Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008

Αρμόδιοι ξυπνήστε ! Αγοράστε καινούργιο Κέντρο σηματοδότησης στήν Πάτρα, πρίν γίνουν φοβερά δυστυχήματα...


HTML clipboard
Εμειναν χωρίς συντήρηση γιατί 3 ολόκληρα Υπουργεία αρμοδίων καί αναρμοδίων, Γραμματέων καί παρατρεχόντων, έχουν τον δικό τους καπετάνιο!

( Εδώ τ΄ ανάψαμε γιά να τα φωτογραφήσουμε... )





HTML clipboard




ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΣΒΗΣΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ! ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΟ;

" Είναι βράδυ. Ενα όχημα κινείται με ταχύτητα στη λεωφόρο Μεσογείων. Ο φωτεινός σηματοδότης που βρίσκεται πάνω από τον δρόμο φαίνεται από μακριά σβηστός.

Ωστόσο, πλησιάζοντας ο οδηγός του οχήματος ξαφνικά συνειδητοποιεί ότι το φανάρι είναι κόκκινο, βλέποντας το δεύτερο φωτεινό σηματοδότη στο πλάι του δρόμου. Kαι φρενάρει απότομα, υποχρεώνοντας όλους όσους τον ακολουθούν να κάνουν το ίδιο.

Η παραπάνω εικόνα είναι κάθε άλλο παρά υποθετική, καθώς ένα τυπικό πρόβλημα σε ένα διαγωνισμό του ΥΠΕΧΩΔΕ δημιούργησε «κενό» στη συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών της Αθήνας. Το υπουργείο αναγκάστηκε να επιστρατεύσει ίδιες δυνάμεις προκειμένου να συντηρηθεί το σύστημα, με αποτέλεσμα να λειτουργούν κάποιοι σηματοδότες. Το πρόβλημα αναμένεται να επιλυθεί έως το τέλος του έτους...

Το τελευταίο διάστημα οι βλάβες σε δεκάδες σηματοδότες στο κέντρο της πρωτεύουσας φαίνεται να έχουν αυξηθεί. Στην πραγματικότητα, όμως, αυτό που έχει αυξηθεί είναι ο χρόνος απόκρισης των συνεργείων επισκευής.

Οπως εξηγεί το ΥΠΕΧΩΔΕ, η συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών ανατίθεται με διαγωνισμό μέσω της ΔΙΚΕΣΟ (Διεύθυνσης Κατασκευών Εργων Συντήρησης και Οδοποιίας) σε ιδιωτική εταιρεία. Ο τελευταίος διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε φέτος το καλοκαίρι, ωστόσο το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε τον διαγωνισμό, καθώς υπήρξε «τυπικό κώλυμα» σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Ο διαγωνισμός ωστόσο επαναλήφθηκε στις 23 Οκτωβρίου και μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί ο νέος ανάδοχος.

Υπήρξε έτσι ένα «κενό» στη συντήρηση των σηματοδοτών, με αποτέλεσμα οι βλάβες να μην αποκαθίστανται άμεσα. Στο μεσοδιάστημα, καθώς ο ένας μετά τον άλλο οι φωτεινοί σηματοδότες έβγαιναν εκτός λειτουργίας, το ΥΠΕΧΩΔΕ αναγκάστηκε να επιστρατεύσει τα συνεργεία των υπηρεσιών του, που... τρέχουν και δεν φτάνουν. Οπως ανέφεραν στην «Κ» υπηρεσιακοί παράγοντες, το πρόβλημα θα λυθεί συνολικά έως το τέλος του έτους.

Το πρόβλημα, παρά τις «υπηρεσιακού χαρακτήρα» διαστάσεις που του αποδίδονται, είναι ιδιαίτερα σοβαρό.

«Οι επιπτώσεις είναι προφανείς», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Στράτος Παπαδημητρίου, καθηγητής Σχεδιασμού Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

«Κατ’ αρχήν, στην οδική ασφάλεια. Μια καμένη λάμπα σε ένα σηματοδότη βάζει τον οδηγό σε διαδικασία υπολογισμού και μειώνει τα περιθώρια αντίδρασής του. Κάτι που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο το βράδυ, που η ταχύτητα των οχημάτων είναι μεγαλύτερη. Και με δεδομένο ότι στην πόλη μας πολλοί σηματοδότες δεν είναι εμφανείς, λόγω κακής τοποθέτησης ή εμποδίων».

Φυσικά οποιοδήποτε πρόβλημα στη σηματοδότηση επιδεινώνει το κυκλοφοριακό. Η διαχείριση των φωτεινών σηματοδοτών από το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι έτσι κι αλλιώς προβληματική. «Οι αρμοδιότητες σε θέματα μεταφορών και κίνησης στην πόλη είναι πλήρως κατακερματισμένες.

Διαφορετικό υπουργείο έχει την αρμοδιότητα των φωτεινών σηματοδοτών, άλλο τη διαχείριση της κυκλοφορίας, κι΄ άλλο τις συγκοινωνίες», λέει ο κ. Παπαδημητρίου, καί καταλήγει: «Οταν δεν μπορείς να βρεις ποιος είναι ο αρμόδιος, τότε δεν μπορεί να υπάρξει και λύση...».

kathimerini.gr



Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008

Εκοιμήθη ο Αρχιερέας Νικόδημος Βαληνδράς, πρώην Μητροπολίτης Πατρών ! Μνήμη αγαθή καί αιώνιος...

HTML clipboard

Αρχιερέας κυρός Νικόδημος.

Ποίμανε τήν Αχαϊα με σοφία καί σύνεση, αλλά καί μέ θαυμαστές ισορροπίες έναντι τών διαφόρων ενδοεκκλησιαστικών ρευμάτων πού σε κάθε ανθρώπινη κοινωνία υπάρχουν, αποφεύγοντας τίς εντάσεις καί τίς επιβολές ποινών, πλήν τών απολύτως αναγκαίων.

Ο Χριστός, τού οποίου τόν λαό υπηρέτησε, άς κρίνει με επιείκια τό όποιο έργο του, καί άς αναπαύσει έν χώρα ζώντων τήν αιώνια ψυχή του...

Εκοιμήθη ο πρώην Πατρών Νικόδημος

Εκοιμήθη στις 10.00 μ.μ. του Σαββάτου ο Μητροπολίτης πρώην Πατρών κυρός Νικόδημος. Ο μακαριστός Μητροπολίτης είχε εισαχθεί σε Νοσοκομείο των Αθηνών σε κρίσιμη κατάσταση την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008.

Εντός της ημέρας θα μεταφερθεί το λείψανό του στην πόλη των Πατρών όπου Ποίμανε την Ι.Μ. Πατρών από τον Μαϊο του 1974.

Εκεί θα τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα, ενώ η ταφή του λειψάνου θα γίνει δίπλα από το παρεκκλήσιο του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου της Αρχιεπισκοπής Πατρών, τήν Τρίτη το πρωϊ.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο Νικόδημος Βαλληνδράς και κατά κόσμον Νικόλαος Βαλληνδράς του Λεωνίδα, γεννήθηκε στην Αθήνα τον Φεβρουάριο του 1915.

Αποφοίτησε από τη Θεολογική Σχολή Αθηνών το 1936. Διάκονος χειροτονήθηκε το 1940 και Πρεσβύτερος το 1944. Διετέλεσε Αρχιδιάκονος του Αρχιεπισκόπου Χρύσανθου (1939-1941) και Γραμματέας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών (1941-1954), Ιεροκήρυκας, Ηγούμενος της Μονής Πετράκη, καθώς και Διευθυντής της Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού στη Βοστώνη (1961-1962).

Στις 22 Νοεμβρίου 1965 χειροτονήθηκε Μητροπολίτης Ζιχνών και Νευροκοπίου. Στις 22 Μαΐου 1974 εξελέγη Μητροπολίτης Πατρών. Στις 12 Ιανουαρίου 2005 παραιτήθηκε λόγω γήρατος.

Έγραψε πολλές αγιολογικές μελέτες, υμνολογικά και κηρυγματικά έργα καθώς και μονογραφίες ιστορικού και εκκλησιαστικού περιεχομενού. Αρθρογράφησε σε πολλά εκκλησιαστικά περιοδικά και υπήρξε Μέλος της Ιεράς Συνόδου (1974, 1977-78), επίσης της Εταιρείας Κυκλαδικών Μελετών καθώς και της Εταιρίας Πελοποννησιακών Σπουδών.

Έλαβε μέρος σε αποστολή στην Αμερική για εκπαίδευση ελληνορθοδόξων κληρικών καθώς και στις αντιπροσωπίες της Εκκλησίας της Ελλάδος σε εθιμοτυπικές επισκέψεις στη Σερβία και Αυστραλία.

Σημειώνεται τέλος ότι τρεις φορές προτάθηκε και παρασημοφορήθηκε αντίστοιχα για τις υπηρεσίες του που πρόσφερε στο Στράτευμα και γενικότερα στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Romfea.gr

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

Οί απεργίες στίς Ελληνικές φυλακές, ύστατο μέσο αμύνης στήν Κυβερνητική αδιαφορία...


HTML clipboard

Σιδερόφρακτα κελιά για να κρατιούνται καλά τά "θηρία" ...




Τόποι αγωνίας, πόνου, καί εγκατάλειψης...

Τόποι, πού θυμίζουν τσίρκο ζώων καί πού όταν είμαστε μαθητές μάς πήγαιναν οί δάσκαλοι να δούμε...

Καί βλέπαμε τόν λέοντα, τόν βασιλιά τής ζούγκλας, καί τήν τίγρη καί τήν λεοπάρδαλη τήν πριγκίπισσα τού θανάτου, κλεισμένους διά παντός στα σίδερα... Δέν έφταιγαν σε τίποτα στούς ανθρώπους, αντίθετα έφταιγαν οί άνθρωποι πού τα φυλάκιζαν...

Τώρα, σε κάτι τέτοια κλουβιά βλέπουμε τόν Γιάννη από τήν Χίο, τόν Κώστα από τήν Λάρισα, τήν Μαριάνθη καί τήν Κωνσταντίνα από τόν Βόλο...

Καθ΄ ένας τους καί κάθε μία τους από ανθρώπινα λάθη καί περιπέτειες τής ζωής, από απροσεξίες καί από γονιών παραμέληση, από κακή παιδεία καί κακές επιλογές, ακόμη καί κακές φιλίες...

Καί μένουν εκεί, αφημένοι στού τόπου καί τού κελιού τήν λησμονιά, στα χρόνια να κυλούν, καί στίς πρώτες ρυτίδες καί αρρώστιες να κάνουν ήδη τήν εμφάνισή τους...

Μά θά πεθάνουμε εδώ άραγε; Από εδώ "θα μάς βγάλουνε γιά την κηδεία μας;"

Άνθρωποι - αριθμοί πού συνήθως επισκεπτήριο δεν έχουν, γράμμα δεν παίρνουν, καί από ελπίδα τίποτα...

Τουλάχιστον, άς θυμώνται λιγάκι τόν Θεό, κι΄ εμείς οί "απ΄ έξω" άς θυμώμαστε τα λόγια τού Χριστού, αιώνια παραγγελία γιά όλους μας " Εν φυλακή ήμην καί ήλθετε πρός με..." ( Ματθ. κε΄36 )

Καί όσοι μπορούμε, καί όσοι δυνάμεθα, άς κάνουμε κάποτε - κάποτε καί μιά επίσκεψη στίς φυλακισμένες αυτές ψυχές, έτσι για την ψυχή μας... Δέν θα χάσουμε !

===========================================


Το σωφρονιστικό σύστημα είναι ( από μόνο του ) για τα σίδερα...


Πώς γίνεται ένας παιδεραστής να βγαίνει από τη φυλακή όταν έχει εκτίσει τα 3/5 της ποινής, κι ένας χρήστης ναρκωτικών να πρέπει να καλύψει τα 4/5, ή να καταδικάζεται σε ισόβια, για κατοχή μόνο 13 γραμμαρίων;

Πώς γίνεται σε φυλακές του 21ου αιώνα να απουσιάζει η πόρτα της τουαλέτας σ’ ένα κελί που στοιβάζονται 8 κρατούμενοι;

Πώς γίνεται να μπαίνουν από το «παράθυρο» τα ναρκωτικά; Στο ελληνικό σωφρονιστικό σύστημα όμως αυτά γίνονται...

Στο απάνθρωπο σύστημα των φυλακών αντιδρούν οι κρατούμενοι των 21 ελληνικών σωφρονιστικών καταστημάτων, οι οποίοι ξεκίνησαν αποχή συσσιτίου και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους με απεργία πείνας. «Πρόκειται για ειρηνικές κινητοποιήσεις και όχι για εξέγερση.

Σε ορισμένες φυλακές υπήρξαν εκβιασμοί σε κρατούμενους, ώστε να αποθαρρυνθούν και να μη συμμετέχουν. Τελικά, η κινητοποίηση είχε μαζικό χαρακτήρα», υποστηρίζει στην «Κ» ο κ. Πάνος Λάμπρου, εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων.

Περιστατικά...

Μία υπόδικη στις φυλακές Διαβατών Θεσσαλονίκης και πρώην κατάδικη για υπόθεση ναρκωτικών, η Μαριάνθη, 40 ετών, μίλησε στην «Κ» για την πολύχρονη εμπειρία της στα ελληνικά σωφρονιστικά καταστήματα. «Θα έλεγα ότι είναι επιεικώς άθλιες οι συνθήκες.

Σ’ έναν θάλαμο 18 τετραγωνικών μέτρων ζούμε 10 γυναίκες με μια μόνο τουαλέτα 1,5 τ.μ. ( καί συνήθως ανοικτής θέας, παρουσία όλων !!! )

Είχαμε τρεις μήνες να δούμε γιατρό. Είχαμε και δύο θανάτους, διότι δεν διακομίσθηκαν οι ασθενείς εγκαίρως στο νοσοκομείο. Είμαστε 32 κρατούμενες με ένα καρτοτηλέφωνο, γιατί το δεύτερο δεν λειτουργεί.

Κάποια στιγμή, μικροδιαπληκτίστηκαν κάποιες. Μπήκε, λοιπόν, ο αρχιφύλακας και άρχιζε να μοιράζει χαστούκια σε όλες οδηγώντας κρατούμενες στο πειθαρχικό, οι οποίες δεν είχαν καμιά σχέση με το περιστατικό.

Τι να σας πω; Οτι οι άδειες δίνονται επιλεκτικά και αυθαίρετα, θα το ξέρετε ήδη. Οτι τα επισκεπτήρια είναι 1-2 φορές την εβδομάδα και αυτά μόλις για ένα τέταρτο; Οτι όσοι μετάγονται μπαίνουν στην απομόνωση για πολύ περισσότερο διάστημα απ’ όσο προβλέπεται ή ότι υπάρχουν παντού, ακόμα και στις τουαλέτες, κάμερες;

Οτι είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει τόσο εξοντωτικές ποινές για χρήστες ναρκωτικών και την ίδια στιγμή τα προγράμματα απεξάρτησης στις φυλακές είναι υποτυπώδη; Είναι πολλά αυτά που πρέπει ν’ αλλάξουν»...

Το καθεστώς της προφυλάκισης...

Tο σωφρονιστικό σύστημα της χώρας πάσχει κυρίως από την κατάσταση που επικρατεί στις φυλακές. Ο ισχυρισμός ότι αυτό οφείλεται στον μεγάλο αριθμό των κρατουμένων ευσταθεί εν μέρει. Μια καλύτερη γεωγραφική κατανομή των φυλακών με διαχωρισμό των διάφορων κατηγοριών φυλακισμένων θα επέλυε μερικώς το πρόβλημα.

Οι Αγροτικές φυλακές λειτουργούν άψογα και η δημιουργία περισσοτέρων σαφώς θα πληρούσε τους σκοπούς του σωφρονισμού, ήτοι τη γενική και ειδική πρόληψη.

Αλλη κατηγορία είναι οι φυλακές ανηλίκων για τις οποίες πολλοί ομιλούν για σχολεία εγκλήματος. Για την κατηγορία αυτή των κρατουμένων θα μπορούσε να προβλεφθεί ειδική κράτηση υπό συνθήκες οικογένειας.

Το μεγάλο πρόβλημα όμως, είναι οι κρατούμενοι για ναρκωτικά.

Εάν εκρατούντο σε χωριστές φυλακές μακρά κατοικημένης περιοχής, είτε ακόμα σε απομονωμένα νησιά, δεν θα έβρισκαν ναρκωτικά και θα ήταν ευκολότερη η αποτοξίνωσή τους.

Τέλος, υπάρχει η μεγάλη κατηγορία των προφυλακισμένων, οι οποίοι κρατούνται χωρίς δικαστική απόφαση, αλλά μόνο με διάταξη του ανακριτή. Γι’ αυτούς η μόνη λύση είναι η ταχύτατη εκδίκαση των υποθέσεών τους χωρίς να μπορεί το δικαστήριο να αναβάλλει την υπόθεση.

(από δηλώσεις τού κ. Λ. Ρακιντζή γενικού Επιθεωρητού Δημόσιας Διοίκησης ).

kathimerini.gr

===================================

ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ...

Τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στις αποφάσεις που θα λάβουν οι κρατούμενοι σε ολόκληρη την χώρα, έπειτα και από τις προτάσεις που έκανε το Κεντρικό Επιστημονικό Συμβούλιο Φυλακών στον υπουργό Δικαιοσύνης κατά τη δεύτερη ειδική συνεδρίασή του.

Στην κινητοποίηση συμμετέχουν και 900 κρατούμενοι στις φυλακές του Αγίου Στεφάνου Πατρών, ενώ σε ολόκληρη τη χώρα αρνούνται να λάβουν συσσίτιο ή να φάνε περίπου 8000 έγκλειστοι στις Ελληνικές Φυλακές.

Στο πλευρό των κρατουμένων έχουν ταχθεί η συντονιστική επιτροπή των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και άλλοι φορείς, ενώ ανάμεσα στις εισηγήσεις του ΚΕΣΦ είναι και μέτρα όπως αποφυλάκιση περίπου 1.500 κρατουμένων και νέες συνθήκες καλύτερης διαβίωσης, μεταχείρισης και θετικών προοπτικών για το σύνολο των κρατουμένων της χώρας.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης Σωτήρης Χατζηγάκης με τη σειρά του διαβεβαίωσε ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να υλοποιηθούν οι προτάσεις αυτές, ενώ δεσμεύτηκε ότι θα αναλάβει ο ίδιος πρωτοβουλίες για όσες από αυτές αφορούν σε διοικητικές αποφάσεις και νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Την ίδια ώρα όμως, Σωφρονιστικοί Υπάλληλοι που υπηρετούν στον Αγιο Στέφανο Πατρών, προχώρησαν και σε νέα ανώνυμη καταγγελία, την οποία διακίνησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην οποία αναφέρονται στις συνθήκες που επικρατούν στις φυλακές του Αγίου Στεφάνου, τόσο ως προς τον συνωστισμό στα κελιά, όσο και ως προς της συνθήκες υγιεινής που επικρατούν στον συγκεκριμένο χώρο.

Οι ανώνυμοι συντάκτες της επιστολής αναφέρονται και στα προβλήματα που υπάρχουν με τα ωράρια εργασίας, ενώ τονίζουν ότι δεν αποκαλύπτουν την ταυτότητά τους, φοβούμενοι δυσμενή μετάθεση.

Στο μεταξύ, οι καταγγελίες για απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης σε σωφρονιστικά καταστήματα συνεχίζονται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις φυλακές Τρικάλων, όπου ομάδα κρατουμένων αναφέρει ότι «έχουν να δουν γιατρό μήνες, ενώ η αυστηρότητα στη χορήγηση αδειών είναι άκρως υπερβολική».

Μέχρι χθες το βράδυ, απεργία πείνας πραγματοποιούσαν στην Αλικαρνασσό 79 άτομα, στην

Αμφισσα 131, στις φυλακές ανηλίκων Αυλώνα 183, στα Γρεβενά 166, στα Διαβατά (ανηλίκων) 12 και στα Διαβατά ενηλίκων 430, στις φυλακές Δομοκού 580, στις γυναικείες του Ελαιώνα Θηβών 59,

στην Κέρκυρα 192, στην Κομοτηνή 231, στον Κορυδαλλό 950, στη Λάρισα 280, στο Μαλανδρίνο 289,

στην Πάτρα 900,

στα Τρίκαλα 520 (17 έχουν ράψει το στόμα τους),

στη Χαλκίδα 163,

στα Χανιά 33 και στη Χίο 53.

www.patranews.gr


Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

"Κουμπάροι" μαινόμενοι ! Μάχες Τσιγγάνων - αστυνομικών, σημειώσατε " 1 " 




Εδώ, "κουμπάροι" καί αστυνομικοί παίζοντας μπίζ !







Πρίν λίγες μέρες ταξιδεύοντας με το αυτοκίνητο, πρωϊ ήταν, άκουσα από τόν Ραδιοφωνικό Σταθμό τού Μεσολογγίου ένα δριμύ κατηγορώ κάποιου δημοσιογράφου γιά την ασυδοσία τών ρομά πολλών χωριών τής περιοχής, καί μ΄ έβαλε σε σοβαρές σκέψεις.

Θυμήθηκα κι΄ εδώ στήν Πολιτεία μας παρόμοια προβλήματα στό συνοικισμό Μακρυγιάννη, στόν Ριγανόκαμπο, καί αλλού...Είναι μία ιστορία με πολλές προεκτάσεις καί με δύσκολες λύσεις, ελλείψει καθαρά συνεργασίας...

Έλεγε περίπου κάποια πράγματα ο δημοσιογράφος, απηχώντας πολλές φωνές τής περιοχής (καί όσα μού διαφεύγουν συμπληρώνονται αυτονόητα ...)

"Δέν τούς πιάνει Νόμος, δέν τούς πιάνει ΣΔΟΕ, δέν τούς πιάνει Εφορία, τούς φοβάται καί η Αστυνομία ! ( Μόνο ο χάρος τούς πιάνει καί άν τούς πέρναγε καί από το χέρι, με δυό μαλαγανιές ίσως καί την γλίτωναν κι΄ απ΄ τόν χάρο ! )

Γνωρίζετε εσείς άλλη τάξη επαγγελματιών μέ τόσα πλεονεκτήματα; Εμείς ΟΧΙ !

Μπορείτε να με πείτε ρατσιστή ( έλεγε ο δημοσιογράφος), καί λοιπόν πέστε με !
Αλλά κύριοι, μή κρυβόμαστε, αυτή είναι η αλήθεια ! Πάνε πολιτικοί στά χωριά τής Αιτωλοακαρνανίας καί τούς λένε οί κάτοικοι "

Δέν πρόκειται να σάς ψηφίσουμε, εάν δεν τούς διώξετε από εδώ, μάς έχουν κατακλέψει, δεν αντέχουμε άλλο..."
Είναι λοιπόν ένα τρέχον κοινωνικό πρόβλημα, καί πρέπει η κάθε Κυβέρνηση να ενδιαφερθεί σοβαρά γι΄ αυτούς τούς ανθρώπους καί τα παιδιά τους καί να μη τούς θυμάται μόνο τήν ώρα τών εκλογών...

Δέν έχουμε βέβαια τίποτα με τούς συμπαθείς αυτούς αδελφούς, καί συμπαθέστατους κατά τα άλλα επαγγελματίες τών λαϊκών αγορών, αλλά είναι μερικά πράγματα πού χτυπούν στό μάτι.

Ζούμε λοιπόν σε μιά κοινωνία, χρειαζόμαστε μία τάξη, μία υγιεινή καί μία καθαριότητα, μία αναγκαία εκπαίδευση γιά τα παιδιά μας, τήν νέα γενιά πού λέμε, ώστε τελικά αυτά τα νέα παιδιά να γίνουν καλίτερα από εμάς, να φτιάξουν σωστές οικογένειες, να μή είναι τού "κλώτσου καί τού μπάτσου" τού καθ΄ ενός, να μή φέρνουν το στίγμα ( ωρισμένοι ) τής εμπορίας ναρκωτικών ( τύπου Σαγέϊκα), καί να ζούνε όλα τους αρμονικά στίς έστω, πολιτισμένες κοινωνίες μας...














Πρώην Μητροπολίτης Φλωρίνης κ.Αυγουστίνος Καντιώτης!

Μάζεψε δεκάδες Τσιγγάνους τής περιοχής, τούς έφτιαξε σπίτια δωρεάν, τούς βάπτισε, καί τούς πάντρεψε, σπούδασε καί τα παιδιά τους, ερχόμενος σε σύγκρουση, αρκετές φορές, με τήν τότε στρατιωτική χούντα τής Αθήνας!

Δέν τόπαιξε "αντιστασιακός", καί δεν επεζήτησε περγαμηνές ανθρώπινης δόξας καί δημοσιογράφων χειροκροτήματα, όπως πολλοί βγήκαν μετά καί παρίσταναν τούς τσάμπα ήρωες...



Καί μάλιστα νά ζούνε χωρίς να φέρουν το στίγμα τού "μακρυχέρη", τής τσιγγάνας "να σού πώ τήν μοίρα σου" ( μή γνωρίζοντας ούτε τήν δική της...), τού "περάσαν από δώ κάτι ρομά καί μάς έκλεψαν", καί άλλων παρόμοιων καταστάσεων πού δημιουργούνε βαθύτατα χάσματα κοινωνικής απόρριψης από τούς άλλους ανθρώπους...

Δέν λέμε ότι "είναι όλοι έτσι", ούτε καί το διανοούμεθα...

Πολλοί τους είναι φιλήσυχοι νοικοκυραίοι, ευγενικοί καί φιλότιμοι, γλεντζέδες καί μέ καλή καρδιά, πού ούτε εμείς οί υπόλοιποι "ψευτοσωστοί" είμαστε έτσι... Τό γεγονός όμως μιάς ασυδοσίας, καί μιάς φυλετικής ομαδοποίησης πού παίρνει τα όρια τού φανατισμού μερικές φορές καί οδηγεί σε συρράξεις, είναι κάτι πού προβληματίζει καί χρειάζεται ρύθμιση, διόρθωση, έκ τών έσω...















Ένα αποκαλυπτικό βιβλίο πού κυκλοφόρησε από αυτόπτες μάρτυρες τής ζωής καί τής εποχής τού π. Αυγουστίνου Καντιώτη, προστάτη αληθινού τών Τσιγγάνων...


Καί αυτή η διόρθωση, είναι ένα στοίχημα πού πρέπει να θέση στόν εαυτό της η νέα γενιά τών Ρομά, καί πού πρέπει μέ υπομονή καί επιμονή να επιδιώξει, θά λέγαμε καί με την βοήθεια τής τοπικής Εκκλησίας στόν ρόλο τού ειρηνοποιού καί τής αγάπης...

================================

Αθήνα


Η διακοπή της παράνομης σύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος που είχαν κάνει οι Τσιγγάνοι της Αλικαρνασσού για να έχουν ηλεκτρικό στις σκηνές τους, πυροδότησε χθες γενικευμένη συμπλοκή Τσιγγάνων και αστυνομικών, στη διάρκεια της οποίας τραυματίστηκαν ελαφρά δύο ειδικοί φρουροί.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, από τις πέτρες που πέταξαν εναντίον τους τραυματίστηκαν στο πρόσωπο δύο ειδικοί φρουροί, που μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο αλλά δεν διατρέχουν κανένα κίνδυνο. Στο σημείο έφτασαν και άλλες αστυνομικές δυνάμεις και ακολούθησε πραγματική μάχη.

Οι Τσιγγάνοι έκαψαν λάστιχα, πετούσαν πέτρες και άλλα αντικείμενα κατά των αστυνομικών, και οι αστυνομικοί έριχναν δακρυγόνα και -σύμφωνα με τους Τσιγγάνους- και σφαίρες.

Η συμπλοκή κράτησε πάνω από μία ώρα. Δύο Τσιγγάνοι -αδέλφια του προέδρου του συλλόγου τους- συνελήφθησαν και μεταφέρθηκαν στα κρατητήρια. Εκεί πήγαν και δεκάδες ομόφυλοί τους, οι οποίοι απαιτούσαν να αφεθούν ελεύθεροι...

enet.gr

=======================================

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΕΑ....

Ο Τελευταίος Βασιλιάς...

Η τεράστια Buick στρίβει με δυσκολία στο στενό χωματόδρομο. Λασπωμένα πιτσιρίκια, με κοντοπαντέλονα, μύξα που αγνοεί τη βαρύτητα, στόμα να χάσκει, παρατούν το παιγνίδι και στέκονται ακίνητα. Προσοχή!

Παρατάσσεται η μόνιμη επιτροπή υποδοχής του Κωνσταντίνου Χαλιλόπουλου, του τελευταίου βασιλιά των τσιγγάνων, του πρώτου αρχηγού των ελλήνων Ρομά, στα λασπόνερα της Πετρούπολης και των Νέων Λιοσίων.Στα δυτικά προάστια του 70, ο ρατσισμός είναι άγνωστη έννοια. Όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουν. Δεν ξέρουν καν τι πάει να πει τσιγγάνος.

Στις αλάνες, σημασία είχε να είσαι ο πιο γρήγορος, ο πιο δυνατός, ο πιο δίκαιος. Η μαρίδα έπαιζε χωρίς κανείς να της λέει να προσέξει τα αυτοκίνητα. Δεν υπήρχαν αυτοκίνητα. Εκτός από την Buick του βασιλιά.

Αλλά αυτή, δε γινόταν να μη την προσέξεις. Όπως δεν γινόταν να μη προσέξεις τον άρχοντα που, παράταιρος για την περιοχή, έβγαινε πάντα ντυμένος στην τρίχα.Κανείς δεν τον ήξερε ως Κωνσταντίνο Χαλιλόπουλο, εκείνα τα χρόνια. Ήταν ο βασιλιάς των τσιγγάνων.

Η μόνη φορά που η επιθυμία του δεν εισακούστηκε ήταν όταν αποποιήθηκε τον τίτλο και δήλωσε ότι προτιμά να τον αποκαλούν «αρχηγό» της φυλής. Το πέρασμα στην προεδρευομένη δημοκρατία έβαλε στο στόχο τον τίτλο. Όμως, παρέμεινε βασιλιάς για όλους.

Οι τσιγγάνοι που μαζεύονταν να του φιλήσουν το χέρι, να ζητήσουν τη βοήθειά του, νοιώθαν ότι μιλούν στο βασιλιά τους. Τον αδελφό του, το Νίκο, ακόμη στην περιοχή τον αποκαλούν «πρίγκηπα». Χωρίς ίχνος ειρωνείας. Με τρυφερότητα, με το σεβασμό που αρμόζει σε κείνον που έγραψε τον εθνικό ύμνο των Ρομά: τι σημασία έχει κι αν είμαι τσιγγάνος…

Ο τελευταίος Κωνσταντίνος βασιλεύς των Ελλήνων τσιγγάνων, γεννήθηκε το 1932 κι έφυγε από τη ζωή τη Μεγάλη Πέμπτη του 2005. Πρωτότοκος του πρώτου βασιλιά των τσιγγάνων, του Δημήτρη Χαλιλόπουλου, που η προσωπικότητα και τα διδάγματά του έχουν αφήσει βαριά τη σκιά τους στην οικογένεια και τη φυλή.

Ο Δημήτρης, έλληνας πολίτης, πλούσιος ζωέμπορος, μουσικός από μεράκι, σύντροφος του βασιλιά Παύλου στο κυνήγι, ήταν ο άνθρωπος που τίμησαν κι αγάπησαν όσο κανέναν οι έλληνες τσιγγάνοι. Κι εκείνος αγάπησε την Ελλάδα τόσο, που, μετά την μάχη στο Τεπελένι, όπου πολέμησε, έβγαλε τη μια του κόρη Τεπελένι. Έτσι τη φώναζαν – ούτε χαϊδευτικά ούτε τίποτε.

Η οικονομική του επιφάνεια τον βοηθούσε να εισακούεται από τις αρχές, η γενναιοδωρία του κι η ανθρωπιά του να έχει το σεβασμό της φυλής, που γρήγορα τον αναγόρευσε βασιλιά. Χρειάζονταν γιατρό, είχαν προβλήματα με την αστυνομία, οι αρχές τους έκαναν τη ζωή δύσκολη; Έτρεχαν στο Δημήτρη.

Όσο βοηθούσε τόσο μεγαλύτερες γινόταν οι ουρές των τσιγγάνων έξω από το σπίτι του. Φτάναν από όλη τη χώρα να ασπαστούν το χέρι του ανθρώπου που δίδασκε τα παιδιά του πως «οικογένειά τους είναι όλη η φυλή». Όσο για τη φυλή, εκείνος ήταν το κράτος κι η δικαιοσύνη.

Ο Δημήτρης έχρισε τον Κωνσταντίνο διάδοχό του, όταν ο τελευταίος πάτησε τα τριάντα. Ήξερε ότι τα προβλήματα δεν προλάβαιναν να λυθούν μες σε μια ζωή – τη δική του. Έκανε πίσω, κράτησε ρόλο συμβουλευτικό και σταδιακά παρέδωσε τα ηνία. Η φυλή δέχθηκε τον Κωνσταντίνο γιατί απέδειξε ότι δίκαια τα παρέλαβε. Αν δεν ήταν ικανός κανείς δεν θα τον αποκαλούσε βασιλιά, κανείς δε θα στεκόταν στις ουρές να φιλήσει το χέρι του.

Ο τελευταίος βασιλιάς έβγαλε κάποιες τάξεις του δημοτικού αλλά δεν αγαπούσε τα γράμματα. Αγαπούσε τα κρουστά και το λαγούτο. Έγινε μουσικός. Τρομερό αυτί. «Έπιανε με τη μια τις πράσσινες (φάλτσες) νότες», θυμάται ο αδελφός του Νίκος. Όμορφος άντρας, μερακλής μουσικός, έκλεβε καρδιές. Όμως δεν είχε «τσιγγάνα καρδιά».

Παντρεύτηκε με προξενιό πριν πάει φαντάρος. Τίμησε το γάμο του. Με τη σύζυγό του, Γιαννούλα, απέκτησε πέντε γιούς κι ήταν πάντα δίπλα τους. Κυρίως δίπλα στη βασίλισσά του. Όταν εκείνη άρχισε να έχει προβλήματα υγείας, σηκωνόταν το πρωί να της φτιάξει καφέ και να ετοιμάσει τη φρυγανιά της. «Ήταν σαν να είναι μονίμως νιόπαντροι, ήταν πάντα ερωτευμένοι».

Ο Κωνσταντίνος ήταν εκείνος που έκανε πραγματικότητα το μεγαλύτερο όνειρο του πατέρα του: την πολιτογράφηση των Ελλήνων τσιγγάνων. Οι προσπάθειές του και το ευήκοον ους του Κωνσταντίνου Καραμανλή έφεραν το ζητούμενο το 1976. Ήταν θέμα επιβίωσης για τη φυλή να κερδίσει το δικαίωμα στα «νόμιμα χαρτιά», με πρώτο τις ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης.

Οι τσιγγάνοι, κυρίως έμποροι- νομάδες με αυτοκίνητα, ήταν οι περισσότεροι αγράμματοι. Το σήμα-κατατεθέν Ντάτσουν, που χώρεσε δικαίως στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών, ήταν «κόκκινο πανί» για «τον αστυφύλαξ και τον χωροφύλαξ» που τους έβαζαν στο μάτι.

Οι περισσότεροι τσιγγάνοι δεν είχαν διπλώματα. Αν δεν ήξερες γράμματα, δεν περνούσες τα σήματα. Τόσο απλά. Ο Κωνσταντίνος έτρεχε από τη μια μεριά της Ελλάδας στην άλλη για να επιτραπεί στους τσιγγάνους – παρανόμως- να δώσουν σήματα προφορικά.Βασιληάς σημαίνει μόνο υποχρεώσεις και το χέρι βαθιά στην τσέπη.

Στα δυτικά προάστια δεν ξέρανε τι είναι ρατσισμός, αλλά στην αστυνομία, στα σχολεία, στα νοσοκομεία, στο στρατό ήξεραν και παραήξεραν. Για να δεχθούν ένα τσιγγάνο νομάδα στο νοσοκομείο έπρεπε ο βασιλιάς να πάει αυτοπροσώπως, στην ανάγκη να κινήσει και πολιτικά νήματα.

Κάποιος δήμαρχος αρνούνταν να δώσει ηλεκτρικό στους τσιγγάνους της Κομοτηνής, κάποιος υπάλληλος αρνούνταν να δώσει διπλώματα στη Θήβα, κάποια αγόρια της φυλής είχαν μπλέξει σε φασαρίες στον Πύργο. Όλα στους βασιλικούς ώμους. Ήξερε τους πάντες και τον ήξεραν οι πάντες. Όπως του παραδόθηκε από τον πατέρα του, έτρεχε αφιλοκερδώς.

Αλλά, δε χαριζόταν σε κανέναν. Κάποτε τρία τσιγγανόπουλα σκότωσαν ένα μπαλαμό σε καυγά. Έτρεξε να τους βρει δικηγόρους. Ο δικαστής εξάντλησε την επιείκειά του στα τρία αγόρια που όντως τα είχαν προκαλέσει. Τη γλίτωσαν με λίγους μήνες φυλακή.

Ο δικαστής, λίγες μέρες αργότερα, συνάντησε τον Κωνσταντίνο στο δρόμο. «Χαλιλόπουλε, πρέπει να είσαι ευχαριστημένος», του είπε.

«Όχι, δεν είμαι», απάντησε ο βασιλιάς. «Άνθρωπο σκότωσαν. Δεν είπα να πάνε τριάντα χρόνια μέσα, μα δεν τους έδωσες να καταλάβουν τι έκαναν...».

Μπορεί να είναι που «ο νεκρός δικαιώνεται», μπορεί να είναι που ο θάνατος του τελευταίου βασιλιά σημαίνει και το τέλος μιας εποχής. Τα Νέα Λιόσια λέγονται πια Ίλιον, οι τσιγγάνοι λέγονταν Ρομά, ο γιός του Κωνσταντίνου αναλαμβάνει αρχηγός κι όχι βασιλιάς.

Μπορεί να φταίει η νοσταλγία, όμως κανένας δε βρέθηκε να πει κακή κουβέντα για τον τελευταίο βασιλιά. Όσοι μίλησαν για εκείνον καταλήγουν στην ίδια λέξη: λεβέντης.

Του το είπε ο Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος, όταν τον δέχθηκε στο προεδρικό μέγαρο το 2000. «Βρε Κώστα, δεν έχεις αλλάξει καθόλου. Πάντα ήσουν άρχοντας».

"Έψιλον" της Ελευθεροτυπίας


Φωτογραφίζοντας στόν σωρό, μπορεί να βρεθεί καί "ο "ληστής τής ημέρας..."














HTML clipboarΤό πρωτότυπο μηχάνημα της Τράπεζας, πού είναι άξιο πολλών συγχαρητηρίων...

====================================

ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ, ΜΑΣ ΓΡΑΦΕΙ...

" Τις μέρες αυτές", μού γράφει ένας φίλος, " επισκέφθηκα μιά Τράπεζα, για μια συναλλαγή ρουτίνας. Η πόρτα έκλεισε πίσω μου, αλλά η μπροστινή δεν άνοιγε.

Ένας υπάλληλος από μέσα, φώναζε σηκώνοντας τα χέρια ψηλά, σαν να είχαν πιάσει φωτιά τα μπατζάκια του...

-- Πάτα το κουμπί, πάτα το κουμπί, και περίμενε ν΄ ανάψει πράσινο!

Το πράσινο όμως δεν άναβε, ούτε και η πόρτα άνοιγε....

Φωνές από μέσα:

--Δεν ανοίγει; Κοίταξε την κάμερα, την κάμερα κοίτα..

--Ποιά κάμερα, ρέ φίλε;

--Επάνω δεξιά…

Παρ΄όλα αυτά, η πόρτα δεν άνοιγε, πιθανόν γιατί στραβοκοίταξα την κάμερα και μ΄ έγραψε στον "Τειρεσία των υπόπτων…"

Μια υπάλληλος πάτησε ένα κουμπί από μέσα, «άνοιξε σουσάμι», και επί τέλους μπήκα. Περίμεναν καμιά 15αριά πελάτες, οί περισσότεροι φουρτουνιασμένοι βλέποντας την κατάσταση. Έβγαλα χαρτάκι προτεραιότητας και κάθισα να ηρεμήσω. Οί σφυγμοί μου πρέπει να είχαν χτυπήσει κόκκινο. Στην συνέχεια άρχισαν να έρχονται κι΄ άλλοι πελάτες. Ο υπάλληλος το βιολί του, κάθε τόσο να φωνάζει στους εγκλωβισμένους:

--Βγάλε τα γυαλιά σου, βγάλε το καπέλο σου, κοίτα πάνω την κάμερα…( πάλι καλά πού δεν τούλεγε , βγάλε την τσατσάρα σου καί ίσωσε την χωρίστρα σου...)

Παραδίπλα, φώναζε και η καθαρίστρια…

«Είπαμε κύριε, βγάλτε τα γυαλιά σας…

Κρατούσε μάλιστα και μια σκούπα σαν ακόντιο, ( καί πολύ την φοβήθηκα ), πιθανώς για να εφορμήσει επί ληστών ! Άλλο τώρα πού αν έμπαινε κανένας κουκουλοφόρος θα τρύπωνε κάτω από τό τραπέζι…

Δεν άντεξα μ΄ αυτό το κουτσοβλάχικο μπάχαλο. Πήγα στον Διευθυντή και τον ρώτησα ευθέως, γιατί έβαλαν αυτό το σύστημα, και μάλιστα χωρίς να ενημερώσουν πρίν τούς πελάτες τους.

Ο κ. Διευθυντής ( με «Δ» κεφαλαίο), με κοίταξε σαν μυρμήγκι ξεστρατημένο, και μού είπε περιφρονητικά:

--Πηγαίνετε έξω κύριε…

--Δεν κατάλαβα, του είπα. Από πού να πάω έξω; Από το σπίτι σου, ή από το μαγαζί σου;

--Κύριε, το βάλαμε για τις ληστείες, μού είπε ο κ.Δ. αλλάζοντας ύφος, μά επί τέλους δεν το καταλαβαίνετε;

--Και τα ατομικά μας δικαιώματα κύριε, πού πάνε; Πού θα σταματήσει επί τέλους αυτό τό κακό; Δεν υπήρχαν άλλα μέτρα φύλαξης, έπρεπε να φωτογραφίζετε όλο τον κόσμο, δικαίους και αδίκους;

( τά υπόλοιπα ο άγνωστος φίλος δεν μού τά έγραψε, προφανώς γιατί δεν έβγαινε καί νόημα. Σκέφθηκα μόνο, μά καλά αυτές οί περίφημες Αρχές προστασίας τού πολίτη, αυτά δεν τα βλέπουνε;

Μόνο τίς κάμερες τίς Αστυνομίας βλέπουνε πού σωστά μπαίνουν μπροστά αλλά σε δεδομένες διαδηλώσεις, καί όχι "τσάκα-τσούκα" να φωτογραφίζουμε όλους σάν κοινούς εγκληματίες. Χώρια καί η καθυστέρηση...)



Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008

"Σεισμοί κατά τόπους" , μία αναφορά τού Ευαγγελίου πού πιθανό νά έχει σχέσει καί με την εποχή μας...



HTML clipboar

Προβληματισμός στό ΒΑΝ , καί μακάρι να είναι συνηθισμένος γήϊνος θόρυβος καί λάθος εκτίμηση...


Μικροί ή μεγάλοι σεισμοί εγίνονταν πάντοτε στόν πλανήτη μας.

Αλλά κάποιοι απ΄ αυτούς, βλεπόμενοι μέσα από τα λόγια τού Χριστού στήν "περί τοπικών σεισμών" προφητική αναφορά του ( Ματθ. κδ΄ 7 ), αναδεικνύουν έναν άλλο τρόπο σκέψεως πού θά έπρεπε να έχουμε, μπροστά στό απεχθές σεισμικό φαινόμενο...


===========================================

Η σιωπή του κ. Βαρώτσου και η εγρήγορση των σεισμολόγων...


Αμετακίνητη παραμένει η ομάδα ΒΑΝ στην άποψη να μη δοθεί περισσότερη δημοσιότητα στο προσεισμικό σήμα SES το οποίο κατεγράφη από δέκτη σταθμού της στις 7Οκτωβρίου 2008.

Παρά το γεγονός ότι αποτελεί πάγια τακτική του καθηγητή Παναγιώτη Βαρώτσου εδώ και αρκετά χρόνια, να μην κοινοποιείται κανένα στοιχείο από μέλος της ομάδας του ή τον ίδιο,το τελευταίο σήμα που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του πανεπιστημίου Κορνέλ πυροδότησε το ενδιαφέρον του τύπου, με αποτέλεσμα …ακολουθία δημοσιευμάτων σε ’’μπλόγκς’’ και έντυπα.

Πρόκειται για ένα σήμα το οποίο ελήφθη από βαθμολογημένο σταθμό της ομάδας- ελάχιστοι δυστυχώς λειτουργούν ακόμα- και ως εκ τούτου τα δεδομένα του μπορούν να ληφθούν υπ’ όψιν ως ασφαλή σε μεγάλο βαθμό.

Το τελευταίο φαίνεται να ενεργοποίησε τους δημοσιογράφους οι οποίοι ενημερωμένοι από γνώστη του αντικειμένου – υπάρχουν πολλοί που παρακολουθούν πλέον την ιστοσελίδα του Κορνέλ επιστήμονες και μη- έσπευσαν να δώσουν διαστάσεις στο θέμα.

Συγκρινόμενο το σήμα αυτό με άλλο που είχε ληφθεί στο παρελθόν και αναλογούσε σε ισχυρό σεισμό μετά πάροδο δύο μηνών από τη λήψη του, είναι πολύ μεγαλύτερο, γεγονός που καθιστά κατανοητό το έντονο ενδιαφέρον όχι μόνον των συγκεκριμένων ερευνητών αλλά και της επιστημονικής κοινότητας γενικότερα και φυσικά των δημοσιογράφων.


Παλαιότερο σήμα της ομάδας ΒΑΝ (2007), που αντιστοιχεί σε
σεισμό της τάξης των 6,6R.




Το νέο σήμα της 9ης Οκτωβρίου 2008 που κατέγραψε η ομάδα ΒΑΝ και του οποίου το υψηλό ( 2πλάσιο σχεδόν ) μέγεθος εγγραφής, συγκρινόμενο με τον παλαιότερο πίνακα, δικαιολογεί την εγρήγορση των σεισμολόγων...


Το ευχάριστο στην παρούσα φάση, είναι η ομαλοποίηση των σχέσεων μεταξύ των συνεργαζόμενων σεισμολόγων με την ομάδα ΒΑΝ και των υπευθύνων φορέων της πολιτείας.

Κάτι τέτοιο φαίνεται να αποτελεί και την ασφαλιστική δικλείδα σε ό,τι αφορά την ηρεμία των πολιτών, εφ’ όσον οι συνεργαζόμενοι με τον καθηγητή σεισμολόγοι είναι αποφασισμένοι να ενημερώσουν έγκαιρα την κοινή γνώμη, εάν και εφ’ όσον επιβεβαιωθούν τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους.

Οποιαδήποτε άλλη ενέργεια θεωρείται παρακινδυνευμένη και απορριπτέα επιστημονικά .

Όπως μας διαβεβαίωσαν δύο από τους πλέον εγκρίτους σεισμολόγους, που έχουν άμεση ενημέρωση από την ομάδα ΒΑΝ, μετά την πάροδο δύο τουλάχιστον εβδομάδων και την ανάλογη επεξεργασία νέων δεδομένων που θα προκύψουν, θα μπορέσουν να αποφανθούν με περισσότερη σιγουριά εάν πρόκειται για επερχόμενο σημαντικό γεγονός, ή καταγραφή θορύβου, ασχέτου με σεισμική δραστηριότητα και επομένως η όλη υπόθεση να ενταχθεί στην υπαρκτή πιθανότητα λάθους με αποτέλεσμα η ανησυχία τους και ο ’’συναγερμός’’ να κλείσουν εκεί.


Ο Θεός να μή επιτρέψει να ξαναδούμε τέτοια περίπτωση...


Σε κάθε περίπτωση οι συνεργάτες της zougla.gr που παρακολουθούν εδώ και πολλά χρόνια τις προσπάθειες της συγκεκριμένης ερευνητικής ομάδας θα σας κρατούν ενήμερους.

Δύο από τους σεισμολόγους που παρακολουθούν το φαινόμενο μας διαβεβαίωσαν ότι εάν προκύψει οποιοδήποτε στοιχείο που θα μπορούσε να ενδιαφέρει την κοινή γνώμη, θα πάρουν την ευθύνη να ενημερώσουν πέραν των αρμοδίων και τους πολίτες.

Αυτό το τελευταίο είναι και το πιο καθησυχαστικό απέναντι σε ανεύθυνα και αόριστα δημοσιεύματα, το οποία μόνο ανησυχία μπορούν να προκαλέσουν και να απορρυθμίσουν τις ενέργειες της ερευνητικής ομάδας.

Διαβάστε επίσης:

Ο καθηγητής Π. Βαρώτσος και τα δημοσιεύματα

http://www.zougla.gr/news.php?id=12139


===================================================

ΣΕΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΑΞΑΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ...


Οι σεισμοί συνδέονται με την ζωή των ανθρώπων σε όλες τις ιστορικές περιόδους. Η ιστορία διασώζει μνήμες τέτοιων καταστρεπτικών σεισμών που είχαν φοβερές συνέπειες και σε ανθρώπους και σε άλλα αντικείμενα.

Μέσα στο Συναξάρι της Εκκλησίας, που διαβάζεται καθημερινά κατά την ακολουθία του Όρθρου, διασώζονται οι μνήμες τέτοιων φοβερών σεισμών. Και το ότι ετέθησαν στο Συναξάρι, αυτό ήταν έκφραση της ευγνωμοσύνης προς τον Θεό για την σωτηρία, αλλά και της παρακλήσεως προς Αυτόν για να μη συμβούν εκ νέου τέτοιες καταστροφικές ενέργειες.

Ο αείμνηστος Πρωτ. π. Ιωάννης Ράμφος σε μια μελέτη με τίτλο “Μνήμαι σεισμών” κάνει λόγο για τους σεισμούς οι οποίοι πέρασαν μέσα στα συναξάρια της Εκκλησίας. Στο τέλος δε έχει συμπεριλάβει και ειδική ακολουθία την οποία εποίησε ο αείμνηστος υμνογράφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας μοναχός Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης.

Η ακολουθία αυτή τιτλοφορείται: “ικετήριος και ευχαριστήριος” και έγινε “εις ανάμνησιν των εν έτει 1953 γενομένων σεισμών εις τας Ιονίους Νήσους, Κεφαλληνίαν, Ζάκυνθον και Ιθάκην” και ψάλλεται την 11ην Αυγούστου.

Στην συνέχεια του κειμένου αυτού θα ήθελα να αναφερθώ στους σεισμούς που μνημονεύονται στο εκκλησιαστικό Μηνολόγιο.

α) Δύο σεισμοί έγιναν, την 25η Σεπτεμβρίου:

“ανάμνησις του μεγάλου σεισμού, εν ή τελείται η εν τω αέρι αρπαγή του παιδός...”

και την 26η Ιανουαρίου: “μνήμη του μεγάλου σεισμού”.

Μερικοί ισχυρίζονται ότι πρόκειται για έναν σεισμό, που άρχισε την 26η Σεπτεμβρίου και τελείωσε την 26η Ιανουαρίου, αλλά ο αείμνηστος π. Ιωάννης Ράμφος ισχυρίζεται ότι πρόκειται για δύο σεισμούς, από τους οποίους ο πρώτος (25 Σεπτεμβρίου) συνεχίστηκε για τέσσερεις μήνες, και ο δεύτερος (26 Ιανουαρίου) συνεχίστηκε για τρεις μήνες, οπότε υπήρξαν δύο κύριοι σεισμοί με τις μετασεισμικές δονήσεις τους. Ο πρώτος έγινε στην αρχή της βασιλείας του Θεοδοσίου του Β' (408-450) και ο δεύτερος στο τέλος της βασιλείας του.

Ο χρονογράφος Θεοφάνης διασώζει την πληροφορία ότι τόσο φοβήθηκαν οι Βυζαντινοί από τον σεισμό της 25ης Σεπτεμβρίου, ώστε έφυγαν έξω από την πόλη “καί ήσαν διημερεύοντες σύν τω επισκόπω εν ταις προς Θεόν δεήσεσι λιτανεύοντες”.

Μάλιστα, κατά την διάρκεια της λιτανείας “κυμαινομένης της γης και παντός του λαού κράζοντος το Κύριε, ελέησον” ένα μικρό παιδί ηρπάγη στον αέρα και άκουσε μία θεϊκή φωνή που του έλεγε να αναγγείλη στον επίσκοπο και τον λαό να ψάλλουν τον ύμνο “άγιος ο Θεός, άγιος ισχυρός, άγιος αθάνατος, ελέησον ημάς, μηδέν έτερον προστιθέντας”, επειδή μερικοί αιρετικοί “θεοπασχίται” προσέθεταν το “σταυρωθείς Θεός”.

Ο ύμνος αυτός, χωρίς την προσθήκη “σταυρωθείς Θεός”, με εντολή του Πατριάρχου Πρόκλου και της βασίλισσας Πουλχερίας θεσπίστηκε να ψάλλεται σε ολόκληρη την τότε αυτοκρατορία.

Κατά την διάρκεια του σεισμού της 26ης Ιανουαρίου γκρεμίστηκαν τα τείχη της Κωνσταντινουπόλεως, πολλά τμήματα της Πόλεως και πολλές οικίες, καθώς επίσης “ο λιμήν των Τρωαδισίων και το Χαλκούν Τετράπυλον”.

β) Ο σεισμός της 7ης Οκτωβρίου του έτους 524

επί του αυτοκράτορος Ιουστινιανού του Α'. Στα Συναξάρια γράφεται “μνήμη της μετά φιλανθρωπίας επενεχθείσης ημίν φοβεράς απειλής του μεγάλου σεισμού”.

γ) Ο σεισμός της 26ης Οκτωβρίου του έτους 740 μ.Χ.

Ο σεισμός αυτός διήρκησε επί ένδεκα ή δώδεκα μήνες. Ο χρονογράφος Θεοφάνης γράφει: “επτωήθησαν εκκλησίαι και μοναστήρια, λαός τε πολύς τέθνηκεν”. Έπεσαν πολλοί ανδριάντες “τά τε χερσαία της πόλεως τείχη και πόλεις και χωρία εν τη Θράκη και η Νικομήδεια εν Βιθυνία και η Πραίνετος και η Νίκαια, εν ή μία εσώθη Εκκλησία”. Μάλιστα παρατηρήθηκε και αλλαγή των ορίων της θαλάσσης σε μερικά σημεία.

Σε ανάμνηση αυτού του μεγάλου και φοβερού σεισμού, ο υμνογράφος της Εκκλησίας άγιος Ιωσήφ συνέγραψε ειδικό κανόνα, ο οποίος ψάλλεται την 26η Οκτωβρίου, κατά την οποία ψάλλουμε και την ακολουθία του αγίου Δημητρίου, και διασώζεται μέχρι σήμερα.

δ) Ο σεισμός της 14ης Δεκεμβρίου του έτους 557 μ.Χ.

Στο Συναξάρι της Εκκλησίας γράφεται:

“Μνήμη της μετά φιλανθρωπίας επενεχθείσης ημίν φοβεράς απειλής του σεισμού, ής παρ’ ελπίδα πάσαν ελυτρώσατο ημάς ο φιλάνθρωπος Κύριος”.

Πρόκειται για έναν φοβερό σεισμό που διήρκησε δέκα ημέρες. Ο χρονογράφος Θεοφάνης αναφέρει ότι έπαθαν μεγάλες ζημιές τα δύο τείχη της Κωνσταντινουπόλεως, κατέπεσαν πολλές Εκκλησίες, θυσιαστήρια των Εκκλησιών και Κιβώρια, ισοπεδώθηκαν ολόκληρες περιοχές, γι’ αυτό γράφει:

“καί ουκ ήν τόπος ή προάστειον, ό ουκ έπεσεν από της φοβεράς απειλής του σεισμού”.

Τόσο μεγάλος και φοβερός ήταν ο σεισμός ώστε “ου μέμνηται άνθρωπος επί της γης εν τη γεννεά εκείνη”. Ο αυτοκράτωρ Ιουστινιανός ο Α' “ουκ εφόρεσε το στέμμα επί ημέρας μ’ (σαράντα), αλλά και τη αγία του Χριστού γεννήσει χωρίς αυτό (τό στέμμα) προσήλθεν εν τη Εκκλησία”.

Ο Κεδρηνός αναφέρει ότι χωρίς στέμμα προσήλθε και κατά τον εορτασμό των Θεοφανείων. Φαίνεται ότι έγινε μεγάλη καταστροφή και υπήρξαν πολλά ανθρώπινα θύματα.

ε) Ο σεισμός της 9ης Ιανουαρίου του έτους 870 στην αρχή της βασιλείας του Βασιλείου του Α' ήταν διαρκείας σαράντα ημερών. Δηλαδή οι μετασεισμικές δονήσεις κράτησαν σαράντα ημέρες.

Ο χρονογράφος Νικήτας Παφλαγών, αφού τον αποκαλεί “φρικωδέστατον”, λέγει:

κατεδαφίσθηκαν πολλές Εκκλησίες, στοές και οικίες “κτηνών τε και ανθρώπων αμύθητος γέγονε πανωλεθρία” και αυτός ο Ναός της Αγίας Σοφίας διακινδύνευσε να ραγίση, εάν οι κρατούντες δεν τον επιμελούντο.

στ) Ο σεισμός της 17ης Μαρτίου του έτους 790, κατά τους χρόνους του Κωνσταντίνου του Βασιλέως.

ζ) Ο σεισμός της 16ης Αυγούστου του έτους 542.

Μάλιστα οι χρονογράφοι Γεδεών και Θεοφάνης στις περιγραφές τους ομιλούν για σεισμό φοβερό κατά τον οποίον γκρεμίστηκαν Εκκλησίες, σπίτια και το τείχος της Κωνσταντινουπόλεως “καί απέθανον πολλοί και εγένετο φόβος μέγας”.

Ο σεισμός αυτός κράτησε σαράντα ημέρες. Ο Θεοφάνης γράφει: “καί προς ολίγον οι άνθρωποι κατενύγησαν λιτανεύοντες και προεδρεύοντες και εις τας εκκλησίας μένοντες, και φιλανθρωπίας Θεού γενομένης επί το χείρον γεγόνασι”.

Οι πληροφορίες αυτές τις οποίες συνεγκέντρωσε ο αείμνηστος π. Ιωάννης Ράμφος είναι πολύ σημαντικές και μας δίδουν την δυνατότητα να κάνουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις, οι οποίες βέβαια έχουν σχέση και με τους συγχρόνους σεισμούς.

* * *

1. Η Εκκλησία υπενθυμίζει κάθε χρόνο στους πιστούς της τις ημέρες των φοβερών σεισμών, που αναφέραμε, ώστε αφ’ ενός μεν να ευχαριστήσουν οι πιστοί τον Θεό για την σωτηρία των επιζώντων ανθρώπων, αφ’ ετέρου δε να παρακαλέσουν τον Θεό και για τις ψυχές των φονευθέντων, και για να μην επιτρέψη πάλι την ενεργοποίηση αυτών των φοβερών σεισμών.

2. Οι σεισμοί ήταν πάντοτε συνδεδεμένοι με την ζωή των ανθρώπων και βέβαια είχαν αρνητικές και θετικές συνέπειες.

Ως Χριστιανοί, χωρίς να αρνούμαστε αυτές τις απόψεις των επιστημόνων, δεχόμαστε ότι όλα αυτά τα γεωλογικά φαινόμενα (βροχή, αέρας, χαλάζι), όπως και άλλα παρόμοια, γίνονται μέσα στην δημιουργική, κυβερνητική και σωτηριώδη ενέργεια του Θεού, ο Οποίος επεμβαίνει όπου χρειάζεται, με σκοπό την διατήρηση της βιολογικής ζωής και την σωτηρία των ανθρώπων.

3. Οι σεισμοί, κατά το Συναξάρι της Εκκλησίας, συνδέονται με την φιλανθρωπία και τους οικτιρμούς του Θεού.

Δεν μπορούμε να εισέλθουμε στον σκοπό της Προνοίας του Θεού και να ερευνήσουμε γιατί επιτρέπει και παραχωρεί ο Θεός την εμφάνιση ενός σεισμού, κατά το ψαλμικό: “ο επιβλέπων επί την γήν και ποιών αυτήν τρέμειν”. Πάντως μέσα από τους σεισμούς της γής, γίνονται και άλλες σεισμικές δονήσεις, πνευματικές και σωτηριώδεις, σώζονται ποικιλοτρόπως οι άνθρωποι με την φιλανθρωπία του Θεού.

4. Οι Χριστιανοί της εποχής εκείνης ήξεραν να αντιμετωπίζουν όλα τα θέματα, ακόμη και αυτούς τους σεισμούς, με την δέουσα προσοχή και το εκκλησιαστικό τους φρόνημα.

Από την πρώτη ώρα έκαναν λιτανείες και προσευχές. Μάλιστα, κατά την διάρκεια των λιτανειών, όπως είδαμε, είχαμε και θαυματουργικές εκδηλώσεις, ήτοι την αρπαγή του παιδιού και την θέσπιση του ορθοδόξου τρισαγίου ύμνου. Γι’ αυτό και υπάρχουν τροπάρια, Κανόνες, παρακλήσεις, ευχές για την περίπτωση σεισμών.

Εκτός από μερικές περιπτώσεις, που είδαμε στην Τηλεόραση, κατά τις οποίες οι διασωθέντες ευχαριστούσαν τον Θεό, δεν είδαμε αυτές τις λιτανείες, τις προσευχές, ή και αυτές που έγιναν δεν θεώρησαν καλό να τις δείξουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Οπότε αυτό δείχνει την διαφορά της νοοτροπίας των ανθρώπων της τότε και της σύγχρονης εποχής.

5. Οι σεισμοί και ο τρόπος αντιμετωπίσεώς τους δείχνει και μια άλλη πραγματικότητα. Οι χρονογράφοι μας λένε ότι κατά την διάρκεια των σεισμών οι άνθρωποι κατενύγησαν, έκαναν προσευχές, μετανόησαν, αλλά “καί πάλιν φιλανθρωπίας Θεού γενομένης επί το χείρον γεγόνασι”, δηλαδή όταν ο Θεός με την φιλανθρωπία Του σταμάτησε τους σεισμούς, τότε όχι μόνον επανήλθαν στην προηγούμενη ζωή της αμαρτίας, αλλά έκαναν και χειρότερα. Δείχνει αυτό την τρεπτότητα των ανθρώπων και την σκοπιμότητα που δείχνουν σε διάφορες φάσεις της ζωής τους.

* * *

Να παρακαλούμε τον Θεό να μας απαλλάξει από τους σεισμούς, ή να τους περιορίση και ο Ίδιος να επεμβαίνη θαυματουργικά, καθώς επίσης να μας βοηθά για να υπερβαίνουμε τον φόβο του θανάτου, αφού αυτός ο φόβος δημιουργεί πανικό, απελπισία και όλα τα παρεπόμενά τους.

Να ευχηθούμε στον Θεό να αναπαύση τις ψυχές των ανθρώπων που πέθαναν μέσα στα συντρίμια των κατεδαφισθέντων οικοδομημάτων, καθώς επίσης να δίδη κουράγιο στους πονεμένους και να επουλώση γρήγορα τις πληγές τους.

Να παρακαλέσουμε ακόμη τον Θεό να φωτίση τους μηχανικούς να κάνουν καλά το καθήκον τους, αλλά και να προσφέρη τα πνευματικά Του αγαθά σε αυτούς που με κίνδυνο της ζωής τους έσωσαν και βοήθησαν ποικιλοτρόπως τους εγκλωβισθέντας αδελφούς μας.

“Έτι δεόμεθα υπέρ του διαφυλαχθήναι την πόλιν ταύτην, και πάσαν πόλιν και χώραν από λοιμού, λιμού, σεισμού, καταποντισμού, πυρός, μαχαίρας, επιδρομής αλλοφύλων, εμφυλίου πολέμου και αιφνιδίου θανάτου· υπέρ του ίλεων, ευμενή και ευδιάλλακτον γενέσθαι τον αγαθόν και φιλάνθρωπον Θεόν ημών, του αποστρέψαι και διασκεδάσαι πάσαν οργήν και νόσον την καθ’ ημών κινουμένη· και ρύσασθαι ημάς εκ της επικειμένης δικαίας αυτού απειλής, και ελεήσαι ημάς”.

( Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου)


Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2008

Καλωσορίζουμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη στήν ταλαίπωρη Πολιτεία μας ! Ναί μέν, αλλά...


HTML clipboard



Η προηγούμενη περιοδεία τού Πατριάρχου μας κ. Βαρθολομαίου στό Άγιον Όρος, επάνω σ΄ ένα ταπεινό γαϊδουράκι καί είς "τύπον Χριστού", είναι κάτι πού ασφαλώς δέν μπορεί να επαναληφθεί μέσα στήν Πολιτεία μας...

Όμως τα δρακόντεια μέτρα φύλαξης πού διαβάζουμε παρακάτω δέν ταιριάζουν, νομίζουμε, με την απλότητα τής Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.

Καί μπορεί βέβαια ο Πατριάρχης να μή επιζητεί "μέτρα δρακόντων" γιά διαφύλαξή του από απρόβλεπτες ενέργειες ανθρώπων ή ομάδων πού θά ήθελαν να τόν αποδοκιμάσουν γιά τήν παρουσία του σε Οικουμενιστικές συμπροσευχές αιρετικών, αλλοτρίων, ακόμη καί αλλοδόξων, αλλά γιά λόγους ευπρεπούς φιλοξενίας νομίζουμε ότι δεν θα έπρεπε καί ο ζήλος τής Αστυνομίας να φθάσει καί στό άλλο άκρο...

Η Αστυνομία έχει βέβαια τήν ευθύνη γιά ότι συμβεί, καί εδώ συμφωνούμε!

Όμως, με διάκριση, μέ σύνεση, χωρίς αποκλεισμούς θρησκευομένων ανθρώπων πού θα ήθελαν νά ιδούν από κοντά τόν Πατριάρχη, καί να τού φιλήσουν έστω τό χέρι...

Αυτά πού δυστυχώς έχουμε παρακολουθήσει παλαιότερα να σπρώχνονται Χριστιανοί μέσα στήν Εκκλησία τού Αγίου Ανδρέα από αστυνομικούς πού δεν έχουν τήν Εκκλησιαστική γνώση τών τελουμένων μέσα στόν Ναό νομίζοντας ότι έχουν να κάνουν μέ γήπεδο, καί αποκλείοντας έτσι τούς Χριστιανούς από την Αγία Κοινωνία, νομίζουμε ότι δεν θα έπρεπε να ξανασυμβεί γιατί ζημιώνει καί το Σώμα καί τήν τοπική Εκκλησία...

Η Εκκλησία μέσα στόν χώρο της έχει την λειτουργική γραμμή, τάξη, καί Παράδοσή της, καί δεν θά έπρεπε για κανένα λόγο αυτή η τάξη να διαταράσσεται με αυστηρές λεκτικές αστυνομικές παραινέσεις απ΄ αυτές πού συνηθίζονται στόν δρόμο καί στίς διαδηλώσεις...

Υπήρξε όμως καί κάτι άλλο, πού συνέβη στίς μέρες μας, πού φανερώνει μία άνευ διακρίσεως επιχειρούμενη διαμαρτυρία...

Τίς μέρες αυτές λοιπόν, παραμονή τής Πατριαρχικής επίσκεψης, διάλεξαν κάποιοι Χριστιανοί να παρουσιάσουν ένα βιβλίο πού ελέγχει τόν κ. Βαρθολομαίο για τίς "μετά αιρετικών καί σχισματικών" συμπροσευχές του, κατά παράβαση σαφέστατων ιερών καί αρχαίων κανόνων τής Ορθοδόξου Εκκλησίας μας...



Καί μπορεί μέν ο συγγραφέας, ο εξ΄ Αιγίου κ. Σημάτης, νά είναι ένας εκλεκτός Θεολόγος, αλλά νομίζουμε ότι η πολυδιαφημιζόμενη παρουσίαση αυτού τού βιβλίου στίς ημέρες αυτές τής Πατριαρχικής επίσκεψης προφανώς γιά αντιπερισπασμό, δείχνει μία παιδικότητα χειρισμού τών διοργανωτών τού Συλλόγου "Κοσμάς Φλαμιάτος" πού ζημιώνει, αντί να προβληματίζει καί να ωφελεί...


Μέ λίγα λόγια, μέ απλά λόγια, κι άν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με...

Ήταν μία άκαιρη καί άσφαιρη εκδήλωση δυό μέρες πρό τού ερχομού τού Πατριάρχου, καί στό ίδιο ακριβώς ξενοδοχείο, να γίνει ότι έγινε...


Συγχωρείστε με άν δυσαρέστησα κάποιους, αλλά είπα την άποψή μου χωρίς φόβο, χωρίς δόλο, καί χωρίς "εμπαθές πάθος"...


==========================================

ΔΡΑΚΟΝΤΕΙΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ

Δρακόντεια θα είναι τα μέτρα Ασφαλείας που θα λάβουν οι τοπικές αρχές, για όσο χρονικό διάστημα ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος θα βρίσκεται στην περιοχή, επισκεπτόμενος την Πάτρα για τον εορτασμό των 100 χρόνων από τη θεμελίωση του νέου Ιερού Ναού του Αγίου Ανδρέα.

Η Αστυνομική δύναμη της περιοχής θα ενισχυθεί με δυνάμεις από όμορες διευθύνσεις αλλά και από την Αθήνα με ειδικά εκπαιδευμένους άνδρες, οι οποίοι θα αναλάβουν την φύλαξη του κ.κ. Βαρθολομαίου. Από την Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας δεν δίνονται, όπως είναι φυσικό, λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό που έχει γίνει και ο Αστυνομικός Διευθυντής Αχαΐας Σωτήρης Χρονόπουλος αρκέστηκε να δηλώσει ότι «Έχουν ληφθεί ιδιαίτερα μέτρα Τροχαίας και Ασφάλειας για την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Πάτρα».

Στόχος των Αρχών πάντως είναι να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα κατά την επίσκεψη του κ.κ. Βαρθολομαίου στην Πάτρα και για τον λόγο αυτό θα υπάρχουν ένστολοι αλλά και άνδρες με πολιτικά σε όλους τους χώρους που θα επισκεφτεί η πολυπληθής αποστολή. Επί ποδός θα βρίσκεται και όλο το προσωπικό της τροχαίας Πατρών, έτσι ώστε να μην υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα στις διαδρομές που θα ακολουθήσει η Πατριαρχική αποστολή, ενώ γερανός θα απομακρύνει τα αυτοκίνητα που θα έχουν σταθμεύσει σε χώρους όπου δεν θα επιτρέπεται.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και με αστυνομικούς οι οποίοι με πολιτικά θα κυκλοφορούν ανάμεσα στο πλήθος, ενώ άνδρες των ειδικών δυνάμεων, θα βρίσκονται σύμφωνα με πληροφορίες, ακροβολισμένοι σε καίρια σημεία.

http://www.patranews.gr/news.asp?ID=10770