Δευτέρα 28 Ιουλίου 2008

Φρέσκα και καλά νέα ! Οί Αφγανοί πάνε στο Αφγανιστάν, και οί Πατρινοί μένουν στο χωριό τους…


HTML clipboard











Ομάδες Αφγανών καθώς ετοιμάζονται να αναχωρήσουν με το Ασιατικό Orian Express των δουλεμπόρων για να έλθουν στην χώρα της μεγάλης Δημοκρατίας και φαιδράς πορτοκαλέας, ( τουτέστιν στην Ελλάδα…)

ΑΠΟΦΑΣΗ : Μέσα σε 4 μήνες θα έχουμε τον νέο καταυλισμό «άνευ δουλεμπόρων και εμπορίας ανθρώπων…». Να το δούμε και να μη το πιστεύουμε…

-----------------------------------------------

Η επικείμενη δημιουργία σταθμού φιλοξενίας των Αφγανών, με αυστηρά κριτήρια λειτουργίας, με την παράλληλη κατεδάφιση του υπάρχοντος της Ηρώων Πολυτεχνείου, ήταν το κυριότερο σημείο της άτυπης συνάντησης μεταξύ του υπουργού Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλου και των φορέων της περιοχής, στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα όπου και συμφώνησαν για παρεμβάσεις που θα κινούνται στους παρακάτω άξονες:

1.Επιτάχυνση των διαδικασιών χορήγησης πολιτικού ασύλου, με προτεραιότητα στους πρόσφυγες που διαμένουν στην Πάτρα.

2.Λήψη αυστηρών μέτρων ελέγχου στο λιμάνι της Πάτρας, ώστε να καταστεί μη προσπελάσιμο για τους πρόσφυγες που επιχειρούν παρανόμως να ταξιδέψουν προς την Ιταλία. Επίσης, εντατικοποίηση των ελέγχων της Αστυνομίας, σε όλες τις φάσεις ροής προσφύγων προς την πόλη.

3.Ανάγκη κατάργησης του υφιστάμενου καταυλισμού.

Επισημάνθηκε από τον Υπουργό η ανάγκη οργάνωσης ενός χώρου φιλοξενίας, με βάση τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία, που θα καλύπτει τις ανάγκες. Ο υπό σύσταση χώρος δεν θα βρίσκεται στον πολεοδομικό ιστό της Πάτρας, ούτε στις παρυφές της πόλης. Θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί υπό την πλήρη ευθύνη του κράτους.

Ο ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο νέος σταθμός φιλοξενίας θα βρίσκεται εκτός του πολεοδομικού ιστού της πόλης και θα κατασκευαστεί με κονδύλια του υπουργείου Εσωτερικών. Η χωρητικότητά του δεν θα ξεπερνά τα 800 με 1.000 άτομα, ενώ για την παραμονή των προσφύγων θ’ απαιτείται η παρουσίαση ειδικής ταυτότητας. Επίσης, ο σταθμός θα αστυνομεύεται, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθούν τα περιστατικά τα οποία καταγγέλθηκαν κατά το παρελθόν, ενώ την ευθύνη για την εύρεση του χώρου θ’ αναλάβει ο γ.γ. της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, Σπύρος Σπυρίδων.

Όπως γνωστοποιήθηκε, με την έναρξη λειτουργίας του σταθμού υποδοχής, θα πραγματοποιηθεί και η κατεδάφιση του ήδη υπάρχοντος.

ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ

Την ελπίδα τους, ότι τα μέτρα που αποφασίστηκαν θ’ αποδειχθούν και αποτελεσματικά, διατηρώντας όμως παράλληλα τις επιφυλάξεις τους, εξέφρασαν τόσο ο νομάρχης Αχαΐας Δημήτρης Κατσικόπουλος, όσο και ο δήμαρχος Πατρέων Ανδρέας Φούρας. Ο κ. Φούρας τόνισε ότι επιμένει στις θέσεις του και πως περιμένει πλέον από το υπουργείο Εσωτερικών να υλοποιήσει το σχεδιασμό του.

Στην αντίπερα όχθη, ο Νομάρχης Αχαΐας αναφέρθηκε στην ανάγκη της επίδειξης πολιτικής συνέπειας από το υπουργείο Εσωτερικών, όχι μόνο αναφορικά με την επιμέλεια του σταθμού υποδοχής, αλλά και με την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος.

«Ζητήσαμε και πήραμε δεσμεύσεις για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος, ενώ ξεκαθαρίσαμε ότι πρέπει να υπάρξει καλύτερος συντονισμός μεταξύ Λιμενικού και Αστυνομίας. Πάνω απ’ όλα, όμως, πρέπει τα μέτρα που θα ληφθούν να μη χαλαρώσουν, όπως έγινε πρόσφατα», κατέληξε ο κ. Κατσικόπουλος.

Η χρηματοδότηση κατασκευής του καταυλισμού θα γίνει από πόρους του υπουργείου Εσωτερικών ή ακόμη και μέσω χρηματοδότησης της Ε.Ε., αν και ανάλογα απαιτούμενα χρήματα δεν έχουν ακόμη εισπραχθεί από το ελληνικό κράτος.

Copyright © Εφημερίδα "Η Ημέρα"

Δευτέρα 21 Ιουλίου 2008

Γύρω – γύρω όλοι και στη μέση ο Μανώλης ( τουτέστιν οί Πατρινοί… ) Φούρας – Κυβέρνηση σημειώσατε « Χ ».


HTML clipboard

Εδώ, ο Διογένης, καθώς ψάχνει με το φανάρι του να βρεί τόπο για τους μετανάστες... ( για να βοηθήσει τον Φούρα, σύμφωνα και με την Κυβερνητική προτροπή « εμείς βάζουμε τα λεφτά κι΄ ο Φούρας να βρεί τόπο» ).

Πίσω του, κάποιοι γελούν συνωμοτικά και ευχαριστημένοι.

Ποιοί να είναι άραγε, δεν μπορούμε να διακρίνουμε…


HTML clipboard

Το θέμα κατάντησε πιά, για την περιοχή μας, από τραγελαφικό μέχρι τραγικό !

Το πρόβλημα ξεκινάει από την Αθήνα, και από τις καραβιές μεταναστών πού φθάνουνε στην ευρύτερη περιφέρειά της…

Από εκεί, διοχετεύονται και αμολιόνται για Πάτρα ( μια και δεν υπάρχουνε κατάλληλα αστυνομικά μέτρα να τους φράξουν τον δρόμο), και αφού φθάσουνε εδώ θέλουνε μετά να τους αναλαμβάνει εργολαβικά η Πάτρα και ο Δήμαρχός της, κι΄ άς τούς βάλει έστω και στο τσεπάκι του !

Στό μεταξύ έχουν καταστρέψει δεκάδες μουσαμάδες από νταλίκες, έχουν οδηγήσει σε φυλακές καί σε κατασχέσεις εκατοντάδων φορτηγών χιλιάδων ευρώ, οδηγώντας στίς φυλακές καί πολλούς ανεύθυνους, ενώ αυτοί όταν φθάνουν στα Δικαστήρια απελαύνονται ( στά αζήτητα ), ή καί αθωώνονται !

Αλλοίμονο δηλαδή στούς ιδιοκτήτες καί στούς οδηγούς φορτηγών...

Αλλά, πέραν τούτων...

Κάποιες κακές γλώσσες λένε, ότι σκοπίμως ζητάει η Κυβέρνηση να βρεί χώρο ο ίδιος ο Δήμος, ώστε σαν έλθει η ώρα της σύγκρουσης με τους κατοίκους συνοικιών να πληρώσει αυτός το πολιτικό κόστος με ότι αυτό συνεπάγεται για την πράσινη Δημαρχία του…

Μια και ουδείς τους θέλει στα πόδια του ( πέρα από τις κλασσικές πολυλογίες και από τήν μακρόθεν υποστήριξη…)

Άς θυμηθούμε τι έγινε με τους Ρομά παλαιότερα όταν ζητήθηκε να βρεθεί τόπος να πάνε, και καμία συνοικία δεν τους ήθελε, όλοι ξεσηκώθηκαν, κι΄ ακόμη τόπος δεν έχει βρεθεί, 4 χρόνια από τότε!





Εδώ, 4 ρομά ( ένας γιά κάθε χρόνο ), τό ρίξανε στό τραγούδι περιμένοντας τόν Δήμο Πάτρας να τούς βρεί καταυλισμό. Αυτοί προηγούνται καί οί Αφγανοί άς περιμένουν...

Πιστεύουν λοιπόν ότι τώρα θα βρεθεί χώρος για τους Αφγανούς και τους άλλους; Ή πετάνε στα σύννεφα, ή υπάρχει άλλη σκοπιμότητα, αλλιώς δεν εξηγείται το πράγμα…

Σε ποιό τόπο όμως να πάνε, κύριοι, πολιτικοί αρμόδιοι;

Αυτό δεν μας το λένε !

Στο Μπεγουλάκι να πάνε δεν τους θέλουν, στο Κάστρο τους προγκάνε, στην Τερψιθέα τους κυνηγάνε, στην Ελεκίστρα δεν θέλουν οί ίδιοι να πάνε ( δεν έχει λιμάνι ), στα Ψηλά Αλώνια ούτε να τους δούνε δεν θέλουν…

Γιατί μη ξεχνάμε πρέπει να… συμφωνήσουν κι΄ αυτοί, στο πού θα πάνε, έτσι απαιτεί βλέπετε και η ευγένεια !

Συνεπώς :

Πρέπει λοιπόν η Κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να βρεί αυτή τον χώρο, γιατί από πολιτική υπαιτιότητα δική της καταλήγουν στην Πάτρα οί λαθρομετανάστες, κι΄ άς μη τα ρίχνει όλα στον Δήμο της Πάτρας πού ασφαλώς κι΄ αυτός έχει τις κληρονομικές ευθύνες μιάς Δημαρχιακής ανοχής ( όταν ξεκίνησε το κακό), του πρώην Δήμαρχου Ανδρέα Καράβολα.…

Όμως, καταυλισμοί και σταθμοί υποδοχής λαθρομεταναστών φτιάχνονται και λειτουργούν στα θαλάσσια σύνορα της χώρας στο Αιγαίο, όπως Σάμος, Χίος, Λέρος, κλπ σύμφωνα και με τις αποφάσεις της ΕΕ.

Μήπως η Πάτρα μας έχει τίποτα σύνορα με την Τουρκία, το Αφγανιστάν, ή το Κουρδιστάν, και δεν το ξέρουμε;

Εάν όχι, τότε γιατί τούς αφήνουνε και φθάνουνε εδώ, επιβαρύνοντας τους κατοίκους αυτής της εγκαταλειμμένης πολιτείας προσθέτοντάς μας και νέα προβλήματα πάνω στα ήδη υπάρχοντα;

Ρωτάμε γιατί, και απάντηση ίσως να μη πάρουμε ποτέ. Όμως το θέμα παραμένει, και οί εξελίξεις του θα είναι στο τέλος άσχημες…

========================

Σε παρτίδα «πινγκ – πονγκ», ανάμεσα σε Δήμο Πατρέων και Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, εξελίσσεται το θέμα του καταυλισμού των λαθρομεταναστών στην Ηρώων Πολυτεχνείου και ειδικότερα τίνος αρμοδιότητα είναι να δώσει λύση.


Το «φιλέ» στην προκειμένη περίπτωση είναι οι κάτοικοι της Τερψιθέας, οι οποίοι βλέπουν το «μπαλάκι» να πηγαίνει μία από την πλευρά του Δήμου και μία από την πλευρά της Περιφέρειας.

Ο δήμαρχος Πατρέων Ανδρέας Φούρας απάντησε χθες στον γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Σπύρο Σπυρίδωνα, μετά τα όσα ανέφερε περί ευθύνης του Δήμου να βρει χώρο, στον οποίο, στη συνέχεια, θα δημιουργηθεί από την Περιφέρεια -με χρήματα που έχουν δεσμευτεί από το υπουργείο Εσωτερικών- σταθμός φιλοξενίας λαθρομεταναστών.

Ο Δήμαρχος, όπως αποκάλυψε, μίλησε με τον Περιφερειάρχη τηλεφωνικά και του ζήτησε να στείλει το αίτημά του γραπτώς. Στη συνέχεια δεσμεύτηκε ότι θα το βάλει πρώτο στην ημερήσια διάταξη του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να ληφθεί απόφαση από το Σώμα.
Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρέας Φούρας, «το 2005 ψηφίστηκε ένας νόμος, ο 3386, που περιγράφει τις ευθύνες όλων σ’ ένα τέτοιο θέμα, ενώ προσδιορίζει τις αρμοδιότητες και τις υποχρεώσεις».

τα χέρια, καθώς προβλέπει ποιος φορέας είναι υπεύθυνος για τη χωροθέτηση σταθμού φιλοξενίας μεταναστών. Ο κύριος Φούρας υποστήριξε πως σύμφωνα με το νόμο ορίζεται Διυπουργική Επιτροπή ως υπεύθυνη για να συνεδριάσει και να ορίσει το χώρο.

Ο Δήμαρχος Πατρέων κάλεσε την κυβέρνηση να λάβει τα μέτρα της και να μην μεταβιβάζει τις ευθύνες, ενώ -όπως τόνισε- σε καμία περίπτωση δεν θα παρανομήσουν αυτός ή το Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο κ. Ανδρέας Φούρας κινδυνεύει να κατηγορηθεί για παράβαση καθήκοντος, αν αποφασίσει μόνος του για το χώρο που θα γίνει ο νέος καταυλισμός, ενώ μπορεί να του επιβληθούν μέχρι και 2 χρόνια φυλάκισης.

ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ( ΤΩΡΑ ), ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Ευάγγελος Φλωράτος, ανέφερε πως η λύση στο πρόβλημα του καταυλισμού θα έπρεπε να έχει δοθεί εδώ και χρόνια από τον Δήμο.

«Ο Δήμος θα πρέπει να υποδείξει άμεσα χώρο», τόνισε ο κύριος Φλωράτος, προσθέτοντας πως είναι και παλαιότερη δική του πρόταση η δημιουργία σταθμού υποδοχής.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επικεφαλής της παράταξης «Τώρα, για την Πάτρα», Γιάννης Δημαράς, ο οποίος επισήμανε πως η άρνηση του Δήμου να ορίσει χώρο για να φύγει ο καταυλισμός της «ντροπής», δημιούργησε αυτήν την απελπιστική κατάσταση στην Ηρώων Πολυτεχνείου και στην παραλιακή ζώνη.

δημάρχους, καταλογίζει κι ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα Μπροστά», Κώστας Πελετίδης, τονίζοντας ότι «ο Δήμος όφειλε εδώ και 10 χρόνια να βρει τους χώρους για οργανωμένους σταθμούς φιλοξενίας» και πρόσθεσε πως «αφού δεν το έκαναν τότε, ας το κάνουν τουλάχιστον τώρα».

ΛΥΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ…


Από την πλευρά τους, οι κάτοικοι της Ηρώων Πολυτεχνείου φαίνεται πως παραμένουν στο πλευρό του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, όπως δήλωσαν από την πρώτη στιγμή μετά τη σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας. Οι κάτοικοι ζητούν από τον Δήμο Πατρέων να δείξει το κοινωνικό του πρόσωπο και να ορίσει άμεσα το χώρο για τη δημιουργία του σταθμού υποδοχής μεταναστών.

Πάντως, ζητούν τόσο από τον Δήμο όσο και από την Περιφέρεια να μην ρίχνουν τις ευθύνες ο ένας στον άλλον, αλλά να κάτσουν σ’ ένα τραπέζι για να βρουν λύση.




Copyright © Εφημερίδα "Η Ημέρα"


Κυριακή 13 Ιουλίου 2008

Χάος στήν παραλιακή. Μυρίζει μπαρούτι καί ουδείς, πραγματικά, ενδιαφέρεται...


HTML clipboard









HTML clipboard

Τά ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου... ( Εδώ, ακροβατικά Αφγανών στά κάγκελα τού λιμανιού )


ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΩΡΑ...

HTML clipboardHTML clipboard

HTML clipboard

Ζητούμε ανθρώπινα δικαιώματα γιά την Πάτρα, γιά εμάς,

καί τα παιδιά μας καί όχι μόνο γιά τούς ξένους...

"... Πλάκωσαν πού λέτε όλες οί φυλές τής γής πάνω σ΄ αυτή, τήν ξεχασμένη πολιτεία μας.

Αφγανοί, Κούρδοι, Ιρακινοί, Σομαλοί, Σουδανέζοι...( μόνο Κογκολέζοι δεν ήλθανε, αλλά μη στενοχωριέστε θά τούς δούμε κι΄ αυτούς ).

Δυστυχώς όμως, φαίνεται ότι σ΄ αυτή την κρίσιμη γιά εμάς εποχή, σε υπεύθυνα πόστα βρίσκονται άνθρωποι "κουκουσκιάχτηδες" φοβούμενοι μη χάσουν το image τους, τήν ψήφο τους, καί την θέση τους, πού ξέρουν να δείχνουν μέ το χέρι τους τήν κυβέρνηση τής Αθήνας...

Ουδείς τολμά να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά !

Καί η Αθήνα κοιμάται στόν ύπνο της.

Είναι άλλωστε τόσο μακριά από τα γραφεία τους καί τίς βίλες τους, τα όσα γίνονται καί συμβαίνουν εδώ στήν Πάτρα... Μόνο ο απόηχός τους πιθανόν νά φθάνει ώς εκεί πάνω, εάν φθάνει...

Φοβούνται κάποιοι να περάσουν σε νόμιμη αντιπαράθεση μέ τούς παράνομους μετανάστες, φοβούνται "τό πολιτικό κόστος" πού οί δουλέμποροι τεχνηέντως καί παπαγαλοειδώς επισείουν, για να κάνουν καλά την δουλειά τους καί να τα οικονομάνε πουλώντας καί ξεπουλώντας ανθρώπους...

Φοβούνται ακόμη, "μή τούς πούνε" καί "μή τούς κάνουνε..." , κι΄ έτσι οδήγησαν αυτή την πολιτεία καί τούς κατοίκους της παραλιακής, σ΄ αυτό το απερίγραπτο χάλι...

Η Πολεοδομία, πού άλλες φορές εφαρμόζει αυστηρά τόν νόμο καί γκρεμίζει τα σπίτια των φτωχών, τώρα παίζει κι΄ αυτή μιά παράξενη, πολιτική προφανώς, διπλωματία...

"Ναί μέν, αλλά ξέρετε..." .

Ο κόσμος όμως ξέρει καί βλέπει γιατί καί ποιός προστατεύει αυτή την παρανομία, καί γιατί δεν εκτελείται, ώς όφειλε, η κατεδάφιση του παράνομου καταυλισμού...

Εν τω μεταξύ φορτηγά με κιβώτια μπύρες καί τρόφιμα ξεφορτώνονται τίς νύκτες, καί άγνωστο μέ ποιά χρήματα ξεπληρώνονται από "τούς φτωχούς μετανάστες...".

Κινητά τηλέφωνα δουλεύουν στό φούλ, καί δορυφορικά πιάτα, ψυγεία, καί κλιματιστικά εγκαθίστανται παρανόμως, κλέβοντας ρεύμα από την ΔΕΗ καί νερό από την ΔΕΥΑΠ καί ουδείς συλλαμβάνεται, την ώρα πού εάν ένας πολίτης κάνει το ίδιο θα οδηγηθεί στό Αυτόφωρο!

Μάς εμπαίζουν ειρωνικά μέσα στά σπίτια μας, καί μέσα στά μάτια μας.

Μάς κάνανε μειονότητα, λές καί αυτοί κυβερνάνε !

Επιτέλους, δικαίως διερωτώνται πολλοί: "

Υπάρχει Κράτος εδώ, ή απουσιάζει σε μακρόχρονες διακοπές; "

Ιδιοκτήτες βλέπουν να καταπατούνται οί περιουσίες τους καί να μή βρίσκουν πουθενά τό δίκιο τους.

Κάτοικοι βρίσκονται κλειδαμπαρωμένοι στα σπίτια τους καί διστάζουν να βγάλουν τα παιδιά τους να πάνε στό σχολείο, νά πάνε μιά βόλτα όπως σάν πολίτες μιάς ελεύθερης
πολιτείας δικαιούνται...

Συμπολίτες κλείνουν τα παράθυρά τους να μή βλέπουν οί ίδιοι καί τα παιδιά τους κάθε διακίνηση ναρκωτικών, κάθε αισχρότητα, καί κάθε αναισχυντία καί ανωμαλία πού βλέπουν να γίνεται, από ψευδομετανάστες δίπλα τους...

( Έχουν καί μιά κατσίκα στό ποτάμι γιά "τέτοιους ανομολόγητους σκοπούς", λένε κάποιοι πού πολλά γνωρίζουν...).

Βάρβαροι καί απολίτιστοι λαοί πού θέλει η μούρη τους καί Ευρώπη !

Σκεπτόμαστε, μήπως εάν διαμαρτυρόμαστε σε καμιά οργάνωση γιά "τα δικαιώματα τών ζώων" καί της ταλαιπωρημένης κατσίκας, ίσως βρίσκαμε το δίκιο της, μιά καί "στα δικαιώματα των ανθρώπων" βρίσκουνε το δίκιο τους μόνο Αφγανοί, καί όχι οί Πατρινοί...

Επιτέλους εμείς δεν έχουμε "ανθρώπινα δικαιώματα;

"Έχουν οί Κούρδοι, έχουν οί Αφγανοί, οί Σομαλοί, καί όλος ο συρφετός τών τεμπέληδων πού συνωστίζονται στόν καταυλισμό, κι΄ εμείς, οί συμπολίτες σας, οί κάτοικοι αυτής της πολιτείας, δέν έχουμε καθόλου δικαιώματα;

Προϊστάμενε της Πολεοδομίας εσύ τι λές;

( Πολιορκούμενοι Πατρινοί συμπολίτες σας )


HTML clipboard


ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΥΛΙΣΜΟ

Οι κάτοικοι της οδού Ευρώτα καταγγέλλουν την Υπηρεσία για τη μη κατεδάφιση του καταυλισμού. Την εισαγγελική εντολή περιμένουν οι υπηρεσίες. Τη Δευτέρα αναμένονται τα σπουδαία όσον αφορά στο θέμα της κατεδάφισης του καταυλισμού της Ηρώων Πολυτεχνείου, καθώς θα φτάσει στα γραφεία της Πολεοδομίας Πατρών η σχετική εισαγγελική εντολή του εισαγγελέα Πρωτοδικών Γ. Μπισμπίκη. Όμως, εκτός από αυτό το έγγραφο, στην Πολεοδομία την ίδια ημέρα θα φτάσει και μήνυση των κατοίκων της περιοχής πέριξ του καταυλισμού, οι οποίοι με αυτό τον τρόπο διαμαρτύρονται για τη μη εκτέλεση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης. Οι κάτοικοι της περιοχής είχαν χθες συνάντηση με τον κ. Μπισμπίκη στο γραφείο του, ο οποίος τους ενημέρωσε ότι η εντολή του είναι να κατεδαφιστεί ο καταυλισμός: "Ο κ. Μπισμπίκης μας ενημέρωσε για την απόφασή του να εφαρμοστούν τα πρωτόκολλα κατεδάφισης. Μας είπε ότι πρέπει να εφαρμοστούν και έχει στείλει σχετική εντολή στην Πολεοδομία, η οποία θα τους παραδοθεί τις επόμενες ημέρες», δήλωσε η κυρία Γεωργία Λαϊνιώτη.

Οι κάτοικοι, πάντως, προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, τονίζοντας ότι έχουν δώσει εντολή στον δικηγόρο Κ. Δελέγκο να προχωρήσει σε αγωγή εναντίον της Πολεοδομίας, που μάλιστα θα έχει και αυτόφωρο χαρακτήρα, σε περίπτωση που δεν προχωρήσει στην κατεδάφιση. Από την πλευρά του, ο προϊστάμενος της Πολεοδομίας Πατρών, Βασίλης Τσονάκας σχολίασε την κίνηση αυτή ως εξής: "Είναι δικαίωμα του καθενός να υπερασπίζεται τα συμφέροντά του με κάθε νόμιμο τρόπο. Αν οι κάτοικοι θεωρούν ότι πρέπει να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, αυτό θα πρέπει να κάνουν". Ο κ. Τσονάκας τόνισε ότι μέχρι χθες τουλάχιστον δεν είχε φτάσει καμία εντολή στο γραφείο του, η οποία "μπορεί να βρίσκεται καθ΄ οδόν".

Ερωτηθείς για το τι θα πράξει όταν πάρει στα χέρια του την εισαγγελική εντολή, τόνισε: "Πρέπει να δούμε τι λέει πρώτα η εισαγγελική εντολή και μετά θα σας πω. Έχετε υπ΄ όψιν σας ότι προκύπτουν πολλά νομικά προβλήματα και ερωτήματα, όταν μιλάμε για κατεδάφιση καταυλισμού. Το θέμα δεν είναι απλό. Ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων προβλέπει ότι όταν υπάρχουν ευπαθείς ομάδες πληθυσμών σε καταυλισμούς, όπως Ρομά και πρόσφυγες, θα πρέπει πρώτα να γίνει μετεγκατάσταση των ανθρώπων αυτών σε άλλη περιοχή που θα υποδείξει ο Δήμος ή η Περιφέρεια και μετά να γίνει η κατεδάφιση. Ας δούμε πρώτα τι θα λέει η εντολή του κ. Εισαγγελέα και μετά θα πράξουμε αναλόγως". Οι κάτοικοι της οδού Ευρώτα, πάντως, ανταπαντούν στον Προϊστάμενο της Πολεοδομίας ότι «παλαιότερα δεν μας είχε πει κάτι τέτοιο. Μας έλεγε ότι η Πολεοδομία δεν είναι αρμόδια», τόνισε χαρακτηριστικά η κυρία Λαϊνιώτη.

( εφημ. Πελοπόννησος, 12/07/2008 )

Κυριακή 6 Ιουλίου 2008

Κλήσεις σε ζωντανούς, σεισμόπληκτους, βρυκόλακες, καί πεθαμένους. Οί τελευταίες παραγράφονται καί οί προτελευταίες εκδικούνται...


HTML clipboard







Δήμαρχε, καλέ μας άνθρωπε, κι΄ εσύ Τσαρίνα τής Δημοτικής Οικονομίας !

Άντε, καί χαρίστε μας επιτέλους τις κλήσεις καί μή μάς λέτε δικαιολογίες…

Τόσα χρόνια οί προκάτοχοί σας, αυτοί δηλαδή πού σάς έδωσαν το «πράσινο δαχτυλίδι» να κυβερνήσετε την Πάτρα, δεν φτιάξανε για το κυκλοφοριακό απολύτως τίποτα !

Κι΄ εσείς, δυστυχώς, συνεχίσατε ομοίως την πεπατημένη…

Ομοίως λοιπόν καί πολλοί συμπολίτες, σαν «ανταποδοτικό τέλος συμπεριφοράς», αναγκαστικά παρκάρουνε όπου βρούνε !

Φτιάξτε εσείς πρώτα πάρκινγκ, φτιάξτε πράσινο, φτιάξτε δρόμους, και μετά εάν παρκάρουνε παρανόμως έχετε απόλυτο δίκιο, καί γράψτε ακόμη καί τούς σκαντζόχοιρους...

( Φωτογραφία εξελιγμένου σκαντζόχοιρου ανεβασμένου σέ κλαδί, προσπαθώντας νά αποφύγει κλήση από τήν Δημοτική Αστυνομία...)


Όμως τώρα, ΟΧΙ !

Η εντύπωση πού δίνετε είναι, ( πλήν τών πεθαμένων πού σάς ξέφυγαν ), ότι παίρνετε έν ψυχρώ με παλιές και νέες κλήσεις το μεροκάματο του φτωχού και του εργάτη μέσα από το στόμα του, ( πού ξεροστάλιασε όλη την ημέρα για 30 ευρώ και χωρίς ένσημα), ότι παίρνετε τον μισθό του υπαλλήλου μέσα από το πορτοφόλι του ( στερώντας τα απαραίτητα στην οικογένεια και στα παιδιά του...)

Μη κοιτάτε μόνο «τους έχοντας» και βγάζετε από εκεί τις χαρούμενες στατιστικές σας.

Σέ μιά πολιτεία, μέ κλεισμένα τόσα εργοστάσια καί χτυπημένη βαριά από τήν ανεργία, περισσότεροι είναι «οί μη έχοντες…»

Εάν αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική ( προς τους ταλαιπωρημένους από την αδιαφορία σας συμπολίτες πού πληρώνουν από πάνω για την δική σας αδιαφορία), τότε πολύ λυπούμαστε.

Πέρασαν ήδη οί 100 μέρες προθεσμίας τού "συμβολαίου σας μέ τον λαό" και εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι τουλάχιστον στο κυκλοφοριακό και στο πράσινο οικτρώς αποτύχατε !

«Με απλές διαδικασίες θα μπορούν οι δικαιούχοι να απαλλάσσονται από τα χρέη των κλήσεων, εάν είναι οι ίδιοι σεισμόπληκτοι ή αφορούν νεκρούς συγγενείς τους. Στους ταμίες ο διακανονισμός.

Με τα πλέον απαραίτητα έγγραφα θα μπορούν οι σεισμόπληκτοι και οι συγγενείς νεκρών οφειλετών να κλείνουν τις εκκρεμότητες με τα ταμεία του Δήμου Πατρέων, όσον αφορά τις ανεξόφλητες κλήσεις που έχουν αποσταλεί.

Αυτό ξεκαθάρισε η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Κατερίνα Κουμπουρλή, η οποία και άφησε να εννοηθεί ότι οι διαδικασίες σε αυτή την περίπτωση θα είναι απλουστευμένες προκειμένου να μην υπάρξει περαιτέρω ταλαιπωρία.

Παράλληλα, η Αντιδήμαρχος Οικονομικών γνωστοποίησε πως οι ταμίες έχουν το δικαίωμα να αναλαμβάνουν οι ίδιοι τους διακανονισμούς με τους οφειλέτες, ενώ ξεκαθάρισε πως τα όποια σφάλματα έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα αφορούν, κατά κύριο λόγο, το ΚΕΠΥΟ και την Τροχαία, και όχι τον Δήμο Πατρέων.

«Από τα ΕΛΤΑ μας επεστράφησαν δυο σακούλες με κλήσεις οι οποίες εστάλησαν σε λανθασμένες διευθύνσεις. Αυτό είναι θέμα του ΚΕΠΥΟ που δεν είχε τα σωστά στοιχεία και όχι δικό μας. Όπως επίσης, δεν φέρουμε καμία ευθύνη για περιπτώσεις λανθασμένων στοιχείων. Αυτό συνήθως αφορά την Αστυνομία και όχι τις δικές μας υπηρεσίες», τονίζει η κ. Κουμπουρλή.»

Εν τώ μεταξύ…

Διευρύνονται οι αρμοδιότητες της Δημοτικής αστυνομίας με 30 ακόμη καθήκοντα « ΘΑ…» και « ΘΑ…», και με «Ο» ΜΗΔΕΝ προσωπικό, πράγμα πού σημαίνει φτιάχνουμε νόμους ανεφάρμοστους, προς «το θεαθήναι τοίς ανθρώποις» και τίποτα περισσότερο…

«Διευρύνονται οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία, όπως ακριβώς και η Αγροφυλακή, επιφορτίζεται ακόμα και με καθήκοντα ελέγχου των μέτρων που αποφασίζονται για την πυροπροστασία. Οι ρυθμίσεις περιλαμβάνονται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο παρουσιάζει Το Βήμα.

Μεταξύ άλλων, οι δημοτικοί αστυνόμοι θα ελέγχουν την τήρηση των διατάξεων που αφορούν

την ύδρευση, τους όρους για τη χρήση των αλσών, των κήπων, των πλατειών, των παιδικών χαρών, των αγορών και των εμποροπανηγύρεων, θα επιβλέπουν τις διατάξεις που έχουν σχέση με το υπαίθριο εμπόριο και τις λαϊκές αγορές, θα μεριμνούν για την υπαίθρια διαφήμιση, για την τήρηση της καθαριότητας σε κοινόχρηστους και υπαίθριους χώρους, θα μετέχουν στην πρόληψη των πυρκαϊών σε κοινόχρηστους υπαίθριους χώρους.

Επίσης,

θα περισυλλέγουν τα εγκαταλελειμμένα οχήματα, θα ελέγχουν την τήρηση των διατάξεων που αφορούν τη λειτουργία των καταστημάτων, επιχειρήσεων, θεάτρων, κινηματογράφων και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, θα φροντίζουν για την τήρηση των διατάξεων για την ηχορρύπανση και την κοινή ησυχία, θα αφαιρούν άδειες οικοδομής για οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ και θα ελέγχουν την τήρηση των μέτρων για την προστασία των μουσείων, μνημείων, σπηλαίων και αρχαιολογικών χώρων.

Πάντως, η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων δεν αφορά όλους τους δήμους της χώρας. Στην παρ. 2 του άρθρου 2 του νομοσχεδίου ορίζεται ότι η ΕΛ.ΑΣ. συνδράμει το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας κατά την άσκηση του έργου του και ειδικότερα σε προγραμματισμένους ελέγχους της Δημοτικής Αστυνομίας ή σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης.

Από την άλλη πλευρά, εφόσον η Δημοτική Αστυνομία στελεχώνεται με προσωπικό λιγότερο των 50 ατόμων, τότε ασκεί περίπου τις μισές αρμοδιότητες. Οι υπόλοιπες εξακολουθούν να ασκούνται από την ΕΛ.ΑΣ.

(ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ)


Έρχονται τράμ στην Πάτρα ! Θά λύσουν το κυκλοφοριακό, ή θα μας μπλέξουν περισσότερο μέσα από τους στενούς δρόμους πού θα κυκλοφορήσουν;


HTML clipboarΤά επιφωνήματα,« τάίστο κάρβουνο μάστορα, τάϊστο…»

ίσως να τ΄ ακούσουμε πάλι καθώς θα αγκομαχάνε στήν ανηφόρα τής Γερμανού καί τής Γούναρη...( εδώ ένα παλαιό τράμ )

Τον τελευταίο καιρό πολλά δημοσιεύματα του τοπικού τύπου κάνουν λόγο για επικείμενη επανεμφάνιση του τραμ στην Πάτρα. Ήδη μάλιστα έχουν υπάρξει επαφές και μετά το καλοκαίρι προβλέπεται να αρχίσουν και οι πρώτες επίσημες ενέργειες.

Η ιδέα για την κατασκευή τροχιοδρόμων στην Πάτρα ασφαλώς έχει τις ρίζες της στις δεκαετίες 1900 και 1910, όταν και υπήρχαν καθημερινά δρομολόγια τραμ. Ας ακολουθήσουμε λοιπόν την διαδρομή στο χρόνο για να δούμε πως λειτουργούσε τότε αυτό το είδος συγκοινωνίας.


Η γραμμή του Τραμ εγκαινιάστηκε στις 6 Ιουνίου του 1902 επι δημαρχίας Δημητρίου Βότση και επι νομαρχίας
Χρήστου Παλαμά, αδερφού του Κωστή. Ήταν μια εξαιρετικά πρωτοποριακή πρωτοβουλία αν αναλογιστεί κανείς οτι ήταν το πρώτο ηλεκτροκίνητο τραμ στην Ελλάδα με την Αθήνα να αποκτά λίγα χρόνια αργότερα την δική της γραμμή.

Η πρώτη δοκιμή του συρμού πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαρτίου 1902 και συνοδεύτηκε απο αρκετά ατυχήματα

Υπήρχαν δύο γραμμές για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στην Πάτρα.

Η πρώτη ξεκινούσε απο τις Ιτιές και εκτινόταν μέχρι τη συνοικία του Αγίου Διονυσίου (5,4 χιλιόμετρα) και

η δεύτερη ξεκινούσε απο την αρχή της οδού Γούναρη (τότε Καλαβρύτων) για να καταλήξει στα Ταμπάχανα μέσω της Γερμανού (1,7 χιλιόμετρα).

Στην ανηφορική πορεία της τελευταίας γραμμης οφείλεται και η φράση που ακουγόταν απο τους Πατρινούς "τάιστο…τάιστο", με την οποία βέβαια κορόϊδευαν την όλη κατάσταση, δηλαδή το γεγονός οτι το τραμ δυσκολευόταν να συνεχίσει εύκολα την διαδρομή του.

Διευθυντής ορίστηκε ο Σπήλιος Αγαπητός και στη συνέχεια ο άλλοτε τεχνικός διευθυντής Ιωάννη Διπλαρόπουλος (1903-1908).

Ο ιστορικός Νίκος Πολίτης αναφέρει οτι το πρώτο εισητήριο το έβγαλε η Πίτσα Μαλτέζου, προφανώς μέλος της εμπορικής οικογένειας των Πατρών. Την κοινό εξυπηρετούσαν 6 αυτοκινούμενες άμαξες, 2 στην γραμμή της Άνω πόλης και 4 στην γραμμή Ιτιές-Άγιος Διονύσιος.

Το τραμ λειτουργούσε ως γνωστόν με ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο παρήγαγε το εργοστάσιο αεριόφωτος που βρισκόταν στον Άγιο Ανδρέα και είχε αρχίσει να λειτουργεί για δεύτερη φορά το 1902.

Το εργοστάσιο ήταν της "Ηλεκτρικής Εταιρείας" και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία του τραμ στην Πάτρα. Η πρώτη νύξη δημιουργίας εργοστασίου αεριόφωτος έγινε απο τον Γεώργιο Ρούφο, το έργο όμως υλοποίησε ο Θάνος Κανακάρης και στη συνέχεια ο Βότσης.

Το ρεύμα μεταφερόταν μέσω ενός χάλκινου σύρματος που βρισκόταν κατα μήκος της διαδρομής σε στύλο έξι μέτρων.

Το τέλος των τροχιοδρόμων ήταν κάπως απότομο. Με την έναρξη του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου η εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος ανέστειλε τις λειτουργίες της καθώς λόγω του αγγλικού αποκλεισμού δεν ήταν δυνατόν να προμηθευτεί γαιάνθρακα που ήταν απαραίτητος για την λειτουργία του εργοστασίου.

Συνεπώς τα τραμ ακινητοποιήθηκαν. Σταδιακά έγινε αντιληπτό απο τους πολίτες οτι η παύση του τραμ θα ήταν τελικά οριστική. Παράλληλα με την παύση αυτού δημιουργήθηκε μεγάλο πρόβλημα όσον αφορά την αστική συγκοινωνία, ζήτημα που απασχόλησε τον δήμο για αρκετές δεκαετίες.

http://istorika-8emata.blogspot.com


Δήμαρχε, αρκετά πιά ! Τα αυτοκίνητα, μάς κάνανε την ζωή ποδήλατο! Δήμαρχε, θέλουμε κι΄ εμείς, να μας πάρεις ποδήλατα, έστω σαν του Γιωργάκη…



HTML clipboard

Ο Ινδονήσιος πρόεδρος, Σουσίλο, τέθηκε επικεφαλής πομπής 500 ποδηλάτων χθες στην Τζακάρτα, στο πλαίσιο της εκστρατείας

«Με ποδήλατο στη δουλειά» προτρέποντας τους εργαζομένους να σταματήσουν να μεταβαίνουν στη δουλειά με αυτοκίνητο, σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης της πρωτεύουσας και περιορισμού των ρύπων.

Εδώ, θα μπορούσε άραγε να συμβεί κάτι παρόμοιο,έστω καί μέ τόν Γιωργάκη ο οποίος διαθέτει ποδήλατο;

HTML clipboard



Στην Κω και στην Καρδίτσα οι ποδηλατόδρομοι έχουν κερδίσει πολίτες κάθε ηλικίας. Στο νησί του Ιπποκράτη η διαδρομή είναι ειδυλλιακή...

HTML clipboard

Η κ. Φρόσω Παύλου μένει λίγο έξω από την Καρδίτσα. Η δουλειά της είναι στο κέντρο. Για να διανύσει όμως τα περίπου 2,5 χιλιόμετρα που χωρίζουν το σπίτι της από την πόλη δεν χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.

«Μετακινούμαι καθημερινά με το ποδήλατό μου. Μάλιστα πολλές φορές κάνω έως 10 χιλιόμετρα με το ποδήλατο προκειμένου να φέρω σε πέρας τις καθημερινές μου δουλειές. Θα ήταν κουραστικό και ανώφελο να χρησιμοποιούσα αυτοκίνητο».

Η κ. Παύλου δεν είναι μία... γραφική περίπτωση κατοίκου της Καρδίτσας που χρησιμοποιεί ποδήλατο αντί για Ι.Χ. Ούτε αποτελεί εξαίρεση.

Το 25% των μετακινήσεων στην Καρδίτσα, όπως έχει δείξει μελέτη του Πολυτεχνείου, γίνεται με το ποδήλατο.

«Το ποδήλατο ήταν ανέκαθεν μέσα στη ζωή και στην καθημερινότητα των Καρδιτσιωτών.

Είναι το πρώτο δώρο που παίρνουμε συνήθως σε μικρή ηλικία», λέει με νόημα η κ. Παύλου, δημοσιογράφος και μέλος της Ομάδας Πρωτοβουλίας για τη βιώσιμη κίνηση και το ποδήλατο στην Καρδίτσα.

Αυτό όμως που ώθησε τους κατοίκους της Καρδίτσας να αφήσουν το Ι.Χ. και να κάνουν... πετάλι ήταν το δίκτυο ποδηλατόδρομων που κατασκευάστηκε από τον δήμο το 2004.

Σήμερα η Καρδίτσα διαθέτει 4 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων μέσα στην πόλη και έναν περιαστικό ποδηλατόδρομο μήκους 10 χιλιομέτρων.

Είναι δηλαδή μία από τις 4-5 πόλεις - οάσεις για το ποδήλατο. Στην Καρδίτσα, το Μεσολόγγι, τη Λάρισα, την Κω, το Ρέθυμνο τα ποδήλατα είναι βασικό μέσο μετακίνησης εδώ και μία πενταετία.

Αντίθετα η Αθήνα αναμένεται να αποκτήσει τους πρώτους δύο ποδηλατόδρομους σε δύο χρόνια και ο ένας μάλιστα θα περνάει μέσα από πάρκα!

Ενδεικτικό της διαφορετικής νοοτροπίας που υπάρχει στην περιφέρεια για το ποδήλατο είναι ότι σε λίγον καιρό- εάν όλα πάνε καλά- θα είναι πραγματικότητα ο πρώτος ποδηλατόδρομος, μήκους 26 χιλιομέτρων, που θα ενώνει δύο πόλεις: την Καρδίτσα με τα Τρίκαλα.

Οι δύο νομαρχίες έχουν απαντήσει θετικά στην πρόταση των ποδηλατών ώστε παράλληλα με την κατασκευή του νέου οδικού άξονα να δημιουργηθεί και ένας ποδηλατικός.

Οι ποδηλατόδρομοι πέτυχαν στις παραπάνω πόλεις «διότι είναι μικρές, επίπεδες και με παράδοση στο ποδήλατο.

Όταν έγιναν λοιπόν οι κατασκευές ποδηλατόδρομων ενθάρρυναν και τους παλιούς ποδηλάτες αλλά και όσους δεν χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής του ΕΜΠ κ. Θάνος Βλαστός που έχει μελετήσει τη δημιουργία ποδηλατόδρομων σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.

Επιπλέον, βασικό ρόλο στην επιτυχία των ποδηλατόδρομων έπαιξε και το γεγονός, σημειώνει ο κ. Βλαστός, ότι πόλεις όπως η Καρδίτσα και το Μεσολόγγι δεν έχουν μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους και οι αποστάσεις είναι μικρές.

Και οι μεγαλουπόλεις τι πρέπει να κάνουν για να μπει το ποδήλατο στη ζωή των κατοίκων; Ο καθηγητής είναι κατηγορηματικός: «Πρέπει η Πολιτεία και οι δήμοι να κάνουν γενναίες υποδομές.

Αν στην Καρδίτσα για παράδειγμα φτιάχτηκε ένα δίκτυο 5 χιλιομέτρων και είναι λειτουργικό, σε μία μεγάλη πόλη θα πρέπει να φτιαχτεί ένα δίκτυο 50 και πλέον χιλιομέτρων».

Το πείραμα της Κώ...

Η μεγαλύτερη ποδηλατούπολη στην Ελλάδα φιλοδοξεί να γίνει η πόλη της Κω.

Ήδη έχουν μελετηθεί και κατασκευάζονται τμηματικά 40 χιλιόμετρα ποδηλατοδιαδρομής.

«Πρόκειται για ένα κλειστό και ασφαλές δίκτυο ποδηλατόδρομων. Το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του που καλύπτει το παραλιακό μέτωπο από το λιμάνι μέχρι την περιοχή Ψαλίδι είναι 12 χλμ. ποδηλατοδρόμος, διπλής κατεύθυνσης. Δηλαδή 24 χλμ. συνολικό μήκος ποδηλατοδιαδρομής και μάλιστα όλη κατά μήκος μιας υπέροχης παραλίας με ωραιότατη διαδρομή», λέει στα «ΝΕΑ» ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής των ΤΕΙ Αθήνας κ. Γιάννης Χρυσουλάκης που έχει αναλάβει τη μελέτη του δικτύου μαζί με τον συγκοινωνιολόγο κ. Δ. Δέλη.

Ο παραλιακός αυτός άξονας επεκτείνεται καθημερινά και θα περάσει δίπλα από το μεσαιωνικό κάστρο του νησιού, μέσα από το λιμάνι και θα συνεχίσει μέχρι την άκρη της πόλης. Παράλληλα ολοκληρώθηκε πρόσφατα και δόθηκε στην κυκλοφορία ένα άλλο σημαντικό τμήμα ποδηλατόδρομου το οποίο διέρχεται από το ιστορικό κέντρο της πόλης, προστατευμένο από φυτεμένα λουλούδια δεξιά και αριστερά.

Όπως προσθέτει ο κ. Χρυσουλάκης, στόχος των υπευθύνων του δήμου είναι όλα τα σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία του ιστορικού κέντρου της πόλης να συνδέονται μεταξύ τους με ποδηλατόδρομους (αρχαιολογικές ποδηλατοδιαδρομές).

Μεσολόγγι: 4.000 ποδηλάτες

Σε όαση για τους ποδηλάτες έχει μετατραπεί και η πόλη του Μεσολογγίου. Σε τέσσερις χιλιάδες υπολογίζονται οι πολίτες που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Όχι και λίγοι εάν σκεφτεί κανείς ότι ο πληθυσμός της πόλης είναι 17.000.

Οι υπεύθυνοι του δήμου εκμεταλλεύτηκαν το πιλοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών πριν από μία επταετία αλλά και το γεγονός ότι η πόλη τους είναι επίπεδη.

Έτσι το 2002 κατασκευάστηκε ένας ποδηλατόδρομος μήκους 2,5 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη. Διαθέτει όμως και περιαστικό 4 χιλιομέτρων και πλάτους 2,5 μ. που φτάνει στην παραλία.

Tanea.gr



Αθήνα - Πάτρα - Πύργος ! Ο πιο επικίνδυνος ψευτο- Εθνικός δρόμος τής χώρας μας…


HTML clipboardΜέχρι και σήμερα η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών λειτουργεί με τα δεδομένα κυκλοφορίας του 1969, οπότε και εγκαινιάστηκε.

Η ικανότητα του δρόμου είναι μόνο γιά 16 - 18.000 οχήματα τήν ημέρα, καί εν τούτοις κυκλοφορούν πάνω της 40.000 !


HTML clipboard

Το ένα τρίτο των τροχαίων ατυχημάτων όλης της χώρας γίνεται κάθε χρόνο στην εθνική οδό Κορίνθου- Πατρών, τον δεύτερο πιο «αιματοβαμμένο» δρόμο στη χώρα μετά το πέταλο του Μαλιακού. Κακή χάραξη με απότομες ή κακής κλίσης στροφές, μικρή διατομή, φθαρμένα οδοστρώματα και κατεστραμμένα στηθαία είναι οι κύριες τις «κατάρες» του δρόμου.

Στα 23 χρόνια που μεσολάβησαν από την πρώτη εξαγγελία ανακατασκευής του τμήματος των 120 χιλιομέτρων της οδού Κορίνθου – Πατρών, εκατοντάδες οδηγοί έχουν θυσιαστεί στον βωμό της κακοτεχνίας του οδοστρώματος και των ελλείψεων σε προστατευτικά μέτρα.

Χαρακτηριστικά, την πενταετία 2000 - 2004, 266 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην Κορίνθου - Πατρών, 263 τραυματίστηκαν βαριά και 763 ελαφρά (στοιχεία: Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»). Μέχρι και σήμερα η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών λειτουργεί με τα δεδομένα κυκλοφορίας του 1969, οπότε και εγκαινιάστηκε.

Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, τον δρόμο σήμερα χρησιμοποιούν 20.000 οχήματα. «Η κίνηση αυτή μπορεί να αυξηθεί ακόμα και στις 40.000-50.000 οχήματα στις ώρες αιχμής», λέει στην «Κ» ο επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας (ΠΟΑ) του ΤΕΕ κ. Βασ. Ψαριανός.

«Η ικανότητα του δρόμου σήμερα είναι περίπου 16 - 18.000 οχήματα, επομένως παρουσιάζει κορεσμό. Γι’ αυτό και εάν μειωθούν οι λωρίδες κατά την ανακατασκευή ο δρόμος θα γίνει απλά αδιάβατος...»

Σύμφωνα με το ΠΟΑ, το 70% των ατυχημάτων στην Κορίνθου - Πατρών οφείλεται στη μικρή, για το μέγεθος της κυκλοφορίας που δέχεται, διατομή της.

«Οταν στη δεξιά λωρίδα κινούνται φορτηγά με 80 - 90 χλμ./ώρα, αυτό σημαίνει ότι απομένει μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας για τα οχήματα. Γι’ αυτό και υποστηρίζουμε τη διαπλάτυνση του δρόμου».

Το χρονοδιάγραμμα

12 μήνες: Μικρές παρεμβάσεις για ενίσχυση ασφάλειας σε όλο το μήκος της εθνικής οδού Κορίνθου Πατρών.

20 μήνες: Ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα Ελευσίνας - Κορίνθου.

32 μήνες: Ολοκλήρωση της ανακατασκευής των πρώτων τριών τμημάτων: 15 χλμ. στο τμήμα Αραχωβίτικων - Πάτρας (περιλαμβανομένων και των νέων ανισόπεδων κόμβων Ρίου και Αραχωβίτικων), 20 χλμ. στο τμήμα Κορίνθου - Ζευγολατιού - Κιάτου και 18 χλμ.στο τμήμα Πέρα Περιμετρικής Πάτρας - Κάτω Αχαΐας.

34 μήνες: Ολοκλήρωση εργασιών ανακατασκευής τμήματος 75χλμ., από το Κιάτο έως τον δυτικό κόμβο Αιγίου.

42 μήνες: Ολοκλήρωση των τελευταίων 22 χλμ. του τμήματος δυτικού κόμβου Αιγίου - Αραχωβίτικων (περιοχή Παναγοπούλας με σήραγγες) και του τμήματος Πάτρας - Πύργου.

70 μήνες: Ολοκλήρωση του τμήματος Πύργου - Τσακώνας, μήκους 90 χλμ.

kathimerini.gr