Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2007

2007 -- Η Βηθλεέμ κοιμάται… Εδώ ακριβώς, πρίν 2000 χρόνια, στην ίδια αυτή πολιτεία, νύχτα και πάλι,αντήχησαν οί φωνές των Αγγέλων και οι δοξολογίες...

« Δόξα έν υψίστοις Θεώ και επί γής ειρήνη…»

Μεγάλες γιορτές έρχονται, καιρός λοιπόν νά ξεφύγουμε κι΄ εμείς από τίς καθημερινές γκρίνιες ( πού δεν τελειώνουν ποτέ ), και ένα μικρό Χριστουγεννιάτικο διήγημα άς ελπίσουμε ότι θα είναι το πιο κατάλληλο να μας μεταφέρει σε άλλους καιρούς, και σε άλλες πιο ευλογημένες εποχές, των χαμένων πατρίδων της Μικρασιατικής γής…

«Χριστούγεννα στ σπηλιά» (του Φώτη Κόντογλου)

« Ήταν παραμονές Χριστουγέννων ! Συνήθεια τόχουν να πνε πάντα μαζί, χιονιάς καί Χριστούγεννα,

Μ κείνη τ χρονι ο καιρο τανε φουρτουνιασμένοι παρ φύση. Χιόνι δν ρριχνε. Μοναχ πο τμόσφαιρα τανε θυμωμένη, κα φυσούσανε σκληρο βοριάδες μ χιονόνερο κα μ᾿ στραπές. Καμμι βδομάδα καιρς καλωσύνεψε κα φυσοσε μία τραμουντάνα πο ρμενιζότανε.

Τν παραμον όμως π τ πρωΐ ορανς τανε μαρος σν μολύβι, κ᾿ πιασε κ᾿ ρριχνε βελονιαστ χιονόνερο.

Σ μία τοποθεσία πο τ λέγανε Σκρόφα, βρισκότανε να μαντρ μ γιδοπρόδατα, πάνω σ μι πλαγι το βουνο πο κοίταζε κατ τ πέλαγο…

Ο τσομπάνηδες καθόντανε μέσα σ μι σπηλι πο βρισκότανε παραμέσα κα πι ψηλ π τ μάντρα κα πο κοίταζε κατ τ νοτιά. Μεγάλη σπηλιά, μ τρία - τέσσερα χωρίσματα, κι ψηλ ς τρία μπόγια. Τ ζωνταν σταλιάζανε κάτω π τς χαμηλς σάγιες, πο σκυβες γι ν μπες μέσα. Σωρο π κοπρι στεκόντανε δ κ᾿ κε, κα βγάζανε μία σπιρτόζα μυρουδιά. Χάμω, τ χμα τανε σκουπισμένο κα καθαρό, γιατί ο τσομπάνηδες τανε μερακλδες, κα βάζανε τ παιδι κα σκουπίζανε ταχτικ μ κάτι σκοπες κανωμένες π στοιβιές.

ρχιτσέλιγκας τανε Γιάννης Μπαρμπάκος, νας νθρωπος μισάγριος, γεννημένος νάμεσα στ γίδια κα στ πρόβατα. τανε μαρος, μαλλιαρός, μ γένεια μαρα κόρακας, σγουρ κα σφιχτ σν το κριαριο. Φοροσε σαλβάρια κοντ ς τ γόνατο, σελάχι στ μέση του, ζουνάρι πλατύ, βαρι τζεσμέδια στ ποδάρια του· τ κεφάλι του τ εχε τυλιγμένο μ᾿ να μεγάλο μαντίλι σν σαρίκι, κ᾿ ο μαρχαμάδες [= τ κρόσια] κρεμόντανε στ πρόσωπό του.

ρχαος νθρωπος!

Εχε δυ παραγυιούς, τν λέξη κα τν Δυσσέα, δυ παλληκαρόπουλα ς εκοσι χρονν. Εχε κα τρία παιδιά, πο τος βοηθούσανε στ᾿ ρμεγμα κα κοιτάζανε τ μαντρ νά ναι καθαρό. Ατς ο ξι ψυχς ζούσανε σ κενο τ μέρος, κρυφ π τν Θεό. νάρια βλέπανε νθρωπο.


σπηλι τανε καπνισμένη κι βράχος εχε μαυρίσει ς πάνω π τν καπνι πο βγαινε π τ στόμα τς σπηλις.

κε μέσα εχανε τ γιατάκια τους, σν μεντέρια, στρωμένα μ προβιές. Στος τοίχους τς σπηλις εχανε μπήξει παλούκια μέσα στς σκισμάδες το βράχου, κα κρεμόντανε καρδάρες, τυροβόλια, μαγιές, τουφέκια κα μαχαίρια, λς κ᾿ τανε λημέρι τν ληστν. π᾿ ξω φυλάγανε ο σκύλοι, λοι γριοι σν λύκοι.

κροθαλασσι βρισκότανε ς να τσιγάρο πόσταση π τ μάντρα. τανε ρημη, κι λλο δν κουγότανε κε πέρα παρ μοναχ γκομαχητς το πελάγου, μέρα - νύχτα. Μ τν βορι πάγκιαζε, κα καμμι φορ πόδιζε κανένα καΐκι. λλις δν βλεπες βάρκα πουθενά. π τ μαντρ γνάντευε κανένας τ πέλαγο νάμεσα στ δέντρα, κα τ μάτι ξεχώριζε καθαρ τ βουν τς Μυτιλήνης.

Τν παραμον τ Χριστούγεννα, επαμε πς καιρς χάλασε, κι ρχισε ν πέφτει χιονόνερο. Ο τσομπάνηδες εχανε μαζευτε στ σπηλι κι νάψανε μία μεγάλη φωτι κα κουβεντιάζανε. Τ παιδι εχανε σφάξει δυ ρνι κα τ γδέρνανε. λέξης βαλε πάνω σ᾿ να ράφι μυτζθρες κα τυρ νάλατο μέσα στ τυροβόλια, γίζι κα γιαούρτι.

Δυσσέας εχε μία παλι Σύνοψη, κ᾿ πειδ γνώριζε λίγο π ψαλτικ κ᾿ ξερε κα πέντε γράμματα, διάβαζε τς Κυριακάδες κι ποτε τανε γιορτ κανένα τροπάρι κα λιγοστ π τν ξάψαλμο. κείνη τν ρα φυλλομετροσε τ Σύνοψη, γι ν δε τί γράμματα τανε ν πε.

Θά τανε ρα σπερινο. Κείνη τν ρα κούσανε κάτι τουφεκιές. Καταλάβανε πς θά τανε τίποτα κυνηγοί· τ να παιδί, πο εχε πάγει ν φέρει ξύλα μ τν γάϊδαρο, επε πς τ πρω εχε κούσει τουφεκις κατ τν π μέσα θάλασσα, κατ τν γι-Παρασκευή. Ο σκύλοι πιάσανε κα γαβγίζανε λοι μαζ κα πεταχτήκανε ξω π τ μάντρα.

Σ λίγο φανερωθήκανε π πάνω π τ σπηλι δυ νθρωποι μ τουφέκια, κα φωνάζανε τος τσομπάνηδες ν μαζέψουνε τ σκυλιά, πο χυμήξανε πάνω τους. Σκούρης φησε τος νθρώπους κι ρπαξε να π τ ζαγάρια πού χανε ο κυνηγο κα τ ξετίναζε ν τ πνίξει. κυνηγς ρριξε πάνου του, κα τ σκάγια τν πόνεσανε κα γύρισε πίσω, μαζ μ τ᾿ λλα μαντρόσκυλα, πο πηγαίνανε πισώδρομα σο κατεβαίνανε ο κυνηγοί.

Τέλος πάντων, βγκε Μπαρμπάκος μ τος λλους κα πιάσανε τν Σκούρη κα τν δέσανε, διώξανε κα τ᾿ λλα σκυλιά.

«ρα καλή, βρ παιδιά!» φώναξε Παναγς Καρδαμίτσας, ζωσμένος μ τ φυσεγκλίκια, μ τ ταγάρι γεμάτο πουλιά.

λλος, πο τανε μαζί του, τανε γυιός του Δημητρός.

«Πολλ τ τη!» ποκριθήκανε Μπαρμπάκος κ᾿ συντροφιά του. «Καλς ρίσατε!»

Τος πήγανε στ σπηλιά.

«Μωρέ, τ᾿ εν᾿ δ; Παλάτι! Παλάτι μ βασιλοπολες!» επε μπάρμπα-Παναγής, δείχνοντας τς μυτζθρες πο χνίζανε.

Τος βάλανε ν καθήσουνε, τος κάνανε καφέ. Ο κυνηγο εχανε κονιάκι. Κεραστήκανε.

«Βρ δερφέ», λεγε μπάρμπα-Παναγής, «ποις ν τό λεγε, χρονιάρα μέρα, πς θ κάνουμε Χριστούγεννα στ σπήλαιο πο γεννήθη Χριστός! χτς περάσαμε στν γι-Παρασκευή, ν κυνηγήσουμε λίγο. , δικός μας εναι γούμενος, κοιμηθήκαμε στ μοναστήρι, κα σήμερα τν αγ βγήκαμε στ κυνήγι. Βλέποντας πς φουρτούνιασε καιρός, επαμε πς δ θ μπορέσουμε ν περάσουμε τ μπουγάζι μ τ σαπιόβαρκα το μπάρμπα-Μανώλη το Βασιλέ. Κ᾿ πειδ ξέραμε π᾿ λλη φορ τ μαντρί, κα μ τ κυνήγι πέσαμε σ τοτα τ σύνορα, επαμε ν ρθουμε στ᾿ ρχοντικό σας... Μωρέ, τί σκύλο χετε; Ατ εναι θηρίο, σλάνι κα καπλάνι!

Μπρέ, μπρέ, μπρέ! τ ζαγάρι τ πετσόκοψε! Γι κοίταξε τί χάλια τό κανε!»

Κα γύρισε σ μία γωνι τς σπηλις, πο κλαμούριζε τ σκυλ κ᾿ τρεμε σν θερμιασμένο.

«λα δ, Φλόξ! Φλόξ!»

Μ Φλξ π τν τρομάρα της τρύπωνε πι βαθιά.

μα πιανε δυ-τρία κονιάκια, μπάρμπα-Παναγς ρχισε ν μασ τ μουστάκια του, κα στ τέλος πιασε ν τραγουδ:

Καλν σπέραν, ρχοντες, ν εναι ρισμός σας,
Χριστο τν θείαν γέννησιν ν π στ᾿ ρχοντικό σας.

στερα Δυσσέας ψαλε τ «Χριστς γεννται, δοξάσατε».

κείνη τν ρα κούσανε πάλι τ σκυλι ν γαβγίζουνε. Στείλανε τ παιδι ν δονε τί εναι. γέρας εχε μπουρινιάσει κ᾿ ρριχνε παγωμένο νερό. Κρύο τάντανο! Σ λίγο πάψανε τ σκυλιά, κα γυρίσανε πίσω τ παιδιά.

π πίσω τος μπήκανε στ σπηλι τρες ντρες, πο φαινόντανε πς τανε θαλασσινοί, κα δυ καλόγεροι, βρεμένοι λοι κα ξυλιασμένοι π᾿ τ κρύο. Τος καλωσορίσανε, τος βάλανε κα καθήσανε.

Μόλις πγε κοντ στ φωτι πρτος, καπετάνιος, τν γνώρισε Μπαρμπάκος κ᾿ βγαλε μία χαρούμενη φωνή. τανε καπετάν-Κωσταντς Μπιλικτσς, πο ταξίδευε στν Πόλη. Εχε περάσει κι λλη φορ π τ Σκρόφα, κ᾿ εχανε δέσει φιλία μ τν Μπαρμπάκο, πο δν ξερε τί περιποίηση ν τος κάνει· ο λλοι δυ τανε γεμιτζδες κι ατοί, νθρωποι το καϊκιο του.

νας π τος καλόγερους, νας σωματώδης μ μαρα γένεια, μορφάνθρωπος, τανε πάτερ-Σίλβεστρος Κουκουτός, καλογερόπαπας. λλος τανε λιγνός, μ λίγες νάριες τρίχες στ πηγούνι, σν τν γιο Γιάννη τν Καλυβίτη. Τν λέγανε ρσένιο Σγουρή.

καπετάν-Κωσταντς ρχότανε π τν Πόλη κα πρε στ καΐκι τν πάτερ-Σίλβεστρο, πο εχε πάγει στν Πόλη π τ᾿ γιον ρος γι λέη, κ᾿ θελε ν κάνει Χριστούγεννα στν πατρίδα του. πάτερ-ρσένιος εχε ταξιδέψει μαζί του π τ Μον το Παντοκράτορας στ ρος, κ᾿ τανε π τ Θεσσαλία.

Ταξιδέψανε καλά. Μ σν καβατζάρανε τν Κάβο-Μπαμπ, γέρας μπουρίνιασε, κι λη τ μέρα ρμενίζανε μ μουδαρισμένα πανι κα μ τν στάντζο, ς πο φτάξανε κατ τ βράδυ π᾿ ξω π τ Ταλιάνι.

καιρς σκύλιαξε κι καπετάνιος δν μπόρεσε νά μπε στ μπουγάζι, ν κάνουνε Χριστούγεννα στν πατρίδα.

ποφάσισε λοιπν ν ποδίσει, κα πγε κα φουντάρισε στ᾿ πάγκειο, πίσω π ναν μικρν κάβο, π κάτω π τ μαντρί.

Κ᾿ πειδ θυμήθηκε τν φίλο του τν Μπαρμπάκο, πρε τος γέροντες κα τος δυ λλους νοματέους κα τραβήξανε γι τ γίλι [=μαντρί]. Στ τσερνίκι εχανε φήσει τν μπαρμπ᾿ - πόστολο μ τν μοτσο.

Σν εδανε πς στ σπηλι βρισκότανε κι κύρ-Παναγς μ τν κύρ-Δημητρό, γίνηκε μεγάλη χαρ κα φασαρία.

«Μωρ ν δες», λεγε κύρ-Παναγής, «τώρα ψέλναμε τ τροπάρι, κι πάνω πο λέγαμε «ν ατ γρ ο τος στροις λατρεύοντες π στέρος διδάσκοντο...», φτάξατε κ᾿ σες ο μάγοι μ τ δρα!

Γιατί βλέπω μία νταμιζάνα κρασί, βλέπω λακέρδα, βλέπω χαβιάρια, βλέπω παξιμάδια, μπακλαβάδες, «σμύρναν, χρυσν κα λίβανον»!

«Χά! Χά! Χά!» - γελοσε δυνατ κύρ-Παναγής, μισομεθυσμένος κα ψευδίζοντας, κα χάϊδευε τν κοιλιά του, γιατί τανε καλοφαγς.

Στ μεταξ πάτερ - ρσένιος Σγουρς ζωντάνεψε καϊμένος, κ᾿ επε σιγαν χαμογελώντας κα τρίβοντας τ χέρια του:

«Δόξα σοι θεός, Κύριε μν ησο Χριστέ, πο μς λύτρωσες κ το κλύδωνος!» κ᾿ κανε τν σταυρό του.







πάτερ-Σίλβεστρος επε ν σηκωθονε ρθιοι, κ᾿ επε λίγες εχές, τ «Χριστς γεννται», κ᾿ στερα μ τ βροντερ φωνή του ψαλε:

«Μεγάλυνον, ψυχή μου, τν τιμιωτέραν κα νδοξοτέραν τν νω στρατευμάτων.
Μυστήριον ξένον ρ κα παράδοξον. Ορανν τ σπήλαιον, θρόνον χερουβικν τν Παρθένον, τν φάτνην χωρίον, ν νεκλήθη χώρητος Χριστς Θεός, ν νυμνοντες μεγαλύνομεν».

στερα καθήσανε στ τραπέζι.

Τέτοιο τραπέζι βλογημένο κα χαρούμενο δν γινε σ κανένα παλάτι. Τρώγανε κα ψέλνανε. Κα το πουλιο τ γάλα εχε πάνω, π τ μοσκοβολημένα τ᾿ ρνιά, τ τυριά, τ μανούρια, τς μυτζθρες, τς μπεκάτσες κα τ᾿ λλα πουλι το κυνηγιο, ς τ λακέρδα κα τ᾿ λλα τ πολίτικα πο φέρανε ο θαλασσινοί, καθς κα κρασ μπρούσικο.

ξω φυσομανοσε χιονις, κα βογγούσανε τ δέντρα κ᾿ θάλασσα π μακριά. νάμεσα στ βουΐσματα κουγόντανε κα τ κουδούνια π τ ζωνταν πο ναχαράζανε.

Μέσα π τ σπηλι βγαινε κόκκινη ντιφεγγι τς φωτις μαζ μ τς ψαλμωδίες κα μ τς χαρούμενες φωνές. Κι κυρ-Παναγς κλεβε κάπου-κάπου λίγον πνο, ρουχάλιζε λιγάκι κ᾿ στερα ξυπνοσε κ᾿ ψελνε μαζ μ τ συνοδεία.

ληθινά, π τ Γέννηση το Χριστο δν λειπε τίποτα. λα πήρχανε:

τ σπήλαιο, ο ποιμένες, ο μάγοι μ τ δρα, κι διος Χριστς τανε παρν μ τος δυ μαθητές του, πο ελογούσανε «τν βρσιν κα τν πόσιν».

«Χριστούγεννα στην σπηλιά» ( από ένα βιβλίο του μεγάλου Μικρασιάτη συγγραφέα Φώτη Κόντογλου)

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2007

Λαϊκές αγορές και αστέγαστες ιστορίες…Χανιά της Κρήτης ! Μια υποδειγματική, στεγασμένη λαϊκή αγορά, πρότυπο και για την δική μας Πολιτεία...







Πολύς λόγος γίνεται τις μέρες αυτές για τους ξέμπαρκους μετανάστες, για τα μέτρα «σκούπας» πού ετοιμάζονται ( αμάν, και πότε…), και για τά νέα μέτρα πού αναμένονται μαζί με τον Υπουργό πού κι΄ αυτός, από εβδομάδα σε εβδομάδα…αναμένεται!

Επειδή όμως όλα αυτά τα έχουμε ξανακούσει, θα παρακάμψω το θέμα, έως ότου δούμε πραγματικά γεγονότα και όχι συζητήσεις του αέρα…

Πολύς λόγος λοιπόν γίνεται για τις λαϊκές αγορές και για τά όσα εξ΄ αιτίας τους τραβάμε.

Θυμόσοφα ο λαός μας, λέει:

«όσα τραβάει το κορμί τα φταίει τό κεφάλι» και στην προκειμένη περίπτωση το κεφάλι, ή μάλλον τά πολλά κεφάλια ανήκουν σε κάποιων Δημαρχιακών «αρμοδίων» πού φοβούμενοι προφανώς και τον ίσκιο τους διστάζουν να πάρουν αποφάσεις πολιτικού κόστους « μια κι΄ έξω»…

Όλοι μας όμως τά βλέπουμε αυτά, αλλά κανείς «πρακτικά» δεν διαμαρτύρεται!

Αν όμως, κάποιες ενδιαφερόμενες ομάδες συμπολιτών κλείνανε τίποτα δρόμους, κρατάγανε τίποτα πλακάτ, και είχανε και κάποιες ντουντούκες, να είστε βέβαιοι φίλοι μου ότι το θέμα θα έφτανε στο Δημοτικό Συμβούλιο μέσα στο πρώτο 24ωρο !

Κι΄ όχι μόνο θα έφτανε, αλλά θα έπαιρνε τον δρόμο του για μία αξιοπρεπή λύση, μια «και ο κόσμος, ( ο λαός πού λέμε εμείς οι δημοκράτες των «προοδευτικών δυνάμεων»), φωνάζει !

Πατρινοί και Πατρινές, ξυπνήστε !

Εάν δεν βγείτε με ντουντούκες, εάν δεν χτυπήσετε κατσαρόλες και ντενεκέδες, εάν δεν φωνάξετε και κλείσετε δρόμους, ουδείς από την κεντρική διοίκηση θα σας ακούσει!

Αλλά δυστυχώς, πολλοί δεν έχουμε καταλάβει ακόμη, ότι η παλιά νοοτροπία μπέηδων και αγάδων πού νιάζονταν ( τρόπος του λέγειν) για τον λαουτζίκο έχει περάσει, κι΄ ότι τώρα εάν δεν διαμαρτυρηθείς συλλογικά και εντονότατα, ουδείς κρατικός φορέας σε ακούει…

Θυμήθηκα λοιπόν σχετικά κάτι, και αυτό τώρα θα καταθέσω, όταν πρίν μερικά χρόνια, βρέθηκα στα Χανιά της Κρήτης !

Είδα λοιπόν και θαύμασα ( το καλό πάντα να λέγεται ), τό τι έχει πετύχει εκεί κάτω η τοπική κοινωνία και οί Δημοτικοί άρχοντες, σχετικά με τις λαϊκές αγορές…

Όλες τις μέρες τις εβδομάδας πουθενά δεν συναντάς λαϊκές αγορές! Ρώτησα και έμαθα το γιατί;

Δεν χρειάζονται, μού είπαν.

Έχουμε μόνο μία, και μάλιστα στεγασμένη, με όλα τά αγαθά του Θεού μέσα!

Πράγματι, την επισκέφτηκα και δεν μπόρεσα να μη θαυμάσω την τάξη, την σειρά, την καθαριότητα, την ησυχία, αλλά και το πλήθος των πραματειών πού υπήρχαν εκεί μέσα. Εδώ τά φρούτα, εκεί τά ψάρια, εκεί τά τυριά, παραπέρα τά βιολογικά προϊόντα, πιο πέρα κάτι άλλο.

Ούτε φωνές, ούτε διαπληκτισμοί, ούτε σάχλες πού μερικοί ξεστομίζουνε « όλα τά σφάζουμε κι΄ όλα τά μαχαιρώνουμε», κι΄ « εδώ οί…ζωντανές πατάτες» ( λές και οί άλλες είναι ψόφιες ), ή, ακόμη τους πάγκους μέσα στην μέση των δρόμων και τά καφάσια αφημένα μπροστά στις πόρτες των σπιτιών από την προηγούμενη νύχτα, κάτι δηλαδή σαν Τούρκικο γιουσουρούμ και Ινδικό παζάρι της οκάς κινδυνεύοντας μάλιστα να παραπατήσουμε και να σκοτωθούμε…

Όλοι βλέπουν τά χάλια πού υπάρχουν, κι΄ αυτή την απαράδεκτη τριτοκοσμική κατάσταση πού επικρατεί, την κυκλοφορία πού μπλοκάρεται, τους περίοικους πού διαμαρτύρονται, τις γάτες και τα ποντίκια πάνω στα απομεινάρια της αγοράς, ( « εμείς πουλήσαμε και φύγαμε και βγάλτε τα μάτια σας περίοικοι…), αλλά ουδενός το αυτί ιδρώνει εκτός εάν έχει γρίπη οπότε δικαιολογείται…

Στεγασμένες λοιπόν λαϊκές μας χρειάζονται, με τάξη και καθαριότητα, χωρίς ενόχληση και χωρίς σκουπίδια, και επί πλέον με μία οριοθέτηση κι΄ ένα ξεκαθάρισμα αδειών απέναντι σ΄ αυτόν τον γιγαντισμό πού τώρα παρατηρείται και πού καμία αρχή πιά δεν μπορεί να ελέγξει…

Πατρινοί και Πατρινές, ξυπνήστε !

Εάν δεν βγείτε με ντουντούκες, εάν δεν χτυπήσετε κατσαρόλες και ντενεκέδες, εάν δεν φωνάξετε και κλείσετε δρόμους, ουδείς από την κεντρική διοίκηση θα σας ακούσει!

Κι΄ εσύ Δήμαρχε μη καθυστερείς πιά, αγωνιστής είσαι, κάτι λοιπόν πρέπει να κάνεις, αρκετά ώς εδώ, και δεν πάει άλλο…


Άντε, και ανθίσανε κυκλάμινα ως πού να φτιάξει η Δημαρχία την γούβα !!!

Η ιστορία μιάς γούβας… ( από προσωπική της συνέντευξη )







«Το μόνο πού θυμάμαι ήταν πώς με πάτησε ένα μεγάλο φορτηγό και μετά κατέρρευσα, υποχώρησα, τι άλλο να κάνω; Αλλά και πού να πάω; Τρύπωσα λοιπόν μέσα στην άσφαλτο κι΄ έγινα κι΄ εγώ μια μεγάλη, βαθιά, και επικίνδυνη γούβα!

Μάθαινα κατά καιρούς βέβαια, από τις βρισιές πού άκουγα από πάνω μου, ότι με δίνανε πεσκέσι στα συνεργεία αλλά κανείς δεν ερχόταν για διόρθωμα. Με είχανε περιφρονημένη όλοι τους…

Όλοι με βλαστημάγανε, και μάλιστα αυτοί με τά μηχανάκια.

Μια φορά, από τις πολλές καί πού να τις θυμάμαι τώρα όλες, πέρασε κι΄ ένας Αντιδήμαρχος, πράσινος ήτανε; Μπλέ ήτανε;

Πάντως κόκκινος δεν ήτανε !

Μόλις λοιπόν έπεσε η λιμουζίνα του μέσα στο χάος και τραντάχτηκε λίγο η κομπρεσσόρα του, γύρισε στον οδηγό του και τούκανε αυστηρή παρατήρηση, πώς σημαδεύει όλο στις γούβες. Ήτανε ανοιχτό το παράθυρό του, τον άκουσα, και σκέφτηκα:

«Έ, ρέ Αντιδήμαρχε, αυτούς με τα δίκυκλα δεν τους σκέφτεσαι καθόλου πού πέφτουν κάθε μέρα μέσα !

Μόνο στενοχωρήθηκε τώρα η καθησιά σου, πού έπεσες στο χαντάκι μου;

Πέντε μήνες τώρα πού βρίσκομαι εδώ, άφτιαχτη, απεριποίητη, χαρτί και μολύβι δεν είχες πάνω σου να με σημειώσεις κι΄ εσύ για δόσιμο, έστω καί στο…195; Γιατί, πού το ξέρεις, ίσως να σ΄ άκουγαν καλύτερα εσένα…»

Αυτά σκέφτηκα, αυτά φώναξα, κι΄ ακόμη περιμένω μήπως και μ΄ άκουσε και στείλει κανένα νεκροθάφτη από το Νεκροταφείο να με επιδιορθώσει μη θρηνήσουμε και κανένα θύμα…

Πού ξέρεις, «αρμόδιος» είναι κι΄ αυτός, και κάτι ίσως μπορεί να κάνει, περισσότερο από τους άλλους!

Εδώ, τό 195 για τις βλάβες του Δήμου Πατρών καθώς και ο κάλαθος των αχρήστων όπου (προφανώς ) καταλήγουν μέσα, οί περισσότερες καταγγελίες των πολιτών για απόσυρση παλαιών οχημάτων…






Τά όσα πιο πάνω αναφέρονται ανήκουν στον « ημερήσιο κύκλο παραλείψεων», αυτής της δυστυχισμένης πολιτείας…

Σήμερα-χθές λοιπόν, πρόσεξα μια νέα συνέντευξη του Αντιδήμαρχου Καθαριότητος μέσα στην οποία για κάθε πρόβλημα, μας παραπέμπει κι΄ αυτός πάλι στο «195», τον αποδιοπομπαίο τράγο όλων των υποθέσεων επί του οποίου φορτώνονται όλες οί πιθανές και απίθανες λύσεις…

Προφανώς κάποιοι θεώρησαν, ότι επειδή βάλανε ένα νούμερο, αυτό είναι πανάκεια «γιά πάσα νόσο και πάσα ασθένεια…», κι΄ ότι όλα βαίνουν καλώς και όρτσε-πρίμα μόλις και πάρεις αυτό το νούμερο;

Άμ, δε..

Όταν λοιπόν έχεις δώσει «αναγγελία», όχι γάμου αλλά περισυλλογής πεταμένου αυτοκινήτου, όχι μία αλλά 5 τουλάχιστον φορές στο 195, ενός ερειπίου δηλαδή, χωρίς αριθμούς, χωρίς τέλη κυκλοφορίας, με σκασμένα τζάμια και λάστιχα, άντρο γατών, ποντικών, νυχτερίδων, φιδιών, και κουκουβάγιων, μπροστά στην είσοδο μάλιστα μιάς πολυκατοικίας, και βλέπεις να παραμένει εκεί στην θέση του, 3 χρόνια τώρα, τι πρέπει να σκεφτείς;

Τι άλλο, από τό ότι η «υπηρεσία περισυλλογής» θέλει περισυλλογή και ή ίδια, οπότε την ρίχνουμε στα αζήτητα για να μη λέει και ο κόσμος ότι τον κοροϊδεύουμε…

Καθαρές δουλειές κύριοι αρμόδιοι, για να μη γελάει και ο κόσμος!

Ερείπια πραγματικά, σκορπισμένα σ΄ όλη την πολιτεία, και μάλιστα αρκετά απ΄ αυτά και με την βούλα τής Δημαρχίας επάνω τους και με «προθεσμία 40 ημερών, είδ΄ άλλως το μαζεύουμε » ( άλλο αστείο αυτό), αλλά έν τούτοις να παραμένουν αμάζευτα χρόνια ολόκληρα…

Ως πότε όμως;

Το κυκλοφοριακό θέριεψε, οί δρόμοι με το παραμικρό κλείνουνε, τά πάρκινγκ δεν επαρκούν, ή σπάθα του λεγόμενου «ιστορικού κέντρου» έχει γονατίσει απαγορευτικά την πολιτεία χωρίς κανείς να φροντίζει δυναμικά για τον αποχαρακτηρισμό της, οί κλήσεις πέφτουν βροχή τρώγοντας μισθούς και μεροκάματα φτωχών βιοπαλαιστών και των οικογενειών τους, κυνηγιούνται τά ΙΧ από το κέντρο κι΄ έχουνε φρακάρει τις περιφερειακές μικρογειτονιές δημιουργώντας εστίες επεισοδίων,

Εκείνο πού μας μάρανε ήταν η απαίτηση από το 195 να δίνει κάθε πολίτης όλα τα στοιχεία του, «για να δέσει η υπόθεση και να προχωρήσει το ζήτημα…»

Πολλά δεν ζητάτε καλοί μου άνθρωποι;

Μήπως δηλαδή θέλατε και απόσπασμα ποινικού μητρώου για να πάτε να μαζέψετε ένα πεταμένο αυτοκίνητο πού πιάνει πολύτιμες θέσεις χρόνια ολόκληρα;

Μά είναι ποτέ δυνατόν μέ τέτοιες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις :

« πώς λέγεσαι; Πού μένεις; Ποιό είναι το τηλέφωνό σου; Πώς λέγετε η μάνα σου, και πώς ο πατέρας σου; », είναι δυνατόν Δημοτικοί μου αρμόδιοι, να σας εμπιστευτεί πολίτης;

Γιά να το μάθει μετά ο γείτονας ότι εσύ έκανες την καταγγελία να πάρει το κοτέτσι του από τον δρόμο, και να έλθει μετά με κανένα Ζωνιανό με καραμπίνα και να σε στήσει στον τοίχο;

Λέγονται και ζητιούνται αυτά τά πράγματα στην πονηρή εποχή μας;

Και όλα αυτά για να μαζέψουνε ένα σαράβαλο! Η τηλεφωνική γραφειοκρατία σε όλο το μεγαλείο της, και μάλιστα με ελάχιστο, μηδενικό αποτέλεσμα. Θαυμάστε τους…

« Μά επί τέλους, σε ποιόν φανταστικό κόσμο ζείτε, κύριοι Δημοτικοί υπεύθυνοι;

Και πώς να σας εμπιστευτεί ο απλός και χωρίς μέσον πολίτης;

Και μη μας πείτε τώρα ότι τελείωσε η σύμβαση με τον πρώτο εργολάβο συγκομιδής και τώρα θα βάλουμε άλλον…» γιατί αυτό το παραμύθι το ακούμε χρόνια και χρόνια τώρα σε κάθε διαμαρτυρία για περισυλλογή εγκαταλελειμμένων, αλλά τά διάσπαρτα σαράβαλα σας διαψεύδουν…»

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2007

30 Νοεμβρίου, εορτή του Αγίου Ανδρέου, προστάτη της Πολιτείας μας…Παιδικές ενθυμήσεις πού σήμερα δεν υπάρχουν…






Αρκετές φορές θυμάμαι νοσταλγικά τις ημέρες εκείνες τις παλιές, αλλά και τις τόσο φτωχικά και πολιτιστικά περιορισμένες…

Καθώς πλησίαζαν οί μέρες της μεγάλης γιορτής, μας μάζευαν οί δάσκαλοι και μας πήγαιναν με τάξη και σειρά στο ετήσιο προσκύνημα στον Άγιο Ανδρέα, κάτι πού το βλέπω να γίνεται βέβαια και σήμερα, έστω και παραλλαγμένο…

Υπήρχε τότε μια φτώχεια απλωμένη και διάχυτη παντού, πράγμα πού σήμερα, επιφανειακά τουλάχιστον, δεν φαίνεται. Τότε φαινότανε, αλλά οί περισσότεροι «το ίδιο ήμασταν» μετά τις μέρες τών δυό μεγάλων πολέμων πού ή Ελλάδα είχε περάσει, αλλά κανείς δεν έδειχνε να στενοχωριέται.

Είμαστε όλοι το ίδιο, και ισοπεδωμένοι από τις καταστροφές και την φτώχεια της εποχής. Ελάχιστοι ξεχώριζαν…


Σωρεία νεκρών και αναπήρων κάθε εβδομάδα. Χρειαζόμαστε έναν Γιαγκούλα για να μας βάλει σε τάξη ! Τά βαθύτερα αίτια...



Ο καπετάν Γιαγκούλας ! Τό φόβητρο πού χρειάζεται κάθε οδηγός γιά νά έλθει στά "ίσα του..."




Τις μέρες αυτές, μία συρροή κακών μαντάτων μάς ξύπνησε από τον ύπνο τον βαθύ πού είχαμε από χρόνια πέσει…

Και είτε μέρα ήταν, είτε νύκτα, μας περικύκλωναν απανωτά και κατά κύματα τά άσχημα νέα. Σήμερα 2 νεκροί, προχθές 5, το χθεσινό βράδυ τρείς…

Άλλοι τσακισμένοι, άλλοι κουβαριασμένοι, πόδια, κεφάλια κομμένα, μανάδες ξεμαλιασμένες να κλαίνε στα μνήματα, κηδείες και κάσες έξω από τις Εκκλησίες, παιδιά ορφανά και κάποια τώρα, στους πέντε δρόμους…

Τις φταίει;

Ακούστηκαν και ειπώθηκαν πολλά, κλείστηκαν και από τους Δημάρχους για διαμαρτυρία οί δρόμοι ( και πολύ καλά έκαναν), μήπως ακούσουν και οί «υψηλά αρμόδιοι» το πρόβλημά μας.

Όμως…

Όλοι τά βάζουνε με την ολισθηρότητα των οδών, την έλλειψη διαχωριστικών, τις κλειστές στροφές της Παναγοπούλας, την κακή σήμανση των οδών, και μόλις λίγοι-πολύ λίγοι τολμούν να πούνε έξω από τά δόντια τά αυτονόητα, δηλαδή να τά βάλουν με τον κακό εαυτό μας…

Έναν «εαυτό», πού του δώσαμε ένα κομμάτι 1000 κιλών σίδερα και τον εξαπολύσαμε σε ανηφόρες και κατηφόρες, σε ισώματα και σε ευθείες, για να βρεί τον χάρο πού κι΄ αυτός είχε βγεί παγανιά, φτιάχνοντας το πάζλ της μοιραίας συνάντησης…

Άνθρωποι, ως επί το πλείστον, χωρίς «παιδεία οδήγησης», χωρίς διορατικότητα στο τι μπορεί να κρύβεται πίσω από μία στροφή, στό εάν πίσω υπάρχει μια νταλίκα χαλασμένη ή ένα κοπάδι πρόβατα, στο τι κινδύνους έχει μία γλίτσα μετά την πρώτη βροχή, στο τι σημαίνει φρενάρισμα επάνω σε χαλίκι, στο τι σημαίνει φαλτσάρισμα ρόδας πάνω σε βρεγμένη στροφή…

Κι΄ έν τούτοις, πολλοί απ΄ αυτοί ξαμολήθηκαν στο ντοβλέτι ξέροντας μόνο:

«αυτό λέγεται γκάζι, κι΄ αυτό λέγεται φρένο…».

Πήραν ένα αυτοκίνητο, ένα κάρο σίδερα πού λέγαμε, ή μια καινούργια μηχανή, μερικοί χρεώθηκαν κι΄ όλας ( αφήνοντας μετά τον θάνατό τους και τά χρέη πάνω στην οικογένεια), καβάλησαν το «τού-τού» και πήραν αμπάριζα και πάνε…

Πού πάνε; Πώς πάνε;

Ο Θεός βοηθός, λένε κάποιοι πού τους ξέρανε!

Αλλά δυστυχώς, και δυστυχέστατα ούτε τον Θεό βοηθό αρκετοί θέλουνε, γιατί ανεβαίνουνε σ΄ αυτά τά «φέρετρα» κι΄ ούτε ένα σταυρό δεν κάνουνε…

Απεναντίας μερικοί βλαστημούν Θεό και Αγίους με όλα τά μετέπειτα επακόλουθα, πηγαίνοντας στον άλλο κόσμο βλαστημώντας…

Πρίν λίγες μέρες ερχόμουνα με βροχή από Αθήνα προς Πάτρα…

Τυφλές προσπεράσεις επάνω στις κλειστές στροφές της Παναγοπούλας και με τις πινακίδες να δείχνουν «απαγορευτικό» σε δεύτερο αυτοκίνητο επάνω στην στροφή!

Κανείς δεν έκοβε, κανείς δεν επιβράδυνε, κανείς δεν υπολόγιζε! Ορμούσαν στις στροφές τουλάχιστον με 140km όταν οί πινακίδες γράφανε 40 !

Παρατηρούσα τους αριθμούς τους…

Τά περισσότερα ήσαν Πατρινά !

Δεν ήξεραν; Δεν είχαν ακούσει για τους τόσους νεκρούς πού θρηνεί από τις στροφές της Παναγοπούλας, αυτή η ρημαγμένη Πολιτεία;

Ιλιγγιώδεις ταχύτητες σε δρόμους φτιαγμένους για 90 με 100 χιλιόμετρα, μυαλά χαλασμένα από την υπεροψία «του εγώ ξέρω», τού «σ΄ εμένα δεν θα συμβεί αυτό», στο «εγώ έχω το τάδε αυτοκίνητο», στο « εγώ είμαι μάγκας και περνάω…», και άλλα πολλά και διάφορα, με αποτέλεσμα να την πληρώνουν και άνθρωποι πού δεν φταίγανε τίποτα…

Μια τελευταία Αστυνομική έρευνα έφερε στό φώς μία ανατριχιαστική λεπτομέρεια:

Στά περισσότερα τροχαία με νεκρούς, τά κοντέρ ήταν σταματημένα στα 180 χιλιόμετρα!!!






Μετά, μάς φταίνε οί δρόμοι ( πού όμως τους ξέρουμε ποιοί είναι και οφείλουμε να κανονίσουμε την συμπεριφορά μας ), μας φταίει η Αστυνόμευση και η Τροχαία ( πού δεν μας παίρνει χεράκι-χεράκι να μας πάει «άπα…» ), μας φταίει ή έλλειψη μεσαίας μπάρας (για να μας φυλάξει από τις στραβές πού έχουμε πρόθεση να κάνουμε), μας φταίει η βροχή, το κρύο, ό ήλιος, το χαλάζι…τέλος πάντων όλα μας φταίνε…

Μόνο η Αυτού Υψηλότης ο εαυτούλης μας δεν φταίει, γι΄ αυτό και ακριβώς έχουμε χάσει τον λογαριασμό μετρώντας ανάπηρους και σκοτωμένους…

Δεν λέω ότι όλα είναι σωστά! Δεν λέω ότι έχουμε άριστη σήμανση, ότι έχουμε καλούς δρόμους, ότι έχουμε σωστή Αστυνόμευση…

Όμως, αυτοί είμαστε! Αυτά τώρα έχουμε! Κι΄ ώσπου να γίνουν οί Νέες Εθνικές πρέπει κι΄ εμείς να συμμορφωθούμε πάνω σ΄ αυτά πού τώρα έχουμε…

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2007

"Σύναξη πάλι εκάμανε οι Ζωνιανοί στον Άδη, τούς κάλεσαν οι 17, πού πέσανε στ' Αρκάδι...»(λαϊκό άσμα)








Ο Αλή μπαμπάς και οί 40 κλέφτες – Ζωνιανά, και βίοι παράλληλοι...

(εδώ, με 400 κλέφτες απασχολούμενους σέ γεωργικές… «καλλιέργειες» )

Πάνω λοιπόν πού λέγαμε ότι με τά νέα μέτρα πού πάρθηκαν εδώ στην Πάτρα θα γλιτώναμε από τους Αφγανούς, τους Κούρδους, και τους Μούρδους ( γράψε «μούργους» ), μας προέκυψε νέο θέμα τώρα, όχι βέβαια τοπικό αλλά με Πανελλήνιες προεκτάσεις, για το οποίο σκεφθήκαμε να κάνουμε και μια μικρή αναφορά καθ΄ ότι επίκαιρο…

Μάθαμε λοιπόν τελευταία, ( κάποιοι άλλοι το ήξεραν βέβαια νωρίτερα ), ότι εκεί πάνω στον Κρητικό Ψηλορείτη κατοικεί μία ορεσίβια φυλή Ελλήνων, και υποτίθεται χριστιανών στο θρήσκευμα ( και τρομάρα να τους έλθει μ΄ αυτά πού κάνουνε), πολύ διαφορετική από την υπόλοιπη Ελλάδα…

Και μάλιστα, ότι οί περισσότεροι απ΄ αυτούς δεν θα το είχαν και σε τίποτα ( λίγο να τούς αφήνανε ακόμη ), νά υψώσουν καί σημαία ανεξαρτησίας δικής τους εμπνεύσεως και ζωγραφικής με δυό φούντες χασίς στο κέντρο και ένα καλάσνικωφ από πάνω, προφανώς για να τους θυμίζει το «ιερό καθήκον» πού έχουν νά επιτελέσουν απέναντι της κοινωνίας !

Μάθαμε ακόμη, ότι εκτός από τις γνωστές αγροτικές σειρές « Funda – Lite» και «Mylopotamosextra» πού καλλιεργούν για να βγάζουν το φτωχό ψωμάκι τους, ότι η «ποιότητα» είναι πρώτη στην Ολλανδία ( εκεί έφτασε η χάρη τους ), κι΄ ότι έχουν τόσες πολλές φυτείες στο χωριό τους πού μη έχοντας πού αλλού να τις φυτέψουν τις φύτεψαν επάνω στις ταράτσες των σπιτιών τους και πάνω στα κεραμίδια τους !

Πάλι καλά πού δεν τις φύτεψαν και πάνω στά κεφάλια τους, με την φόρα πού είχαν πάρει!

Εφάρμοσαν προφανώς στην πράξη, μία παλαιότερη «κοινωνική οδηγία» γνωστού πολιτικού, πού οί κακές γλώσσες έλεγαν ότι ήταν υπέρ της λύσης των «προσωπικών ναρκωτικών» μ΄ εκείνη τήν γνωστή παρότρυνση:

« Φύτεψε κι΄ εσύ μια φούντα για προσωπική σου χρήση στην γλάστρα του σπιτιού σου ! »







Λιθόκτιστη ντάπια των Ζωνιανών, ίσως και μυστικό «εργαστήριο», χρήσιμη πάντως «έν καιρώ πολέμου…» !

Μας έζωσαν λοιπόν τά φίδια σαν πλήθυναν οί αποκαλύψεις από τά Ζωνιανά, καθώς κι΄ οί φήμες για άλλα, πολύ περίεργα πράγματα…

Ειπώθηκε ακόμη, ότι κυκλοφορούν με κάτι θηριώδη και πανάκριβα αυτοκίνητα με φιμέ τζάμια άνεργοι όντες ( γιατί τους στραβώνει ο ήλιος βγήκε κάποιος και είπε, και μας στράβωσε όλους μετά...), ότι κάνουν πολλά παιδιά ( για να έχουν προφανώς και πολύ προσωπικό για το «πότισμα» ), και ότι τέλος πάντων δίνουν «ζωή και μαγκιά» στον τόπο τους με τά τόσα «ωραία» πού κάνουν εκεί πάνω, βοηθούντος και του καθαρού αέρα, του βουνίσιου πού λέμε, κι΄ ότι έχει να πατήσει αστυνομικός στα μέρη τους από την εποχή του Αρταξέρξη, για να μη πούμε και νωρίτερα…

Μά θα μού πείτε τώρα, υπάρχουν τέτοια γραφικά μέρη και δεν τά ξέραμε;

Τόσο καθυστερημένοι στην Πατριδογνωσία λοιπόν υπήρξαμε, πού μόνο τά Σαγέϊκα μάς ήταν γνωστά, με τά θρυλικά εμπόριά τους, και μας προέκυψε τώρα και Μυλοπόταμος;

Ναι φίλοι μου, πιαστήκαμε αγεωγράφητοι, άθλιοι, και ανημέρωτοι, και πολύ λυπάμαι για τά χάλια μας, αλλά αυτά έχει η ζωή…

Το παρακάτω ποίημα, είναι από γνωστή συλλογή ενός αγνώστου ποιητή:

"Σύναξη πάλι εκάμανε οι Ζωνιανοί στον Άδη.

Τους κάλεσαν οι 17 που πέσανε στ' Αρκάδι

Καλούν και τσ' άλλους Ζωνιανούς από τη Θεσσαλία

Θράκη, Μωριά, και Ρούμελη, και τη Μακεδονία

Ήπειρο, Κρήτη και νησιά και τη Μ. Ασία

όσους για την πατρίδα μας γενήκανε θυσία.

Γιατί στην επικράτεια δεν είναι ούτε στρέμμα

που να μην το ποτίσανε οι Ζωνιανοί με αίμα.

( αυτό μάλιστα... )

Για να μπορούμε σήμερα ελεύθερα να ζούμε

κι αιώνια τη μνήμη τους ως πρέπει να τιμούμε."

Κλείνουμε τώρα την παρένθεση ερχόμενοι και στα δικά μας …

Για τό κυκλοφοριακό λοιπόν μιλήσαμε αρκετά, για τους μετανάστες επίσης, για τις αμέτρητες γούβες και τις παράνομες πινακίδες STOP και GARAZ πού έχει βάλει ο καθένας από μία και χωρίς άδεια, και γι΄ αυτές μιλήσαμε…

Τι άλλο μας μένει;

Θα σταθούμε λοιπόν τώρα, σε δυό τελευταίες επισημάνσεις πού τρέξανε στις τοπικές ειδήσεις, και αυτές είναι :

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ !

1η ) Μπαράζ κλοπών και διαρρήξεων σ΄ όλη την Πάτρα…Κάθε ατιμωρησία, δρά καταλυτικά στην εμπέδωση της ασφάλειας του πολίτη!

Μεγάλο κακό φαίνεται να έχει πέσει στην τοπική κοινωνία μας, μαχαίρια αστράφτουν, τσάντες ξυραφίζονται και κλέβονται, πιστόλια απειλούν πολίτες, ναρκωτικά κυκλοφορούν μέχρι καί στίς λαϊκές χέρι μέ χέρι, ξύλο πέφτει, τρέχει η Αστυνομία με φιλότιμο να συλλάβει τους κακοποιούς και αφού κινδυνέψουν και κάποιοι αστυνομικοί να χάσουν και την ζωή τους για να τους συλλάβουν ( και ν΄ αφήσουν γυναίκα και παιδιά στους πέντε δρόμους), στο τέλος διαβάζουμε στις εφημερίδες και το φινάλε της υπόθεσης πού μας αφήνει εμβρόντητους:

« κατόπιν συντονισμένης προσπάθειας της αστυνομίας συνελήφθη ο κακοποιός πού απείλησε, μαχαίρωσε, έσφαξε κλπ. και αφού προσήχθη για κανονική ανάκριση, πήρε τακτική δικάσιμο και αφέθηκε ελεύθερος ! »

( προφανώς για να ξανακάνει τά ίδια… )

ή :

« συνελήφθη ο κακοποιός πού έδειρε άγρια και μαχαίρωσε προχθές έναν καταστηματάρχη, αλλά λόγω παρέλευσης του αυτόφωρου, αφέθηκε ελεύθερος ! »

( …και είς άλλα με υγεία ).

Αρκετοί πολίτες όμως, διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, νομίζουμε ότι δικαιολογημένα διερωτώνται τώρα και λένε:

« Όταν ένας αστυνομικός βλέπει, ότι ο κακοποιός τον οποίο συνέλαβε χθές μετά πολλών βασάνων και καταδιώξεων τώρα ν΄ αφήνεται ελεύθερος, πώς μπορεί μετά αυτός να δουλέψει με συνέπεια για συλλήψεις κακοποιών και γιατί να το κάνει διακινδυνεύοντας έτσι την ζωή του;

Βέβαια, εμείς οί αστοί δεν ξέρουμε πολλά - πολλά από ποινική δικονομία, από δικαστικά άρθρα και νομικά παραθυράκια και τερτίπια, αλλά σαν πολίτες αυτής της ταραγμένης, τελευταίως πολιτείας, σκεπτόμαστε μήπως εάν όλα αυτά πού συμβαίνουν γύρω μας ανήκουν σε μία ευνομούμενη, ή μήπως σε μια τριτοκοσμική πολιτεία;

Και το λέμε αυτό, βλέποντας νόμους και τακτικές πού διασφαλίζουν περισσότερο τον ένοχο και αδικούν κατάφωρα το θύμα.

Και πώς μπορεί ένα δεδηλωμένο κακοποιό στοιχείο ν΄ αφήνεται μια, και δυό, και τρείς φορές ε λ ε ύ θ ε ρ ο από τους ανακριτές και τους εισαγγελείς , ώστε να συνεχίζει την τρομοκρατία των συμπολιτών του, όπως συνέβη με την γνωστή καί παλαιότερη υπόθεση της Παραλίας Πατρών;

Άραγε, για τά όσα υπέστησαν τά θύματα αυτά από τις απελευθερώσεις των κακοποιών, κανείς κρατικός λειτουργός δεν έχει ευθύνη;

Μήπως θα έπρεπε σε ένα κράτος δικαίου να αναζητηθούν αυτόματα και ευθύνες για όσους άφησαν τέτοια θηρία ελεύθερα, και μάλιστα να αναγκαστούν να πληρώσουν και από την ατομική περιουσία τους αποζημιώσεις τούς παθόντες ( κι΄ όχι από τον κορβανά του κράτους ), ώστε σε επόμενη φορά να σκεφτούν πολύ καλά, τέτοιες νέες «απελευθερώσεις;»

Και μπαίνει πιά το ερώτημα:

Μήπως κάποιοι νόμοι πού γράφτηκαν για κάποιες άλλες, ήσυχες εποχές, πρέπει τώρα ν΄ αλλάξουν;

Καί τί σημαίνει ότι, έτσι καί περάσει τό λεγόμενο "αυτόφωρο" ο ελαφρά εγκληματίσας δέν συλαμβάνεται γιατί δέν τόν πιάσαμε στό πρώτο-δεύτερο 24ωρο ( κρυβότανε βλέπετε ), καί ώς εκ τούτου μπορεί νά κοιμάται ήσυχος μέχρι νά γίνει δικαστήριο, συνεχίζοντας νά απειλεί καί νά βασανίζει όπως καί πρώτα τούς συμπολίτες τους;

Μήπως αναβιβάσαμε πιά, τήν κάλυψη τού "Αυτόφωρου" στό ύψος ενός ιδιότυπου "εμπάργκο τής εγκληματικότητας; "

Αυτά είναι ερωτήματα κρίσιμα στα οποία, τόσο ο μέσος όσο και ο παθών πολίτης, ζητεί και οφείλει απάντηση!

Το από πού θά την πάρει όμως, έ, αυτό είναι μία άλλη ιστορία…

2η ) Ένας δήμαρχος πάνω απ΄ τά κάγκελα !






Το ιστορικό σχολείο επί του οποίου εσημειώθη το άλμα του Μεγαλέξανδρου προς το καταραμένο φίδι…

Και βέβαια πρόκειται για τον κ. Κολιτσίδα, Δήμαρχο των Δεμένικων-Μεσάτιδος και γύρω χώρας, πού μ΄ ένα σάλτο – μορτάλε και χωρίς κοντάρι στο χέρι του πέρασε σαν ιπτάμενος σίφουνας τά κάγκελα του υπό κατάληψη σχολείου, μπήκε σαν Μεγαλέξανδρος μέσα στο περιβόλι του και σκότωσε το καταραμένο φίδι!

Το φίδι της ασυνεννοησίας, της γραφειοκρατίας, της αντιπαράθεσης, και της μαθητικής λουκετομανίας !

Τά βρήκε με τους μαθητές, συμφώνησαν για νέο σχολείο, τέρμα και η κατάληψη, τά σχολείο ξανάνοιξε!

Μπράβο σου Δήμαρχε, κι΄ άς μη σε ξέρουμε προσωπικά, έβγαλες ασπροπρόσωπο και τ΄ όνομά σου, ζήτω κι΄ ο παππούς σου πού σού τό χάρισε, πάντα τέτοια να κάνεις, βούηξαν και οί εφημερίδες με το σκέρτσο σου, τώρα ακούνε «Κολιτσίδας» κάποιοι κακοί Ρομά και περιθωριακά στοιχεία στα Δεμένικα, και από τον φόβο τους τρέχουν και πάλι τρέχουν για να γλιτώσουν από το βόλι σου…







Δήμαρχε, έβγα έξω, μη κρύβεσαι από ταπείνωση! Έβγα να σε χειροκροτήσουμε…Ράμπο θέλουμε για τά προβλήματά μας !

Συμπέρασμα:

Ράμπο δημάρχους λοιπόν θέλουμε, κι΄ όπου τους βρούμε να τους ψηφίζουμε μπάς και διορθώσουμε τίποτα, από τά αιωνίως αδιόρθωτα…

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2007

Τούς ζυγούς λύσατε – το κυκλοφοριακό λύθηκε –το καλό να λέγεται !







Συγχαρητήρια Δήμαρχέ μου, σ΄ εσένα και στους συνεργάτες σου, σε ασπάζομαι σταυρωτά, επιτέλους, ααανασάναμε, πάντα τέτοια, και μακάρι έτσι, ώσπου να πεθάνουμε ( από άλλη αιτία εννοείται, κι΄ όχι από τά προβλήματα της δικής μας πολιτείας…)

Τά τελευταία μέτρα στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων είναι αλήθεια ότι πολύ, και πολλούς χαροποίησαν. Κι΄ αυτό, γιατί τόσα χρόνια φωνάζαμε όλοι, και φώς στον μακρύ διάδρομο δεν βλέπαμε…

Περίμενα κι΄ εγώ είναι αλήθεια, λίγο καιρό, ώσπου να καταλαγιάσουν τά μέτρα, να πέσει η σκόνη, να κάτσει το «κουρνιαχτό» ( πού έλεγε κάποτε και ο μακαρίτης ο σύντροφος Φλωράκης πού πρόλαβε και πήγε και στο Άγιο Όρος πρίν πεθάνει – αιωνία του η μνήμη τώρα…), έν τέλει να πέσουν λίγο οί αντιδράσεις και να μιλήσουμε για όσα θετικά έγιναν ή, να διαμαρτυρηθούμε, και πολύ σωστά, για όσα δεν έγιναν…

ΖΗΤΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ :

Ανασάναμε στο κέντρο είναι αλήθεια, αλλά πέσαμε σε αναπνευστικό έξω από το κέντρο, μια και η παρανομία, το διπλοπαρκάρισμα, και το ανέβασμα στα πεζοδρόμια φθάνει τώρα μέχρι την Ιεροθέου δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στις εκεί γειτονιές.

Χάσανε οί άνθρωποι τον ύπνο τους ψάχνοντας να βρούνε χώρο και οί ίδιοι, χάσανε την ήσυχη και ωραία γειτονιά τους διαπληκτιζόμενοι με τον κάθε εισβολέα πού ήλθε σαν στρατός κατοχής μέσα στα λημέρια τους.

Μ΄ αυτό το «κακό», τι θα γίνει τώρα Δήμαρχέ μου;

ΖΗΤΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ:

και ασφαλώς πρόκειται για το σύστημα αλλά και το ωράριο φορτοεκφόρτωσης, τις διαμαρτυρίες των ανθρώπων αυτών «γιατί 9 η ώρα ανοίγουν τά μαγαζιά και 10 η ώρα εσείς θέλετε να σταματήσουμε; » καταστάσεις ασυμβίβαστες από πρώτη ματιά, αλλά κάποιες απορίες παραμένουν…

Και πρώτα απ΄ όλα κύριοι μαγαζάτορες, ανοίξτε στις 8 να κάνετε τις παραλαβές σας, κι΄ άς έλθουν και οί πελάτες στις 9, την ώρα δηλαδή πού θα πίνετε τον δεύτερο καφέ σας.

Μη τα θέλετε όμως όλα δικά σας, όπως παλιότερα πού φωνάζατε «για παρεμπόδιση πελατείας» και για «να μη γράφει ο τροχονόμος τους πελάτες σας», αλλά την ίδια ώρα φέρνατε εσείς οί έμποροι, ως επί το πλείστον, τά αμάξια σας από το πρωϊ ως το βράδυ και τά δένατε σαν τούς παλιούς γαϊδάρους έξω από την πόρτα του μαγαζιού σας.

Ευνόητο ήταν μετά, το κάθε επακόλουθο…

Αλλά υπάρχει και ένα δεύτερο θέμα.

Βλέπουμε λοιπόν να δίνουν άδειες σε καταστήματα πού θα έπρεπε να έχουν ιδιωτικά πάρκινγκ πελατών με την κίνηση πού έχουν, ή, σε Πρακτορεία Μεταφορών μέσα σε κεντρικούς δρόμους, πράγμα πού ασφαλώς και επ΄ ουδενί δεν πρέπει να επιτρέπεται…

ΖΗΤΗΜΑ ΤΡΙΤΟΝ:



Πού επιτέλους, Δήμαρχέ μου, θα παρκάρουν τά δίκυκλα;

Μιλάτε για κατάργηση των αυτοκινήτων στο ιστορικό (ή όπως θέλετε αλλιώς) κέντρο, για μεγαλύτερη χρήση των λεωφορείων, και για πιο μεγαλύτερη χρήση τού «τράμ 2 », και των δικύκλων.

Ως εδώ καλά, το «τράμ 2 » το ξέρω κι΄ εγώ μιά και είναι αρχαία υπόθεση δηλαδή ποδαρόδρομος με τά δύο πόδια ( εκτός εάν είσαι 40ποδαρούσα κι΄ έχεις 40 πόδια ), αλλά εκείνο με την παρότρυνση γιά χρήση δικύκλων, δεν μού φαίνεται και τόσο μπάνικο…

Πού να παρκάρουμε Αντιδήμαρχέ μου, όταν οί θέσεις δικύκλων είναι μετρημένες στα δάκτυλα, όταν μας απαγορεύεις ενδιαμέσως των σταθμευμένων αυτοκινήτων καθώς κι΄ επάνω στα πεζοδρόμια, κι΄ όταν κι΄ εκείνες οί θέσεις πού κερδίζαμε στο ωράριο λήξης της φορτοεκφόρτωσης, μάς το μάζεψες κατά μισή ώρα για να το απλώσεις και να το δώσεις μετά στα φορτηγά πού φωνάζανε…

Και τώρα τι θα κάνουμε;

Θα γράφει δηλαδή η απαγορευτική πινακίδα « ως τις 10 » και θα εννοείται κρυφά «10 και μισή »; Και θα μας γράφουν μετά οί αστυνόμοι σου, ενώ η πινακίδα θα λέει ότι είμαστε νόμιμοι;

Σαν περίεργα μού φαίνονται όλα αυτά Αντιδήμαρχέ μου, εκτός κι΄ αν διορθωθούν οί δεκάδες πινακίδες, πράγμα πού θάλεγα να μη γίνει γιατί πού το ξέρεις, αύριο- μεθαύριο μπορεί πάλι να επαναστατήσουν οί φορτηγατζήδες και να το κάνουν 11 ή και 12 όπως παλιά, κι΄ άντε τά δίκυκλά μετά νά πάνε ν΄ αράζουν στο Μεσολόγγι τώρα πού έχουμε και την γέφυρα και μας βολεύει και η επάνω ρούγα…

Όμως, για να μη γίνουμε καταγέλαστοι δώστε περισσότερες μόνιμες και πραγματικές θέσεις για δίκυκλα κι΄ αφήστε τά πάρκινγκ δικύκλων εικονικής πραγματικότητας, πού είναι στην ουσία όνειρα άπιαστα…

ΖΗΤΗΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟΝ :

Ανάμεσα στα άλλα νέα μέτρα κυκλοφορίας, αφέθηκαν και οί άξονες ταχείας κυκλοφορίας στην παλαιά τύχη τους, δηλαδή στο τίποτα !

Το παρκάρισμα στην Κορίνθου πρέπει να απαγορευτεί.

Δεν νοείται οποιαδήποτε μανούβρα παρκαρίσματος σε λεωφόρο ταχείας, υποτίθεται, κυκλοφορίας, δεν νοούνται εμπόδια πάνω στην ώρα πού εσύ κατευθύνεσαι σε ανοικτό υποτίθεται δρόμο και ό άλλος να κάνει « έ, για μόλα – έ, για λέσα…» με κίνδυνο να συγκρουσθούνε σαν κριάρια μέσα στο ίσωμα τά αυτοκίνητα…

Αυτό, χωροταξικά και…τροχονομικά, είναι επιεικώς απαράδεκτο !

ΖΗΤΗΜΑ ΠΕΜΠΤΟΝ :



Το είπαμε και παλιότερα, το γράψανε και οί εφημερίδες, αλλά φαίνεται κανενός το αυτί δεν ιδρώνει από πραγματική δικαιοσύνη στην παραμελημένη αυτή πολιτεία.

Όλοι θέλουμε την δική μας εξυπηρέτηση να γίνεται σωστά, όλοι θέλουμε να κάνουμε τις μικροπαραβάσεις μας, αλλά είναι μερικά εξόφθαλμα πράγματα πού πρέπει να κυνηγηθούν γιατί έχουν πάρει πιά, μεγάλες διαστάσεις…

Μιλάω για τις πινακίδες « GARAZ –NO PARKINGSTOP » και άλλα παρόμοια, πού έχει κολλήσει από μία ο καθ΄ ένας έξω από το σπίτι του ή έξω από το γκαράζ της πολυκατοικίας του, και χωρίς να έχει άδεια παίρνει μετά και το θράσος να καλεί την Τροχαία ή την Αστυνομία να γράψει «εκείνον τον θρασύ» πού τόλμησε να παρκάρει μπροστά στην παράνομη πινακίδα του…

Κι΄ έρχεται μετά κάποιος αστυνομικός, κι΄ αντί να ζητήσει απ΄ αυτόν πού τον κάλεσε να του δείξει τήν άδεια της υπ΄ όψι πινακίδας απαγόρευσης, αυτός προχωράει καί γράφει τον αθώο αντί να τραβήξει μία μήνυση στον ένοχο πού έβαλε πινακίδα χωρίς άδεια!!!

Τροχαία – Αστυνομία – Δημαρχία !!!!

κάνετε επιτέλους συστηματικό έλεγχο καταγραφής των πινακίδων αυτών, και όσοι είναι παράνομοι ρίξτε τους κι΄ ένα σοβαρό πρόστιμο να τους θυμίζει για πάντα την μπαγαποντιά πού κάνανε σέ βάρος των συμπολιτών τους, μερικοί για χρόνια ολόκληρα…

Κι΄ ακόμη, προχωρήσετε ένα βήμα περισσότερο μαζί με την Πολεοδομία, γιατί είναι αδιανόητο μία πυλωτή πολυκατοικίας να έχει 4 και 5 εξόδους, ή, μία μεγάλη πιάνοντας χώρο για 10 αυτοκίνητα…

Με μία είσοδο και μία έξοδο και σωστή εσωτερική διαρρύθμιση όλα γίνονται, μια και ο θεσμός των πυλωτών δεν έγινε για να πιάνουνε τόσους χώρους έξω στους δρόμους, όσων ακριβώς αυτοκινήτων είναι και μέσα στην κάθε πυλωτή…

ΖΗΤΗΜΑ ΕΚΤΟΝ :


Εδώ, ένα μεγάλο TR ικανό να χωρέσει 300 Κούρδους και 200 Αφγανούς, άντε και κανένα Πακιστανό να μη τον κλαίει η μάννα του…

Εδώ, αγαπητέ Δήμαρχέ μου, επίτρεψέ μου να σε ασπασθώ σταυρωτά και να σού δώσω συγχαρητήρια για την στάση σου απέναντι του Κουρδο-Αφγανικού συνασπισμού πού βασανίζει αυτή την πολιτεία, καθώς και για την προσωπική διαμαρτυρία σου στις Βρυξέλλες, όπως τουλάχιστον έμαθα …

Κι΄ όχι μόνο σ΄ εσένα, αλλά και στον Μιχάλη τον Μπεκίρη, και στον Δημήτρη τον Κατσικόπουλο, και στο Super B με τις εκπομπές του γι΄ αυτό το θέμα, αλλά και στον Πρόεδρο κ. Κάκκο των Διεθνών Μεταφορών πού τόσο παραστατικά μας εξηγεί κάθε φορά τών φορτηγατζήδων τά δεινοπαθήματα…

Κάποιοι άσχετοι προφανώς πού θέλουν να πουλήσουν μόστρα ότι ενδιαφέρονται για όλους και για όλα, φέρνουν το θέμα πάλι για δημιουργία καταυλισμού προσφύγων θέλοντας να κάνουν την Πάτρα νέο Λαύριο.

Και ωραία λοιπόν, τους φτιάξαμε ευπρεπή καταυλισμό, άντε μπήκαν και καθίσανε.

Άσε δηλαδή πού αυτοί δεν θα κάθονται εκεί, αλλά θα σουλατσάρουν πάλι στο λιμάνι τρομοκρατώντας τους πολίτες, τις γυναίκες μας και τά παιδιά μας έχοντας κάνει κακόφημη Τρούμπα την παραλιακή Λεωφόρο με ότι αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους της πολιτείας μας…

Φτιάχτηκε λοιπόν καταυλισμός !

Γιά να κάνουν τί, εκεί μέσα ;

Αφού, από το λιμάνι δεν θα τους επιτρέπεται να φύγουν, αφού δεν θέλουν να εργαστούν, τι θα κάνουν λοιπόν στον καταυλισμό;

Μήπως θα πουλάνε ναρκωτικά από αυτά πού πήρανε μαζί τους ( οί περισσότεροι ) όταν έφυγαν από τις χώρες τους, και «πουλώντας τα προχωράνε…», βγάζοντας και τά έξοδα πού δώσανε στους δουλέμπορους όπως έγραψε σχετικά και κάποια εφημερίδα;

Αλλά, εάν πείς στους «υποστηρικτές»,

«καλοί μου άνθρωποι, αφού αγαπάτε τόσο πολύ τούς Κούρδους, τους Αφγανούς, και όλους τους Ασιάτες, και τους συμπονάτε, γιατί δεν παίρνετε μερικούς απ΄ αυτούς στο σπίτι σας να τους ταϊζετε και να τους φροντίζετε, να τους βάλετε και μέσα στην οικογένειά σας, στην γυναίκα σας και στα παιδιά σας ; » τότε η εξανίστανται, ή, «ποιούν την νήσσα…» ( κοινώς λεγόμενο, κάνουν την πάπια γιατί η συμπόνιά τους δεν είναι αληθινή).

Το θεωρούν εύκολο πράγμα δηλαδή, να φορτώνουν στους άλλους αυτό ακριβώς πού θέλουν ν΄ αποφύγουν αυτοί, πουλώντας μόνο λόγια αέρος για τους αφελείς…







Ένα ακόμη σαπιοκάραβο πού πλησιάζει για «προσγείωση» σ΄ Ελληνικό έδαφος, φορτώνοντάς στην χώρα μας και στο σύστημα Πρόνοιας, Υγείας, και Αστυνόμευσης, άλλα 500 προβλήματα όσοι δηλαδή και οί «επιβάτες» του. Οί δουλέμποροι εξαιρούνται γιατί φεύγουν για να ετοιμάσουν νέες φουρνιές…


Ήδη, όμως το θέμα γίνεται επικίνδυνο με το Κουρδικό στην Τουρκία έτοιμο για μπάμ, χιλιάδες Κούρδοι ετοιμάζονται να λακίσουν προς τά κάτω μη τους βρεί κανένα αδέσποτο ή και συστημένο βόλι, και ή πρώτη πού θα πληρώσει αυτή την μανούβρα, θα είναι πάλι η Πάτρα μας, η ξεχασμένη πολιτεία μας…

Ήτανε ξεχασμένη, τώρα πολύ φοβάμαι εάν δεν εξεγερθούμε κι΄ εμείς, θα γίνει και δυστυχισμένη !

ΖΗΤΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟΝ : ( και το λουρί της μάνας…)

Τ΄ ακούσαμε σήμερα κι΄ αυτό, και μακάρι να το δούμε να γίνεται πράξη, να το θερμοχειροκροτήσουμε…

Υπηρεσία Αμέσου Δράσεως λοιπόν θα φτιάξει από τον Ιανουάριο 2008 η Δημοτική Αρχή, και βεβαίως δεν θα έχει σχέση με Τάξη και Ασφάλεια αλλά με όλα εκείνα πού ενοχλούν τον πολίτη και πού μπορούν άμεσα, μ΄ ένα τηλεφώνημα, να διορθωθούν, αρκεί η τηλεφωνήτρια να μη γαυγίζει όταν την «ενοχλούν» την ώρα πού βάφει τά νύχια της ή τρώει την τυρόπιτά της…

Μία γούβα λοιπόν, ένας σπασμένος σωλήνας νερού, μία καμένη λάμπα στην κολώνα, ίσως κι΄ ένας ποντικός ή ένας γάτος στα κεραμίδια, ένας σκύλος νηστικός ή καμιά μαϊμού πού ξέφυγε από τον μπόγια, θα είναι μερικά από τά θέματα πού θ΄ απασχολήσουνε την …Δύναμη Νατοϊκής - Δημαρχιακής Επέμβασης από τόν επόμενο χρόνο…

Μακάρι βέβαια να τά δούμε όλα αυτά (αν και απίστευτα ), αλλά έτσι και γίνουν, έτσι και τά δούμε στην πραγματικότητα, θα στείλουμε κι΄ ένα κουτί γλυκά για τά «χρόνια πολλά», γιά να γλυκάνουμε και όσους τυχόν πικράναμε και δυσαρεστήσαμε μ΄ αυτές τις διαμαρτυρίες μας…