Τετάρτη 11 Μαΐου 2016

Τρέχοντας με ποδήλατο μέσ΄ τήν κυκλοφορία…





Από καιρό τώρα μας γυρόφερνε η είδηση ότι έρχονται και στην Πάτρα τα« Δημοτικά ποδήλατα».
Τά περιμέναμε λοιπόν και για να πούμε και την αλήθεια κάναμε και τα σχετικά όνειρά μας....

Θα λύναμε το δικό μας ποδήλατο από τό στάντ της πλατείας Γεωργίου πού θα είναι δεμένο σάν ένα άτι πού υπομονετικά περίμενε το αφεντικό του, και θα τρέχαμε ευχάριστα , και στην εποχή μας  χαρούμενα, Ανοιξιάτικα, και ψυχαγωγικά, σαρώνοντας όλους τους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας. Θα πηγαίναμε στις δουλειές μας, στους καφέδες μας και στα ψώνια μας και θα το αφήναμε σ΄ ένα άλλο στάντ στην επάνω πόλη, στην Βόρεια, στην Δυτική, ή όπου αλλού θα θέλαμε…Ακόμη, θα παίρναμε και πρωϊνές εισπνοές από το καθαρό αεράκι πού θα μας φυσάει τρέχοντας πάνω σε δυό ρόδες πράγμα δηλαδή πού και ιατρικώς ενδείκνυται και οσονούπω θα είμασταν και πιο ευτυχείς από την άσχημη "ποδηλατάδα της ζωής" πού μας οδήγησαν τα φρικτά μνημόνια…

Αυτό τό είδος τού ποδήλατου αποκλείεται να το δούμε από την Δημοτική αρχή. Άς φροντίσει γι΄ αυτό η Πολυτεκνική Οργάνωση Πατρών δωρίζοντας ένα παρόμοιο όχημα !
___________________

Αυτά σκεπτόμαστε λοιπόν κάνοντας και τα όνειρά μας...
Επίσης, μη το ξεχνάμε και αυτό, ότι θα έχουμε ασυλία κατά παντός κανόνος κυκλοφορίας και ότι θα περνάμε τραγουδώντας και με κόκκινο μια και το ποδήλατο είναι ελεύθερο να κάνει ότι στροφή και τούμπα θέλει  ακόμη και μέσα στην μέση του δρόμου, πάνω ή κάτω από τα φανάρια  χωρίς κανείς να του το απαγορεύει. Έτσι «λέει» τουλάχιστον ο άγραφος κανόνας της Πατρινής κυκλοφορίας και πιθανόν και άλλων «δημοκρατικών» πόλεων και δημοκρατικότατων πολιτών…Αλλά και η Αστυνομία, Τροχαία, καί υπόλοιποι τής Τάξεως πάντα δικαιώνουν τον ποδηλάτη γιατί κάπου άκουσα ότι τον θεωρούν πεζό πού αντί για πόδια έχει ρόδες! Περίφημη σκέψη καί μπράβο σε όποιον σοφό Διευθυντή τής Αστυνομίας έχει δώσει τέτοιες εντολές στά αστυνομικά όργανα να μή γράφουν τούς ποδηλάτες !


Επίσης το ποδήλατο είχε, έχει, και θα έχει το δικαίωμα να πατήσει άνθρωπο, σκύλο, ή γάτα συνοδευόμενο ή ασυνόδευτο, χωρίς καμία Νομική απαίτηση από το θύμα!  
"Έχω ποδήλατο κύριε και ότι θέλω κάνω" λένε μερικοί και μερικές και τους βλέπεις να περνάνε βολίδα από μπροστά σου, να ξεπετάγονται  ακόμη και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας όπως οι πιτσαδόροι χωρίς να χαμπαριάζουν τίποτα. Αν συμβεί ατύχημα και πατήσεις κανέναν απ΄αυτούς και φθάσετε στα δικαστήρια το πρώτο πράγμα πού θα σε ρωτήσει ο Πρόεδρος θα είναι:
---Μά καλά δεν είδες τον ποδηλάτη; Πού είχες το μυαλό σου;
---Πετάχτηκε ξαφνικά μπροστά μου περνώντας με κόκκινο κύριε Πρόεδρε, δεν πρόλαβα να τον αποφύγω…
---Φάε τώρα 20 μέρες φυλακή για να προσέχεις άλλη φορά, απρόσεχτε, πού δεν σεβάσθηκες έναν ποδηλάτη!
………..
Κατόπιν όλης αυτής της συμπεριφοράς αναχωρείς ( αφού πληρώσεις) από το Δικαστήριο υμνώντας την Ελληνική Δικαιοσύνη όπου ο μέν απρόσεχτος δικαιώνεται, ο δε προσεκτικός ( όπως ο στραγαλάς και ο κουλουράς ωσαύτως), καταδικάζονται, γιατί πώς να το κάνουμε τώρα καί το στράγαλο και το κάστανο θα έπρεπε να είχαν άδεια, ενώ κάποια γνωστά πολιτικά λαμόγια ουδέποτε καταδικάζονται παρ΄όλα όσα έφαγαν !

Την υπόθεση του Πατρινού Δημοτικού ποδήλατου την πριμοδότησε όπως μάθαμε και η Περιφέρεια και είναι πολύ σωστές βέβαια οι ενέργειες του κ. Κατσιφάρα πού τρέχει να μπαλώσει όσα η Κεντρική αλλά και η Δημοτική διοίκηση έχουν αφήσει αμπάλωτα...
Και μια και μιλάμε για κυκλοφορία να θυμηθούμε και κάποια παλαιότερη αναφορά για ολική αναβάθμιση της Σηματοδότησης από την Περιφέρεια με αλλαγή του απηρχαιωμένου συστήματος φωτεινών Σηματοδοτών πού ούτε κάν φαίνονται από την βρωμιά, την απλυσιά, και τον υποτονικό φωτισμό τους με αποτέλεσμα να κινδυνεύεις να περάσεις βλέποντας πράσινο πού ούτε ξεχωρίζει αν όντως είναι βέλος πράσινο, ή τίποτα άλλο…

Φοβερό παράδειγμα προς ΑΠΟΦΥΓΗ  πού όμως διαιωνίζεται, είναι ο κόμβος  της  Βιομηχανικής Ζώνης και κυρίως ο κόμβος Αλισσού , στην Πατρών – Πύργου πού έχουν γίνει πολλά θανατηφόρα ατυχήματα.
Εκεί τα φανάρια και τα τόξα τους άπλυτα από τότε πού τα βάλανε χρήζουν ΑΜΕΣΗΣ  ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ  με νέα σηματοδότηση τύπου LED  έντονης φωτεινότητας ώστε να φαίνονται από μακριά,
καθώς και τοποθέτηση στον δρόμο ελαστικών σαμαριών ανά 50 μέτρα εκατέρωθεν του κόμβου Αλισσού, μια και τα αυτοκίνητα βλέποντας την μεγάλη ευθεία περνάνε τις περισσότερες φορές με πάνω από 120 Km ταχύτητα και με κόκκινο! Τά αίμα πού έχει χυθεί εκεί και οι ακρωτηριασμοί και οι αναπηρίες πολιτών τα λένε όλα…Λοιπόν η  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ  και εδώ, άς έχει πλέον ενεργό λόγο!


ΣΧΕΤΙΚΕΣ  ΕΙΔΗΣΕΙΣ

========================
Το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων [ ΣΚΠ ] είναι μια αυτοεξυπηρετούμενη υπηρεσία, που αφορά στη δωρεάν διάθεση ποδηλάτων δημόσιας χρήσης για βραχυχρόνια χρήση. Εξυπηρετεί ατομικές μετακινήσεις από ένα σημείο-αφετηρία προς άλλο σημείο-προορισμό, χωρίς υποχρέωση επιστροφής του ποδηλάτου στην αφετηρία.

Η χρήση του ΣΚΠ Πάτρας είναι απλή και σύντομη.

Η παραλαβή ενός κοινόχρηστου ποδηλάτου από συνδρομητή-κάτοχο προσωπικής ηλεκτρονικής κάρτας χρήσης, γίνεται ακολουθώντας τα παρακάτω τρία βήματα:

1.      Επιλέγεις το ποδήλατο που επιθυμείς και πιέζεις το πλήκτρο που αντιστοιχεί στην κλειδαριά που βρίσκεται το ποδήλατο. Με τη διαδικασία αυτή, ενεργοποιείται η ηλεκτρονική οθόνη που βρίσκεται πάνω στη βάση πρόσδεσης των κοινόχρηστων ποδηλάτων.

2.      Πλησιάζεις την προσωπική ηλεκτρονική κάρτα χρήσης του ΣΚΠ Πάτρας στον αναγνώστη ακριβώς κάτω από την οθόνη.

3.      Μόλις η κάρτα αναγνωριστεί η κλειδαριά ανοίγει και το κοινόχρηστο ποδήλατο μπορεί να παραληφθεί και να χρησιμοποιηθεί.

Η επιστροφή ενός κοινόχρηστου ποδηλάτου από συνδρομητή-κάτοχο προσωπικής ηλεκτρονικής κάρτας χρήσης, γίνεται ακολουθώντας τα εξής βήματα:

1.      Επιλέγεις μια κενή θέση στις βάσεις πρόσδεσης.

2.      Πιέζεις το πλήκτρο που αντιστοιχεί στην κλειδαριά της θέσης πρόσδεσης που επέλεξες και τοποθετείς το ποδήλατο στην κλειδαριά. Η ταυτότητα του κοινόχρηστου ποδηλάτου αναγνωρίζεται αυτόματα και η κλειδαριά ασφαλίζει, εκπέμποντας χαρακτηριστικό ήχο.

3.      Επιλέγοντας το κατάλληλο πλήκτρο (YES/ΝΑΙ – NO/ΟΧΙ) δηλώνεις αν το κοινόχρηστο ποδήλατο που επέστρεψες είναι σε καλή κατάσταση.


Το ΣΚΠ Πάτρας απευθύνεται σε κατοίκους της πόλης, συστηματικούς κυρίως χρήστες, άνω των 18 ετών.

Η χρήση του ΣΚΠ Πάτρας θα παρέχεται ΔΩΡΕΑΝ προς όλους τους χρήστες.

Ως πολιτική ορθής χρήσης ορίζεται το διάστημα των τεσσάρων (4) ωρών από τη στιγμή της παραλαβής του ποδηλάτου από κάποιο σταθμό.

Περισσότερες πληροφορίες για το ΣΚΠ Πάτρας υπάρχουν στην ιστοσελίδα της υπηρεσίας:  http://patras-bikes.gr/


Θέσεις εγκατάστασης Σταθμών Διάθεσης Κοινοχρήστων Ποδηλάτων
1
Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως (επί της βόρειας πλευράς της πλατείας, απέναντι από το κτίριο του Δημοτικού Ωδείου
2
Πλατεία Τριών Συμμάχων, ως επέκταση του ήδη εγκατεστημένου συστήματος από τον Δήμο Πατρέων (χώρος μεταξύ της νησίδας που βρίσκεται στην προβολή του μώλου της Αγίου Νικολάου και του κοινόχρηστου πράσινου που υπάρχει νότια αυτής
3
Πλατεία Γεωργίου Α’, ως επέκταση του ήδη εγκατεστημένου συστήματος από τον Δήμο Πατρέων (στη ζώνη στάθμευσης της νοτιοδυτικής πλευράς της περιμετρικής οδού της πλατείας Γεωργίου Α’)
4
Πλατεία Καποδίστρια (επί της βορειοδυτικής πλευράς της πλατείας, σε επαφή με τον πεζόδρομο της Ηλ. Μηνιάτη)
5
Πλατεία Υψηλών Αλωνίων (στη ζώνη στάθμευσης της βόρειας πλευράς της πλατείας επί της οδού Καρατζά, πλησίον υποσταθμού ΔΕΗ)
6
Πλατεία 28ης Οκτωβρίου (Πίνδου) (σε επαφή με το ανατολικό πεζοδρόμιο, πλησίον της πλατείας
7
Πεζόδρομος Τριών Ναυάρχων (επί του Βόρειου κλάδου της, στη συμβολή της με την οδό Μαιζώνος, πλησίον της παράπλευρης εισόδου του 2ου Γυμνασίου Πατρών


Δεν υπάρχουν σχόλια: