Κυριακή 6 Ιουλίου 2008

Αθήνα - Πάτρα - Πύργος ! Ο πιο επικίνδυνος ψευτο- Εθνικός δρόμος τής χώρας μας…


HTML clipboardΜέχρι και σήμερα η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών λειτουργεί με τα δεδομένα κυκλοφορίας του 1969, οπότε και εγκαινιάστηκε.

Η ικανότητα του δρόμου είναι μόνο γιά 16 - 18.000 οχήματα τήν ημέρα, καί εν τούτοις κυκλοφορούν πάνω της 40.000 !


HTML clipboard

Το ένα τρίτο των τροχαίων ατυχημάτων όλης της χώρας γίνεται κάθε χρόνο στην εθνική οδό Κορίνθου- Πατρών, τον δεύτερο πιο «αιματοβαμμένο» δρόμο στη χώρα μετά το πέταλο του Μαλιακού. Κακή χάραξη με απότομες ή κακής κλίσης στροφές, μικρή διατομή, φθαρμένα οδοστρώματα και κατεστραμμένα στηθαία είναι οι κύριες τις «κατάρες» του δρόμου.

Στα 23 χρόνια που μεσολάβησαν από την πρώτη εξαγγελία ανακατασκευής του τμήματος των 120 χιλιομέτρων της οδού Κορίνθου – Πατρών, εκατοντάδες οδηγοί έχουν θυσιαστεί στον βωμό της κακοτεχνίας του οδοστρώματος και των ελλείψεων σε προστατευτικά μέτρα.

Χαρακτηριστικά, την πενταετία 2000 - 2004, 266 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην Κορίνθου - Πατρών, 263 τραυματίστηκαν βαριά και 763 ελαφρά (στοιχεία: Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»). Μέχρι και σήμερα η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών λειτουργεί με τα δεδομένα κυκλοφορίας του 1969, οπότε και εγκαινιάστηκε.

Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, τον δρόμο σήμερα χρησιμοποιούν 20.000 οχήματα. «Η κίνηση αυτή μπορεί να αυξηθεί ακόμα και στις 40.000-50.000 οχήματα στις ώρες αιχμής», λέει στην «Κ» ο επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας (ΠΟΑ) του ΤΕΕ κ. Βασ. Ψαριανός.

«Η ικανότητα του δρόμου σήμερα είναι περίπου 16 - 18.000 οχήματα, επομένως παρουσιάζει κορεσμό. Γι’ αυτό και εάν μειωθούν οι λωρίδες κατά την ανακατασκευή ο δρόμος θα γίνει απλά αδιάβατος...»

Σύμφωνα με το ΠΟΑ, το 70% των ατυχημάτων στην Κορίνθου - Πατρών οφείλεται στη μικρή, για το μέγεθος της κυκλοφορίας που δέχεται, διατομή της.

«Οταν στη δεξιά λωρίδα κινούνται φορτηγά με 80 - 90 χλμ./ώρα, αυτό σημαίνει ότι απομένει μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας για τα οχήματα. Γι’ αυτό και υποστηρίζουμε τη διαπλάτυνση του δρόμου».

Το χρονοδιάγραμμα

12 μήνες: Μικρές παρεμβάσεις για ενίσχυση ασφάλειας σε όλο το μήκος της εθνικής οδού Κορίνθου Πατρών.

20 μήνες: Ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα Ελευσίνας - Κορίνθου.

32 μήνες: Ολοκλήρωση της ανακατασκευής των πρώτων τριών τμημάτων: 15 χλμ. στο τμήμα Αραχωβίτικων - Πάτρας (περιλαμβανομένων και των νέων ανισόπεδων κόμβων Ρίου και Αραχωβίτικων), 20 χλμ. στο τμήμα Κορίνθου - Ζευγολατιού - Κιάτου και 18 χλμ.στο τμήμα Πέρα Περιμετρικής Πάτρας - Κάτω Αχαΐας.

34 μήνες: Ολοκλήρωση εργασιών ανακατασκευής τμήματος 75χλμ., από το Κιάτο έως τον δυτικό κόμβο Αιγίου.

42 μήνες: Ολοκλήρωση των τελευταίων 22 χλμ. του τμήματος δυτικού κόμβου Αιγίου - Αραχωβίτικων (περιοχή Παναγοπούλας με σήραγγες) και του τμήματος Πάτρας - Πύργου.

70 μήνες: Ολοκλήρωση του τμήματος Πύργου - Τσακώνας, μήκους 90 χλμ.

kathimerini.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: