Κυριακή 13 Ιουλίου 2008

Χάος στήν παραλιακή. Μυρίζει μπαρούτι καί ουδείς, πραγματικά, ενδιαφέρεται...


HTML clipboard









HTML clipboard

Τά ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου... ( Εδώ, ακροβατικά Αφγανών στά κάγκελα τού λιμανιού )


ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΩΡΑ...

HTML clipboardHTML clipboard

HTML clipboard

Ζητούμε ανθρώπινα δικαιώματα γιά την Πάτρα, γιά εμάς,

καί τα παιδιά μας καί όχι μόνο γιά τούς ξένους...

"... Πλάκωσαν πού λέτε όλες οί φυλές τής γής πάνω σ΄ αυτή, τήν ξεχασμένη πολιτεία μας.

Αφγανοί, Κούρδοι, Ιρακινοί, Σομαλοί, Σουδανέζοι...( μόνο Κογκολέζοι δεν ήλθανε, αλλά μη στενοχωριέστε θά τούς δούμε κι΄ αυτούς ).

Δυστυχώς όμως, φαίνεται ότι σ΄ αυτή την κρίσιμη γιά εμάς εποχή, σε υπεύθυνα πόστα βρίσκονται άνθρωποι "κουκουσκιάχτηδες" φοβούμενοι μη χάσουν το image τους, τήν ψήφο τους, καί την θέση τους, πού ξέρουν να δείχνουν μέ το χέρι τους τήν κυβέρνηση τής Αθήνας...

Ουδείς τολμά να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά !

Καί η Αθήνα κοιμάται στόν ύπνο της.

Είναι άλλωστε τόσο μακριά από τα γραφεία τους καί τίς βίλες τους, τα όσα γίνονται καί συμβαίνουν εδώ στήν Πάτρα... Μόνο ο απόηχός τους πιθανόν νά φθάνει ώς εκεί πάνω, εάν φθάνει...

Φοβούνται κάποιοι να περάσουν σε νόμιμη αντιπαράθεση μέ τούς παράνομους μετανάστες, φοβούνται "τό πολιτικό κόστος" πού οί δουλέμποροι τεχνηέντως καί παπαγαλοειδώς επισείουν, για να κάνουν καλά την δουλειά τους καί να τα οικονομάνε πουλώντας καί ξεπουλώντας ανθρώπους...

Φοβούνται ακόμη, "μή τούς πούνε" καί "μή τούς κάνουνε..." , κι΄ έτσι οδήγησαν αυτή την πολιτεία καί τούς κατοίκους της παραλιακής, σ΄ αυτό το απερίγραπτο χάλι...

Η Πολεοδομία, πού άλλες φορές εφαρμόζει αυστηρά τόν νόμο καί γκρεμίζει τα σπίτια των φτωχών, τώρα παίζει κι΄ αυτή μιά παράξενη, πολιτική προφανώς, διπλωματία...

"Ναί μέν, αλλά ξέρετε..." .

Ο κόσμος όμως ξέρει καί βλέπει γιατί καί ποιός προστατεύει αυτή την παρανομία, καί γιατί δεν εκτελείται, ώς όφειλε, η κατεδάφιση του παράνομου καταυλισμού...

Εν τω μεταξύ φορτηγά με κιβώτια μπύρες καί τρόφιμα ξεφορτώνονται τίς νύκτες, καί άγνωστο μέ ποιά χρήματα ξεπληρώνονται από "τούς φτωχούς μετανάστες...".

Κινητά τηλέφωνα δουλεύουν στό φούλ, καί δορυφορικά πιάτα, ψυγεία, καί κλιματιστικά εγκαθίστανται παρανόμως, κλέβοντας ρεύμα από την ΔΕΗ καί νερό από την ΔΕΥΑΠ καί ουδείς συλλαμβάνεται, την ώρα πού εάν ένας πολίτης κάνει το ίδιο θα οδηγηθεί στό Αυτόφωρο!

Μάς εμπαίζουν ειρωνικά μέσα στά σπίτια μας, καί μέσα στά μάτια μας.

Μάς κάνανε μειονότητα, λές καί αυτοί κυβερνάνε !

Επιτέλους, δικαίως διερωτώνται πολλοί: "

Υπάρχει Κράτος εδώ, ή απουσιάζει σε μακρόχρονες διακοπές; "

Ιδιοκτήτες βλέπουν να καταπατούνται οί περιουσίες τους καί να μή βρίσκουν πουθενά τό δίκιο τους.

Κάτοικοι βρίσκονται κλειδαμπαρωμένοι στα σπίτια τους καί διστάζουν να βγάλουν τα παιδιά τους να πάνε στό σχολείο, νά πάνε μιά βόλτα όπως σάν πολίτες μιάς ελεύθερης
πολιτείας δικαιούνται...

Συμπολίτες κλείνουν τα παράθυρά τους να μή βλέπουν οί ίδιοι καί τα παιδιά τους κάθε διακίνηση ναρκωτικών, κάθε αισχρότητα, καί κάθε αναισχυντία καί ανωμαλία πού βλέπουν να γίνεται, από ψευδομετανάστες δίπλα τους...

( Έχουν καί μιά κατσίκα στό ποτάμι γιά "τέτοιους ανομολόγητους σκοπούς", λένε κάποιοι πού πολλά γνωρίζουν...).

Βάρβαροι καί απολίτιστοι λαοί πού θέλει η μούρη τους καί Ευρώπη !

Σκεπτόμαστε, μήπως εάν διαμαρτυρόμαστε σε καμιά οργάνωση γιά "τα δικαιώματα τών ζώων" καί της ταλαιπωρημένης κατσίκας, ίσως βρίσκαμε το δίκιο της, μιά καί "στα δικαιώματα των ανθρώπων" βρίσκουνε το δίκιο τους μόνο Αφγανοί, καί όχι οί Πατρινοί...

Επιτέλους εμείς δεν έχουμε "ανθρώπινα δικαιώματα;

"Έχουν οί Κούρδοι, έχουν οί Αφγανοί, οί Σομαλοί, καί όλος ο συρφετός τών τεμπέληδων πού συνωστίζονται στόν καταυλισμό, κι΄ εμείς, οί συμπολίτες σας, οί κάτοικοι αυτής της πολιτείας, δέν έχουμε καθόλου δικαιώματα;

Προϊστάμενε της Πολεοδομίας εσύ τι λές;

( Πολιορκούμενοι Πατρινοί συμπολίτες σας )


HTML clipboard


ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΥΛΙΣΜΟ

Οι κάτοικοι της οδού Ευρώτα καταγγέλλουν την Υπηρεσία για τη μη κατεδάφιση του καταυλισμού. Την εισαγγελική εντολή περιμένουν οι υπηρεσίες. Τη Δευτέρα αναμένονται τα σπουδαία όσον αφορά στο θέμα της κατεδάφισης του καταυλισμού της Ηρώων Πολυτεχνείου, καθώς θα φτάσει στα γραφεία της Πολεοδομίας Πατρών η σχετική εισαγγελική εντολή του εισαγγελέα Πρωτοδικών Γ. Μπισμπίκη. Όμως, εκτός από αυτό το έγγραφο, στην Πολεοδομία την ίδια ημέρα θα φτάσει και μήνυση των κατοίκων της περιοχής πέριξ του καταυλισμού, οι οποίοι με αυτό τον τρόπο διαμαρτύρονται για τη μη εκτέλεση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης. Οι κάτοικοι της περιοχής είχαν χθες συνάντηση με τον κ. Μπισμπίκη στο γραφείο του, ο οποίος τους ενημέρωσε ότι η εντολή του είναι να κατεδαφιστεί ο καταυλισμός: "Ο κ. Μπισμπίκης μας ενημέρωσε για την απόφασή του να εφαρμοστούν τα πρωτόκολλα κατεδάφισης. Μας είπε ότι πρέπει να εφαρμοστούν και έχει στείλει σχετική εντολή στην Πολεοδομία, η οποία θα τους παραδοθεί τις επόμενες ημέρες», δήλωσε η κυρία Γεωργία Λαϊνιώτη.

Οι κάτοικοι, πάντως, προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, τονίζοντας ότι έχουν δώσει εντολή στον δικηγόρο Κ. Δελέγκο να προχωρήσει σε αγωγή εναντίον της Πολεοδομίας, που μάλιστα θα έχει και αυτόφωρο χαρακτήρα, σε περίπτωση που δεν προχωρήσει στην κατεδάφιση. Από την πλευρά του, ο προϊστάμενος της Πολεοδομίας Πατρών, Βασίλης Τσονάκας σχολίασε την κίνηση αυτή ως εξής: "Είναι δικαίωμα του καθενός να υπερασπίζεται τα συμφέροντά του με κάθε νόμιμο τρόπο. Αν οι κάτοικοι θεωρούν ότι πρέπει να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, αυτό θα πρέπει να κάνουν". Ο κ. Τσονάκας τόνισε ότι μέχρι χθες τουλάχιστον δεν είχε φτάσει καμία εντολή στο γραφείο του, η οποία "μπορεί να βρίσκεται καθ΄ οδόν".

Ερωτηθείς για το τι θα πράξει όταν πάρει στα χέρια του την εισαγγελική εντολή, τόνισε: "Πρέπει να δούμε τι λέει πρώτα η εισαγγελική εντολή και μετά θα σας πω. Έχετε υπ΄ όψιν σας ότι προκύπτουν πολλά νομικά προβλήματα και ερωτήματα, όταν μιλάμε για κατεδάφιση καταυλισμού. Το θέμα δεν είναι απλό. Ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων προβλέπει ότι όταν υπάρχουν ευπαθείς ομάδες πληθυσμών σε καταυλισμούς, όπως Ρομά και πρόσφυγες, θα πρέπει πρώτα να γίνει μετεγκατάσταση των ανθρώπων αυτών σε άλλη περιοχή που θα υποδείξει ο Δήμος ή η Περιφέρεια και μετά να γίνει η κατεδάφιση. Ας δούμε πρώτα τι θα λέει η εντολή του κ. Εισαγγελέα και μετά θα πράξουμε αναλόγως". Οι κάτοικοι της οδού Ευρώτα, πάντως, ανταπαντούν στον Προϊστάμενο της Πολεοδομίας ότι «παλαιότερα δεν μας είχε πει κάτι τέτοιο. Μας έλεγε ότι η Πολεοδομία δεν είναι αρμόδια», τόνισε χαρακτηριστικά η κυρία Λαϊνιώτη.

( εφημ. Πελοπόννησος, 12/07/2008 )

Κυριακή 6 Ιουλίου 2008

Κλήσεις σε ζωντανούς, σεισμόπληκτους, βρυκόλακες, καί πεθαμένους. Οί τελευταίες παραγράφονται καί οί προτελευταίες εκδικούνται...


HTML clipboard







Δήμαρχε, καλέ μας άνθρωπε, κι΄ εσύ Τσαρίνα τής Δημοτικής Οικονομίας !

Άντε, καί χαρίστε μας επιτέλους τις κλήσεις καί μή μάς λέτε δικαιολογίες…

Τόσα χρόνια οί προκάτοχοί σας, αυτοί δηλαδή πού σάς έδωσαν το «πράσινο δαχτυλίδι» να κυβερνήσετε την Πάτρα, δεν φτιάξανε για το κυκλοφοριακό απολύτως τίποτα !

Κι΄ εσείς, δυστυχώς, συνεχίσατε ομοίως την πεπατημένη…

Ομοίως λοιπόν καί πολλοί συμπολίτες, σαν «ανταποδοτικό τέλος συμπεριφοράς», αναγκαστικά παρκάρουνε όπου βρούνε !

Φτιάξτε εσείς πρώτα πάρκινγκ, φτιάξτε πράσινο, φτιάξτε δρόμους, και μετά εάν παρκάρουνε παρανόμως έχετε απόλυτο δίκιο, καί γράψτε ακόμη καί τούς σκαντζόχοιρους...

( Φωτογραφία εξελιγμένου σκαντζόχοιρου ανεβασμένου σέ κλαδί, προσπαθώντας νά αποφύγει κλήση από τήν Δημοτική Αστυνομία...)


Όμως τώρα, ΟΧΙ !

Η εντύπωση πού δίνετε είναι, ( πλήν τών πεθαμένων πού σάς ξέφυγαν ), ότι παίρνετε έν ψυχρώ με παλιές και νέες κλήσεις το μεροκάματο του φτωχού και του εργάτη μέσα από το στόμα του, ( πού ξεροστάλιασε όλη την ημέρα για 30 ευρώ και χωρίς ένσημα), ότι παίρνετε τον μισθό του υπαλλήλου μέσα από το πορτοφόλι του ( στερώντας τα απαραίτητα στην οικογένεια και στα παιδιά του...)

Μη κοιτάτε μόνο «τους έχοντας» και βγάζετε από εκεί τις χαρούμενες στατιστικές σας.

Σέ μιά πολιτεία, μέ κλεισμένα τόσα εργοστάσια καί χτυπημένη βαριά από τήν ανεργία, περισσότεροι είναι «οί μη έχοντες…»

Εάν αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική ( προς τους ταλαιπωρημένους από την αδιαφορία σας συμπολίτες πού πληρώνουν από πάνω για την δική σας αδιαφορία), τότε πολύ λυπούμαστε.

Πέρασαν ήδη οί 100 μέρες προθεσμίας τού "συμβολαίου σας μέ τον λαό" και εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι τουλάχιστον στο κυκλοφοριακό και στο πράσινο οικτρώς αποτύχατε !

«Με απλές διαδικασίες θα μπορούν οι δικαιούχοι να απαλλάσσονται από τα χρέη των κλήσεων, εάν είναι οι ίδιοι σεισμόπληκτοι ή αφορούν νεκρούς συγγενείς τους. Στους ταμίες ο διακανονισμός.

Με τα πλέον απαραίτητα έγγραφα θα μπορούν οι σεισμόπληκτοι και οι συγγενείς νεκρών οφειλετών να κλείνουν τις εκκρεμότητες με τα ταμεία του Δήμου Πατρέων, όσον αφορά τις ανεξόφλητες κλήσεις που έχουν αποσταλεί.

Αυτό ξεκαθάρισε η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Κατερίνα Κουμπουρλή, η οποία και άφησε να εννοηθεί ότι οι διαδικασίες σε αυτή την περίπτωση θα είναι απλουστευμένες προκειμένου να μην υπάρξει περαιτέρω ταλαιπωρία.

Παράλληλα, η Αντιδήμαρχος Οικονομικών γνωστοποίησε πως οι ταμίες έχουν το δικαίωμα να αναλαμβάνουν οι ίδιοι τους διακανονισμούς με τους οφειλέτες, ενώ ξεκαθάρισε πως τα όποια σφάλματα έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα αφορούν, κατά κύριο λόγο, το ΚΕΠΥΟ και την Τροχαία, και όχι τον Δήμο Πατρέων.

«Από τα ΕΛΤΑ μας επεστράφησαν δυο σακούλες με κλήσεις οι οποίες εστάλησαν σε λανθασμένες διευθύνσεις. Αυτό είναι θέμα του ΚΕΠΥΟ που δεν είχε τα σωστά στοιχεία και όχι δικό μας. Όπως επίσης, δεν φέρουμε καμία ευθύνη για περιπτώσεις λανθασμένων στοιχείων. Αυτό συνήθως αφορά την Αστυνομία και όχι τις δικές μας υπηρεσίες», τονίζει η κ. Κουμπουρλή.»

Εν τώ μεταξύ…

Διευρύνονται οι αρμοδιότητες της Δημοτικής αστυνομίας με 30 ακόμη καθήκοντα « ΘΑ…» και « ΘΑ…», και με «Ο» ΜΗΔΕΝ προσωπικό, πράγμα πού σημαίνει φτιάχνουμε νόμους ανεφάρμοστους, προς «το θεαθήναι τοίς ανθρώποις» και τίποτα περισσότερο…

«Διευρύνονται οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία, όπως ακριβώς και η Αγροφυλακή, επιφορτίζεται ακόμα και με καθήκοντα ελέγχου των μέτρων που αποφασίζονται για την πυροπροστασία. Οι ρυθμίσεις περιλαμβάνονται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο παρουσιάζει Το Βήμα.

Μεταξύ άλλων, οι δημοτικοί αστυνόμοι θα ελέγχουν την τήρηση των διατάξεων που αφορούν

την ύδρευση, τους όρους για τη χρήση των αλσών, των κήπων, των πλατειών, των παιδικών χαρών, των αγορών και των εμποροπανηγύρεων, θα επιβλέπουν τις διατάξεις που έχουν σχέση με το υπαίθριο εμπόριο και τις λαϊκές αγορές, θα μεριμνούν για την υπαίθρια διαφήμιση, για την τήρηση της καθαριότητας σε κοινόχρηστους και υπαίθριους χώρους, θα μετέχουν στην πρόληψη των πυρκαϊών σε κοινόχρηστους υπαίθριους χώρους.

Επίσης,

θα περισυλλέγουν τα εγκαταλελειμμένα οχήματα, θα ελέγχουν την τήρηση των διατάξεων που αφορούν τη λειτουργία των καταστημάτων, επιχειρήσεων, θεάτρων, κινηματογράφων και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, θα φροντίζουν για την τήρηση των διατάξεων για την ηχορρύπανση και την κοινή ησυχία, θα αφαιρούν άδειες οικοδομής για οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ και θα ελέγχουν την τήρηση των μέτρων για την προστασία των μουσείων, μνημείων, σπηλαίων και αρχαιολογικών χώρων.

Πάντως, η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων δεν αφορά όλους τους δήμους της χώρας. Στην παρ. 2 του άρθρου 2 του νομοσχεδίου ορίζεται ότι η ΕΛ.ΑΣ. συνδράμει το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας κατά την άσκηση του έργου του και ειδικότερα σε προγραμματισμένους ελέγχους της Δημοτικής Αστυνομίας ή σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης.

Από την άλλη πλευρά, εφόσον η Δημοτική Αστυνομία στελεχώνεται με προσωπικό λιγότερο των 50 ατόμων, τότε ασκεί περίπου τις μισές αρμοδιότητες. Οι υπόλοιπες εξακολουθούν να ασκούνται από την ΕΛ.ΑΣ.

(ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ)


Έρχονται τράμ στην Πάτρα ! Θά λύσουν το κυκλοφοριακό, ή θα μας μπλέξουν περισσότερο μέσα από τους στενούς δρόμους πού θα κυκλοφορήσουν;


HTML clipboarΤά επιφωνήματα,« τάίστο κάρβουνο μάστορα, τάϊστο…»

ίσως να τ΄ ακούσουμε πάλι καθώς θα αγκομαχάνε στήν ανηφόρα τής Γερμανού καί τής Γούναρη...( εδώ ένα παλαιό τράμ )

Τον τελευταίο καιρό πολλά δημοσιεύματα του τοπικού τύπου κάνουν λόγο για επικείμενη επανεμφάνιση του τραμ στην Πάτρα. Ήδη μάλιστα έχουν υπάρξει επαφές και μετά το καλοκαίρι προβλέπεται να αρχίσουν και οι πρώτες επίσημες ενέργειες.

Η ιδέα για την κατασκευή τροχιοδρόμων στην Πάτρα ασφαλώς έχει τις ρίζες της στις δεκαετίες 1900 και 1910, όταν και υπήρχαν καθημερινά δρομολόγια τραμ. Ας ακολουθήσουμε λοιπόν την διαδρομή στο χρόνο για να δούμε πως λειτουργούσε τότε αυτό το είδος συγκοινωνίας.


Η γραμμή του Τραμ εγκαινιάστηκε στις 6 Ιουνίου του 1902 επι δημαρχίας Δημητρίου Βότση και επι νομαρχίας
Χρήστου Παλαμά, αδερφού του Κωστή. Ήταν μια εξαιρετικά πρωτοποριακή πρωτοβουλία αν αναλογιστεί κανείς οτι ήταν το πρώτο ηλεκτροκίνητο τραμ στην Ελλάδα με την Αθήνα να αποκτά λίγα χρόνια αργότερα την δική της γραμμή.

Η πρώτη δοκιμή του συρμού πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαρτίου 1902 και συνοδεύτηκε απο αρκετά ατυχήματα

Υπήρχαν δύο γραμμές για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στην Πάτρα.

Η πρώτη ξεκινούσε απο τις Ιτιές και εκτινόταν μέχρι τη συνοικία του Αγίου Διονυσίου (5,4 χιλιόμετρα) και

η δεύτερη ξεκινούσε απο την αρχή της οδού Γούναρη (τότε Καλαβρύτων) για να καταλήξει στα Ταμπάχανα μέσω της Γερμανού (1,7 χιλιόμετρα).

Στην ανηφορική πορεία της τελευταίας γραμμης οφείλεται και η φράση που ακουγόταν απο τους Πατρινούς "τάιστο…τάιστο", με την οποία βέβαια κορόϊδευαν την όλη κατάσταση, δηλαδή το γεγονός οτι το τραμ δυσκολευόταν να συνεχίσει εύκολα την διαδρομή του.

Διευθυντής ορίστηκε ο Σπήλιος Αγαπητός και στη συνέχεια ο άλλοτε τεχνικός διευθυντής Ιωάννη Διπλαρόπουλος (1903-1908).

Ο ιστορικός Νίκος Πολίτης αναφέρει οτι το πρώτο εισητήριο το έβγαλε η Πίτσα Μαλτέζου, προφανώς μέλος της εμπορικής οικογένειας των Πατρών. Την κοινό εξυπηρετούσαν 6 αυτοκινούμενες άμαξες, 2 στην γραμμή της Άνω πόλης και 4 στην γραμμή Ιτιές-Άγιος Διονύσιος.

Το τραμ λειτουργούσε ως γνωστόν με ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο παρήγαγε το εργοστάσιο αεριόφωτος που βρισκόταν στον Άγιο Ανδρέα και είχε αρχίσει να λειτουργεί για δεύτερη φορά το 1902.

Το εργοστάσιο ήταν της "Ηλεκτρικής Εταιρείας" και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία του τραμ στην Πάτρα. Η πρώτη νύξη δημιουργίας εργοστασίου αεριόφωτος έγινε απο τον Γεώργιο Ρούφο, το έργο όμως υλοποίησε ο Θάνος Κανακάρης και στη συνέχεια ο Βότσης.

Το ρεύμα μεταφερόταν μέσω ενός χάλκινου σύρματος που βρισκόταν κατα μήκος της διαδρομής σε στύλο έξι μέτρων.

Το τέλος των τροχιοδρόμων ήταν κάπως απότομο. Με την έναρξη του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου η εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος ανέστειλε τις λειτουργίες της καθώς λόγω του αγγλικού αποκλεισμού δεν ήταν δυνατόν να προμηθευτεί γαιάνθρακα που ήταν απαραίτητος για την λειτουργία του εργοστασίου.

Συνεπώς τα τραμ ακινητοποιήθηκαν. Σταδιακά έγινε αντιληπτό απο τους πολίτες οτι η παύση του τραμ θα ήταν τελικά οριστική. Παράλληλα με την παύση αυτού δημιουργήθηκε μεγάλο πρόβλημα όσον αφορά την αστική συγκοινωνία, ζήτημα που απασχόλησε τον δήμο για αρκετές δεκαετίες.

http://istorika-8emata.blogspot.com


Δήμαρχε, αρκετά πιά ! Τα αυτοκίνητα, μάς κάνανε την ζωή ποδήλατο! Δήμαρχε, θέλουμε κι΄ εμείς, να μας πάρεις ποδήλατα, έστω σαν του Γιωργάκη…



HTML clipboard

Ο Ινδονήσιος πρόεδρος, Σουσίλο, τέθηκε επικεφαλής πομπής 500 ποδηλάτων χθες στην Τζακάρτα, στο πλαίσιο της εκστρατείας

«Με ποδήλατο στη δουλειά» προτρέποντας τους εργαζομένους να σταματήσουν να μεταβαίνουν στη δουλειά με αυτοκίνητο, σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης της πρωτεύουσας και περιορισμού των ρύπων.

Εδώ, θα μπορούσε άραγε να συμβεί κάτι παρόμοιο,έστω καί μέ τόν Γιωργάκη ο οποίος διαθέτει ποδήλατο;

HTML clipboard



Στην Κω και στην Καρδίτσα οι ποδηλατόδρομοι έχουν κερδίσει πολίτες κάθε ηλικίας. Στο νησί του Ιπποκράτη η διαδρομή είναι ειδυλλιακή...

HTML clipboard

Η κ. Φρόσω Παύλου μένει λίγο έξω από την Καρδίτσα. Η δουλειά της είναι στο κέντρο. Για να διανύσει όμως τα περίπου 2,5 χιλιόμετρα που χωρίζουν το σπίτι της από την πόλη δεν χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.

«Μετακινούμαι καθημερινά με το ποδήλατό μου. Μάλιστα πολλές φορές κάνω έως 10 χιλιόμετρα με το ποδήλατο προκειμένου να φέρω σε πέρας τις καθημερινές μου δουλειές. Θα ήταν κουραστικό και ανώφελο να χρησιμοποιούσα αυτοκίνητο».

Η κ. Παύλου δεν είναι μία... γραφική περίπτωση κατοίκου της Καρδίτσας που χρησιμοποιεί ποδήλατο αντί για Ι.Χ. Ούτε αποτελεί εξαίρεση.

Το 25% των μετακινήσεων στην Καρδίτσα, όπως έχει δείξει μελέτη του Πολυτεχνείου, γίνεται με το ποδήλατο.

«Το ποδήλατο ήταν ανέκαθεν μέσα στη ζωή και στην καθημερινότητα των Καρδιτσιωτών.

Είναι το πρώτο δώρο που παίρνουμε συνήθως σε μικρή ηλικία», λέει με νόημα η κ. Παύλου, δημοσιογράφος και μέλος της Ομάδας Πρωτοβουλίας για τη βιώσιμη κίνηση και το ποδήλατο στην Καρδίτσα.

Αυτό όμως που ώθησε τους κατοίκους της Καρδίτσας να αφήσουν το Ι.Χ. και να κάνουν... πετάλι ήταν το δίκτυο ποδηλατόδρομων που κατασκευάστηκε από τον δήμο το 2004.

Σήμερα η Καρδίτσα διαθέτει 4 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων μέσα στην πόλη και έναν περιαστικό ποδηλατόδρομο μήκους 10 χιλιομέτρων.

Είναι δηλαδή μία από τις 4-5 πόλεις - οάσεις για το ποδήλατο. Στην Καρδίτσα, το Μεσολόγγι, τη Λάρισα, την Κω, το Ρέθυμνο τα ποδήλατα είναι βασικό μέσο μετακίνησης εδώ και μία πενταετία.

Αντίθετα η Αθήνα αναμένεται να αποκτήσει τους πρώτους δύο ποδηλατόδρομους σε δύο χρόνια και ο ένας μάλιστα θα περνάει μέσα από πάρκα!

Ενδεικτικό της διαφορετικής νοοτροπίας που υπάρχει στην περιφέρεια για το ποδήλατο είναι ότι σε λίγον καιρό- εάν όλα πάνε καλά- θα είναι πραγματικότητα ο πρώτος ποδηλατόδρομος, μήκους 26 χιλιομέτρων, που θα ενώνει δύο πόλεις: την Καρδίτσα με τα Τρίκαλα.

Οι δύο νομαρχίες έχουν απαντήσει θετικά στην πρόταση των ποδηλατών ώστε παράλληλα με την κατασκευή του νέου οδικού άξονα να δημιουργηθεί και ένας ποδηλατικός.

Οι ποδηλατόδρομοι πέτυχαν στις παραπάνω πόλεις «διότι είναι μικρές, επίπεδες και με παράδοση στο ποδήλατο.

Όταν έγιναν λοιπόν οι κατασκευές ποδηλατόδρομων ενθάρρυναν και τους παλιούς ποδηλάτες αλλά και όσους δεν χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής του ΕΜΠ κ. Θάνος Βλαστός που έχει μελετήσει τη δημιουργία ποδηλατόδρομων σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.

Επιπλέον, βασικό ρόλο στην επιτυχία των ποδηλατόδρομων έπαιξε και το γεγονός, σημειώνει ο κ. Βλαστός, ότι πόλεις όπως η Καρδίτσα και το Μεσολόγγι δεν έχουν μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους και οι αποστάσεις είναι μικρές.

Και οι μεγαλουπόλεις τι πρέπει να κάνουν για να μπει το ποδήλατο στη ζωή των κατοίκων; Ο καθηγητής είναι κατηγορηματικός: «Πρέπει η Πολιτεία και οι δήμοι να κάνουν γενναίες υποδομές.

Αν στην Καρδίτσα για παράδειγμα φτιάχτηκε ένα δίκτυο 5 χιλιομέτρων και είναι λειτουργικό, σε μία μεγάλη πόλη θα πρέπει να φτιαχτεί ένα δίκτυο 50 και πλέον χιλιομέτρων».

Το πείραμα της Κώ...

Η μεγαλύτερη ποδηλατούπολη στην Ελλάδα φιλοδοξεί να γίνει η πόλη της Κω.

Ήδη έχουν μελετηθεί και κατασκευάζονται τμηματικά 40 χιλιόμετρα ποδηλατοδιαδρομής.

«Πρόκειται για ένα κλειστό και ασφαλές δίκτυο ποδηλατόδρομων. Το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του που καλύπτει το παραλιακό μέτωπο από το λιμάνι μέχρι την περιοχή Ψαλίδι είναι 12 χλμ. ποδηλατοδρόμος, διπλής κατεύθυνσης. Δηλαδή 24 χλμ. συνολικό μήκος ποδηλατοδιαδρομής και μάλιστα όλη κατά μήκος μιας υπέροχης παραλίας με ωραιότατη διαδρομή», λέει στα «ΝΕΑ» ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής των ΤΕΙ Αθήνας κ. Γιάννης Χρυσουλάκης που έχει αναλάβει τη μελέτη του δικτύου μαζί με τον συγκοινωνιολόγο κ. Δ. Δέλη.

Ο παραλιακός αυτός άξονας επεκτείνεται καθημερινά και θα περάσει δίπλα από το μεσαιωνικό κάστρο του νησιού, μέσα από το λιμάνι και θα συνεχίσει μέχρι την άκρη της πόλης. Παράλληλα ολοκληρώθηκε πρόσφατα και δόθηκε στην κυκλοφορία ένα άλλο σημαντικό τμήμα ποδηλατόδρομου το οποίο διέρχεται από το ιστορικό κέντρο της πόλης, προστατευμένο από φυτεμένα λουλούδια δεξιά και αριστερά.

Όπως προσθέτει ο κ. Χρυσουλάκης, στόχος των υπευθύνων του δήμου είναι όλα τα σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία του ιστορικού κέντρου της πόλης να συνδέονται μεταξύ τους με ποδηλατόδρομους (αρχαιολογικές ποδηλατοδιαδρομές).

Μεσολόγγι: 4.000 ποδηλάτες

Σε όαση για τους ποδηλάτες έχει μετατραπεί και η πόλη του Μεσολογγίου. Σε τέσσερις χιλιάδες υπολογίζονται οι πολίτες που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Όχι και λίγοι εάν σκεφτεί κανείς ότι ο πληθυσμός της πόλης είναι 17.000.

Οι υπεύθυνοι του δήμου εκμεταλλεύτηκαν το πιλοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών πριν από μία επταετία αλλά και το γεγονός ότι η πόλη τους είναι επίπεδη.

Έτσι το 2002 κατασκευάστηκε ένας ποδηλατόδρομος μήκους 2,5 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη. Διαθέτει όμως και περιαστικό 4 χιλιομέτρων και πλάτους 2,5 μ. που φτάνει στην παραλία.

Tanea.gr



Αθήνα - Πάτρα - Πύργος ! Ο πιο επικίνδυνος ψευτο- Εθνικός δρόμος τής χώρας μας…


HTML clipboardΜέχρι και σήμερα η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών λειτουργεί με τα δεδομένα κυκλοφορίας του 1969, οπότε και εγκαινιάστηκε.

Η ικανότητα του δρόμου είναι μόνο γιά 16 - 18.000 οχήματα τήν ημέρα, καί εν τούτοις κυκλοφορούν πάνω της 40.000 !


HTML clipboard

Το ένα τρίτο των τροχαίων ατυχημάτων όλης της χώρας γίνεται κάθε χρόνο στην εθνική οδό Κορίνθου- Πατρών, τον δεύτερο πιο «αιματοβαμμένο» δρόμο στη χώρα μετά το πέταλο του Μαλιακού. Κακή χάραξη με απότομες ή κακής κλίσης στροφές, μικρή διατομή, φθαρμένα οδοστρώματα και κατεστραμμένα στηθαία είναι οι κύριες τις «κατάρες» του δρόμου.

Στα 23 χρόνια που μεσολάβησαν από την πρώτη εξαγγελία ανακατασκευής του τμήματος των 120 χιλιομέτρων της οδού Κορίνθου – Πατρών, εκατοντάδες οδηγοί έχουν θυσιαστεί στον βωμό της κακοτεχνίας του οδοστρώματος και των ελλείψεων σε προστατευτικά μέτρα.

Χαρακτηριστικά, την πενταετία 2000 - 2004, 266 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην Κορίνθου - Πατρών, 263 τραυματίστηκαν βαριά και 763 ελαφρά (στοιχεία: Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»). Μέχρι και σήμερα η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών λειτουργεί με τα δεδομένα κυκλοφορίας του 1969, οπότε και εγκαινιάστηκε.

Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, τον δρόμο σήμερα χρησιμοποιούν 20.000 οχήματα. «Η κίνηση αυτή μπορεί να αυξηθεί ακόμα και στις 40.000-50.000 οχήματα στις ώρες αιχμής», λέει στην «Κ» ο επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας (ΠΟΑ) του ΤΕΕ κ. Βασ. Ψαριανός.

«Η ικανότητα του δρόμου σήμερα είναι περίπου 16 - 18.000 οχήματα, επομένως παρουσιάζει κορεσμό. Γι’ αυτό και εάν μειωθούν οι λωρίδες κατά την ανακατασκευή ο δρόμος θα γίνει απλά αδιάβατος...»

Σύμφωνα με το ΠΟΑ, το 70% των ατυχημάτων στην Κορίνθου - Πατρών οφείλεται στη μικρή, για το μέγεθος της κυκλοφορίας που δέχεται, διατομή της.

«Οταν στη δεξιά λωρίδα κινούνται φορτηγά με 80 - 90 χλμ./ώρα, αυτό σημαίνει ότι απομένει μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας για τα οχήματα. Γι’ αυτό και υποστηρίζουμε τη διαπλάτυνση του δρόμου».

Το χρονοδιάγραμμα

12 μήνες: Μικρές παρεμβάσεις για ενίσχυση ασφάλειας σε όλο το μήκος της εθνικής οδού Κορίνθου Πατρών.

20 μήνες: Ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα Ελευσίνας - Κορίνθου.

32 μήνες: Ολοκλήρωση της ανακατασκευής των πρώτων τριών τμημάτων: 15 χλμ. στο τμήμα Αραχωβίτικων - Πάτρας (περιλαμβανομένων και των νέων ανισόπεδων κόμβων Ρίου και Αραχωβίτικων), 20 χλμ. στο τμήμα Κορίνθου - Ζευγολατιού - Κιάτου και 18 χλμ.στο τμήμα Πέρα Περιμετρικής Πάτρας - Κάτω Αχαΐας.

34 μήνες: Ολοκλήρωση εργασιών ανακατασκευής τμήματος 75χλμ., από το Κιάτο έως τον δυτικό κόμβο Αιγίου.

42 μήνες: Ολοκλήρωση των τελευταίων 22 χλμ. του τμήματος δυτικού κόμβου Αιγίου - Αραχωβίτικων (περιοχή Παναγοπούλας με σήραγγες) και του τμήματος Πάτρας - Πύργου.

70 μήνες: Ολοκλήρωση του τμήματος Πύργου - Τσακώνας, μήκους 90 χλμ.

kathimerini.gr


Τετάρτη 18 Ιουνίου 2008

Η μετά τούς σεισμούς εποχή καί η απαρίθμηση τών πληγών μας...Αρνούνται να μάς βγάλουν σεισμόπληκτους !













Ο Βεζούβιος, κατά μία εικονογράφηση τής εποχής τών φοβερών καταστροφών του...

Αρνούνται να βγάλουν τήν Αχαϊα σεισμόπληκτη ! Γιατί άραγε;

Έπρεπε δηλαδή νά ισοπεδωθούνε τα πάντα για να βγεί μία απόφαση, ή έπρεπε νά είχαμε τον Βεζούβιο στην περιοχή μας;


- Μεγάλες καταστροφές σε εκκλησίες

- Περισσότερα από 300 κτίρια κρίθηκαν προσωρινά ακατάλληλα στην Αχαΐα.

- Μετρούν τις πληγές τους σε Ηλεία και Αχαΐα

- Ποια σχολεία κρίθηκαν ακατάλληλα στην Αχαΐα και Ηλεία

- Τέσσερα σχολεία ακατάλληλα στην Αχαΐα

Περιληπτικά λοιπόν έχουμε, πλην των δύο νεκρών, τις εξής καταγραφές:

Ανάμεσά τους, τελείως ακατάλληλα 9 σχολικά κτίρια στην Αχαΐα και 15 στην Ηλεία, 6 Ι. Ναοί στην Ι. Μ. Πατρών και ακαθόριστος αριθμός στην Ι. Μ. Ηλείας, δεκάδες δημόσια κτίρια, όπως μουσεία, κλπ.

Α) «…Συνολικά 214 άνθρωποι προσήλθαν στα νοσοκομεία με τραυματισμούς λόγω του σεισμού. Από αυτούς, 21 εισήχθησαν και παραμένουν για νοσηλεία, ενώ σε τρεις περιπτώσεις, που αφορούν κατάγματα στα άκρα, οι ασθενείς χειρουργήθηκαν…».

Β) «… Περισσότερα από 15 χωριά στην Αχαΐα και την Ηλεία έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές.

Οι περιοχές που μετρούν τις μεγαλύτερες πληγές είναι η Κάτω Αχαγιά, η Βάλμη Ηλείας το Σανταμέρι, η Φώσταινα, το Πέτα, ο Άγιος Στέφανος, οι Πόρτες, καθώς και ο Δήμος Βαρθολομιού. Ζημιές σημειώθηκαν ακόμη και στο κέντρο της Πάτρας, αλλά και στο Αγρίνιο και τον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας. Εκτός λειτουργίας λόγω ζημιών ετέθη ο πύργος ελέγχου στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας και οι πτήσεις γίνονται με τη βοήθεια του εφεδρικού.

Γ) «…Ο μητροπολιτικός ναός του Αγίου Νικολάου Πύργου υπέστη σοβαρές ζημιές, καθώς ο τρούλος κατέρρευσε στον πεζόδρομο της οδού Αυγούστου Καπογιάννη… Στο 5όροφο κτίριο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηλείας, στην οδό Μανωλοπούλου, προκλήθηκαν τεράστιες ρωγμές παράλληλα και κάθετα του κτιρίου, ενώ μικρότερης έκτασης ζημιές, σύμφωνα με την εικόνα που παρουσιάζει, υπέστη και το Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο Πύργου….

Στο δημοτικό διαμέρισμα Κεραμιδιάς, 14 κτίρια και ο ναός κρίθηκαν επικίνδυνα ενώ, ακόμη, μια παλιά οικία κατέρρευσε. Στο χωριό Ηλιδα, πρώην Παλαιόπολη, το σύνολο των σπιτιών υπέστησαν ρωγμές και πολλά από αυτά είναι ακατοίκητα πλέον… Από τους αρχαιολογικούς χώρους, ζημιές έχουν καταγραφεί μόνο στο Μουσείο της Ηλιδας ».

Δ) «…102 κατοικίες στην Πάτρα εκ των οποίων οι 25 κρίθηκαν ακατάλληλες, ενώ στον υπόλοιπο νομό τα μισά από τα 570 σπίτια που ελέχθησαν κρίθηκαν επίσης ακατάλληλα. 16 Δημόσιες υπηρεσίες έχουν προβλήματα, όπως η Π.Υ. στην Πατρών Αθηνών, το Γ Α.Τ., το Πταισματοδικείο στη Γούναρη, η 6 Εφορία Αρχαιοτήτων και το κτήριο του ΤΑΠ ΟΤΕ. Οι έλεγχοι έδειξαν ζημιές σε 110 επιχειρήσεις ενώ στην Πάτρα ζήτησαν στέγη 17 άτομα…».

Ε) «…Πάνω από 250 κτίρια σε ολόκληρη την Αχαΐα, 25 εκ των οποίων στην Πάτρα, έχουν καταστεί ακατάλληλα λόγω του σεισμού της Κυριακής. Μεταξύ αυτών, τα Δημοτικά Σχολεία Βραχνεΐκων, Κρίνου και Μετοχίου, καθώς και οι καμινάδες του Λαδόπουλου και το παλιό κτίριο του Κέντρου Παιδικής Μέριμνας Θηλέων.

Μεγάλα προβλήματα έχουν προκληθεί σε 5 πολυκατοικίες στην πόλη των Πατρών, καθώς και στο Νοσοκομείο “Ο Άγιος Ανδρέας”, το οποίο όμως έχει χαρακτηριστεί επισκευάσιμο….».

Στ) «…Οι πέντε πολυκατοικίες της Πάτρας που παρουσίασαν προβλήματα βρίσκονται στα παρακάτω σημεία: - Οδός Ιεροθέου, δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές.
- Θεμιστοκλέους 81, στο ύψος της Ιεροθέου.

- Τριών Ναυάρχων και Ρήγα Φεραίου.

- Πλατεία Γεωργίου επί της Γεροκωστοπούλου (εκκενώθηκε προληπτικά).
- Μαιζώνος και Τριών Ναυάρχων..»

Ζ) «…προσωρινά ακατάλληλα:

Δικαστικό Μέγαρο Πάτρας.

Απίστευτο και όμως αληθινό! Έκλεψαν ηλεκτρονική πινακίδα κυκλοφορίας από την Πατρών -Κορίνθου...( Δέν κλέβανε καλλίτερα καί όλο τόν δρόμο...)


Άν σε λίγο κλέψουν καί κανένα τάνκς σάν κι΄ αυτό από κανένα στρατόπεδο, μή μάς φανεί τώρα δά, καί περίεργο...


Τάνκς, υποψήφιο πρός κλέψιμο. ( Ο οδηγός δέν είναι πρός κλέψιμο, καί εξαιρείται...)

Ακόμα και πινακίδα – ραντάρ, που είχε τοποθετήσει στην Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος του Δερβενίου, στο ρεύμα με κατεύθυνση προς Πάτρα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», έβαλαν στο μάτι επιτήδειοι.

Η πινακίδα, που ξεπερνούσε το ένα μέτρο, μπήκε στο «στόχαστρο» αγνώστων, λόγω του γεγονότος πως είχε ενσωματωμένο ραντάρ με ηλεκτρονικό υπολογιστή, ο οποίος καταγράφει σε φωτεινό πλαίσιο δεδομένα, όπως τα όρια ταχύτητας που ισχύουν στο σημείο.

Η ηλεκτρονική πινακίδα τοποθετήθηκε πριν από λίγους μήνες, ενώ για την αδειοδότηση και την κατασκευή της χρειάστηκε περίπου ένας χρόνος εργασιών. Όμως, κανείς δεν μπορούσε να υπολογίσει πως η αξιόλογη αυτή προσπάθεια, εκτός από τους οδηγούς, θα ενδιέφερε και τους κλέφτες.

Μάλιστα, για να δουν στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας τα σχέδιά τους να γίνονται πραγματικότητα, χρειάστηκε πολλά μέλη να συνεισφέρουν χιλιάδες ευρώ και πολύτιμες εργατοώρες, ενώ για τη ρευματοδότηση της πινακίδας υποστήριξε οικονομικά την προσπάθεια και η ΔΕΗ.

Οι αστυνομικές Αρχές διερευνούν το θέμα, μετά τη διαπίστωση των ανθρώπων του Ινστιτούτου.
Η ενέργεια αφαίρεσης της ηλεκτρονικής πινακίδας δεν αποτελεί μόνο ποινικό αδίκημα, αλλά και ηθικό, αφού τα χρήματα για την τοποθέτησή της προέρχονται από πολίτες και φορείς που στηρίζουν τη συγκεκριμένη ενέργεια η οποία στοχεύει στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, σε μια Εθνική Οδό που από πολλούς αποκαλείται «καρμανιόλα».


Ένα ερώτημα που τίθεται, πάντως, είναι πώς κατάφεραν οι άγνωστοι δράστες να πραγματοποιήσουν πολύωρες εργασίες για ν’ απομονώσουν το ρεύμα και να «κατεβάσουν» την πινακίδα, χωρίς να τους αντιληφθούν τα περιπολικά της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Κορινθίας ή κάποιος οδηγός, που στη συνέχεια θα ειδοποιούσε την Αστυνομία.

( ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ -- Εφημερίδα "Η Ημέρα" )

Κυριακή 8 Ιουνίου 2008

Μόνο 6,5 R χρεώθηκε ο μεγάλος σεισμός πού μας συγκλόνισε ! Μήπως κάνουν λάθος;







Βρετανικός χάρτης παγκόσμιων σεισμών «τελευταίας ώρας…»
http://www.gein.noa.gr/services/recent-earth.html

2008 JUNE 8

ATHENS: H=12:25:28.5 SOUTHERN GREECE

LAT= 37.93N LON= 21.41E DEPTH= 21Km Ml=6.5

An =713.0mm Ae =1010mm Ml= 6.5(ATH)



Ρήγμα της Ανατολίας πού καταλήγει σχεδόν στην περιοχή μας…

Ο Θεός να βάλει το χέρι Του γιατί αν ενεργοποιηθεί ο Πατραϊκός στο ρήγμα της Ανατολίας, θα βγάλουμε μαύρο καλοκαίρι…

Έζησα από ένα θαύμα...

Συγκλονιστικές είναι οι ιστορίες των ανθρώπων που κατάφεραν να γλιτώσουν την τελευταία στιγμή από το χτύπημα του Εγκέλαδου.

Ο 82χρονος Γιώργος Γκατζούλιας, μιλώντας σε δημοσιογράφους, περιέγραψε τα δραματικά δευτερόλεπτα του σεισμού, δηλώνοντας ότι έζησε από θαύμα:

«Κοιμόμουν στο δωμάτιό μου την ώρα του σεισμού. Δεν πρόλαβα να πεταχτώ από το κρεβάτι και ολόκληρο το σπίτι είχε καταρρεύσει, εκτός από το δωμάτιο που κοιμόμουν.
Ναι, ήταν θαύμα.

Είδα το σπίτι μου να πέφτει και μόνο τα 3 τετραγωνικά που βρισκόμουν να μένουν ανέπαφα.

Δεν είχα άλλη διέξοδο, βγήκα στο παράθυρο και οι γείτονες έτρεξαν να με σώσουν. Βρίσκομαι στο σπίτι της κόρης μου και, ευτυχώς, ο Θεός με έσωσε και δεν έχω ούτε γρατζουνιά» λέει συγκινημένος ο κ. Γκατζούλιας.

Η τύχη του όμως δεν έσωσε μόνο τον ίδιο, έσωσε και τη γυναίκα του που εκείνη τη στιγμή έλειπε από το σπίτι. Σηκώθηκα και δεν την είδα.

«Νόμιζα ότι είχε χαθεί στα συντρίμμια, αλλά αργότερα την είδα να επιστρέφει από τη βάπτιση που είχε πάει» λέει και συνεχίζει «δεν θα το ξεχάσω ποτέ, έζησα το δικό μου θαύμα».

===================================

Κύριος σεισμός, ή προσεισμός; Ιδού το μεγάλο ερώτημα...

----------------------------------------------------------------------------------

Ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των αρμόδιων υπηρεσιών στα δημοτικά ακίνητα και ο δήμαρχος της Πάτρας κ. Ανδρέας Φούρας ανακοίνωσε χθες τα αποτελέσματα.

Τα κτίρια που ελέγχθηκαν είναι συνολικά 22 και από αυτά τα 5 κρίθηκαν προσωρινά ως ακατάλληλα προς χρήση, μέχρι και τον δευτεροβάθμιο έλεγχο.

Πρόκειται για το κτίριο Σπύρου Σώκαρη στη συμβολή των οδών Κορίνθου και Παπαφλέσσα, το Αργυροπούλειο κτίριο στην οδό Κανακάρη, το κληροδότημα Κωστόπουλου στα Ψηλαλώνια, κτίρια στο Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο και η πιο σοβαρή περίπτωση είναι αυτή του Δημοτικού Θεάτρου Απόλλων, στην πλατεία Γεωργίου.

Για το Δημοτικό Θέατρο αναμένεται οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου να εκπονήσουν ειδική έκθεση, ωστόσο από τα πρώτα δείγματα τα προβλήματα δείχνουν σοβαρά. Στο Παλαιό Νοσοκομείο υπάρχουν και πτέρυγες που απλώς χρήζουν επισκευών, ενώ κανένα πρόβλημα δεν παρουσιάζει η αίθουσα
HANSEN.

Τα κτίρια που παρουσιάζουν βλάβες είναι συνολικά 8 και συγκεκριμένα το Μέγαρο Λόγου και Τέχνης, το Δημοτικό Ωδείο, τα κτίρια του ΣΕΓΑΣ στου Λαδόπουλου, η «Φωλιά του Παιδιού», ο χώρος που έχει παραχωρηθεί στον Παγκαλαβρυτινό Σύλλογο, το παλιό κτίριο της ΔΕΠΑΠ στην οδό Παπαδιαμαντοπούλου και το κτίριο του Ερυθρού Σταυρού στην οδό Καρόλου.

Χωρίς κανένα πρόβλημα «πέρασε» ο σεισμός από 8 δημοτικά ακίνητα, ενώ στο πολυδύναμο κέντρο δεν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος. Τεράστια προβλήματα δημιούργησε η σεισμική δόνηση και σε δύο από τις καμινάδες στου Λαδόπουλου, οι οποίες κρίθηκαν κατεδαφιστέες. Ωστόσο, για να μπορέσουν να προχωρήσουν στις εργασίες, οι αρμόδιες υπηρεσίες χρειάζονται την άδεια του υπουργείου Πολιτισμού, καθώς πρόκειται για διατηρητέες κατασκευές.

Παράλληλα, ο δήμαρχος Πατρέων κ. Ανδρέας Φούρας ζήτησε να τεθούν άμεσα σε εφαρμογή τα μέτρα ανακούφισης για τους σεισμόπληκτους και να φτάσει η εγκύκλιος από το υπουργείο Εσωτερικών για τα μέτρα αποκατάστασης.

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Πατρέων, η επίσκεψη του κ. Προκόπη Παυλόπουλου άφησε πολλά αναπάντητα ερωτήματα και πρόσθεσε πως «πολλοί δημότες σπεύδουν στο Δήμο και ζητούν την υλοποίηση των εξαγγελιών για τα 3 χιλιάδες ευρώ, που υποσχέθηκε η κυβέρνηση».

----------------------------------------------------------


Πολλοί είναι οι ιεροί ναοί της Μητροπόλεως Πατρών που υπέστησαν σοβαρές ζημιές από τον προχθεσινό δυνατό σεισμό των 6,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
Έκλεισαν Παντάνασσα και Άγιος Δημήτριος...


Μέσα στην Πάτρα το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίστηκε στον
Iερό Nαό της Παντάνασσας, όπου σημειώθηκαν ρωγμές στους τοίχους και πτώσεις σοβάδων, και στο Nαό του Αγίου Δημητρίου στην Άνω Πόλη, όπου στο βόρειο αριστερό τμήμα έχει σκιστεί ο τοίχος, ενώ έχει πάθει ζημιές και το τέμπλο.

Οι δύο ναοί, τους οποίους επισκέφθηκαν ήδη συνεργεία μηχανικών της Νομαρχίας, κρίθηκαν ακατάλληλοι και έκλεισαν προσωρινά, ενώ την Κυριακή το απόγευμα ο γάμος που είχε προγραμματιστεί στην Παντάνασσα πραγματοποιήθηκε τελικά στην πλατειούλα μπροστά από την εκκλησία, έπειτα από ειδική άδεια που δόθηκε από τον Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσόστομο.

Κατεδαφιστέος κρίθηκε, στο μεταξύ, ο Ναός του Αγίου Δημητρίου στο Ίσωμα.

Πρόβλημα από το σεισμό δημιουργήθηκε και στο παρεκκλήσι της Αρχιεπισκοπής,

στον Άγιο Βασίλειο Βραχναιίκων, όπου το παλαιό καμπαναριό είναι κατεδαφιστέο,

στο Ναό των Αγίων Θεοδώρων στο Κοιμητήριο Βραχναίκων που είναι κατεδαφιστέος,

στον Άγιο Χαράλαμπο Τσουκαλέικων που επίσης θα χρειαστεί να γκρεμιστεί,

στον Άγιο Ιωάννη Κάτω Αλισσού που έπαθε σοβαρές ζημιές,

στον Άγιο Ιωάννη Κ. Αχαΐας που θα χρειαστεί να κλείσει,

ενώ ο Ναός της Αγίας Παρασκευής στην Καρυά Δύμης έχει καταστραφεί ολοσχερώς.

Κατεδαφιστέος είναι και ο Ναός του Προφήτη Ηλία στα Ζησιμέικα,

ο Άγιος Κωνσταντίνος Φλόκα έχει υποστεί σοβαρές ζημιές,

όπως και το καμπαναριό στο Ναό Αγίου Γρηγορίου Λουσικών.

Ζημιές καταγράφηκαν και στα Εισόδια Θεοτόκου στο Φαρραί,

και στον Άγιο Δημήτριο στο Χαϊκάλι,

ενώ από μοναστήρια έκλεισε η Μονή της Μαρίτσας.

Επίσης, προβλήματα από το σεισμό δημιουργήθηκαν στη δυτική πτέρυγα του Αγίου Νικολάου Μπάλα,

στη Μονή των Αγίων Πάντων,

και στον Άγιο Ιωάννη Νοτενών.


================================

Νεκρός άντρας στην Κάτω Αχαγιά

Σοβαρές ζημιές και τραυματίες σε Ηλεία και Αχαϊα

Κυριακή, 08.06.08

Οικογενειάρχης, πατέρας πέντε παιδιών, ηλικίας 55 ετών ανασύρθηκε νεκρός από τα χαλάσματα οικίας στην περιοχή της Κάτω Αχαγιάς, ενώ άλλοι 20 έχουν τραυματιστεί στην περιοχή από τον πολύ ισχυρό σεισμό μεγέθους 6,5 Ρίχτερ, που σημειώθηκε στις 15:26 στην Ανδραβίδα.

Σώο απεγκλωβίστηκε ένα κοριτσάκι στη Φώσταινα Αχαΐας, το οποίο είχε εγκλωβιστεί μέσα στο σπίτι του που καταπλακώθηκε από δέντρο. Επίσης, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, τρία ακόμα άτομα απεγκλωβίστηκαν από το σπίτι που είχε καταρρεύσει στο Βαρθολομιό Ηλείας.

Ο σεισμός έχει προκαλέσει μεγάλες ζημιές και τραυματισμούς κατοίκων σε Βαρθολομιό, Φώσταινα, Αμαλιάδα, Πύργο, Λεχαινά και Πάτρα. Στη Μέλισσα Ηλείας έπεσε κολώνα της ΔΕΗ και έχει προκληθεί δασική πυρκαγιά, ενώ υπάρχει κατάρρευση κτιρίου και στην Ολυμπία.

Αμέσως μετά τον σεισμό που έπληξε τη βορειοδυτική Πελοπόννησο κινητοποιήθηκε όλος ο κρατικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων. Μονάδα απεγκλωβισμού του στρατού μεταβαίνει στις πληγείσες περιοχές. Ομάδες της ΕΜΑΚ από τα Ιωάννινα και τη Λαμία μεταβαίνουν στην περιοχή.

Ο υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος επικοινώνησε με τον πρωθυπουργό, περιφερειάρχες, νομάρχες και δήμαρχους, ενώ έδωσε εντολές στον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος και της Αστυνομίας να προχωρήσουν σε καταγραφή των ζημιών. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς έδωσε εντολή να μεταβούν στην Πελοπόννησο 60 μηχανικοί για να ελέγξουν τα κτίρια. Στις πληγείσες περιοχές έχει μεταβεί και ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Μαργαρίτης Μουζάς.

Σύμφωνα με τις αναφορές προς το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, από το μεγάλο σεισμό έχουν διαπιστωθεί κάποιες ρωγμές σε κτίρια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας, την επικινδυνότητα των οποίων θα ερευνήσουν οι αρμόδιοι μηχανικοί, ενώ δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών.

Προβλήματα στην κυκλοφορία έχουν δημιουργηθεί από κατολισθήσεις, στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών στο ύψος του Διακοφτού και σε δρόμους στα Τσουκαλέικα Αχαΐας και στο Λατζόι και τη Νεράιδα Πύργου.

Ο σεισμός, ο οποίος είχε μεγάλη διάρκεια, έγινε αισθητός σχεδόν στη μισή Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής.

Η είδηση κάνει ήδη τον γύρο του κόσμου, καθώς προβάλλεται από όλα τα μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία και τηλεοπτικά δίκτυα. Το BBC παίζει πρώτη την είδηση στα ευρωπαϊκά θέματα, ενώ αναλυτικό ρεπορτάζ φιλοξενεί το CNN καθώς και το Reuters.



e-tipos.com, ΑΠΕ - ΜΠΕ

Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

"Δέν απολύω κανένα!" -- Μιά πρωτοφανής καταστροφή γιά την περιοχή μας, καί ένας γενναίος άνθρωπος...



Εγκαταστάσεις Ομίλου Αντζουλάτου, καί ότι απόμεινε από τίς φλόγες...


Ουδείς γνωρίζει ακριβώς τα πραγματικά αίτια καί αυτής τής καταστροφής. Ήταν αμέλεια; ανθρώπινο λάθος; πόλεμος ανταγωνιστών; ή εσκεμμένος εμπρησμός;

Πρίν αρκετό καιρό πάλι, κάηκε γιά 2η φορά μάλιστα, μιά άλλη μεγάλη επιχείρηση μαζί με τα φορτηγά της αυτοκίνητα...

Επομένως υπάρχει ένα κακό ιστορικό πυρκαγιών πού βάζει πολλούς συμπολίτες σε σκέψεις...

Υπάρχουν ένοχοι;

Εάν ναί, πρέπει απαραιτήτως να βρεθούν καί να πληρώσουν.

Τό κλείσιμο μιάς υπόθεσης από τίς Ανακριτικές Αρχές πρέπει να είναι βάσιμο καί τεκμηριωμένο, γιατί ο τόπος αυτός δεν μπορεί να σηκώσει άλλο τέτοιου είδους φαινόμενα...

"Σού καίω την Επιχείρηση, το σπίτι, τό αυτοκίνητο, εξαφανίζομαι, καί ουδείς ένοχος ! "


"Δεν θα απολύσω ούτε έναν υπάλληλο", δήλωσε ο Κώστας Αντζουλάτος, με του έμαθε την καταστροφή των εγκαταστάσεών του και ενώ βρισκόταν στην Κομοτηνή.


Την ίδια θέση επανέλαβε και στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του
TELE TIME , το περασμένο Σάββατο, τονίζοντας μάλιστα, ότι οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις του, μάλλον θα χρειασθεί να εργασθούν διπλές βάρδιες μέχρι να στηθούν και πάλι στα πόδια τους όλες οι δραστηριότητες.

Σύμφωνα με τον κ. Αντζουλάτο, και με βάση την πληροφόρηση που έχει από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, η φωτιά εκδηλώθηκε, αρχικά, σε σημείο όπου φορτίζουν τις μπαταρίες τους τα κλαρκ, με την έννοια του βραχυκυκλώματος.

Να σημειωθεί ότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία παρέδωσε το 70% των χώρων στον κ. Αντζουλάτο, ο οποίος από σήμερα, όπως είπε, θα αρχίσει εκ νέου η κατασκευή των νέων κτιρίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η φωτιά ξεκίνησε λίγο μετά τις 17:00 της περασμένης Παρασκευής, όταν παρατηρήθηκαν φλόγες στο πίσω μέρος του εργοστασίου, όπου βρίσκονται οι αποθήκες των εγκαταστάσεων, και ενώ οι εργαζόμενοι είχαν φύγει. Στους χώρους υπήρχαν εύφλεκτα υλικά και πολλά εργαλεία με αποτέλεσμα η φωτιά να επεκταθεί με ραγδαίους ρυθμούς, καθώς προκλήθηκαν απανωτές εκρήξεις. Αμέσως, το σκηνικό έλαβε διαστάσεις πύρινου εφιάλτη με απρόβλεπτες προεκτάσεις.

"Η επόμενη ημέρα θα είναι σκληρή για μένα, είμαι όμως έτοιμος να παλέψω με τους συνεργάτες μου για να ξαναστήσουμε αυτό που είχαμε φτιάξει τα τελευταία 25 χρόνια. Δεν πρόκειται να απολύσω ούτε έναν εργαζόμενο του εργοστασίου και όλοι μαζί θα ξεκινήσουμε σκληρή δουλειά για να το ξαναφτιάξουμε", δήλωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Στο σημείο άρχισαν να καταφθάνουν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας προκειμένου να αποτρέψουν την ολοσχερή καταστροφή του εργοστασίου αλλά, το ακόμη κυριότερο, τυχόν επέκτασή του και σε παρακείμενο υγρών καυσίμων, πιθανή επαφή του οποίου με την φωτιά θα δώσει ακόμη πιο επικίνδυνες διαστάσεις στην καταστροφή που συντελείται. Το μόνο θετικό γεγονός, όπως διαπίστωσαν οι πυροσβέστες, ήταν πως κανένας εκ των εργαζομένων δεν βρισκόταν εκείνη την στιγμή μέσα στους χώρους της φωτιάς. Παρόλα αυτά όμως, στο άκουσμα της είδησης κατέφθαναν ο ένας μετά τον άλλον και ξεσπούσαν σε λυγμούς, αντιλαμβανόμενοι πως το αύριο για τους ίδιους είναι αβέβαιο, την ίδια στιγμή που ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας και ιδιοκτήτης της επιχείρησης βρισκόταν σε επαγγελματικό ταξίδι στην Κομοτηνή και ενημερωνόταν δια τηλεφώνου για την καταστροφή του εργοστασίου του.

Στο εργοστάσιο βρέθηκαν εξ αρχής πάνω από 80 πυροσβέστες, ενώ επιστρατεύτηκαν και οι υδροφόρες του Δήμου Παραλίας, όπως επίσης και οι άνδρες του Ερυθρού Σταυρού.

Οι φόβοι των πυροσβεστών αφορούσαν εξ αρχής τυχόν ολοκληρωτική καταστροφή των εγκαταστάσεων, αλλά τελικά γλίτωσαν από τις φλόγες τα γραφεία.

Η επόμενη ημέρα αναμένεται ημέρα απολογισμού με την Πυροσβεστική Υπηρεσία να καλείται να δώσει ακριβείς απαντήσεις για τα αίτια και τον γνωστό επιχειρηματία να καλείται να λύσει και στην πράξη τον γρίφο της όσο το δυνατόν πιο άμεσης ανάκαμψης του Ομίλου του μετά τον πύρινο όλεθρο, που από συγκυρίες δεν επέφερε χειρότερες συνέπειες.

( από τίς ΕΙΔΗΣΕΙΣ)