι μία Δημοκρατία, και σε μία Δημοκρατία υπάρχουν οι δημοκρατικοί θεσμοί, οι εκλογές, και μία νόμιμη κυβέρνηση.


Σε μία δημοκρατία όταν ο λαός θέλει αλλαγή, αυτή περνάει μέσα από τις κάλπες. Σε μία δημοκρατία δεν αποφασίζει ο δρόμος ! " ( και οί ταραχές…)


Αυτό απάντησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων αναφερόμενος στα επεισόδια στην Ελλάδα, ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Ευρωκοινοβούλιο.

"Εικόνα του πολιτισμού η Ελλάδα"


"Αγαπώ την Ελλάδα πάρα πολύ, όπως πολύ καλά το ξέρετε. Την γνωρίζω, και λυπήθηκα πραγματικά όταν είδα τις σκηνές που είδαμε όλοι στους δρόμους των Αθηνών.


Για το σύνολο των Ευρωπαίων, η Ελλάδα είναι η εικόνα του πολιτισμού, της κουλτούρας, και όταν βλέπουμε τέτοιου είδους βίαιες συγκρούσεις, λεηλασίες, και πλιάτσικο σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, πραγματικά αυτό ταράζει όλο τον κόσμο".


Ο κ. Σαρκοζί παραλλήλισε ακόμη τις ταραχές που ταλανίζουν την Ελλάδα με τις ταραχές που ο ίδιος αντιμετώπισε το 2005, όπου δεν δίστασε να χαρακτηρίσει


«αληταράδες» τους εξεγερμένους, πυροδοτώντας την επέκταση της κρίσης στο σύνολο της Γαλλικής επικράτειας.

Tanea.gr


==============================


Ακούγεται, ότι υπάρχει πολιτική «παραγγελιά» αφέσεως αμαρτιών άνωθεν, για να εκτονωθεί, τάχατες, η κρίσι…




Ακούγεται ότι την ίδια παραγγελιά έχει και η Αστυνομία, αλλά αυτής, ( για να ξεπληρώσει κάποιες παλαιότερες αμαρτίες και υπεροψίες της ), άς πούμε ότι τής ταιριάζει…


Όμως, μ΄ αυτή την λογική, πάμε πολύ μακριά…


Γιατί, η Δικαιοσύνη οφείλει και πρέπει να είναι ανεξάρτητη, μία και ενιαία, προς όλους και για όλα. Χωρίς χαϊδέματα στους μέν για «να μη ζοριστούνε τα πράγματα», και χωρίς αυστηρότητες και καμπάνες στους δε, επειδή τους βρήκαμε ανυπεράσπιστους…




Τά βαθύτερα αίτια αυτής της κρίσης πηγάζουν και από λάθη της ίδιας της Κυβέρνησης πού έσκαψε τον τάφο της μόνη της τοποθετώντας άσχετους σκανδαλοποιούς σε υπεύθυνες θέσεις, για χάρη της φιλίας και της κουμπαριάς, κι΄ όχι της αξιοσύνης…


Τά βαθύτερα αίτια αυτής της κρίσης πηγάζουν ακόμη κι΄ από την σφοδρά επιθυμία των άλλων κομμάτων να ρίξουν την κυβέρνηση όπως – όπως, και να κυβερνήσουν αυτά, ως αγαθοποιά, ομορφότερα, και καλύτερα, πού ξέρουν τον τρόπο σοφά και σεμνά να κυβερνήσουν… ( όπως ξέρανε κι΄ οί άλλοι… )


Όμως, μη ξεγελιόμαστε!


Ποτέ δεν μπορεί να υπάρξει Κράτος και ευνομούμενη Πολιτεία όταν δεν εφαρμόζεται προς πάσα κατεύθυνση και για όλους το Δίκαιο και οί Νόμοι.


Και ποτέ δεν μπορεί να σταθεί μία κοινωνία όταν επικρατεί Αναρχία πολιτών, Αστυνομίας αφασία, και Δικαστών έλλειμμα…


Και πώς αλήθεια μπορεί να υπάρξει Κράτος, όταν…



Με περισσό θράσος κάποιοι αμολημένοι πιτσιρικάδες έρχονται μέρα μεσημέρι και κατεβάζουν με βαριοπούλες ολόκληρες τζαμαρίες Τραπεζών, βάζουν φωτιές και δεν συλλαμβάνονται…



Όταν υπάρχουν ασύλληπτοι, «κάποιοι», πού δασκαλεύουν αυτούς τους μικρούς και τους χρησιμοποιούν σαν προπέτασμα, ασπίδα και μπουζουριέρα, ώστε λόγω ηλικίας να μη τους πιάνει ο Νόμος…



Όταν προσπαθούν προκλητικά με δημιουργία εντέχνων επεισοδίων να εκφοβίσουν τους Αστυνομικούς ώστε να δρούνε μετά οί βάνδαλοι ανενόχλητοι…


Και πώς αλήθεια μπορεί να υπάρξει Κράτος, όταν…


Όταν υπάρχουν εντολές της Αστυνομικής ηγεσίας για περισσότερη ηπιότητα και διπλωματική συμπεριφορά των Αστυνομικών απέναντι στους μαθητές και εν τούτοις έρχονται κάποιοι αστυνομικοί και βρίζουν αισχρά τα παιδιά εξαγριώνοντας την κατάσταση…


Ποιοί άραγε να είναι αυτοί οί αστυνομικοί πού δεν θέλουν ειρήνη;


Και γιατί το κάνουν αυτό;


Αυτό είναι και το κρίσιμο ερώτημα πού αφορά όλους μας…


==============================


ΕΙΧΑΜΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ 3 ΑΛΛΑ ΡΕΖΙΛΕΜΑΤΑ…



1) Η επιχείρηση «ΝΕΤ» εξελίχθηκε σε μία απίστευτα αποτελεσματική «μπούκα». Τα άτομα στο control γνώριζαν τα τεχνικά ζητήματα. Ήξεραν να χειρίζονται τη μίξη ήχου και εικόνας. Η κρατική τηλεόραση «παραδόθηκε» σε λίγα μόλις λεπτά της ώρας χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Οι «εισβολείς» ήταν ευγενέστατοι. Δεν έσπρωξαν, δεν έβρισαν ,δεν έσπασαν. Ξεδίπλωσαν το πανό τους και κάλεσαν τους τηλεθεατές να αφήσουν τον καναπέ τους και να βγουν μαζί τους στους δρόμους. Η « Επιχείρηση ΝΕΤ» κράτησε λίγα λεπτά. Η επιτυχία του εγχειρήματος απόλυτη.


Το ρεζίλεμα της πολιτικής ηγεσίας του τηλεοπτικού οργανισμού καταφανές.


Το μήνυμα των διαμαρτυρομένων ξεκάθαρο. Ο Χρήστος Παναγόπουλος, για καιρό άνθρωπος του Προκόπη Παυλόπουλου, όπως λέγεται στα δημοσιογραφικά και πολιτικά γραφεία, από τους άσπονδους φίλους του και ορκισμένους εχθρούς του, υπέβαλε την παραίτησή του. Ως συνήθως και αυτή η παραίτηση ήταν άσφαιρη. Δεν έγινε αποδεκτή.




2) Καμιά δεκαριά σκιές πλησιάζουν την τεράστια φάτνη που έχει στήσει ο Δήμος στην Πλατεία Αριστοτέλους. Οι «σκιές» συνομιλούν ψιθυριστά με τους άνδρες της δημαρχιακής security οι οποίοι απομακρύνονται διακριτικά. Οι «σκιές» απομακρύνουν το ομοίωμα του Ιησού από τη φάτνη και τοποθετούν στη θέση του μία οθόνη τηλεόρασης. Πισωγυρίζουν, απομακρύνονται και χάνονται στο σκοτάδι και την ομίχλη της παραλίας. Οι άνδρες της security επιστρέφουν.


Ο Ιησούς είναι άφαντος.



Ο νέος «άρχων» της Τηλεοπτικής μας Δημοκρατίας αναπαύεται απιθωμένος στα άχυρα της φάτνης κοιτάζοντας προκλητικά τους Μάγους με τα δώρα ,τους βοσκούς και τα πρόβατα. Το μήνυμα είναι και πάλι ξεκάθαρο. Η νέα θρησκεία είναι η γυάλινη οθόνη με τα πρότυπα, τη γκλαμουριά και το lifestyle που λανσάρει.


3) Το πρωί της Τετάρτης, περίπου 50 φοιτητές εισήλθαν στο χώρο της Ακρόπολης με δύο πανό και με την πρόθεση να τα ξεδιπλώσουν στον Ιερό Βράχο.



Οι φοιτητές διαπληκτίσθηκαν με τους φύλακες, ωστόσο τελικά κατάφεραν να αναρτήσουν τα πανό, στην βορειοανατολική πλευρά της Ακροπόλεως, δίπλα στην Ελληνική σημαία.

Στο ένα πανό αναγραφόταν η λέξη «Αντίσταση» σε τέσσερις γλώσσες και στο δεύτερο η φράση: «Πανευρωπαϊκή Ημέρα Αλληλεγγύης - Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου - Όλοι στους δρόμους».


Αντίσταση; Ναί !

Τί είδους "αντίσταση" όμως εννοείτε; καί σέ ποιόν;

Μήπως προτείνετε Αντίσταση εναντίον τού Ελληνικού λαού πού θέλει να πάει ειρηνικά στήν δουλειά του;

Μήπως ζητάτε Αντίσταση στό έγκλημα καί στά ναρκωτικά;

Μήπως ζητάτε Αντίσταση στήν Νέα Τάξη καί στό ξεπούλημα τής Μακεδονίας;

Σέ τέτοιες "αντιστάσεις" όμως, ποτέ δέν σάς είδαμε...

Κρυβόσαστε, καί είχατε ασφαλώς τούς πονηρούς "λόγους" σας..

======================

Σχολιάζοντας την κίνηση ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έκανε λόγο για απαράδεκτες ενέργειες «ακόμα και με την έννοια ότι αμαυρώνουν και την εικόνα της χώρας προς τα έξω». Δεν δικαιολογούνται με τίποτα, συμπλήρωσε.

Από πλευράς ΠΑΣΟΚ η Αννα Διαμαντοπούλου σημείωσε:

«Δεν θεωρώ ότι η χώρα βρίσκεται σε επαναστατική περίοδο, ούτε ότι είμαστε κάτω από καθεστώς, που χρειάζεται με αυτό τον τρόπο, και μάλιστα με έναν τρόπο που θα κάνει σίγουρα το γύρο του κόσμου, να δώσουμε την εικόνα μιας χώρας, που ανθίσταται συνολικά.

» Βεβαίως, από την πλευρά των παιδιών βλέπουμε ότι υπάρχει ένας ακτιβισμός, ο οποίος γίνεται κατανοητός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εμείς δεν οφείλουμε να βάλουμε όρια.»

Ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κυριάκος Βελόπουλος έκανε λόγο για απόπειρα βεβήλωσης ιερών χώρων και επανέλαβε ότι άλλο δημοκρατία και άλλο αυθαιρεσία…