Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013

Ελληνική παιδεία ! Μπουμπούκια μαθητές πού αύριο ίσως διοικήσουν την χώρα μας…










Τούβλα: εργοστάσιο παραγωγής Ελληνικής παιδείας...









Πάνε τώρα κάποια χρόνια πού παρακολουθώ με ενδιαφέρον γραπτά μαθητών πού κάποιες φορές φθάνουν σε περιοδικά και εφημερίδες…

Έτσι λοιπόν συζητώντας με κάποιον παλιό καθηγητή ( όπως τόχω συνήθειο στο καφενείο πού πάω, για να μαθαίνω νέα και μετά να τά διαβάζετε κι΄ εσείς καί να μορφώνεστε… ) μού είπε πάνω κάτω τα εξής:

«Τά περισσότερα απ΄ αυτά τά παιδιά πού υποτίθεται πάνε σχολείο για να μάθουν γράμματα δείχνουν το μέγεθος της εκπαιδευτικής αμορφωσιάς τους και από τους τρόπους τους.
Δεν ξέρω αν φταίνε γι΄ αυτό οί καθηγητές, ή οί κακές καταβολάδες από τά σπίτια  τους μια και πολύ λίγοι απ΄ αυτούς τους καθηγητές προσέχουν να δίνουν και «παιδεία»  στούς μαθητές  τους.


Τους δίνουν μάθηση, όχι όμως και παιδεία !
 
Όταν ο καθηγητής αποκαλεί τον μαθητή μ@λ@κ@ καταλαβαίνουμε τώρα σε τι επίπεδο βρίσκεται ο καθηγητής αυτός και τι σωστό μπορεί να μεταδώσει στα παιδιά…   

Αν τώρα κρίνω απ΄ ότι εξωτερικά βλέπω, το μόνο πού δεν μαθαίνουν τα παιδιά αυτά είναι η πολιτισμένη συμπεριφορά, το εσωτερικό ήθος, η ευγένεια, και βεβαίως τα σωστά γράμματα.

Υπάρχουν βέβαια και οί εξαιρέσεις πού όμως είναι ελάχιστες…

Στις εξαιρέσεις συνήθως ανήκουν  παιδιά ταλαιπωρημένων οικογενειών πού θέλουν να βγούν πάση θυσία από την ανέχεια και βάζουνε στόχους στην ζωή τους,  ή παιδιά εκπαιδευτικών και πραγματικά καλλιεργημένων ανθρώπων πού έχουν την υποστήριξη των γονιών τους, και κυρίως γονιών μέ διδασκαλική εμπειρία.
Όλα αυτά βέβαια χωρίς να αποκλείουμε και κάτι άλλο…

Τά περισσότερα απ΄ αυτά τα παιδιά θα πάνε μετά να σπουδάσουν στα Πανεπιστήμια.

Τώρα το τι είδος «σπουδές» θα κάνουνε αυτό είναι μία άλλη ιστορία πού συνήθως οί γονείς τους αγνοούνε, νομίζοντας ότι το παιδί τους σπουδάζει…
Κούνια πού τούς κούναγε όμως...


Δεν γενικεύουμε βέβαια, αλλά συνήθως εκεί στον ξένο τόπο πού θα πάνε και πού κανείς δεν τους ξέρει, κάνουνε πρώτα πρώτα δυό πράγματα.

Το πρώτο πού κάνουνε είναι να γραφτούνε στο γνωστό «κόμμα» μέσω προσέγγισης ινστρουχτόρων ( άς τους πούμε έτσι ).
Και το δεύτερο είναι…







Και το δεύτερο είναι, αν όχι αμέσως τον πρώτο χρόνο αλλά τον δεύτερο πού θα έχουν ξεψαρώσει, να βρούνε να σπιτώσουν καμιά γκόμενα, ή αν είναι κοπέλες να σπιτωθούνε «για οικονομία…»  οί ίδιες...






Γραπτό Ελληνικής παιδείας μικρής τάξης πού όμως παρόμοιο θα είναι καί στο Γυμνάσιο...








Μαζεύονται μετά παρέες παρέες στις πολυκατοικίες πού μένουνε, χαχανίζοντας και μιλώντας στα τηλέφωνα, η μεταξύ τους μεγαλοφώνως σαν να βγάζουνε λόγο ως τις 2 η ώρα το πρωϊ μη αφήνοντας και τους συγκάτοικους  να ησυχάσουνε…

Αναστατώνουνε με τις φωνές τους την πολυκατοικία, έτσι ώστε να τους βρίζουνε κάποιοι, αλλά αυτών το αυτί ούτε ακούει ούτε ιδρώνει από το θράσος και την αναίδεια πού έχουνε…

Τά έχουμε ζήσει και τα ξέρουμε όλα αυτά από κάτι τέτοιους φοιτητές πού τρώνε το υστέρημα των γονιών τους, και πού θα θελήσουνε αύριο να πιάσουνε και πόστα  ενδεχομένως και στην δημόσια  διοίκηση…

Αλλοίμονό μας απ΄ αυτούς τους τεμπέληδες και θρασείς με τέτοια παιδεία πού έχουν, γιατί θα βασανίσουν πολύ κόσμο…

Μετά τις «σπουδές» ( 7ετίας και βάλε…)  συνήθως χωρίζουνε, και ο μέν άνδρας ψάχνει να βρεί μια «καινούργια μηχανή αμεταχείριστη» για νόμιμο γάμο ( για να κάνει σοβαρή οικογένεια ο άνθρωπος ), η δε κοπελιά θα ψάξει να βρεί κάποιον άλλον έχοντας κάνει εν τω μεταξύ με τον προηγούμενο και μερικές εκτρώσεις…

Τάχει βάψει δηλαδή τα χεράκια της με αίμα, γιατί συνήθως αυτές οί «παράνομες δουλειές» έξω του νόμιμου γάμου έχουνε και τις αμαρτίες τους πού μετά σε κυνηγάνε μέ φαντάσματα και ερινύες σε όλη σου την ζωή…

Ασχέτως αν θα πάνε μετά και στο χωριό τους χαμηλοβλεπούσες, χαμηλοθώρητες, και  μιξοπάρθενες πού «δεν ξέρουνε τίποτα απ΄ αυτά τα θέματα…» προσπαθώντας έτσι κάποιον άλλον να τυλίξουν…

Επανερχόμαστε όμως και στα καθ΄ αυτού εκπαιδευτικά θέματα.

Μας έλεγε τώρα μια καθηγήτρια πού διδάσκει σε κάποιο Λύκειο, σ΄ ένα κεφαλοχώρι:

« Τρόμαξα να τα βάλω σε σειρά.
Μπαίνοντας στην αίθουσα άλλος ήταν ξαπλωμένος στο θρανίο με τα πόδια επάνω στο άλλο θρανίο, άλλα αγόρια και κορίτσια ζευγαρωμένα και αγκαλιασμένα, ένα είχε ανεβεί όρθιο σε μια καρέκλα κι΄ έκανε κάτι ακροβατικά…

Έβλεπα ένα τσίρκο Ελληνικής παιδείας και απορούσα, μά τι επί τέλους κάνανε οί προηγούμενοι καθηγητές πού τά είχανε στο Γυμνάσιο;»

 













 

Στην απορία μου αυτή μού απάντησε μία μαθήτρια σκάζοντες και δυό φούσκες από την τσίχλα της πάνω στο πρόσωπό μου:

--« Γιατί κυρία σας ξυνοφαίνονται αυτά. Οί προηγούμενοι καθηγητές δεν μας κάνανε ποτέ παρατήρηση…»

Αυτά σαν εισαγωγή, για τα όσα τώρα, και εξ΄ αιτίας αυτού του είδους της παιδείας θα διαβάσουμε…


====================


Από γραπτό υποψηφίου αστυνομικού, Αθήνα 1990.
========================



*Ατρόμητος ο Έλλην Στρατάρχης, κοίταξε κατάματα τον εισβολέα και με τα λίγα Περσικά που ήξερε του είπε: Μολών Λαβέ...

*Και οι Ρώσοι ανέδειξαν μεγάλους ποιητές όπως ο Πούσκας, ο Λένιν, ο Τρότσκι και ο Ιβάν ο Τρομακτικός.

Από την ποίηση αυτή σώζεται σήμερα η Σιβηρία με την παγωμένη λίμνη των Κύκλων που ο Τσακ Κόφσκι την έκανε παλέτα”.
(γραπτό μαθητή σε εξετάσεις για την Ιστορία – Γυμνάσιο Κορίνθου 1988)

*Όταν ο Οδυσσέας γύρισε πίσω στην Ιθάκη, βρήκε τους είκοσι ανεμιστήρες και την Πηνελόπη να τους δουλεύει στο φουλ.
(γραπτό μαθητή σε εξετάσεις για την Ιστορία – Γυμνάσιο Θηβών)

*Η επανάσταση του ’21 έγινε πριν από 1821 χρόνια. Σήμερα γιορτάζουμε την τελική του πτώση.
(γραπτό μαθητή σε εξετάσεις για την Ιστορία – Γυμνάσιο Κορίνθου 1989)

*Η μάνα του Ρασπούτιν ήταν η Ρασπουτάνα, τεραστίων διαστάσεων Ρωσίδα της Σιβηρίας.
(από Έκθεση για τη Ρωσία μαθητή του Γυμνασίου Καρδίτσας, 1991)

*Οι Δέκα Εντολές γράφτηκαν από τον Σινά και παραδόθηκαν στον Μωυσή στην Πλάκα. 
Ήταν όλες πέτρινες, αλλά σαφέστατες.
(από την Έκθεση ιδεών υπο
ψηφίου στη Σχολή Αστυνομίας, 1992)

*Το ακριβώς αντίθετο της Αγίας Τριάδας είναι η Διαβολική Τριάδα, πυρ, συν γυναιξί και θάλασσα. Πράγματα του Σατανά.
(από διαγωνισμό στα Θρησκευτικά – Λύκειο Ξάνθης 1991)

*Ο Ε. Λύτης και ο Σ. Εφέρης είναι και οι δύο Έλληνες ποιητές κατηγορίας νόμπελ.
(από Έκθεση του μαθητή του Γυμνασίου Αργοστολίου, 1992)

*Ο Κουστώ είναι ένας σύγχρονος Οδυσσέας, αλλά που δεν κατοικούσε στην Ιθάκη, και για το λόγο αυτό οι περιπέτειές του δεν λέγονται Οδύσσειες αλλά Κουστωδίες.
(υποψήφιος στη Σχολή Αστυνομίας, 1991)

*Η επανάσταση στις Ινδίες είχε αρχηγό και σύμβολο το Γάντι του Μανχάταν. (από Έκθεση μαθητή του Γυμνασίου Ζωγράφου, 1990)

*Το τρίγωνο που φέρει δύο γωνίες λέγεται διαγώνιον.
(από διαγωνισμό στη Γεωμετρία, Γυμνάσιο Ιωαννίνων, 1982)

*Πρωτεύουσα της Κεϋλάνης είναι η Λίπτον Τι.
(μάθημα Γεωγραφίας, Λύκειο Χανίων, 1990)

*Ο γλάρος είναι αποδημητικό πουλί. Το καλοκαίρι πάει στην παραλία, το χειμώνα στις ακτές. Ενδιαμέσως στους σκουπιδότοπους και λιμάνια.
(Γυμνάσιο Καβάλας, 1988)

*Ο κύκλος είναι μία στρογγυλή γραμμή, χωρίς συνδέσεις, ενωμένη με τέτοιο τρόπο που δεν μπορείς να καταλάβεις που αρχίζει και που τελειώνει.
(Γυμνάσιο Ηρακλείου, 1991)

*Ο κύκλος δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος, εκτός αν σταματήσεις το διαβήτη.
(Γυμνάσιο Καρδίτσας, 1989)

*Η ελονοσία καταπολεμήθηκε και εξαφανίσθηκε δια των προσπαθειών της επιστήμης. Και η γρίπη; Πέρα βρέχει.
(Υποψήφια νοσοκόμα, Νοσοκομείο Αγρινίου)

*Το εκτάριον βρίσκεται ακριβώς μεταξύ πενταρίου και επταρίου.
(Γυμνάσιο Κιλκίς, 1992)


==============================

Έχουμε όμως και τα τρελλά του ΟΤΕ…
==========================



Έτσι λοιπόν όπως οι περισσότεροι φοιτητές, δούλεψα κι εγώ στην 8μηνη σύμβαση του 131, το τωρινό 11888 (και όχι 11880!).

Αυτά που δεν πίστευα, τα άκουσα κι εγώ και οι φίλοι μου, που εξυπηρετούσαμε τον κόσμο. (Σημ.:
To 11888 της Θεσ/κης εξυπηρετεί όλη την Ελλάδα, εκτός Αθηνών, Πάτρας και 7νήσων. ΟΛΗ την υπόλοιπη).


- Θέση 42, καλημέρα σας.
- Θα ήθελα τα
Laser Line Clinics, τα ινστιτούτα αισθητικής.
- Για ποια περιοχή;
- Ε, τα κλασικά... πόδια, μασχάλες, μπικίνι...

(υπενθυμίζω ότι δεχόμαστε κλήσεις από όλη σχεδόν την Ελλάδα!)
- Θέση τάδε, καλημέρα σας
- Γεια σας, θέλω το
σχολείο στην στροφή.
- Ποιο
σχολείο είναι στην στροφή, κυρία μου; Σε ποια πόλη είστε;
- Το
σχολείο, καλέ! Εδώ στην στροφή, πιο κάτω!
- Ναι, κυρία μου, αλλά σε ποια πόλη είστε και σε ποια οδό είναι το
σχολείο; Έστω, τι σχολείο είναι; Δημοτικό, γυμνάσιο;
- Και σε ποια πόλη;
- Καλά, ποιο είναι στην στροφή δεν το ξέρεις; Εσύ
σχολείο δεν πήγες;;; (τελικά ήταν το 2ο Γυμνάσιο Τρικάλων)

- Καλησπέρα, θέση τάδε
- Βρε, κορίτσι μου, καλημέρα! Να σε ρωτήσω κάτι;
- Βεβαίως, πείτε μου για ποια πόλη.
- Εγώ είμαι στην Θήβα. Και κατά τις 12 έβαλα κατσικάκι στο φούρνο. Θα 'χει γίνει μέχρι να φτάσουν τα παιδιά απ' την Αθήνα;;;


Στην παρακάτω κλήση κόντεψα να φάω το ακουστικό
- Καλημέρα, θέση τάδε
- Θέλω τον Ευάγγελο Ξανθόπουλο, αστυνομικό, στην Θεσσαλονίκη.
- Στην Θεσ/κη δεν υπάρχει αυτό το όνομα καταχωρημένο
- Είναι ανάγκη, να το βρεις!
- Υπάρχουν άλλοι Ξανθόπουλοι, αλλά όχι Ευάγγελος αστυνομικός..
- Ψάξε με άλλο αυτόματο, Περαία, Βασιλικά οτιδήποτε!
- Τέλος πάντων, κατέληξα να ψάχνω όλα τα περίχωρα της Θεσσαλονίκης, αλλά τίποτα. Ο τύπος να τα 'χει πάρει και να φωνάζει μες στ' αυτί μου.
- Θέλετε να δω σε όλη την Κεντρική Μακεδονία;
- Να δεις και να το βρείς! Ανάγκη λέμε!
- Τελικά, καταλήγω να ψάχνω σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, Δυτική και Ανατολική.
- Δεν υπάρχει, κύριε αυτό το όνομα! Θέλετε κάποιο άλλο, κάποιον συγγενή; Δεν μπορώ να ψάξω σε όλη την Ελλάδα και είστε ήδη πάρα πολύ ώρα στην γραμμή!
- Όχι, δεν χρειάζεται! ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ !!! Απλά έχω κάνει το νούμερο μου απόρρητο και ήθελα να δω μήπως μ' έχετε καταχωρήσει πουθενά αλλού!



- Καλησπέρα, θέση τάδε
- Καλησπέρα, πες μου λίγο το νούμερο του Νίκου
- Ποιου Νίκου;!
- Ε, του Ευαγγελάτου κοπελιά! Δεν βλέπεις τηλεόραση;!


- Καλημέρα, θέση 136
- Γεια σου, κοπελιά! Δώσε μου τον παπα-Νικόλα!
- Σε ποια πόλη; Και επίθετο;
- Τον παπα-Νικόλα, βρε κορίτσι μου!
- Ναι, κύριε, ποιόν παπα-Νικόλα;
- Τον παπά της ενορίας  μας, ποιόν παπα-Νικόλα;
- Πώς είναι το επίθετο κύριε; Και σε ποια περιοχή, ποια πόλη;
- Τς, τς ,τς , νεολαία, αντίχριστοι!


- Καλημέρα, θέση  64
- Καλημέρα, δώσε μου τον Μιχάλη τον υδραυλικό
- Σε ποια πόλη και με τι επίθετο;
- Ε, τι επίθετο τώρα?  Τον Μιχάλη, που κάνει τα υδραυλικά!
- Ε, ναι, αλλά χωρίς επίθετο και πόλη;
- Καλέ, αυτόν που έχει και έναν κοντό μαζί του!


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πανεπιστήμιο Πατρών 900.000 ευρώ!για ένα ερευνητικό πρόγραμμα!
Με εντολή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ζήτησε από το υπουργείο Οικονομικών τη διενέργεια διαχειριστικού και οικονομικού ελέγχου στους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας όλων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ της χώρας, για τα τελευταία πέντε οικονομικά έτη.
Οι ειδικοί λογαριασμοί των πανεπιστημίων «πρωταγωνιστούν» σε όλες τις καταγγελίες που γίνονται κατά καιρούς σε βάρος των διοικήσεων πανεπσιτημίων (ειδικά στην επαρχία), καθώς αποτελούν ταμεία εκτός κρατικού προυπολογισμού, σχετιζόμενους με τα κοινοτικά κονδύλια των Ιδρυμάτων.
Η είδηση αυτή δημιουργεί αναστάτωση στην ανώτατη εκπαίδευση, καθώς ανοίγει ένα ακόμη «μέτωπο» στις ήδη τεταμένες σχέσεις που έχουν διαμορφωθεί ανάμεσα στα πανεπιστήμια και την Πολιτεία με αφορμή την διαθεσιμότητα των διοικητικών τους υπαλλήλων.Και ενώ οι πολίτες λιμοκτονούν τα Πανεπιστήμια σε συνεργασία με επιχειρηματίες ξοδεύουν μέχρι 1 εκ.ευρω (για ένα έργο) και «ερευνητικά προγράμματα» π.χ Τίτλος Έργου: ΙΧΘΥΑSIS- Έρευνα σε μικρή και μεγάλη κλίμακα για την παραγωγή ιχθύων υψηλής βιολογικής και διαιτητικής αξίας
Διάρκεια έργου: 2010-2013
Προϋπολογισμός: € 810.000; Εργαστήριο Μικροβιολογίας € 60.000
Χρηματοδότηση: Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, Ευρωπαϊκή Ένωση
http://www.microbiology.biology.upatras.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=60%3A2013-07-17-16-03-56&catid=36%3A2013-07-17-15-52-25&Itemid=64&lang=el