Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

«Μύλοι Αγίου Γεωργίου» ! Το Νέο Υπεραστικό ΚΤΕΛ της Πάτρας…


Μύλοι Αγίου Γεωργίου ! 

Παλιά εποχή, ξεφορτώνοντας τά αλεύρια...


Όταν εδώ και πολλά χρόνια συνδέθηκε για πρώτη φορά με Υπεραστικά λεωφορεία η Πάτρα με την Αθήνα  μέσω εκείνου  του  θρυλικού  «Πρακτορείου  Γκιόκα» της  Αγίου Ανδρέου, θυμάμαι τους εκατοντάδες επιβάτες μέσα σε ζέστες, σε ξεροβόρια, σε βροχές, και παγωνιές να στέκονται όρθιοι σάν την καλαμιά στόν κάμπο περιμένοντας το λεωφορείο για Αθήνα, γιά νά πάει ο καθένας στις όποιες δουλειές του…

Αργότερα τα πράγματα  κάπως συμμαζεύτηκαν όταν  φτιάχθηκε στην Όθωνος Αμαλίας το υποτυπώδες για τις ανάγκες  μεταφοράς επιβατών σημερινό  Πρακτορείο, πού εν τούτοις κι΄ αυτό μετά από κάποια χρόνια κρίθηκε ανεπαρκέστατο για την αυξανόμενη κίνηση χιλιάδων επιβατών τον χρόνο…

Αλλά επειδή στην ευγενή κατά τά άλλα Πολιτεία μας, συνήθεια το έχουμε εμείς οί Πατρινοί, και μαλιστα οί πολιτικοποιημένοι Πατρινοί ( άλλη ράτσα αυτοί ), να τρωγόμαστε μεταξύ μας και ό ένας να μη θέλει να αναγνωριστεί το όποιο καλό έργο του άλλου, γι΄ αυτό πέρασαν 10  ολόκληρα χρόνια τώρα  με αυτή την φαγωμάρα είς βάρος της εξυπηρέτησης των πολιτών, των μεταφορών, και της Πολιτείας  μας γενικότερα…
Έπρεπε λοιπόν κάτι να γίνει…





Ώσπου τις μέρες αυτές διαβάσαμε και την επιτέλους ευχάριστη είδηση:
Οί Μύλοι Αγίου Γεωργίου θα είναι ο χώρος του Νέου ΚΤΕΛ της Αχαϊας ! 




Τό σημερινό ΚΤΕΛ πού ετοιμάζεται να φύγει...




Και όχι μόνο αυτό, αλλά ότι η ιστορική ονομασία των «Μύλων Αγίου Γεωργίου» θα  παραμείνει σαν λογότυπο στην ταμπέλα του νέου  ΚΤΕΛ κατά το παράδειγμα προφανώς της ιστορικής πάλαι ποτέ  ΒΕΣΟ και σημερινής
VESO  MARES !

Συγχαρητήρια στους υπεύθυνους του ΚΤΕΛ και γι΄ αυτή τους την ιστορική καί Παραδοσιακή απόφαση !

ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΕ…
Πάτρα: Το ΚΤΕΛ κέρδισε τον πρώτο γύρο !
====================================

Στο δημοτικό συμβούλιο «πέφτει» πλέον ο λόγος να αποφασίσει για τη μεταφορά των εγκαταστάσεων του υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας στον πρώην εργοστασιακό χώρο των Μύλων Αγίου Γεωργίου.

Το θέμα θα συζητηθεί από το Σώμα σε προσεχή συνεδρίαση, αλλά μόνο ως προς το σκέλος που αφορά στην απόσταση των «Μύλων» από τον Ι. Ν. Αγίου Διονυσίου.

Το επίμαχο του ζητήματος που συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της επιτροπής ποιότητας ζωής, η οποία συμφώνησε για την μεταφορά του σταθμού, είναι η απόσταση που τον χωρίζει από τον Ναό τού Αγίου Διονυσίου.
Μέχρι πρότινος απαγορευόταν η εγκατάσταση σταθμού λεωφορείων σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων (ο σταθμός απέχει 80 μ.). Με την τελευταία αλλαγή της νομοθεσίας επιτρέπεται στη διοίκηση του υπεραστικού ΚΤΕΛ να αξιοποιήσει τους παλιούς Μύλους.

«Η Πάτρα πρέπει να αποφασίσει εάν θέλει να αποκτήσει ένα σύγχρονο και λειτουργικό σταθμό, που να εξυπηρετεί τις ανάγκες της πλειοψηφίας του επιβατικού κοινού, ή όχι» δήλωσε στην «Π» ο αρχιτέκτονας-πολεοδόμος Γιάννης Πανταζόπουλος, μελετητής του σταθμού, τον οποίο θέλει να κατασκευάσει το υπεραστικό ΚΤΕΛ.
Πρόσθεσε ότι ο προτεινόμενος σταθμός θα σέβεται το αστικό περιβάλλον και επισημαίνει πως πρόκειται για μια περιοχή που είναι υποβαθμισμένη σήμερα, και η εγκατάσταση θα της δώσει ζωή. Ο Γ. Πανταζόπουλος υποστηρίζει ότι σε όλο τον κόσμο τα μέσα μαζικής μεταφοράς πριμοδοτούνται και διευκολύνονται επειδή εξυπηρετούν τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα.

Στο ερώτημα της «Π» γιατί επιλέχθηκε η αξιοποίηση των «Μύλων» και όχι το ακίνητο του υπεραστικού ΚΤΕΛ στην Ακτή Δυμαίων (ΑΒΕΞ), απάντησε ότι οι μελέτες που έκανε ο μεταφορικός φορέας στο πρόσφατο παρελθόν, έδειξαν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών του μετακινείται από και προς τον σταθμό με τα πόδια.
Είτε γιατί μένουν στο κέντρο της πόλης είτε γιατί το προσεγγίζουν με την αστική συγκοινωνία. Ο Γ. Πανταζόπουλος πρόσθεσε ότι ο νέος σταθμός πρέπει να είναι ελκυστικός στους χρήστες, και αυτό αφορά κυρίως το σημείο που θα βρίσκεται.

Το υπεραστικό ΚΤΕΛ έχει θέσει σε προτεραιότητα την μεταφορά του σταθμού τα τελευταία χρόνια, καθώς ο χώρος που εδρεύει σήμερα είναι μισθωμένος από συνδικαλιστικό φορέα εργαζομένων τραπεζικού ιδρύματος. Ο τελευταίος έχει ζητήσει επιτακτικά την απομάκρυνση του υπεραστικού ΚΤΕΛ από το ακίνητό του.
Το ιδιόκτητο ακίνητο των πρώην Μύλων Αγίου Γεωργίου έκτασης 3.000 τ.μ., που βρίσκεται εκτός του Ιστορικού Κέντρου της Πάτρας.
Ο σημερινός σταθμός λειτουργεί εντός των ορίων του Ιστορικού Κέντρου, και αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι αφενός είναι αντιλειτουργικός για την πόλη, αφετέρου οι εγκαταστάσεις του είναι αντιαισθητικές για τους πελάτες του μεταφορικού φορέα.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ







Δεν υπάρχουν σχόλια: